Ooma

غلت نزدن نوزاد ۶ ماه و نیم

سلام خانم دکتر پسرم هنوز نمیتونه غلت بزنه از اواخر ماه ۶ به پهلو میشه اما به شکم هنوز نمی تونه بیاد و حدود ۵ ماه و نیم نشستن و یاد گرفته الان هم حدود تقریبا ۵ دقیقا بدون هیچ کمکی میشینه با کمک خیلی خیلی بیشتر و از اوایل ۶ هم قدم بر میداره و تا تی راه میره . اصل خوابیدن روی شکم دوست نداره و گریه میکنه تا بلندش کنم
بهداشت یکم ترسوند منو به نظر شما مشکلی داره و نیاز به ارزیابی هست

19 پاسخ 792 بازدید


افتادن گوشی رو سر نوزاد ۲۶ روزه

سلام دکتر اومای عزیز و دوستان
دکترجان دیروز گوشیم از فاصله ی چند سانتی برعکس شد گوشه ی گوشی خورد به سمت چپ سر پسرم (به قسمت نرم سرش نخورد)
پسرم بیدار بود یه لحظه گریه کرد سریع هم آروم شد
شیرشو خورده بود خوابش برد
برآمدگی یا کبودی یا چیز خاصی هم رو سرش دیده نمیشه
دوساعت بعدشم برای شیر بیدار شد و شیر خورد و جاشو عوض کردم اومدم آروغشو بگیرم بالا آورد ، گاهی شیر که زیاد بخوره بالا میاره نمی‌دونم به خاطر شیر بالا آورد یا برای ضربه بود
مجددا خوابش برد ، بعدش هم همینطوری شیرشو منظم خورد ولی معمولا ساعت نه شب بیدار می‌شد یه مقدار بیدار میمونم اما دیشب بیدار نموند اما ساعت دوشب بیدار شد تا چهارو نیم صبح بیدار بود و همش شیر میخاست
اما خب میترسیدم بالا بیاره(یه بارم بعد خوردن شیر بالا آورد) نسبتا به اندازه شیر دادم و سعی کردم بخابونمش که خوابشم برد
با این اوصاف به نظرتون مشکلی هست دکترجان؟
از دیشب همش استرس دارم ، بالاسرش بودم نخوابیدم ، عذاب وجدان گرفتم
اقدامی لازم هست انجام بدم دکترجان؟
دوستان تجربه ای در این مورد دارین؟
مادر بودن خیلی سخته با کوچکترین مسئله ای تمام جونم استرس میگیره انگار قلبم میخاد وایسه😟🥺
چطوری میشه یه مقدار استرس رو کنترل کرد؟

37 پاسخ 2,557 بازدید


خانم دکتر جان میشه این پاپ اسمیر رو تفسیر کنید

سلام خانم دکتر جان خسته نباشید، میشه پاپ اسمیر خواهرمو تفسیر کنید، چهل سالشون هست سه تا بچه دارن، اچ پی وی اینا نوشته جای نگرانی که نیست؟

11 پاسخ 356 بازدید


سونوگرافی وزن و iugr

سلام عزیزان و پزشک مهربون
من طبق ان تی۳۱هفته و ۱روز بودم
امروز این سونو رو انجام دادم
چطوره به نظرتون؟
یه کم نگران اون اعداد شریان نافی م
نرماله؟
چون خودم یه مقداری مقاومت شریانی رحمی داشتم ،شبی دوتا اسپرین میخورم
دکتر سونو ک گفت نرماله
وزن و رشدش خوبه؟

10 پاسخ 472 بازدید


دوستان بنظرتون باردارم یا امیدی نداشته باشم؟

سلام دوستان.من این ماه ۱۱ سیکل سونو دادم فولیکول ۲۲ و ۱۵ سمت چپ داشتم و ی کیست ریز سمت راست که دکتر گف مانعی نداره برای بارداری.با صخامت ۵ میلی ک ۱۲ تا دونه قرص استرادیول استفاده کردم
ماه قبل روز ۲۷ سیکل پریود شدم
امروز روز ۳۱ امه
از روز ۲۳ سیکل هرروز یک تا ۲ بار درد پریودی دارم.مخصوصا چن روز اول نصف شبا با درد شدید بیدار میشدم ک پریود شدم ولی خبری نبود
ترشحاتم این دو روز خیلی زیاد شده.گاهی تخمدان راستم درد میگیره
خستم.یکم زیاد میخورم معدم بهم میریزه.و گاهی احساس سنگینی یا سبکی سر دارم
خیلی میترسم بی بی استفاده کنم و منفی شه🥺🥺
گاهی هم درد داخل واژن دارم.خیلی از درد پریودی میترسم ک نکنه الان بشم

44 پاسخ 773 بازدید


برای درمان یبوست چکارکنم

سلام خانم دکتر عزیز و دوستان گلم
خانما از وقتی باردار شدم یبوست شدید گرفتم ببخشید عزیزان بقدری برای هر دفعه دفع اذیتم ک گریه میکنم و درمقعدم زخم شده خیلی اذیتم و خونریزی دارم بعد هر دفعه دفع.
فک میکنم بعد از خوردن فولیک اسید اینجورشدم
واینکه من لووترکسین هم مصرف میکنم ک فک کنم اونم باعث یبوست میشه
حالا عزیزان راهکار بدین دمت تک تکتون گرم

20 پاسخ 366 بازدید


پسرم ۲سالش ولی اشتهاش خیلی کمه یه اشتها آور لطفاً

سلام دوستان عزیز و دکتر اوما یه شربت یا هر چیزی اشتها آورد
۲سال ونیمش خیلی لاغر بهم اشتها آور لطفاً معرفی کنید

16 پاسخ 501 بازدید


برطرف کردن عفونت قارچی

سلام خانوم دکتر امکانش هست با توجه به تاپیک های قبلی و پمادهای که تجویز کردید یه پماد قوی تر و جدید برای من تجویز کنید هیچ کدوم از اونها تاثیری نداشت و بعد یک هفته باز عفونت برمیگرده علائمم هم ترشح زرد پر رنگ پنیری شکل و خارش هست

7 پاسخ 411 بازدید


رفع تنبلی تخمدان وضعف اسپرم همسر

سلام دکتر جان و دوستان بنده چند وقته قصد بارداری دارم متاسفانه یک بار هم آیوای انجام دادم نتیجه ای نگرفتم آزمایشی اینا دکترا میگن تنبلی تخمدان دارم درضمن همسرمم اسپرمش ضعیفه ازتون ممنون میشم راهنمایی کنی

51 پاسخ 726 بازدید


👃🫁اسپری بینی کلداماریس برای کودکان🫁👃

سلام پزشک عزیز اوما ..
میشه لطفا درباره ی اسپری کلداماریس برای نی نی جون ها اطلاعات بدید ...
ایا استفادشو تایید میکنید ؟ ایا برای پیشگیری وقتی بچه سالمه میشه استفاده کنیم و ضرری نداره؟

43 پاسخ 2,835 بازدید


تفسیر آزمایش کشت ادرار در هفته ۱۶

سلام دکتر جان وقتتون بخیر ،میشه لطف کنید آزمایش منو تفسیر کنید ممنون میشم🌹🙏

11 پاسخ 305 بازدید


درمان تهوع و استفراغ کودک فوری

سلام وقت بخیر
پسرم ۱سالشه و از دیشب هرچی میخوره نمیتونه تو معدش نگهداره و بالا میاره.
دیروز صبح واکسن ۱سالگیشو زد از اخر شب اینجور شده.
و هیچی تو معدش نمیمونه حتی شیر خودم یا اب
چیکار کنم.؟نوبت حضوری دکتر گیرم نیومد برا امروز
دارویی چیزی هست

35 پاسخ 1,450 بازدید


دکترجان ودوستان تفسیرسونوگرافی ممنون❤

سونوی جدیدک دادم روز ۱۲ سیکل انجام شده
سونوی قبلیم ۹سیکل انجام شده
برای بالااومدن اندومترچیکارکنم زودنتیجه بگیرم؟؟

9 پاسخ 234 بازدید


تفسیر سونوگرافی بیوفیزیکال اورژانسی و ختم حاملگی

سلام دکتر جان امیدوارم حالتون خوب باشه
من امروز طبق پریود ۳۸ هفته و یک روزم و دکترم برای ۲۲ ام ک ۳۹ هفته و یک روز میشم بهم نوبت سز دادن اما امروز رفتم سونو گفتن آب دورش خیلی کم شده و برای سه شنبه صب ختم حاملگی دادن و طبق سونو ۳۷ هفته و ۶ روزم امروز حالا ممنون میشم ب سوالاتم پاسخ بدین
۱.دکتر جان من تا سه شنبه صب با این حجم آب دوام میارم؟ چون دکتر گفتن ب شدت آب بخور
۲.دکتر جان من آمپول ریه نزدم آیا نیاز هس ک تزریق کنم با توجه ب اینکه سه شنبه عمل میشم آخرین پریودم ۲۵.۱۰.۱۴۰۲ بوده دکترجان .

ممنون میشم راهنماییم کنین

113 پاسخ 1,179 بازدید


آزمایش بارداری مثبته یامنفی؟

سلام این آزمایش خونمه منفیه؟

32 پاسخ 1,026 بازدید


عکس الت نوزاد شیش ماهه

سلام خانم دکتر این عکس آلت برادرم هستش که ۶ ماهشه موقع ختنه دکتر گفتن مشکلی نداره و ختنه کردم فقط گفتن که باید هی باهاش ورزش انجام بدی و بازی کنی تا درست بشه ولی رفته داخل یکمم ما نگرانیم می‌خواستم نظر شما رو بدونم

16 پاسخ 1,096 بازدید


مصرف قرص دوفامد۱۰ برای کیست تخمدان

با سلام دکتر اومای عزیز من قبلا پریودم ۶ روزه بود گاهی ۵ روزه برای بارداری و کیست تخمدان ، دکتر دوماه قرص دوفامد ۱۰ برام نوشت که از روز یازدهم برای دوهفته مصرف کردم .حالا بعد از اتمام دارو، دک دوره پریوده ‌ه که روز ۶ پاک میشم ولی تا روز ۸...۹ رو دستمال لکه میبینم. الان باید چکار کنم طبیعیه یا برم دکتر ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

11 پاسخ 238 بازدید


آزمایش خون و چک ferritin در بارداری

سلام دکتر جان وقتتون بخیر
ممنون میشم ازمایش من رو چک کنین
من س ماهه ک یک ماه ِ اول رو شبی دوتا قرص فرفورت گاین خوردم، و دوماه اخیر رو شبی یکی قرص ایرن فورت میخورم
ایا کمخونی دارم و اوضاعم بده؟
ممنون میشم راهنمایی کنین

13 پاسخ 329 بازدید


پریود شدن بعد از ۲۶ساعت آخرین قرص مدروکسی

سلام دکتر من ۲۶ساعت بعد از خوردن قرص مدروکسی لکه دیدم و هی داره زیاد میشه کمروشکمم گاهی میگیره پریود شدم دیگه فک کنم. و دیروز روز ۲۴دورم بود. زود نبود؟۲۴ سیکل کوتاهی نیست؟

30 پاسخ 321 بازدید


طول سرویکس در هفته ۳۵

سلام خانم دکتر و دوستان عزیز توی هفته ۳۵ طول سرویکس ۳۳ خوبه ؟! نیاز هست که همچنان مراقبت و استراحت نسبی داشته باشم ؟ از پله میتونم رفت و آمد کنم

10 پاسخ 673 بازدید