Ooma

سرما خوردگی حدود یک ماه😓

سلام دکتر محترم اوما
بچه های من ۴ سال و ۵ ماهه هستن
حدود یکماه و نیم‌هست که گلوشون عفونت داره و آبریزش بینی دارن
با ۳ بار مراجعه به دو متخصص اطفال و مصرف داروهایی که نام‌میبرم هیچ تغییری نکردن
قرص مونته لوکاست
قرص فکسوفنادین
اسپری Azmasol HFA
اسپری فلوسالمکس
اسپری بینی بودزوناید
شربت کوآموکسی کلاو
شریت سفیکسیم
شربت آموکسی سیلین
شربت پلارژین
شربت پروسپان
اینها رو نه باهمدیگه بلکه تو سه تا تجویز با کامل کردن دوره بهشون دادم
امروز مجددا بردم دکتر گفت دیگه دارو نده و بچه ها آلرژی دارن یا سرم باید بگیرن یا صبر کن به مرور زمان خوب بشن دارو خوراکی تاثیری نداره روشون
و اینکه علایم رفلاکس دارن و دکتر گفت باعث تشدید آلرژی میشه و کپسول برا رفلاکس داده بهشون و گفت از داروهای قبلی مونته لوکاست رو ادامه بدم
ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار کنم واقعا درمونده شدم

5 پاسخ 947 بازدید


مصرف مایونز در بارداری

سلام خدمت پزشک عزیزم و اومایی های گل
میخواستم بدونم مصرف مایونز توی بارداری از کی مجازه،یا اصلا مجاز هست؟
چون تا جایی که اطلاع دارم مصرف تخم مرغ خام ممنوعه و توی مایونز هم تخم مرغ خام داره
از طرفی سس های آماده پاستوریزه هستند.
ممنونم از لطفتون

25 پاسخ 1,091 بازدید


رابطه جنسی در ماه آخر باتوجه به داشتن عفونت ادراری

سلام شب همگی بخیر
من ماه آخر هستم از طرفی زایمانم هم طبیعی هستش
سوالم اینه من عفونت ادراری دارم کلا تو بارداری از اول داشتم همش قرص سفکسیم مصرف کردم
حالا تو هفته آخر با توجه به عفونت رابطه جنسی مشکلی نداره
تشدیدش نمیکنه؟

53 پاسخ 644 بازدید


تقویت سیستم ایمنی کودک

سلام دکتر جان برای اینکه دخترم زود ب زود مریض نشه چه شربتی تقویتی میتونم بدم؟ اینجا سرچ کردم دوتا از بچها دوتا شربت مختلف گذاشتن ممنون میشم بگین کدون یکی بهتره
چکاب کامل هم ازش گرفتم عکس ازمایش براتون میفرستم

27 پاسخ 429 بازدید


قرص کلداکس در بارداری

سلام قرص کلداکس در بارداری هفته ۲۴ام مشکلی نداره دکتر برام نوشتن دکتر داخلی

6 پاسخ 3,256 بازدید


دکترعزیزمیشه تفسیرغربالگری اول روبرام بگید؟

باسلام خدمت دکتراوما میشه تفسیراین ازمایش غربالگری روبرام بخونید.

3 پاسخ 356 بازدید


اسهال شدید در شیردهی

خانم دکتر نازنین سلام و وقت بخیر
دکتر جان از دیروز دچار اسهال و دلپیچه شدید شدم و یک قرص لوپرامید ۲ خوردم که اسهال بهتر شد ولی دلپیچه کمی کمتر شد تا امروز عصر که دوباره اسهال شدید و دلپیچه و مجدد قرص لوپرامید خوردم ،همسرم از داروخانه پرسیدن برام دی سیکلومین۱۰ و او ار اس دادن، فشارم دیروز ۹ روی ۶ و امروز ۱۰ روی ۷ بود ،فشار نرمالم هم ۱۲ هست خانم دکتر گل متاسفانه مسافرت هستیم و امکان مراجعه به پزشک برام سخته اگر لطف کنید راهنماییم کنید که میتونم این دارو ها رو مصرف کنم یا نه ممنونتون میشم عزیزم🙏🍀🌹

11 پاسخ 722 بازدید


نرمی ملاج کودک ۱۵ ماهه

سلام خانوم دکتر و مامانای عزیز
من پسرم ۱۵ ماهشه ولی نرمی ملاج قسمت جلو سرش هنوز بسته نشده دخترم ۶ ۷ ماهگی کامل بسته شده بود ولی پسرم هنوز نرمه بدنیا ک اومده بود خیلی بزرگ بود همون قسمت الان کوچیکتر شده ولی بسته نشده
دو روز پیش ک رفتم بهداشت خیلی ترسوندن منو گفتن هم اندازه دور سرش بزرگه هم این نرمی ملاج باید تا الان بسته میشد.
میگم چه مشکلی میتونه داشته باشه؟بزرگی دور سرش هم از اول ک میرفتم بهداشت میگفتن بزرگه ک بردم پیش متخصص گف ارثیه اشکال نداره ولی اینبار بهداشت گف از اندازه معمولی خیلی خیلی بزرگتره
دور سر موقع زایمان ۳۲/۵ بود دوروز پیش ک بردم بهداشت ب خودم گف ۵۲ ولی تو پرونده پسرم زده ۴۹ ک خیلی بالاتر از نمودار داخل پروندس ولی تو نمودار اوما ک ۴۹ و وارد کردم بالا نیست

29 پاسخ 1,168 بازدید


واکسن دو ماهگی زدم

سلام خانم دکتر و بچه ها امروز واکسن دوماهگی پسرمو زدم جاشیکم باد کرده و توعکسی که می‌فرستم ببینین یهو قرمز شد طبیعیه؟ چیکار کنم؟

25 پاسخ 1,497 بازدید


مدفوع سبز تیره

سلام دکتر اوما وقت بخیر
دخترم چند وقتی میشه مدفوعش سبز شده ک ب سیاهی میره من گفتم حتمن بخاطر غذای کمکیه ولی ادامه داره همچنان و روزی ۱بار نهایت ۲ بار دفع داره میترسم مشکلی باشه گفتم بپرسم تا ببرم پیش دکتر ۲شب پیش هم بیقرار بود دیر خوابید فقط گریه میکرد دلیلی داره

14 پاسخ 444 بازدید


شیاف پرژوسترون هرچند ساعت باید استفاده بشود؟؟

سلام دکتر وقت بخیر . من کمر درد دارم حالت اش گزگز داره و پشت کمرم حالت گرم داره چه کارکنم؟؟ شیاف هرچند ساعت باید بگذارم

43 پاسخ 435 بازدید


جواب ازمایش گلوکز و تیروئید و...

سلام خانم دکتر خسته نباشید..میشه جواب ازمایشمو نگاه کنین بگین‌ چطوره؟؟

25 پاسخ 432 بازدید


علت جوییدن زبان نوزاد

سلام دکتر عزیز و اومایی ها بچم ۳ روز دیگه میشه سه ماهش چند روزه ک زبونشو میاره بیرون میجوعه یه جورایی مثل جوییدن آدامس دلیلش از چی میتونه باشه میشه اگه کسی میدونه راهنماییم کنه لطفا یکی میگه لثش میخاره یکی میگه رفلاکس یکی میگه تشنج واقعا نمیدونم نگرانم

46 پاسخ 3,629 بازدید


گریه بی وقفه نوزاد و دفعات دفع مدفوع زیاد همراه عکس

با سلام
دختر من ۵ روزه دنیا اومده. از دیشب گریه های زیادی میکنه و با اینکه باد معده شو میگیرم ولی باز هم گریه هاش ادامه داره و بچه خیلی اذیت میشه. بچه ام توی هفته ی ۳۵ دنیا اومده و وزنش ۲۴۵۰ بوده ولی دیروز دکتر گفت ۲۳۰۰ شده.
روزها میخوابه و به زور باید بیدارش کنم که با قاشق بهش شیر بدم چون بیدار نمیشه به سختی شیر میدم بهش تو خواب. شبا بیداره و دیشب بی وقعه گریه کرده.
باید چیکار کنم؟ بچم دچار نفخ و کولیک شده یا شکمش سرما خورد?
لطفا بهم بگید برای وررن و درد دخترم چیکار کنم؟

عکس مدعوفشو بفرست؟‌

30 پاسخ 496 بازدید


نحوه مصرف قرص مترونیدازول

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر. من عفونت واژن گرفتم‌‌. دکتر بهم قرص واژینال کلوتریمازول ۱۰۰ دادن گفتن شبی یکی تا ۵ روز استفاده کنم و قرص مترونیدازول ۵۰۰. دو تا سوال داشتم یکی اینکه قرص مترونیدازول ۵۰۰ روزی چندتا استفاده کنم؟ و اینکه از اپلیکاتور قرص میترسم یه وقت مشکلی ایجاد نمیکنه یا باعث لکه بینی بشه؟؟

2 پاسخ 379 بازدید


سوختگی پای کودک ۲۱ ماهه

سلام دخترم ۲۱ ماهشه پاش سوخته پشت وانت گذاشتنش پاش تاول هم زده هر دوتا پاش حالا اصلا نمیتونه راه بره خیلی بی قراری میکنه چی بزنم تو رو خدا راهنمایی کنید

95 پاسخ 462 بازدید


تب نوزاد چهار ماهه

سلام وقت بخیر
پسرم از صبح تب کرده تب 38.5و 38.6 قطره استامینوفن دو برابر وزنش دادم تا سه ساعت تب پایین میاد تا 37.5 بازم تب می‌کنه با پاشویه هم تا 37.2 پایین میاد
میتونم شیاف استفاده کنم ؟چ شیافی ؟چ دوزی؟چند بار در روز؟

4 پاسخ 432 بازدید


قرمزی روی بینی و کنار چشم

سلام دکتر جان و اومایی های عزیز
من پسرم صبح پاشد کنار چشمش و روی بینیش قرمز شده نمیدونم پشه زده یا جوشه یا چیز دیگه ای هست. ممنونم میشم راهنمایی کنید لازمه دکتر ببرم؟

8 پاسخ 308 بازدید


لکه های قرمز روی صورت از چیه خانم دکتر

سلام این لکه های قرمز اوایل به صورت دون دون بود الان حالت خوشه ای و نقطه ای جای مختلف صورتش هست
هم شیرخشک میخوره هم شیر خودم . خودمم رژیم غذایی رو رعایت میکنم . شیرخشک اپتامیل پپتی هست . از حموم میارم انگار بیشتر میشه .
از چ پمادی استفاده کنم

16 پاسخ 576 بازدید


سلام خانمای عزیز. میشه کمکم کنید

میخوام جشن تعیین جنسیت بگیرم مشکلم اینه اهنگ شاد ندارم .اگه هر کدومتون یه اهنگ شاد بهم معرفی کنید خیلی لطف کردید .

17 پاسخ 743 بازدید