Ooma

نوزاد ۲۰ روزه چند سیسی شیر و چند پیمانه شیر خشک و چند ساعته باید بخوره؟

سلام دکتر اوما عزیز و باقی دوستان لطفا راهنمایم کنید من پسرم ۲۰ روزشه و شیر خشک ببلاک ۱ میخورده که بردمش دکتر شیرشو عوض کرده و ببلاکar نوشته و مثل قبل ۶۰ سی سی با دوپیمانه شیر خشک ...دوساعته میدم پسرم بخوره ولی الان دو روزه بچم سیر نمیشه و همش دنبال شیر ...به نظر شما یه نوزاد ۲۰ روزه چند سیسی شیر با چند پیمانه شیرخشک و چند ساعته باید بخوره؟ممنون میشم از راهنماییتون...چون پشت قوطی شیر خشک نوشته از ۲ هفته تا ۸ هفته ۹۰ سی سی و ۳ پیمانه و دفعات ۶ در ۲۴ ساعت...
میشه بهم بگید اگه ۹۰ سی سی بدم ولی ۳ ساعت نشه و زودتر تقاضا شیر خشک کنه باید چیکار کنم؟
کلا چارت ایکنه چقدر باید شیرشون اضافه بشه باید از کجا متوجه شد...همون دکتر باید بگه یا نه بستگی به پشت قوطی شیر خشک نوشته باید بسنده کرد؟ممنون

56 پاسخ 3,440 بازدید


علت عقب و جلو شدن پریود

من سابقه عقب وجلو شدن پریود نداشتم سه ماهی میشه پریودم عقب جلو میشه قبلا سیکلم ۳۰ روزه بود الان منظم نیست یکبار ۲۱ روزه ویکبار ۲۵ روزه والان ۱۷ روزه شدم

10 پاسخ 578 بازدید


استفاده قرص آلپرازولارم در بارداری

سلام وقت بخیر من هفته دوازدهم بارداری هستم دیشب ۳ عدد آلپرازولام خوردم نمیدونستم ک خطرداره برای جنین ..دکتررفتم گفت ۳ تا ایرادی نداره خطری برای جنین نداره مایعات زیاد بخور..میخواستم از شماهم بپرسم ببینم درسته؟! خطری نداره ؟😞

23 پاسخ 1,172 بازدید


علت قی کردن و اشک ریزی شیرخوار

سلام‌پسرم الان دوماه و نیمه هست از دوماهگی چشم سمت راستش قی کرد ترشجات زرد زیاد داشت با اشک ریزی دکتر بردم قطره جنتا و پماد اریترو داد تا یک هفته خوب شد۱۰روز بعد دوباره همونجوری شد بنظرتون چیکار کنیم پیش پزشک اطفال بریم یا چشم پزشک

20 پاسخ 475 بازدید


تفسیرجواب ازمایش لطفا مرسی

سلام ازمایش منو میشه تفسیرکنین

15 پاسخ 381 بازدید


بیرون زدگی معقد شبیه گوشت

سلام از معقد من یه تیکه زده بیرون شبیه گوشته دردیم نداره چیکار باید انجام بدم اوایل بارداری زور میزدم تو دستشویی والان نه

15 پاسخ 735 بازدید


خیس شدن لباس زیر

سلام وقتتون بخیر
تو هفته ۳۵ بارداری هستم آیا خیس شدن لباس زیر به اندازه کف دست خطرناکه؟

11 پاسخ 925 بازدید


قطع قرص آسپرین در هفته ۳۶

سلام ببخشید خانم دکتر هفته ۳۶ هستم میخواستم ببینم قرص اسپرین ۸۰رو چجوری قطع کنم روز در میون یا نصفه یا کلا نخورم
متاسفانه دکتر بهم گفت من فراموش کردم ودکترم رفته مسافرت ودسترسی بهش ندارم

11 پاسخ 457 بازدید


نگرفتن سینه و درست شیر نخوردن دختر دوماهم😔😔

سلام ب دکتر و بقیه .
من دخترم هم رفلاکس داره هم کولیک و دارو مصرف میکنه
اوایل شیر نمیخورد درست
یعنی سینمو میزاشتم دهنش هی سرشو تکون میداد و دست و پا میزد و از زور گشنگی دستشو میذاشت دهنش و میک میزد
بعضی وقتا میدوشم و باشیشه میدم بهش اونو راحت میخوره
الان ی مدتع خیلی بدتر شده
اصن تا سینمو میبینه میزنه زیر گریه
همه چی میخوره جز شیر
همش‌فکر میکنم شیرم بدمزس یا جی
ولی اخه اگ بد باشه ک تو شیشه هم ک میریزم نباید بخوره

خسته شدم ب خداا تمام وقتمو صرف این میکنم بهش شیر بدم شاید تو روز ۲ بار بدون اذیت سینمو بگیره
جکار کنم 😔

82 پاسخ 565 بازدید


شیر نخوردن نوزاد در طول روز

سلام. مدتیه دخترم تو بیداری شیر کم میخوره اونم با هزارتا بازی و ادا تقریبا دوساعتی بین 40تا60 سی سی بیشتر نمیخوره تو خواب هم سینه میگیره وزن الانش 6700 به دکتر گفتم میگه خوبه بچت اشتهاش کم ولی صدای قارو قور شکمش میاد بازم نمیخوره تا میلش بیاد موندم چکارش کنم... هم شیر خودمو میدم هم شیرخشک

16 پاسخ 403 بازدید


سرماخوردگی پسر هفت ماهه

سلام دکترجان پسرم سرماخورده .دکتر براش ازیترومایسین 250 و استامینوفن و پلارژین و دیفن هیدرامین ساده نوشته .موردی نداره اینارو بهش بدم ؟ عکسشونو میفرستم

17 پاسخ 1,202 بازدید


خارش در دهانه رحم ۸ ماه بارداری

سلام به دکتر گرامی و همه عزیزان .وقت بخیر. باردارم توماه ۸.دهانه رحمم خارش دارم . نمیدونم چرا ؟ خطرناک نیست ؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

16 پاسخ 464 بازدید


انقباض بدون درد خطرناک؟

سلام دکتر جان و دوستان من از هفته ۳۰ به بعد گاهی شکمم اون سمتی که بچه هست سفت میشه و بعد چند ثانیه خوب میشه دردم نداره انگار جنین خودشو سفت میکنه اینا انقباض هست یا حرکت جنین؟ و اینکه خطرناکه؟

19 پاسخ 493 بازدید


داروی مناسب سرماخوردگی در شیردهی

سلام وقت بخیر
بچه من یک ساله هستش که چند روزه مریض شده و منم ازش گرفتم
بدن درد و سردرد و آبریزش بینی خیلی اذیتم می‌کنه
میتونم از داروهای خودش برای خودمم استفاده کنم ؟
اگر نه ، چه داروهایی مجاز هستم ؟
ممنونم 🙏

6 پاسخ 522 بازدید


اکو قلب جنین کیا انجامش دادن

سلام خانومای عزیز خوبین؟
دکتر واسم اکو قلب جنین نوشته که برم انجامش بدم.کیا انجام دادن؟؟اصلا ضروریه؟؟همه انجام میدن؟
نگران شدم که نکنه مشکلی باشه که دکترم نوشته تا انجامش بدم.

35 پاسخ 862 بازدید


عفونت بعد از سرکلاژ

سلام عزیزم من ۴ روز پیش سرکلاژ شدم،بعد از دستشویی زمانی که دراز میکشم کمی سوزش دارم ،ترشح ندارم ،فقط موقع ادرار یکم ترشح سفید توی ادرارم میبینم ،میتونه عفونت باشه ؟؟فقط ژل بهداشتی کفایت میکنه؟

29 پاسخ 6,530 بازدید


ورزش در دوران بارداری

با سلام خدمت خانم دکتر محترم
من الان باردار هستم و تو‌هفته ششم بارداری هستم قبل از بارداری ورزش پیلاتس انجام میدادم میخواستم بپرسم ایا تو این دوران منعی برای ورزش کردن هست یا خیر ؟لازم به ذکره که بنده طی دو سال گذشته دو سقط در هفته هفتم به علت عدم تشکیل قلب جنین داشتم ایا با توجه به شرایط میتونم ورزشم رو در سطح سبک تر ادامه بدم ؟؟؟؟ سوال دیگه هم داشتم ایا در دوران بارداری میشه قرص کوالی فول رو به جای اسید فولیک بخورم پزشک تجویز کرده

31 پاسخ 537 بازدید


زخم دهانه رحم در دوران شیردهی

سلام خسته نباشید من سال 97زخم دهانه رحم داشتم خیلی دارو بهم دادن جواب نداد فریز کردم در دو جلسه خوب شد از اون موقع گهگاهی عفونت میگیرم ولی گفتن زخم نیست تا اینکه ایندفه که پیش دکتر رفتم گفتن زخم دارید بهم آزیترومایسین سفکسیم و تینیدازول 500دادن و همه رو گفتن همزمان استفاده کن از اونجایی که بچه 15ماهه دارم و هنوز شیر میدم بهش میخواستم بدونم این قرصا تو دوران شیردهی مشکل نداره اگه داره بجاش چی مصرف کنم؟و اینکه برای اینکه دیگه مبتلا به زخم دهانه رحم نشم چه کارایی باید بکنم؟
مرسی از زحماتتون.

15 پاسخ 500 بازدید


خانم دکتر اوما راهنمایی کنید

سلام خانم دکتر عزیز من دو قلو باردارم یکی از جنین ها ضعیف هستش دکتر گفته احتمال داره خودش دفع بشه امروز از صبح دل درد خفیف دارم و لکه بینی قهوه ای همراه با تیکه های خون خیلی خیلی ریز البته هماتوم به اندازه ۱۷ میل هم دارم آیا جنین در حال سقط هستش یا به خاطر هماتومه

11 پاسخ 775 بازدید


سزارین اختیاری درمشهددوستان بیاین کمک

سلام دوستای مشهدی بیاین بگین کدوم دکتر سزمیکنه برم تحت نظرش بشم اخه خیلی استرس زایمان گرفتم.اونایی هم ک زایمان طبیعی کردن راضی بودن بیان بگن کدوم بیمارستان

45 پاسخ 5,877 بازدید