Ooma

عکس رنگی لازمه بدم؟

سلام خانم دکتز عزیزم
من الان یکساله اقدام کردم برای بارداری ولی باردار نشدم. البته یک سال و ۶ ماه است ولی اون ۶ ماه داشتم شیر میدادم و فکر میکنم طبیعیه اگر باردار نمیشدم.
توی این یکسال ازمایش و همه چی دادیم ولی مشکلی نداشتیم شکر خدا نه من نه شوهرم.
من یک بچه سه ساله هم دارم که با بار اول اقدام باردار شدم.
ولی اینبار میترسم لوله های رحمم بسته باشه ممکنه به نظرتون؟
نیازی به عکس رنگی هست؟
عکس رنگی رو باید چ زمانی از دوره پریودم بدم

8 پاسخ 390 بازدید


خارش کمر در ماه اول بارداری

من یک و نیم ماه باردارم و شبا خارش کمر و دست گرفتم و نمیدونم چیکار کنم که خارشم کمتر بشه ؟

10 پاسخ 782 بازدید


شیردهیو ماندن تو سینه

سلام دخترم اصلا سینه منو نگرفت الان خدود ۵۰ روزش هست من هی میدوشیدم و بهش سیر میدادم البته شیر خشک بیومیل ۱ هم میدادم تا چند روز پیش که دیگه نتونستم بدوشم .اللن چند روزی این کار تکردم
.الان بخوام بعد چند روز دوباره ب دخترم از شیر خودم بدم ایا خراب شده یا نمیتونم اخه زن عموم اومد میگه چند روز شیرتو ندوشیدی یا ندلدی بهش تو سینه ات مونده الان ترش و ب درد نمیخوره نده دخترت مریض میشه من موندم چیکار کنم.بدم یا ندم عذاب وجدان گرفتم😔

25 پاسخ 675 بازدید


خانم دکتر لطفا جواب بدید دخترم سرفه میکنه

سلام خانم دکتر و اومایی های عزیز
دخترم از صبح که بیدار شده سرفه میکنه ولی تب نداره گرفتم ۳۶ درجه بود هنوز غذای کمکی هم براش شروع نکردم اسهال هم نداره
چه کاری باید انجام بدم
ممنون میشم جواب بدید

10 پاسخ 197 بازدید


دگزا چه اثری میزاره رو جنین

خانم دکتر من چندروز خیلی حالم بد بود فکرکنم کرونا گرفتم رفتم دکترداخلی بهم دگزا و سرم و سفیکسیم و استیل سیستئین داد گفت عفونت داری و اینا برای بارداری خطرناک نیست. دیروز هم خیلی حالم بد شد جوری که نمیتونستم بلندشم ازجام و دکتر بالاسرم تو خونه دگزا و سرم و سفازولین تجویز کرد. الان خیلی بهترم فقط سردرد اذیتم میکنه. اما نگرانیم برای جنینه نمیدونم چه تاثیری داره روش و اینکه برم سونوگرافی چک کنم خیالم راحت بشه؟ و آیا اون داروها رو ادامه بدم یا نه؟

7 پاسخ 416 بازدید


ظرف مناسب غذای کودک

سلام خانم دکتر و دوستان عزیز
برای قابلمه ی غذای کودک به نظر شما چدن بهتره یا استیل؟ می خوام چیزی باشه که کمترین ضرر رو داشته باشه
درمورد ظرف غذا بامبو و سیلیکونی تفاوتشون در چیه و کدوم رو توصیه می کنید

18 پاسخ 354 بازدید


درد زیر شکم وخیس شدن لباس زیر

سلام خانماواوماجان من هفته16بارداری هستم وچند روزه لباس زیرم خیس میشه زیادهم هست ولی همراه خیس شدن ی کوچولو خیلی کم یه چیز سفید دیده میشه خیلی کم بچمم اصلا تکون نمیخوره چیکارکنم؟

10 پاسخ 357 بازدید


خونریزی۱۶سیکل همزمان با مصرف ال دی

سلام دکترجان وقتتون بخیر
من از شب سوم پریودم ال دی مصرف میکنم دکتر بخاطر کیست بهم داده اما روز۱۶و۱۷سیکلم در حد چندقطره خون روشن اومد ازم
باتوجه ب این که میخوام برم تو مراحل آی وی اف و باید روز۱۸سیکلم سونوواژینال بشم،این لکه ها مشکلی ایجاد میکنه؟

22 پاسخ 198 بازدید


تسکین درد ختنه سنتی نوزاد 2 ماهه

سلام وقت بخیر
انشالله فردا قراره پسرمو ببرم برای ختنه سنتی میخواستم بدونم برای تسکین درد ختنه و اروم کردن نوزادم باید چیکار کنم که کمتر اذیت بشه توخونه. پسرم 2 ماهشه ممنون میشم مادرای گل راهنمایی کنن من دست تنها هستم برای همین خیلی استرس دارم
تشکر

12 پاسخ 515 بازدید


ختنه نوزاد با حلقه (عکس)

سلام دکتر جان وقت بخیر
دکتر عزیز این عکس ختنه پسرم هست و حلقش افتاده ولی انگار زیرش عفونت کرده چکار کنم؟

24 پاسخ 2,065 بازدید


تا چند روز تاخیر در زدن واکسن ۴ ماهگی

مشکلی پیش نمیاد ؟

2 پاسخ 253 بازدید


تغییر شیرخشک از ببلاک اچ آ به گیگوز ساده

سلام و روز بخیر خدمت دکتر عزیز
خانم دکتر پسر من از وقتی دنیا اومد صورتش جوش زد و خس خس میکرد و اندازه چندتا نقطه خون توی مدفوعش بود بردمش تحت نظر متخصص اطفال انواع آزمایشات انجام شد و دکتر براش شیرخشک ببلاک اچ آ نوشتن شیر منم قطع کردن و بچه خداروشکر خوب شد علائمش قطره کولیکز و پودر اس امپرازول هم میخوره
دیشب بچم زیاد گریه کرد طوری که بردمش بیمارستان اونجا کاری انجام ندادن گفتن کولیکه اوردمش خونه امروز بردم پیش یک دکتر جدیدفقط اصلا نپرسید چرا اچ آ میدم بهش و شیرشو گیگوز ساده داد و بهش روتفلور داد
بنظرتون درسته شیرش رو عوض کنم؟ دوباره آلرژیش عود نمیکنه؟
وزن گیریش هم با ببلاک خیلی خوب بود وزن تولدش ۳۶۰۰ وزن الانش ۵۴۰۰

13 پاسخ 259 بازدید


خون دماغ شدن نوزادم و سرماخوردگی

سلام خانم دکتر عزیزم.یک هفتن نوزادم سرماخورده و بینیش کیپ نیست.تو یک هفته مرتب قطره سدیم کلراید 60 درصد استفاده کرده.ولی الان یهو نصف شب که میخواد شیر بخوره تا از بینیش خون اومده و مخاط بینیش کاملا خونیه.و حتی خود خون میاد بیرون‌.عکس هم گذاشتم.اصلا درمان و دارویی برای زخم بینیش هست.چون مطمعنم در اثر خشکی خیلی زیاده‌.و فقط یدونه سوراخ دماغشه.

6 پاسخ 208 بازدید


علت عقب افتادن پریود در مرحله اقدام به بارداری چیست؟

سلام و عرض ادب پزشک عزیز من از فروردین امسال در مرحله اقدام به بارداری هستم از پاییز پارسال ۹ تا ۱۱ هرماه پریود میشدم و منظم بود پریودم تا ماه پیش که ۵ روز عقب انداختم فکر میکردم باردارم ولی ۱۶ پریود شدم این ماهم ۱۹ امروز هنوز نشدم خواستم بدونم ممکنه مثل ماه قبل بهم ریخته شده باشه پریودم یا احتمال بارداریم هست؟؟؟ و اینکه علت ۵ روز عقب افتادن چی میتونه باشه ؟ فکرم خیلی درگیره

22 پاسخ 502 بازدید


مسافرت در هفته ی ۲۱هفته و یک روز (۲۲ هفته)

سلام پزشک و مامانا من خداروشکر مشکلی ندارم و همه چیز عادیه طول سرویکس هم تو انومالی ۳۹ بود (۳۱مرداد رفتم) حالا شاید اخر هفته بریم شمال خونمون کرجه مشکلی نداره؟؟
دکترم به همه میگه با مسئولیت خودتونه
مشکلی ندارم من خداروشکر، شماها جایی رفتید تو این هفته ها؟

21 پاسخ 484 بازدید


خونریزی در حین مصرف دوفاستون

سلام خانم دکتر عزیز و دوستای گل اومایی
امروز روز ۲۱ دوره ام هستش این ماه دکتر گفتند از ۱۶ دوره تا ده شب شبی دوتا دوفاستون بخورم که امشب بعد از اینکه رابطه داشتم خونریزی زیادی داشتم آیا ممکنه علتش دوفاستون باشه یا اینکه علت دیگه ای داره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

22 پاسخ 296 بازدید


تفسیر آزمایش گلوکز و ..

سلام به خانم دکتر عزیز اوما لطفا جواب آزمایش منو تفسیر کنید
درضمن من از اول بارداری دارم قرص تیروئید میخورم

22 پاسخ 532 بازدید


تفسیر سونوی ۲۰ هفته

سلام پزشک عزیز.عکس سونوی ۲۰ هفته رو ارسال میکنم لطفا با سونوی ۱۷ هفته مقایسه کنید و روند رشدش رو تفسیر کنین برام.
ممنونم
سونوی بعدی رو چه زمانی برم؟

12 پاسخ 288 بازدید


امکان بارداری تو روز ۵ ام پریودی هست؟

سلام دکتر عزیز و خانومای گل من پنجشنبه عصر پریود شدم درحد چند تالکه و روز جمعه و شنبه خونریزی داشتم و از یکشنبه کم و امروز ک روز ۵ ام میشه خییلییی کم موقع دسشویی چند تا لکه کم بوده رابطه محافظت نشده داشتم یکساعت پیش امکان بارداری هست نیاز به قرص اورژانسی دارم؟

7 پاسخ 552 بازدید


ضربه خوردن به سر نوزاد ۴۵ روزه😭😭

سلام به پزشک اوما ، پسر من ۴۵ روزشه امروز گذاشتمش داخل گهواره که یهوی در رفت و از فاصله تقریبا ۴۰ سانتی افتاد روی فرش ، گریه کرد و بلافاصله بلندش کردم ، گریش قطع شده ، شیرم دادم بهش و نمیخابه و بیداره ، امکان داره به مغزش آسیب رسیده باشه ؟! 😭😭خیلی ناراحتم بچم مشکلی پیدا نکنه😭از مامانا کسی تجربه ای داره ؟!

42 پاسخ 1,441 بازدید