Ooma

تفسیر آزمایش تیروئید در بارداری

سلام شبتون بخیر
خانم دکتر اوایل بارداری که آزمایش اولیه رو انجام میدیم آزمایش تیروئید کامل انجام نشده بوده که 19 هفته دکتر گفتن که اون آزمایشی که از تیروئید میخواستیم کامل نیست دوباره انجام بدین که تو این آزمایش کم کاری تیروئید نشون داده شده که دکتر گفتن دوباره تو یه آزمایشگاه دیگه تکرار بشه به نظرتون الان که 21 هفته هستم امکان داره تاثیر بد روی جنین گذاشته بشه مقدار کم کاری زیاده یا کم؟
آزمایش غربالگری که دادم ریسک داشت که سلفری دادم سالم بود
قبلا کم کاری تیروئید نداشتم
الان چقدر خطرناکه؟

26 پاسخ 840 بازدید


عوارض داروی سیترات چیه

سلام وقتتون بخیر دکتر اومای عزیز،دختر من الان تقریبا یک هفتس دارو سیترات میخوره،ولی هنوز یذره ادرارش بو میده،و اشتهاش کم شده میتونه دلیلش همین دارو باشه؟؟یعنی با وجود مصرف دارو بازم بی اشتها و عفونت داره؟؟



و سوال بعدیم اینه که دخترم هر غذای کمکی و پوره ای بهش میدم صورتش کهیر میزنه سریع و دو سه دیقه بعد رفع میشه،شکمش نفخ میگیره دلیلش چیه چیکارکنم؟حتی قطره آهن فروزومال با طعم وانیل هم همینجور شده و رفلاکس پنهان؟
بردمش سونو یذره التهاب روده داره دلیلش چیه؟؟؟خستم پیش چه دکتری ببرمش
دلیلش میتونه شیرش باشه؟چون پپتی جونیور میخوره و حتی چند وقت هیچ قطره و غذای کمکی بهش ندادم بازم بعد شیر صورتش خارش داشت؟

فقط چرا نمیتونه غذای کمکی خوب بخوره و اذیت نشه
دکتر آلرژی خوب تو بندرعباس سراغ ندارین؟

20 پاسخ 487 بازدید


درد سمت راست زیر سینه

سلام
یه تایپک دیگه هم. زدم ولی کسی جواب نداد
ممنون میشم تا دکتر جواب بده اگه کسی تجربه داره بگه بهم
سمت راست زیر سینه م از دیروز درد می‌کنه
صب هم رفتم زایشگاه ماما چک‌کرد ولی گفت مشکلی نداری

64 پاسخ 460 بازدید


نیش حشره تورو خدا کسی بیدار نیست😭😭😭

بچم تازه خابیده بود خودمم کنارش رو تخت بودم اول پای خودمو نیش زد بعد دخترم با گریه بیدار شد کنار چشمشو نیش زد چی بزنم روش چیکار. کنم بمیرم کناره چشمشه درس نمیتونه بخارونه هی خارشش بیشتر میشه😭😭

33 پاسخ 1,225 بازدید


مراقبت های بعد از ختنه

با سلام خدمت خانم دکتر جان
امروز پسرم رو ختنه کردم ،فقط بمن گفتن تا دو روز پانسمان باشه ،بعد از دو روز اگه پانسمان نیفتاد خودت بازش کن و نوک آلت پماد آ د چشمی بزنم ،گفتن تا ۴ روز آب نزنم و فقط با دستمال مرطوب پاک کنم
ممنون میشم اگه نیاز به مراقب های دیگه ای هست منو راهنمایی کنید ،میخوام بدونم فقط پماد آ د کفایت میکنه ؟ برای پیشگیری از عفونت هم چیزی نداده !!! اگه پانسمان کثیف شد میتونم تعویض کنم برای تعویض چی باید به گاز برای پانسمان بزنم ؟ممنون میشم زودتر بمن جواب بدین ،ممنون گلم

20 پاسخ 693 بازدید


بلفاروپلاستی در دوران شیردهی مجازه ؟؟

سلام خانم دکتر بلفارو و برداشتن خال گوشتی در دوران شیردهی میشه انجام داد ؟

12 پاسخ 780 بازدید


قرص آهن مکسوفر در زمان شیردهی

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر قرص آهن مکسوفر 370میلیگرم معادل 100میلی گرم آهن المنتال میشه در دوران شیر دهی مصرف کرد ؟ من کم خونی دارم تالاسمی مینور تو بارداری 10بود خونم بعد زایمان شد 7.
خون برام زده شد 10و نیم بعد آهن 8میلیگرم بعد بارداری مصرف کردم الان می‌خوام بدونم این قرص اگه بخورم مشکلی نداره ؟ آخه شیر هم میدم اینو همسرم گرفته بود دکتر ننوشته میگم نکنه آهنش زیاد باشه برای بچم ضرر داشته باشه یک ماه و نیمشه

11 پاسخ 679 بازدید


تب بی دلیل نوزاد۱۰ ماهه

سلام خانوما دیشب پسرم از ساعت ۸ به بعد بی قرار شد جیغمیکشید .موقع خواب یه‌کوچولو گرم بود نصفه شب تبش شروع شد.سعی‌کردم تبشو بیارم پایین ولی موقتیه.آبریزش نداره اسهال نداره.تب داره و بی حاله و جیغ میکشه.تو خوابم هی میپره
البته دیروز بعدازظهر یه کوچولو الاش چسبندگی داشت من خودم بازش کردم اون جاش یه خورده ورم کرده بود.نمیدونم ب اون ربط داره یا نه. تا به خال اینجوری نشده بود خیلی نگرانشم.به نظرتون دلیلش چیه

21 پاسخ 371 بازدید


لکه بینی در هفته ۳۰بارداری

سلام خانم دکتر من از دیروز کمی لک دیدم شیاف که گذاشتم قطع شد امروز صبح دوباره لک دیدم زمانی که هم که لک میبینم پهلو درد خفیف دارم

21 پاسخ 396 بازدید


تب شدید دختر هشت ماهم

سلام خسته نباشید دخترم از دیروز تب کرده تبش پایین نمیاد احتمال میدم برای دندونش باشه دکتر هم بردم قطره و شربت بهش داده ولی فایده نداره چیکار کنم

3 پاسخ 335 بازدید


جواب آزمایش خون و ادرار

سلام خانم دکتر میشه لطف کنید جواب آزمایش مادر شوهرم رو ببینید و بگید مشکلی هست؟قند و چربی فشار عفونت یا چیز دیگه ای داره؟

4 پاسخ 456 بازدید


غذاخوردن با کلیپ و گوشی!

سلام، اوقات شریفتون بخیر
دخترم ۱۱ ماهشه و من خیلی خیلی مواظبم که باهاش بازی کنم و تلویزیون اصلا روشن نمیکنم و گوشی هم نشونش ندادم و خیلی رعایت کردم...
موقع غذا خوردن هم مینشست و من با بازی و شعر خوندن و ادا دروردن و کلی جنگولک بازی غذاشو میخورد اما کم.
از ۶ ماهگی تا الان استوپ وزنی داشته و روی ۸۳۰۰ مونده.
مولتی پدیا بست و آهن لیپوزوفر فورت مید. ۱ دوره هم نئوزینک دادم
۱۰‌ روز پیش از ویروس جدیده گرفت و ۳ روز تب و بعدشم سرفه و خلط و...
من گفتم الان این بچه استوپ وزنی که داشت، مریض و بد غذا تر هم شد خب گناه داره واقعا درمونده شده بودم 😥😥🥺
به پیشنهاد بقیه و علیرغم میل باطنیم مجبور شدم موقع غذا خوردن براش توی گوشیم کلیپ بذارم و واااقعا هم خوب میخوره چند روزه. ینی کلیپ که میذارم قشنگ ۳ وعده غذاشو میخوره اما نذارم نمیخوره مثل قبل. منم گفتم بچه م مریضه باید جون داشته باشه و حدود ۱ هفته ست که هر وعده براش گوشی میذارم تا خوب غذا بخوره.

بابت این موضوع اعصابم به شدت خورده. چیکار کنم خانم دکتر و دوستان؟ همین رویه رو ادامه بدم تا حداقل یه کم وزن بگیره بعد کم کم ترکش بدم؟ یا نه کلیپ نذارم براش؟ واقعا موندم چیکار کنم 😓😓😓 لطفا راهنماییم کنید

سوال بعدی اینکه من اصلا اصلا شیر خشک و بیسکوییت مادر و سرلاک ندادم تاحالا بهش. یک هفته دیگه ۱ ساله میشه، سرلاک و اینجور چیزا رو بدم که وزن بگیره؟ یا ندم؟ من به خاطر نگهدارنده داشتنشون و اینکه خب قطعا اونجور که باید و شاید سالم باشن نیستن، ندادم به دخترم. الان ترجیح بر دادنه یا نه؟

ممنونم 🌹🌹🌹

73 پاسخ 2,503 بازدید


قرمزی روی سینه شبیه ب جوش

سلام دکتر جان من ۳۶ سالمه چند روز رورس سینم اندازه یه نخود قرمزه انگار وقتی دستکاری میکنم درد میکنه استرس دارم نکنه خدای نکرده سرطان سینه باشه میشه منو از نگرانی دربیارید؟

11 پاسخ 526 بازدید


پایین بودن طول سرویکس

سلام خانم دکتر،من آنومالی طول سرویکس ۳۰بود ک از اول بارداری شب یک دونه شیاف پروژسترون۴۰۰استفاده میکنم ،از یک ماه پیش هفته ای یک آمپول پروژسترون ۲۵۰،ک ۴تا استفاده کردم ،دکترم سونو مجدد ننوشتن برا چک سرویکس و آمپول هم همین ۴تابودن،گفتن نیازی نیس.آمپولا رو ادامه بدم؟!

22 پاسخ 787 بازدید


زدن واکسن دوماهگی پسرم

س دکترعزیزودوستان شنبه بایدواکسن پسرموبزنم

بدمیخام بدونم چی بخرم اماده داشته باشم خونم دوره ازشهر
شربت شیاف چی بگیرم تگ تب کردبراتبش هرچقدبیدارباشم بگیرم چ کارایی بکنم
وقبل رفتن چیکارکنم بداومدن ازبهداشت چیکارکنم

اگ تب کردبالارفت چیکارکنم اول تن شویه بدپایاپاشویه بدنن شویه
چقدبشه ببرم دکتر

53 پاسخ 447 بازدید


پوشک چند بار مصرف خوبه یا بد به نظرتون ؟؟

سلام
روز خوش مامان ها ، میخواستم از تجربه هاتون راجبه پوشک های چند بار مصرف قابل شست و شو بگین ؟

36 پاسخ 553 بازدید


رشد موی سر جنین دربارداری

باسلام خدمت دکتر عزیز ودوستان
من اوایل بارداریم خیلی معدم درد میکرد یعنی یه مدت کوتاه بعد کلا برطرف شد و اصلا درد و سوزش معده ندارم درسته که میگن اگه سوزش معده نداشته باشی موهای بچه کمه یا مونداره؟

29 پاسخ 1,311 بازدید


سلام دکتر اوما عزیز ممنون میشم آزمایش رو بررسی کنید

سلام دکتر اوما عزیز آزمایش خواهرزاده ۷سال و خورده ای بنده رو لطف میکنید بررسی کنید سپاسگزارم

17 پاسخ 331 بازدید


آزمایش مدفوع نوزاد

سلام خانوم دکتر پسرم مدفوعش مخاطیه ازمایش گرفتم از

11 پاسخ 477 بازدید


انتقال جنین ضخامت کم

سلام به دکتر اوما و دوستان عزیز. من چند روز پیش تخمک کشی انجام دادم و ۷ تا تخمک برداشتن. دیروز بهم خبر دادن که ۲ تا جنین گرید a دارم.‌ دکترم گفتن یک ماه و نیم دیگه بیا که تصمیم بگیریم انتقال بدیم یا دوباره تخمک کشی انجام بدیم که جنین ها زیاد بشه. میخواستم بدونم تا اون موقع چه کارهایی انجام بدم یا چی بخورم که برای انتقال خوب باشه؟ ضخامت اندومتر من در حالت عادی نازک هست. همون روز عمل دکتر گفتن آزمایش استرادیول انجام بدم که عددش ۱۶۰ بود، گفتن عددش نسبت به فولیکولها خیلی پایینه. چی کار کنم که عددم بالا بره. اینم بگم که این سومین دفعه ای هست که پانکچر انجام میدم. دو دفعه قبل تخمک هام پوچ بودن.

45 پاسخ 1,297 بازدید