Ooma

مصرف همزمان قرص گلوکوفاژ و پودر اینوفولیک

سلام خدمت پزشک اوما و دوستان اومایی عزیزم
من چند روز پیش رفتم مرکز ناباروری و چون تنبلی تخمدان دارم دکتر برام قرص گلوکوفاژ و مکمل ماکاویت و مولتی دیلی تجویز کرد و گفت اینها رو مصرف کن این پریود نه پریود بعدی بیا واسه شروع سیکل درمان. بعد دستیار پزشک ازم پرسید چه داروهایی مصرف میکنی گفتم این ماه پودر اینوفولیک و ویتامین ای خوردم، بعد گفت اینوفولیک خیلی خوبه ولی ویتامین ای رو دیگه لازم نیست بخوری، بعد پرسیدم ینی اینوفولیک رو بخورم گفت آره. الان که داروهامو گرفتم اینوفولیک توش نیست! الان من اینوفولیک رو هم باید بخورم یا همون گلوکوفاژ روزی یکی همراه غذا کافیه؟ تا حالا گلوکوفاژ یا متفورمین نخوردم.
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید 🌿

82 پاسخ 1,001 بازدید


سلام لطفاً ویزیت بگین چی نوشته

سوال بالا پرسیدم دارویی آخر داروخانه نتونس بخونه دکترم رفته بود

22 پاسخ 318 بازدید


سلام خدمت دکتر عزیز و اومایی ها. نوزادم زیرسینم نق میزنه همش

من دوتا سوال دارم. یکی اینکه نوزادم جدیدا زیر سینم همش نق میزنه و شیر نمیخوره.سینمو میزاره دهنش بعد کشو قوس میده و نق میزنه بعد سینم از دهنش با شدت ول میکنه فقط وقتایی ک خوابه بدون نق شیر میخوره... علتش چیه؟ دومین سوالم اینکه از وقتی هوا گرم شد پسرم ادرارش خیلی کم شده. این برای چیه؟ من نگرانم اب بدنش خشک بشه... لطفا راهنمایی کنین علت این دو چیه و اینکه میتونم به پسرم اب جوشیده سرد شده بدم؟ برای اینکه اب بدنش خشک نشه؟ ... ممنون

10 پاسخ 380 بازدید


سونوگرافی طول سرویکس واژینال

۱۲ هفته باردارم
طول سرویکس واژینال در بیست شش خرداد ۲۷ بود
دکترش گفت در چهارده هفته سرکلاژ میشه
خیلی نگرانم اگه تا دو هفته دیگه طول سرویکس کمتر بشه بازم میشه سرکلاژ کرد؟
چون قبل واژینال ۱۹ خردادیه سونو روی شکم داده بودم ۳۱ بود.


98 پاسخ 493 بازدید


دلیل بزرگ شدن سمت چپ شکم و پهلو چی هست ؟

سلام
دکتر سمت چپ شکم و پهلوم بزرگتر از سمت راست هست ، حس میکنم از داخل هم سمت چپ یه بادکنک یا یه حباب بزرگ هست ، که گاها یکم درد داره ، دلیلش چی میتونه باشه ؟؟
روز پنجم از ماه ششم هستم و روز دوم از هفته ی 23 ،
تکون هاش رو هم خوب حس میکنم و میبینم

3 پاسخ 578 بازدید


برای کمر درد در بارداری چه کنم؟

سلام عزیزان برای کمردردم دکتر رفتم ولی ایشون گفتن تو بارداری کاری نمیشه کرد و فقط از روغن سیاه دانه برای چرب کردن کمرت استفاده کن
شما میزان استفاده از این روغن رو میدونین؟ من امروز ۴ بار استفاده کردم
خودمم نوبت گرفتم برای ماساژ درمانی و ورزش های کمردرد یا یوگای بارداری ک فردا باید برم و اطلاعی راجع ب این زمینه ندارم، کسی میدونه ک درمان میشه یا خیر؟
شاغل هستم و تا آخر تیر باید سرکار برم
زایمانم هم سزارینه

23 پاسخ 637 بازدید


راهکارهای تغییرات هورمون پروژسترون در بدن

سلام به دکتر اوما و همه ی دوستان.
یه سوال داشتم راجع به پروژسترون.
من لکه بینی داشتم قبل از پریود،دکتر گفت پروژسترونت کنه.بهم قرص دادن سه دوره استفاده کنم‌.
و اما سوال؛
آیا با تغذیه میشه مقدار هورمون های بدن رو تغییر داد یا فقط با دارو کنترل میشن؟
و اینکه اگه با سه دوره مصرف ،تنظیم بشه،بعدش دیگه نیاز به دارو نیست؟یا باید مرتب تحت کنترل باشیم؟
اصلا چی باعث میشه پروژسترون بیاد پایین؟

2 پاسخ 305 بازدید


11 روزه از ختنه ی پسرم گذشته حلقه ش هنوز نیوفتاده ..

سلام پزشک عزیز و دوسیای گل، ۱۱ روزه ک هنو حلقه ش نیوفتاده، حلقه کلا جدا شده ولی ب نخ آویزونه، نخم هنو یه قسمتش داخل گوشت هست، زنگ زدم دکترش گفت ک روندشو داره طی میکنه تاکاملا جدابشع و بیوفتع تا۱۴ روز طبیعی هس و الان نیازی نیست بیاری برامعاینه.خیلی ک اصرارکردم گف برا دلت اروم شع الان بیارش.. ولی الان نمیتونمم.. میگم طبیعی هس دیر افتادن؟عفونت نکرده قشنگ نگاه کردم چکار کنم ک زودترخوب شع و بیوفته ..😭

54 پاسخ 2,640 بازدید


علت شیر نخوردن نوزاد

سلام دکتر جان و دوستان
پسرم ۴ روزشه سینه ام رو خیلی کم میگیره روزی یکی دوبار حتی شیر دوشیده شده رو هم نمیخوره خیلی وزن کم کرده نگرانشم دکتر هم گفت مشکلی نداره ولی خیلی نگرانم گرسنه مونده

26 پاسخ 350 بازدید


تفسیر جواب آزمایش خون

سلام.به دکترم دسترسی ندارم تا هفته اینده. به نظرتون مشکل خاصی هست که زودتر پیگیری کنم؟

14 پاسخ 329 بازدید


علت خروج باد از واژن و صدادار بودن آن در هنگام نزدیکی

سلام
علت صدادار بودن و خروج باد واژن هنگام نزدیکبی چیه؟
واقعا باعث خجالتم میشه
چیکار کنم که برطرف بشه؟کسی تجربشو داشته
لطفا راهنماییم کنین
و اینکه تازه ۳ماهه نزدیکی رو شرو کردم و ۲۷ سالمه و زایمان نداشتم
ینی واژنم گشاد شده؟چیکار باید بکنم😞

126 پاسخ 1,256 بازدید


زمان استفاده از شیرخشک

سلام خدمت پزشک و اومایی های عزیز.
من به بچم شیها کمکی شیرخشک میدم. ظاهرا روی قوطی نوشته تادسه هفته مصرف بشه اما این تو سه هفته از نصف هم کمتر مصرف میشه. خانمهایی که کمکی شیرخشک میدین شیرخشک اضافه نمیارین؟ اضافه هاشو چیکار میکنین؟ نمیشه بیشار استفاده کرد یعنی؟ یا قوطیهای کوچیکتر نیست؟

9 پاسخ 386 بازدید


توروخدا هرکی میدونه جواب بده خیلی نگرانم(عکس پی پی نوزاد هرکی بدش میاد نیاد)

من یکم علائم دارم ولی نمیدونم کروناست یانه فردا قراره تست بدم پسرمم صداش گرفته اگه کرونا باشه چیکار کنم😔😔😔امروز دوبار ک پی پی کرده رنگش تیرست چرا اینجوریه؟؟؟

19 پاسخ 771 بازدید


تخمک‌گذاری بدون پریود شدن

سلام
ممکنه بدون پریود شدن تخمک گذاری انجام بشه؟
من الان ۱۲روزه عقب انداختم پریود نشدم تست هم زدم منفی بود
دو سه روزه ترشح سفید و کشدار دارم و میل جنسیم شدیدا بالاست دمای بدنمم خیلی بالاست
امکانش هست علامت تخمک گذاری باشه؟

16 پاسخ 449 بازدید


قرص لتروزول و از اول پریود مصرف میکنن یا از سوم پریود

سلام دکتر یه ورق قرص لتروزول داده یادم رفت که گفت از اول پریود مصرف کنم یا سوم کسی میدونه

21 پاسخ 440 بازدید


تفسیر ازمایش خون کودک پسر یک سال و نیمه

سلام ممنون میشم ازمایش خون پسرمو برام تفسیرش کنید

21 پاسخ 304 بازدید


متخصصین عزیزآزمایش ومیشه لطفاتفسیرکنید

ببینیدمشکلی هست یانه؟

17 پاسخ 298 بازدید


لطفا آزمایشمو تفسیر کنید

سلام
آزمایشمو لطفا تفسیر کنید
توی بارداری دوقلویی نرماله همه چی؟
ممنون 🌹

7 پاسخ 401 بازدید


سینم نوک نداره بسختی یذره نوک داره هرکاری میکنم بچه نمیگیره😢😢

راه کاری دارین؟ اصلا ناامید شدم سینمو دهنش میذارم اینقدر خودشو عقب میکشه و گریه میکنه رابط سینه هم گرفتم اونو میگیره ولی حس میکنم چیزی نمیخوره. الان شیر دارم ولی مشکلم اینه سینمو نمیگیره با سرنگ هم کشیدم بازم فایده نداره

24 پاسخ 651 بازدید


عفونت گوش کودک ۱۶ ماهه

سلام و خسته نباشید خدمت پزشک محترم اوما
پسرم ۱۶ ماهه هست...پزشک به دلیل عفونت گوش و سرماخوردگی یه سری داروی آنتی بیوتیک (فاراموکس بی دی) و شربت دیفن هیدرامین و قطره استامینوفن و قطره رامنوفلور براش تجویز کرده..اما اصلا داروها رو درست نمیخوره و بعد خوردن خیلی سرفه میکنه انقد که حالش بد میشه و بالا میاره...از دیشب داروها رو توی شیرش (شیرخشک) یا توی آب میریزم بهش میدم و میخوره حالش بد نمیشه...میخواستم ببینم اینکار که داروها رو توی شیر میریزم مشکلی نداره و تداخل ایجاد نمیکنه؟ممنونم🌺

1 پاسخ 338 بازدید