Ooma

تست پاپ اسمیر

سلام من تست پاپ اسمیر دادم روی keratotic changes تیک خورده یعنی چی

10 پاسخ 1,611 بازدید


چه موقع سنوگرافی بدم

سلام خانم دکتر من لکه بینی بین سیکلام دارم که قطع نمیشه اصلا یعنی بین اخرین روز پریودیم تا اول روز پریودی بعدی
الان تقریبا ۸ ماهه اینجوریم هی ازمایش میدم سنو میدم میگن هیجی نیس خسته شدم بخدا حالا دوباره ازمایش دادم روز ۲ پریودیم خواستم سنو هم انجام بدم برای دلیل لکه بینیم باید چ موقع سنو بدم که برم متخصص زنان خوب واقعا خسته شدم

3 پاسخ 278 بازدید


دکتر جان میشه لطفا آزمایش منو تفسیر کنید🙏

داروهای ک استفاده میکنم
گلای وانس بعد صبحانه و شام
ویتامین د ۱۰۰۰
مولتی ویتامین
کلسیم
اهن
اسپرین
اومگا۳ هفته ای دوتا

9 پاسخ 285 بازدید


غذا نخوردن پسر ۱۴ ماهه

سلام و وقت بخیر خدمت دکتر اومای عزیز
پسر من ۱۴ ماهشه ده روز پیش به خاطر تب بردمش دکتر که گفتن ویروس روده گرفته و چهار روز بچه تب داشت و تا بالاخره خدا رو شکر خوب شد ،بعداز اون چند روزی خوب بود خوبم غذا میخورد اما الان دو روزه که غذا خیلی خیلی کم میخوره بعضی وقتا هم همونی که میخوره بالا میاره ،
شیر هم طی روز فقط یکی دوبار میخوره اما شب تا صبح چند باری بیدارمیشه برا شیر خوردن
و اینکه شیر پاستوریزه کم چرب بهش میدم
قطره ی آهن لیپوزوفر قرمز بهش میدم ،مولتی ویتامین پدیابست
میشه لطفاً راهنماییم کنید که چرا اینطوری شده و چیکار باید بکنم ؟

5 پاسخ 311 بازدید


مراقبت ها و دارو ها برای سقط مکرری

سلام خانم دکتر و دوستان وقت شما بخیر .
من دوبار سقط داشتم یکی در ۱۳ هفته و دیگی ۱۰ هفته آزمایش سقط مکرر دادم ولی مشکلی پیدا نشد.دکتر ازمون خواست طبیعی اقدام کنیم .
سوالم اینه من الان چه داروهایی باید مصرف کنم (از این بابت میپرسم که مطمئن باشم دکتر همه رو بهم میده).و چه ازمایشایی از بابت سقط مکرر در بارداری باید انجام بدهم .
من هنوز دکتر نرفتم .استرس داشتم زود برم .برای هفته اینده مراجعه خواهم کرد.
کلا چیکار کنم بچه برام بمونه ؟غذا ها خوراکی هرچی بده لطفا بهم بگید.
آیا نیازه من این مدت استراحت داشته باشم؟یا نه زندگی عادی ؟

12 پاسخ 340 بازدید


شیر خشک نان 3 نایاب شده، چی به نوزادم بدم؟

سلام شیر خشک نان 3 در شیراز تخمشو ملخ خورده و نایاب شده، جاش چی بدم که خاصیت داشته باشه؟

46 پاسخ 1,627 بازدید


واکسن دوماهگی و علائم سرماخوردگی نوزاد

سلام پزشک محترم
نوزاد من فردا باید واکسن دوماهگی بزنه منتها امروز علائم سرماخوردگي انگار داره گاهی اوقات سرفه و عطسه و بینیش هم مخاط ابکی داره . فعلا واکسن دوماهگیشو نزنم یا ایرادی نداره؟

19 پاسخ 452 بازدید


دهانه رحم بسته ولی نرم

سلام هفته ۲۲‌بارداری هستم
به خاطر ترشح قهوه ای دکترم معاینه داخلی انجام داد ببینه وضعیت دهانه رحم چطوریه گفت دهانه رحم ت بسته س ولی نرم خیلی
راه حلی برای سفت شدن باز نشدنش هست ?

23 پاسخ 600 بازدید


واکسن پره ونار و شیر خشک

سلام
کوچولو من ۴ ماه و ۸ روزشه
میخوام واکسن پره ونار بزنم
نظرتون درباره تزریق این واکسن چیه؟
اگر از الان شروع کنم ،دوزهای بعدی در چند ماهگی باید تزریق شود ؟
بعد از تزریق واکسن ۴ ماهگی ، تعداد وعده های شیرخشک زیاد و مقدار مصرف کم شده است قبلا هر ۴ ساعت ۱۲۰ سی سی میخورد ولی الان هر دو ساعت ۶۰ تا ۷۰ سی سی میخوره ، این موضوع طبیعی است؟
شیر خشک مصرفی نان کامفورت

6 پاسخ 336 بازدید


سرماخوردگی و تب نوزاد۹ ماهه

سلام به پزشک عزیز اوما پسرم ابریزش بینی داره از صبح باباش سرناخورده بود ظاهرا از باباش گرفته یه کمی هم تب داره چیکار کنم قطره استامینوفن و پلارژین براش گرفتم واس ابریزش بینیش چیکار کنم

11 پاسخ 233 بازدید


تغذیه کودکان ۱۷ ماهه

سلام،ببخشید دختر من ۱۷ ماهشه
۸ تا دندون جلوش درومده و ۳ تا عقبش نیش زده
یه مدته غذا نمیخوره
اصلا هم که غذا نمیجوه
چکار کنم؟

14 پاسخ 521 بازدید


اتساع خفیف کلیه های جنین یعنی چی؟خطرناکه؟

سلام خانم دکترجان.خانم دکترمن بخاطر دردزیردل و همینطور شک به نشن مایع کیسه آب امروز رفتم nstوتست آمینوشوردادم که خداروشکربهم گفتن مشکلی نداره و دکتربیمارستانم گفت یه سونو بدم.این سونوی امروزمه.خانم دکترمشکلی نداره؟یه جاش نوشته اتساع خفیف کلیه ها ، یعنی چی این؟درمانش چیه؟اصلا چرابوجود اومده؟خطرناکه خانم دکتر؟چیکارکنم ؟

35 پاسخ 733 بازدید


چیکار کنم درد زایمانم زودتر شرو بشه

سلام دکتر جان وقتتون بخیر
عزیز من چهارشنبه هفته پیش مراجعه کردم برای سونو وزن و بعدش رفتم پیش دکترم معاینه کردن گفتن ۲ و نیم سانت بازم
معاینه تحریکی هم انجام دادن برام
شبش رفتم ان اس تی و معاینه کردن دوباره منو چیز خاصی نبود ولی گفتن مراعات کنم کار سنگین نکنم سر بچه فِلوته کیسه اب پاره نشه

باز مجدد شنبه مراجعه کردم برای ان اس تی ک همون چیزارو بهم گفتن و پیشرفتی نداشتم همون ۲ سانت باز بودم


من یکهفته پیاده روی کردم و ورزش سبک و کارهای روزمره و چهارشنبه شب مراجعه کردم بیمارستان
معاینه کردن پیشرفتی نداشتم و دوباره تاکید کردن ک سر بچه فِلوت هست و ورزش نیاز نیست انجام بدم چون زایمان دوممه و هر وقت وقتش بشه دردم میره
کار سنگین نکنم ک کیسه اب پاره نشه بند ناف میوفته و...

حالا چند تا سوال دارم ازتون
۱ . ایا میتونم دم کرده رازیانه مصرف کنم در حد نصف استکان روزی و اینکه جنین پسر هست


۲ . ایا واقعا نیازی ب ورزش کردن نیست؟؟
ب من گفتن در حد پیاده روی روزی نیم ساعت کافیه



۳ . اخرین زمانی ک میتونن ب من بدن برای اینکه دردام شرو بشه چ تاریخی هست؟




۴ . ایا وزن بالای جنینم میتونه بهانه ای باشه برای اینکه منو زودتر بستری کنن و امپول فشار بزنن؟



۵ . میشه با توجه ب شرح حالی ک دادم برام تجویزی داشته باشبن ک در حال حاضر چیکار کنم!

13 پاسخ 814 بازدید


سرما خوردگی نوزاد

سلام خانم دکتر عزیز و مامانای گل. از دیشب بینی دخترم کیپ میشه و سرفه داره . تب نداره . قطره اصلا نمیذاره اصصصصلا . میتونم اسپری بزنم بینی؟؟ پلارژین هم دادم . دیگه چیا بدم تا فردا ببرم متخخص خودش

9 پاسخ 378 بازدید


تفسیر آزمايش چکاب کامل

سلام خانم دکتر عزیز میشه آزمایشامو تفسیر کنید

10 پاسخ 242 بازدید


مای بیبی دخترم صورتی متمایل به نارنجی شده

سلام دکتر اوما خسته نباشید
من دخترم یه چند وقت مریض و سرما خورده اوایل که مای بیبیش عوض کردم دیدم داخل مای بیبی صورتی رنگ شده و اینک اون روز هم پاش وازلین زده بود.و هم بهش قطره استامینوفن داده بودم فکر کردم بخاطر اونه ولی هم خیلییی کم جیش میکنه
در حدی که من روزا ک میخوام عوضش کنم میبینم داخل مای بیبی یه کوچولو جیش کرده و اینکه هنوزم یه ذره متمال به صورتی هست
عکس مای بیبیش رو میزارم واقعا ببخشید🙏

26 پاسخ 808 بازدید


نمودار رشد پسرم چطوره

سلام خانم دکتر میخواستم نظرتون رو راجع به نمودار رشد پسرم جویا بشم یه کم نگران شدم امروز،نیاز به مکمل یا پیگیری خاصی نیست؟

29 پاسخ 480 بازدید


شروع غذای کمکی بچه ۵ ماهه

سلام خانم دکتر و دوستان.بچه من ۵ ماه و ۴ روزشه.از امروز تصمیم دارم با فرنی براش شروع کنم؟
به نظرتون از الان هم باید آب بدم یا نه؟
واینکهگفتم تو این ماه اول فرنی بعد حریره بادوم و بعد سوپ بدم.
میتونم پوره میوه هم بهش بدم این ماه؟
از کره یا روغن زیتون میتونم بعدچند روز تو فرنیش استفاده کنم؟

11 پاسخ 355 بازدید


گشنه موندن زیاد در بارداری واسه جنین خطرناکه؟

سلام خدمت پزشک محترم و دوستان
خانوما همسرم دیر از سرکار میان ساعت ده و نیم شام میخوریم من ساعت سه می‌خوابم
چون دیر می‌خوابم نمیتونم صبحونه بخورم تا ساعت ۲ ظهر اینا گشنه میمونم ینی تا وقتی ک از خواب بیداربشم..
واسه جنین خطرناکه ضرر داره براش ممکنه وزن نگیره؟
آخه تنهام همیشه فقط ناهار و شام درست میکنم صبحونه نمی‌خورم
از طرفی بیشتر از ۱۲ ساعت گشنه میمونم موقع خواب

75 پاسخ 3,295 بازدید


طول کشیدن بارداری دوم

سلام خانوم دکتر
اگه روزهای سبز اقدام نداشته باشیم یا فقط یک بار اقدام داشته باشیم احتمال بارداری چقدره ؟
برای بارداری دوم حدودا ۶ ماه اقدام بودم ولی همون طور ک توضیح دادم اکثرا روزهای سبز نشد ک مرتب اقدام داشته باشم شاید بعضی مواقع یک بار تو روزهای سبز بوده ممکنه به خاطر همین طول کشیده ؟ چون برای اولی به طور مرتب روزهای سبز اقدام داشتم ماه پنجم نتیجه گرفتم
نگرانم شاید مشکلی داشته باشم ولی پریودام منظمه وزنم خیلی زیاد نی گاهی اوقات ورزشم می کنم ..

7 پاسخ 567 بازدید