Ooma

قطع قرص سیپروترون کامپاند وخونریزی دوباره سیزدهم پریودی

سلام دکتر عزیزم من این ماه بعد از اتمام قرصم تصمیم گرفتم دیگه نخورم پریود شدم وتموم شد امروز دوباره افتادم خونریزی دلیلش چیه
دوره هامم سی روزست
امروزم سیزدهم پریودی منه
مشگل چیه
بعد اینکه شش ماه مصرف کردم این قرصو و هیچ مشگلی نبود سر وقت پریود میشدم و لکه بینی هم نداشته این ماه که بعد پریودیم دیگه نخوردم اینجوری شدم

19 پاسخ 872 بازدید


نتیجه آزمایش و غربالگری

سلام وعرض ادب خدمت شما دکتروسروران گرامی
بیزحمت این نتیجه آزمایش و غربالگریو مشاهده بفرمایید

9 پاسخ 294 بازدید


مدفوع نکردن نوزاد۵۲ روزه

سلام خانم دکتر ودوستان.ببخشید نوزاد من الان سه روز هسته که مدفوع نکرده.به خودش میپیچه وزور میزنه وخیلی ببخشید باد شکم داره.شکمشو ماساژ میدم ولی تاثیری نداره.شیر خودمو بهش میدم و درکنارشم ۳ بار در روز بهش شیر خشک آپتامیل میدم.قطره پدی لاکت بهش میدادم ولی الان تقریبا دو هفته هسته بهش ندادم چون به نظرم هروقت بهش میدادم به جایی که دفعش کم بشه دفعشو زیاد میکرد.به نظرتون چکار کنم؟

38 پاسخ 339 بازدید


بهترین جایگزین برای شیرخشک

سلام وقتتون بخیر پسر من از 11ماهگی شیر ضداسهال al110مصرف میکنه با این حال خیلی وقتا بازم اسهال میشه و مدفوعش اسیدی میشه آزمایش مدفوع هم داده بودم نرمال بود و دکتر گفت عدم تحمل قند لاکتوز داره بخاطر همین اسیدی میشه مدفوعش .
دوباره که اسهال شد بردمش گفت سعی کن همین شیر ضد اسهالم خیلی کم بدی بهش یجورایی گفت کم کم از شیر بگیرش جوری که تا 18ماهگی دیگه کلا شیر نخوره چون تموم شیرا اسهالش میکنن .
من بجای شیر گاو و شیرخشک چی میتونم بدم ؟؟
آیا شیر بز هم لاکتوز داره ؟؟
و این شیر سویا که ملینه اونم اسهالش میکنه ؟؟
اینم بگم با وجود اسهال (اسهالش حاد نیس و در درجه کمه)وزن گیری داره چون خوب غذا میخوره و مصرف ابش خوبه .
وزن تولد 3.300
وزن الان 10.300
قدش 76
دارو های مصرفی(پدیلاکت ،زینگ دکترکیدز)اینارو دیروز دکتر داد یدونه هم نصف آمپول ویتامین Aزد بهش اونم فک کنم برا التهاب رودش بود
ممنون میشم راهنمایی کنید

39 پاسخ 291 بازدید


آیا شکلات تلخ ۹۶ درصد در بارداری مضره ؟

سلام وقتتون بخیر شکلات تلخ ۹۶ درصد دو عدد کوچک در روز در بارداری مضر است ؟

26 پاسخ 648 بازدید


خانمالطفا جواب این سونو تفسیرکنید برام

سلام لطف کنید جوابشو هرکی دقیق بلده بگه نگرانم

9 پاسخ 237 بازدید


جواب بدین لطفا

سلام در سونو انومالی طول سرویکس گرفته میشه یا دکتر جدا باید ثبت کنه ؟
بعد داخلی گرفته میشه یا رو شکمی ؟

28 پاسخ 331 بازدید


جای واکسن دو ماهگی دخترم

سلام و ادب خانم دکتر
۹ شهریور واکسن دو ماهگی دخترم رو زدیم کم کم عفونت کرده طی سه روز آخر
قرمز هست و جایی که قرمز خیلی سفت هست.
چیکار کنم نیاز هست ببرم پیش دکتر
بیقراری نمیکنه و تب هم نداره
ولی خوب قطعا اون ناحیه از رانش درد داره

7 پاسخ 364 بازدید


مدفوع نوزاد ۶ ماهه

سلام به همه و پزشک اوما
من به دخترم بخاطر رفلاکس پنهانش ازپایان ۴ ماهگی غذای کمکیشو شروع کردم قبلا مدفوعش خمیری بود روزی دوسه بار تیکه ای دفع داشت
الان چند روزه مدفوعش شل شده رنگش زرد و گاهی اوقات آبکی
امروز دیدم حالت خلطی شکل دفع داشته دخترم ۶ ماهشه بخاطر چیه

19 پاسخ 250 بازدید


سلام تصادف کردم

سلام ظهر خیابون مولوی سمت مترو موتوری خود بهم مچ پام پیچ خورد یعنی چرخ موتور رفت رو مچ پام خیلی پیچ بدی خورد همون لحظه ورم کرد درجا .پام رو نمیتونستم بزازم زمین به زور و تکیه دادن به پسرم جرکت کردم تا خونه وقتی استراحت میکنم بعد ک بلند میشم نمیتونم بزارمش زمین به زور راه میرم حالت عادی هم تا زانوم تیر میکشه خیلی درد داره به نظرتون پیچ خوردگی یا در رفته

81 پاسخ 1,491 بازدید


قطره استامینوفن چقد بدم

سلام پسرم ۱۶ ماهشه ۱۱ کیلویه تب داره چند قطره استامینوفن بدم بهش؟

11 پاسخ 440 بازدید


علائم رفلاکس نوزاد پسر

سلام پزشک عزیز
پسرم ۲۷روزشه گلوش خس خس میکنه سرفه میزنه
وقتی عطسه میکنه از بینیش ترشح داره،شبا خواب شبش عمیقه
روزها خیلی خوابش بی کیفیته و زودبیدار میشه ،همش میخواد شیربخوره ،شیراضافه روبالامیاره،خودشوهم خییییلی کش وقوس میده،بادشکمش خیلی زیاده،
به نظر شمارفلاکس داره واینکه برا درمانش چکار کنم،
شیرخودمومیخوره
میتونم بهش شیرخشک ضدرفلاکسم بدم

1 پاسخ 274 بازدید


تفسیر سونو رحم و تخمدان

سلام خانم دکتر سونو گرافی رو برام تفسیر میکنید
رفتم دکتر هیچی بهم نگفت فقط
قرص دوفامد ۱۰ بهک داد
گفت روز ۱۵ سیکل بخورم

8 پاسخ 231 بازدید


شرح زایمان طبیعی من🥰

روز چهارشنبه از صبح هی درد داشتم ولی منظم نبود، یا نیم ساعت یبار بود یا ده دقیقه یبار، هی تغییر میکرد،این جریان تا ساعت ۳ شب ادامه داشت و من نشد بخوابم از درد، اخر سر ساعت ۴.۳۰ صبح دردام شدید شدن و بدون قطعی یعنی منظم و هر ۷ دقیقه یبار درد داشتم
ساعت ۴.۳۰ شوهرمو بیدار کردم پسرمو برد خونه مادرش و ساک وسایلا به دست ساعت ۵.۱۰ راهی بیمارستان شدیم تا برسیم بیمارستان شد ساعت ۶
رفتیم بخش زایمان، ازم nst گرفتن و دهانه رحم رو معاینه کردن بعد بستری، و گفتن ۷ سانت باز شده یعنی دردای اصلی رو خونه کشیده بودم، و ساعت ۸.۲۵ دقیقه کیسه آبمو پاره کردن و ۸.۳۵ دقیقه دخترم شهرزاد تو ۳۷ هفته و ۱ روز بدنیا اومد😍❤️
زایمانم سر دخترم دقیقا مثل پسرم بود، یعنی هر دو ۳۷ هفته و ۱ روز بدنیا اومدن

156 پاسخ 1,345 بازدید


سرماخوردگی و مصرف قرص در بارداری

سلام دکتر جان وقت بخیر' تروخدا بدادم برسین
ب طرز وحشتناکی سرما خوردم حس بویایی و چشاییم کاملاااا از بین رفته الان ۵ روزه خوب نشدم شوهرم راضی نمیشه حتی دکتر بریم میگه میترسم ناشی باشن ی چیزی بدن ضرر داشته باشه'
واقعا خسته شدم دیگ خداروشکر گلو درد ندارم فقط سر درد و بینیم ک کاملاااا کیپه' شبا تا ساعت ۵ بیدارم نمیتونم بخوابم تنفسم مشکل داره یا بینیم اینقدر کیپه ک نمیتونم نفس بکشم یا اونقدر خالیه ک هوا تا مغزم میره' خیلی خستم واقعا بریدم دیگ ی راه حل فقط❤🙏

20 پاسخ 304 بازدید


زدن آمپول ریه برای جنین در هفته ۳۳

سلام خدمت دکتر اوما و دوستان و همراهان اومایی
من بارداری دومم هست . ۳۲ هفته و ۵ روز هستم
احساس درد و تیر کشیدن در واژنم دارم که البته همیشگی نیست ولی این موضوع خیلی استرس بهم میده ترس از زایمان زودرس دارم
طول سرویکس هم‌ نرماله ۳۶ هست
در آخرین سونو فقط مایع آمنیوتیک حداکثر طبیعی بود و ۱۸ سانتی متر بود که دکتر با توجه به چک‌کردن سطح قند خونم که نرمال بود . بهم گفت نگران نباش عددش بالا نیست و نیاز به پیگیری نداری . ازش درخواست آمپول ریه کردم گفت نیاز نداری .
حالا دکتر محترم من اصرار دارم که آمپول ریه رو‌بزنم.
آیا با شرایط من میتونم تزریق کنم دردای واژنم نگرانم کرده استرس بدی بهم میده .
مشکلی پیش میاد که بزنم ؟
خیلی آدم استرسی هستم با توجه به اینکه یه پسر ۲۲ ماهه دارم اصلا استراحت ندارم و مدام مجبورم بخاطر دستشویی و حمام بغلش کنم تو‌خونه
.
صلاح‌ دید شما چیه پزشک جان میشه تزریق کنم ؟

18 پاسخ 524 بازدید


اسهال بعد واکسن. لطفا زود جواب بدین 😓😓

سلام عزیزان و خانم دکتر‌ دخترم امروز واکسن شش ماهگی زده ۶ بار اینا دفع داشته ۳_۴ بارش آبکی بود ‌ پدی لاکت هم دادم‌اب هم دادم ‌ چیکار کنم

12 پاسخ 341 بازدید


سنوگرافی آب دور جنین

باسلام دکترجان خسته نباشید
هفته34 هستم
بهترین زمان انجام سونو آب دور جنین چندهفته هست
واینکه تو مطب هم انجام میدن

9 پاسخ 394 بازدید


حساسیت و شیر ha

سلام دکتر عزیز و اوماییی های گل .
من پسرم حساسیت ب پروتین گاوی داره شیر اپتامیل پپتی ۲ میدادم
اما الان هر جی میگردم نیس میتونم اپتامیل ha بدم مشکلی نداره؟

6 پاسخ 194 بازدید


درد یک طرفه گوش و گلو

سلام دکتر جان من هفته ۵ بارداری هستم از دیشب یهو گوشم درد گرفت و آب دهنمو ک قورت میدم هم گوشم هم یک طرف گلوم تیر میشه و دردناکه
چ دارویی میتونم بخورم؟ آب نمک قرقره میدم

26 پاسخ 350 بازدید