Ooma

اگزما نوزادی و تغییر شیر خشک

سلام من دخترم 2ماه و 14 روزشه تمام بدنش اگزما میزنه که باید مرتب در روز پماد بزنم تا زمانی که پماد میزنم خوبه کم میشن ولی اگه نزنم دوباره در میان. چیزی که هست من شیرخشک آپتامیل پرونوترا بهش میدم. میخوام بدونم نیازه حتما شیرخشکش عوض بشه. چون یک دکتر بهم گفت پپتی 1 بده که خیلی هم کمیابه. یک دکتر دیگه گفت نیازی به تغییر شیرخشک نیست. الان من نمیدونم دقیقا چکار کنم. میترسم شیرخشکش رو عوض کنم وزن نگیره اگزماشم خوب نشه و همینجور گیرم نیاد چون خیلی کمیابه. درضمن گرفتگی بینی هم داره. از یه طرف دیگه اگزماش خیلی اذیتم میکنه

32 پاسخ 1,681 بازدید


راه سفت کردن سینه بعداتمام شیردهی؟ 🥲

سلام 20روزه ازشیرگرفتم سینم دیگه روبه خشک شدنه سبک و شل شده دست میرنم دردناکه هنوز ولی خیلی شله راهی هس سفت و جمع بشن؟

8 پاسخ 479 بازدید


تداخل کرم‌کلیندا مایسین

سلام خسته نباشید ببخشید کرم واژینال کلیندامایسین تداخل ندارن با قرص آسپرین ؟

1 پاسخ 179 بازدید


ترشحات تخم مرغی در ماه نهم

سلام پزشک عزیز.من از صبح ترشحات تخم مرغی دارم که سفته و گوله های زرد رنگ هم هست.اینا نشونه زایمانه ؟ بچه بریچه خطره پارگی کیسه آب هست ؟ خیلی استرس گرفتم

1 پاسخ 573 بازدید


سرماخوردگی کودک 22 ماهه

دخترم امروز تب داشت استامینوفن استفاده کردم بهتر شده اما فکر کنم شروع سرماخوردگیش هست چون ابریزش بینی شروع شه به نظرتون کو ریزان خوبه یا پلاریژین؟

5 پاسخ 237 بازدید


عفونت در اثر پساری

با سلام به پزشک محترم اوما
عزیزم من ۳ روز پیش پساری گذاشتم
روزی یکبار ترشح زرد کمرنگ در حد کم داشتم که میگفتن طبیعیه
از امروز صبح ترشحاتم زیاد و زرد رنگ و بدون بو هست اما احساس سوزش میکنم در واژن گاهی اوقات
ضمنا وقتی پساری گذاشتن گفتن یک مقدار قارچ دارم و فلوکونازول ۱۵۰ سه عدد هر سه روز دادن
حالا بنظرتون عفونت واژینال گرفتم ؟ نیاز سفکسیم یا آنتی بیوتیک بخورم ؟ تکثیر قارچ رو بیشتر نمیکنه؟
ضمنا شیاف پروژسترون هم شبا واژینال میذارم
و اینکه این ازدیاد ترشح از علایم زایمان زودرس نیست
چون طول سرویکس ۲۴ بوده
ببخشید خیلی زیاد شد

24 پاسخ 1,823 بازدید


مراجعه به پزشک با تاخیر دو روز

سلام وقتتون بخیر باشع
من دو روزه پریود عقب افتاده و امروز بی بی زدم مثبت بود مراجعه کنم ب پزشک یا بمونه هفته بعد ؟؟
عکس بی بی رو هم میفرستم نظراتتونو بگین لطفا

42 پاسخ 598 بازدید


کرم ترمیم کننده زخم سزارین

باسلام خدمت دکترعزیز خسته نباشید من امروز زایمان سزارین کردم زنداداشم جای بخیمو دید میگه خیلی بد بخیه زدن خواستم ببینم چه کرمی برای ترمیم جای بخیه خوبه که تهیه کنم و از چه روزی میتونم استفاده کنم❤

48 پاسخ 609 بازدید


درمان یبوست نوزاد؟؟؟

سلام خانم دکتر دخترم شیر خودم میدادم دفع زیاد داشت روزی پنج باز، از وقتی شیرخشک به عنوان کمکی شروع کردم روزی سه درجه یبوست گرفته پنج روزه دفع نداشته،شیرخشک سوپرامیل خریدم. برای رفع یبوست چی بدم و چه شیرخشکی بخرم یبوست نده

27 پاسخ 314 بازدید


🍁سوختگی پا بر اثر اسهال 😭

پزشک عزیز اوما سلام ...
پسرم از دیروز صبح اسهال داره و دقیقا دیروز سومین دندون بالاش نیش زد بیرون .
مدفوع باعث شده پاش بسوزه و قبلاهم ماه پیش اینطور بود خیلیییی شدید بیقراری میکنه دیگه منم باهاش گریه میکنم و حتی اب میخوره بهش جیغ میزنه ...
پماد کبد ماهی اردن میزنم و میکونازول میزنم دکتر قبلا داده بودن سری پیش گاهی ان ان زدم کلوتریمازول زدم هیدرو کورتیزون هم زدم ولی خوب نشده چه کنم... صداش گرفته دیگه از شدت گریه یکمم تنش داغه که ۳۷.۵ بود با استامینوفن شربت پاراکید ۴ سی سی . هر ۴ ساعت میدم.

25 پاسخ 1,571 بازدید


علائم خروسک در کودک ۱سال و ۸ ماهه

سلام دکتر عزیزم. اوقاتتون بخیر🌱
پسرِ دوستم؛ ۱ سال و ۸ ماهه هست و چند روزه خروسک گرفته و خیلی اذیته. اوایل تب شدید داشت، الان تبش بهتره ولی التهاب حنجره نمیذاره راحت نفس بکشه 🥺🥺
به نظر شما برای بهتر شدنش،‌چه دارویی یا چه کاری انجام بدن خوبه؟
پیشاپیش ممنونم💚🙏🏻

23 پاسخ 580 بازدید


قد و وزن پسر 2 ساله

سلام پزشک اوما...خسته نباشید
پسر من 24 مهر 2 سالش تموم میشه...
سیر افزایش قد و وزنش خیلیییی کنده و من نگرانم..
وزن تولد 3430
قد تولد 50
مولتی ویتامین و آهن بهش میدم

حس میکنم ضعیف و لاغره
بچه های هم سنش درشت تر و قد بلند ترن

عکس قد و وزنش رو میفرستم

14 پاسخ 827 بازدید


سرفه نوزاد دوماه و بیست روزه

سلام خانم دکتر عزیز
دخترم شیر خشک میخوره ..واینکه یه هفته ای میشه درست شیر نمیخوره چند روزم تب داشت که با تب بر خوب میشد ...موقع شیر خوردن هم خودشون کمانی میگرفت و قبلا سرفه های تکی داشت الان چند روزه سرفه های پشت سر هم داره ...داره بیشتر هم میشه ..البته خلطی نیس....بردمش دکتر گفت رفلاکسه ...امپرازول و کولیک اید داد با قطره بینی گفتن تا دو هفته اگه بهتر نشد بیارین تا شیرشو عوض کنم...شیرش هم اپتامیل هستش ...و اینکه حساب کردم در روز بیشتر از 650سی سی نمیخوره ...دکتر هم گفتن نیم کیلو اضافه وزن داره ...گفتن رو همن مقدار هم بخوره خوبه ...وزنشم الان 6/250هستش
الان مشکلم سرفه ش هستش راه حلی دارین؟اگه امکانش هست تا از همین فردا شیر خشک ar,بهش بدم

10 پاسخ 305 بازدید


ریزش مو دوران بارداری

سلام من بچم سه ماهش یک هفتس ریزش مو شدید گرفتم مکمل میخورم امگا و زینک فعلا بی تاثیر تجربه شما چیه راهنمایی کنید نمیخوام موامو کوتاه کنم😔

32 پاسخ 481 بازدید


خوردن عناب برای کودکان مجازه؟

سلام دکتر جان وقتتان بخیر .
دکتر جان دختر من خیلی عناب دوست داره ، گریه میکنه که همینطوری بخوره ،آیا میتونم بدم ؟ چقدر مجازه ؟ ممنون از راهنماییتون.

16 پاسخ 1,416 بازدید


مولتی ویتامین برای نوزاد ۸ماهه

سلام خانوم دکتر من مولتی ویتامین آپوویتال میدادم ب پسرم چند جا رفتم نداشت یکی دیگه تهیه کردم ،میخواستم بدونم مولتی ویتامین خوبیه ی ن؟, اگه نه چ مولتی ویتامین توصیه میکنید... ممنونم

39 پاسخ 381 بازدید


برای اقدام بعد از کیست فولیکولار چی کار کنم

سلام دکتر امروز روز ۱۶سیکلمه سونومو تکرار کردم.
الان کیست هست هنوز یا ترکیده؟
برای اقدام چی کار کنم قرص ال دی چیزی لازمه؟
لتروزول همونطور که فرمودین روزی یکی بخورم درسته؟
من دارو نخوردم فقط ورزش کردم هفته اول پریودیم و قند نخوردم.
الان ورزش شدید نکنم درسته؟

36 پاسخ 487 بازدید


حالت درد و سوزش کلیتوریس

سلام دکتر سونو آخریم کیست فولیکولار داشتم و ۲۰ سی سی مایع آزاد.بعد الان یه احساس سوزش و دفع ادرار و درد دارم و ناحیه کلیتوریس بیشتر حسش میکنم.
چی کار کنم؟

11 پاسخ 460 بازدید


شروع غذای کمکی

سلام دکتر عزیز اوما
پسر نازنین من ۶ماهه شده و با توجه به اینکه حساسیت به پروتئین گاوی و رفلاکس داره ک‌ پزشک گفتن رفلاکس آلرژیک داره.(پسرم بالا نمیاره ولی بی قراری داره و ترش میکنه )
یک بار بهش فرنی با شیر خودمو دادم( از شیر خودم استفاده میکنه و من خودم رژیم سخت دارم)
وقتی فرنی دادم اون روز خیلی بی قرار بود و شکمش کار نکرد در حالت عادی دوبار در روز دفع داشت
بعد اون ترسیدم ک‌ ب آرد آلرزی داشته باشه بهش ندادم فرنی به جاش پوره سیب دادم دو وعده کاملا اکی و راضی بود
الان سوالم اینه من هیچی از غذای کمکی دادن بلد نیستم
چی‌باید بدم چند بار در روز چه ساعتی باید با شیر و دارو فاصله ذاشته باشه یا نه
خلاصه هیچی نمیدونم
ممنون میشم‌ یه لیست کامل غذایی واسه پسر کوچولوی من بدین

اطلاعات تکمیلی‌پسرم ۸ کیلوعه شیز خودم میخوره‌ دارو امپرازول نئوزینک و مولتی ویتامین

پیشاپیش‌ممنون از دکتر عزیزم🌹

4 پاسخ 301 بازدید


دادن شیرخشک و قطع شیرمادر

سلام بر مادران محترم اومایی
دخترم ۹ ماهشه
۳ ماهی هست کنار شیر خودم شیرخشک بهش میدم
ولی فقط توی خواب
اگه بیدار باشه فقط شیرخودمو رو میخوره
و برای خواب باید حتما شیر خودمو بخوره
معمولا وقتی خوابش برد سینه درمیارم و بهش شیر خشک رو میدم از شیر شبانه هم گرفتمش
مشکلم اینه که سه ماه دیگه باید برگردم سرکار شبکاری هم دارم خواستم ببینم چطور میشه کلا از شیرخودم بگیرمش و فقط شیرخشک رو بدم دیگه میشه ۱ سالش که شیر خودم قطع شه
ممنون میشم اگر کسی تجربه ای داره راهنماییم کنه
سپاسگزارم 💐

4 پاسخ 347 بازدید