Ooma

رژیم لاغری در سزارین

سلام خانم دکتر من زایمان سزارین میخوام بشم ویه دغدغه ای که پیدا کردم اینکه آیا میشه بعد زایمان با رژیم و باشگاه شکمم رو صاف کنم؟؟؟

13 پاسخ 473 بازدید


درد مثانه و درد پهلو

سلام پزشک عزیز و دوستان اومایی
این مشکل خواهرم است ممنون میشم جواب بدین

سلام وقتتون بخیر
من دو سه روزی هست هر دو طرف پهلوهام درد گرفته وب شدت درد میکنه
و از دیروز غروب علاوه بر درد پهلوهام، درد مثانه گرفتم و خیلی هم تیر میکشه.
عذر میخام ولی
وقتی میخام دسشویی برم دردش دوبرابر میشه وتیر میکشه و نمیتونم دسشویی کنم.
موقع راه رفتن و حتی نشستن هم این درد بیشتر میشه.
خواستم بدونم علت این درد پهلو و مثانه ام چیه؟!
غیر از داشتن عفونت احتمال دیگه ای داره؟!
برای برطرف کردن درد و رفع عفونت باید چیکار کنم؟!

14 پاسخ 559 بازدید


سرماخوردگی و تب در کودک

سلام دکتر اومای عزیز خوبین خسته نباشید ببخشید من یه دختر ۱۶ ماهه دارم که از ظهر علائمش با تب شروع شد و سرما خورده و الان تب داره و بینیش کیپه و یه مقدار کم سرفه میشه بگین چیکار کنم ؟وزنش هم ۸۸۰۰

14 پاسخ 238 بازدید


درد زیاد دارم سینه چپم

سلام خانم دکتر و خانمهای عزیز
من قرص ال دی میخورم الان چند وقته سینه سمت چپم درد می‌کنه
کمرم خیلی درد می‌کنه
برای سینم خیلی نگرانم چکار کنم حتی نمیشه دست زد بهش

14 پاسخ 344 بازدید


بی حس شدن انگشتان دست

سلام دکتر جان من ۳۴ هفته و ۶ روز هستم
چند هفته ای هست که دستام سر میشن موقع خواب و حتی تو بیداری وقتی چیزی دستم میگیرم سر میشن
بند انگشتامم خیلی درد میکنن
این بی حس شدن جوری هست ک شبا چندییین بار بیدار میشم از خواب از بی حسی و دردی ک هست
دکترم گفتن عادیه و شما هم همین رو گفتین
میخواستم بدونم راهی هست که این اوضاع بهتر بشه؟مثلا اگر برم متخصص ارتوپد درمانی دارن براش؟یا باید صبر کنم تا پایان حاملگی؟
ویتالاکت،ویتامین د۳،سوپراکل،آیرن فورت مصرف میکنم
وزنم اول بارداری ۵۲ بود و الان ۶۵ هست
فشار خونمم نرماله همیشه
یک ماه و نیم پیش طبق ازمایش فقر اهن داشتم که تا دو هفته شبی دوتا فرفورت گاین مصرف میکردم و بعدب مدت دو هفته شد شبی یکی و بعد هم دکترم عوض کرد و آیرن فورت داد شبی یکی و این بار ک برم چکاپ آزمایش برام مینویسن ک ببینن سطح اهن خونم چطور هست
من شرایط رو کامل توضیح دادم خدمتتون
ممنون میشم راهنماییم کنین ♡

36 پاسخ 448 بازدید


کم کاری تیرویید

سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید
من ۶روز زایمان کردم ،،در دوران بارداری کم‌کاری تیروئید گرفتم،قرص لووکسین روزی نصف قبل صبحانه می‌خوردم
بعد زایمان گفتن نخور پرستارهای بیمارستان
الان توی این مدت نخوردم،حالم خوب نیست همون علاعم کم کاری تیروئید دارم،چی کار کنم الان دوباره شروع کنم خوردنش؟دسترسی به دکتر ندارم فعلا که برم

17 پاسخ 455 بازدید


ازمایش کاریوتایپ و سرماخوردگی

سلام ببخشید ما فردا میخایم ازمایش کاریوتایپ بدیم.همسرم آبریزش بینی داره انگاری حساسیت گرفته.مشکلی نیست چون شنیدم نباید اینطوری باشه.
بعد باید ناشتا باشیم؟

12 پاسخ 512 بازدید


آیا مصرف لتروزول رو ادامه بدم؟؟

سلام پزشک جان و خانومای عزیز..از روز سوم سیکلم،شبی دوتا لتروزول میخوردم..دیروز ک روز پنجم سیکلم بود یادم رفت که شبش لتروزول بخورم..بنظرتون ادامه بدم یا فایده ای نداره چون به ترتیب نخوردم؟

2 پاسخ 412 بازدید


اب انار در بارداری

سلام خانم دکتر من روزی دو لیوان اب انار میخورم احساس میکنم زیر دلم یجوری شده🥺 راست میگن اب انار باعث سقط میشه؟
یا پسته میخورم میگن باعث میش لب شکری بشه؟

31 پاسخ 3,364 بازدید


بهترین شیر خشک نوزاد

سلام خسته نباشید
من پسرم شیر خودم رو میخوره میخوام یه شیر خشک هم بهش کمکی بدم
چه مارکی بهتر از همه ست هم ارگانیک باشه هم یکم به وزن گیریش کمک کنه و اینکه یبوست هم نیاره
بچم سه ماه و دو‌ هفته است
ممنونم از راهنماییتون🥰

13 پاسخ 252 بازدید


راهنمایی در مورد سزارین

سلام دوستان من فردا ظهر سزارین‌ میشم..
کسی توصیه ای راهنمایی در این زمینه داره که فکرمیکنه به کارم بیاد ممنون میشم بهم بگه.
بعدم اینکه بنظرتون عکس و دیزاین بگیرم برا تختم یا نه؟

"انشاا.. همه خانم هایی که بچه میخوان به زودی زود طعم مادر شدن رو بچشن"

90 پاسخ 561 بازدید


حساسیت و جوش ریز قرمز پشت زانو و پای کودک ۲ ساله

با سلام.دخترم دوسالشه.یه هفتس پشت زانوهاش جوش ریز قرمز زده و الان تا مچ پاهاش رسیده.اول فک کردم بخاطر گرما عرق سوز شده اما چن روزه میبینم حساسیته و خارش داره.شربت سیتریزین و پماد بتامتازون و کلوتریمازول و کالاندولا هم هیچ تاثیری نداشته و بدتر هم میکنه.به زور شلوار گشاد نخی تنش میکنم که پاهاش بهمدیگه نخوره . بستنی و گندم و تخم مرغ و گوجه رو هم قطع کردم نمیدم.چون تو بچگی به پروتیین گاوی هم حساس بود شیر و لبنیات هم از امروزنمیدم.چیکار کنم چی بزنم به پاهاش که خوب شه؟

81 پاسخ 494 بازدید


خانم دکتر عزیزمیشه به سوالاتم پاسخ بدید ؟

سلام خانم دکتر عزیز
ب ازای هر ۹۰ سی سی یک قاشق سرلاک داخل شیشه نوزاد بریزیم مشکلی نداره؟
نیازی نیست به نوزاد جداگانه آب داد؟
خواب زیاد نوزاد در طول روز طبیعیه؟
از چه سنی باید شیرخشک شماره۲رو شروع کنم؟
نوزادم نارس باوزن ۱۲۰۰بدنیا اومده و وزن امروزش۴۴۰۰هست .

10 پاسخ 417 بازدید


درد های نوزاد کولیکی

با سلام و خسته نباشید
نوزاد من ۲۷ روزشه دو هفته س دردای کولیکی دل پیچه و دفع گاز روده و معدش شروع شده و واقعا من هر روز کارم گریه س چون خیلی عذاب میکشه دکتر بهش کولیک ایز و پدی لاکت داده ولی انگار نه انگار انگار داره آب میخوره خودمون از اول بهش گریپ میکسچر دادیم باز اون خیلی براش بهتر کار میکنه خودمم شیر خودمو کم کردم بیشتر شیر خشک میدم در حالی که به هیچ وجه مواد نفاخ نمی‌خورم بچه وقتی می‌خوابه انگار یکی نیشگونش میگیره اونطوری از خواب میپره طفل معصوم میشه اگه کسی تجربه ایی داره تو این زمینه که بچه دردش کم شه بهم بگه چون واقعا بچم داره عذاب میکشه خودمم همینطور

29 پاسخ 369 بازدید


تست پاپ اسمیر، چکاپ

سلام خانم دکتر عزیز، ببخشید ممکنه تست پاپ اسمیر مادرمو ببینید ممنون میشم، خیلی نگرانم،مشکلی دارن؟

7 پاسخ 324 بازدید


یبوست نوزاد و بیبی کر

سلام
پسر من دو هفته ایی هست یبوست داره وبا روغن زیتون هم توی غذاش بهتر نشد.میشه بهش بیبی کر بدم؟ تا حالا ندادم چون
و اینکه چه مقدار لازمه بهش بدم؟
ممنونم🌹

20 پاسخ 457 بازدید


انتی بیوتیک طبیعی برای کودک

سلام خانم دکتر عزیز
دختر من چندین بار برای علائم عفونت مثل تب ، یا سرفه ، یا اومدن عفونت از گوشش زمان هایی که کمی یخ میکرد توسط دکترش چکاپ شد گوش و گلوش بررسی شد و حتا خونش هم از نظر عفونت بررسی شد که خوشبختانه هیچ وقت نتیجه حاد نبود و فقط کواموکسی کلاو تجویز شد و مصرف شد
ولی همچنان آیسا وقتی ناغافل سرفه می‌گیرتش صداش شبیه وقتی گلو عفونت داره هست انگاری خلط کنده میشه و همین چند شب پیش صبح بیدار شد کمی یخ کرده بود از گلوش عفونت اومده بود خشکیده بود
من چیکار کنم به نظر شما؟
نه میتونم انتی بیوتیک قوی بدم نه میتونم بی تفاوت باشم‌ و خدایی نکرده مسئله پیچیده شه
از چه روش های خانگی میتونم به عنوان انتی بیوتیک طبیعی کمک بگیرم ❓️❓️❓️

17 پاسخ 247 بازدید


خشکی واژن و پلاسما درمانی و ناباروری

سلام خانم دکتر عزیز..
من ۳ روز مونده به پریودم رفتم دکتر پماد کلوتریمازول ۲ درصد داد و گفت خشکی واژن داری و باید پلاسما درمانی کنم ایا من باردار نمیشم وقتی خشکی واژن داشته باشم یا ن فردا روز ۱۳ از امپول اچ سی جی هست میتونم بی بی بزنم یا ۱۴ بزنم ممنون

8 پاسخ 454 بازدید


آمپول سه ماهه برا جلوگیری

سلام خانم دکتر جان من چهار ماهه سزارین شدم فقط شیر خودمو میدم بچم پریروز امپول سه ماهه زدم به باسنم زد امروز هم به اشتباه دوباره امپول سه ماهه زدم از بازوم زد خانم دکتر برا بچم ضرر میکنه چون شیر خودمو مبدم الان چکار کنم ممنون میشم جواب بدین

13 پاسخ 451 بازدید


زردی نوزاد ۸ روزه

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ،خانم دکتر دیشب دخترم بردیم بیلی روبین چک شد ۱۰ و ۱ بود نسبت به دو روز گذشته که ۱۰ و ۶ بود یه مقدار پایین اومده بود،قطره بیلی ناستر میخوره هر ۸ ساعت ۵ قطره میخوره،فقط یکی دوبار ساعتش یه مقدار بهم ریخت
خانم دکتر یه مشکل جدی که هست بعد از شیر خوابش میبره و هرکاری میکنیم آروغ نمیزنه حدودا ۴۰ دقیقه روش های مختلف امتحان میکنیم اما آروغ نمیزنه و بالا میاره ولی زمانی که شیر میخوره و به پهلو میخوابه و برای آروغ گیری تلاش نمیکنیم هم راحت میخوابه هم کم پیش میاد که بالا بیاره

22 پاسخ 551 بازدید