تفسیر آزمایش ۲۵ هفتگی بارداری
سلام خانم دکتر . این آزمایش خواهرم هست. بی زحمت تفسیر کنید آیا مشکلی هست؟ ایشون ۲۵ هفته باردار هستن
پریود شدن بعد کورتاژ
سلام خانم دکتر عزیز و مهربان وقتتون بخیر 💛
خانم دکتر من ۲۶ روز از کورتاژم میگذره پریود نشدم حتی علائم پریودم ندارم به نظر شما تا چند روز دیگه پریود میشم؟ لازمه برم سونو؟ درسته میگن ممکنه تا ۴۰ روزم شاید پریود نشی؟
و اینکه اگه الان رابطه محافظت نشده داشته باشم ممکنه باردار شم؟
ببخشید یه سوال دیگم داشتم من عفونت داشتم دکتر برام پماد داخل واژن نوشته قبل استفاده ازونا اگه رابطه داشته باشم اشکال نداره؟
ببخشید سوالاتم زیاد شد ممنونم از پاسخگوییتون 💛
تاریخ انجام سونو واژینال
سلام خانم دکتر مهربون. سونو واژینال برای فولیکول غالب باید چه موقع انجام بدیم؟
قطره آهن نوزاد کی شروع کنم؟
سلام دوستان قطره آهن از کی باید شروع کنیم و چه تعداد و چه مارکی خوبه؟
تپش قلب و تنگی نفس
سلام. پزشک هفته قبل برای من آمپول پولوتون ۵۰۰ و قرص ایزوکوسپرین ۱۰ تجویز کردن. از قبل هم قرص آسپرین ۸۰ ، لووتروکسین و شیاف پروژسترون رو داشتم. اما یک دو روزه دچار تنگی نفس مقطعی و تپش قلب میشم. فعالیت خاصی ندارم و خونه استراحت نسبی دارم. ممکنه عوارض دارو باشه یا به خاطر سن حاملگی هست؟
از قبل هم به صورت طبیعی ضربان قلبم بالا بود و حدود ۹۰ الی ۱۰۰ بود. الان حدود ۱۰۵ تا ۱۱۵ هست. اکسیژن خونم خوبه با اکسی متر اندازه میگیرم.
آی یو آی و پریودی
سلام وقتتون بخیر
من دقیقا دو هفته پیش ای یو ای انجام دادم بعدشم سه چهار روز استراحت کردم و کارای خونه رو بعد از سه چهار روز انجام دادم که کار سنگینی هم نبود روز ۸ اینا بود ک یه لک قهوه ای دیدم ولی توجهی نکردم چون دیگه ندیدم امروز که روز ۱۴ ای یو ای هس باید بی بی چک میزد یا ازمایش میرفتم ولی دیروز بعدظهر لک قرمز دیدم فک کردم لانه گزینیه هی بیشتر شد شب بیشتر بود ولی ن اندازه ی پریودی ولی امروز زیاد شد مث پریودی و لخته هم زیاد میاد . بی بی چک یا ازمایش دیگه نرفتم به نظرتون چیکار کنم بی بی چک یا ازمایش برم یا ن پریودم؟
گلو درد و سرفه در بارداری
چند روزه سرفه های بدی میکنم چه دارویی میتونم استفاده کنم
دکترم شربت بنفشه باریج گفت بگیرم ولی احساس میکنم تاثیری نداره
و اینکه سرفه شدید برای جنین مشکلی ایجاد نمیکنه ؟؟
بررسی سونو آنومالی (غربالگری مرحله دوم)
با سلام خدمت خانم دکتر محترم اوما و دوستان اومایی
خانم دکتر محترم میشه لطفا سونو آنومالی من رو بررسی کنید ببینید مشکلی هست یا خیر؟؟من بعد سونو دیگه نرفتم دکتر ممنون میشم راهنمایی کنید؟
پیاده روی سنگین در زمان اقدام
سلام کسی ک اقدام داشته اشکالی داره پیاده روی سنگین کنه؟! مثل پیاده روی اربعین ؟!
خانم دکتر عزیز بیزحمت تفسیر سونو تشکر
خانم دکتر عزیز بیزحمت سونوگرافی برام تفسیر میکنید آیا همه چیز خوبه تشکر از محبتتون ❤️ آیا عدد انتی خوبه طول سرویکس
تشخیص محدودیت رشد رحمی هفته ۳۳
سلام خانم دکتر عزیز . من طبق سونو ان تی و تاریخ اخرین قاعدگی هفته ۳۳ کامل بودم. رفتم سونو کالر داپلر . گفت خونرسانی خوبه و مایع امنیوتیک هم نرماله. پس چرا تشخیص IUGR داده ؟ باید چکار کنم؟ یعنی زود زایمان میکنم؟ با تغذیه درست نمیشه؟
عکس سونو میفرستم ببینید. ممنون
دخترم بدنش خیلی دونه زده نمیدونم چرا ؟
همسرمم مریض شده تو اتاق قرنطینه هست .دکتر نرفته مرداد هر سه مریض شدیم دکتر رفتیم خوب شدیم بعد از چند روز الان دوباره همسرم مریض شده از ترس اینکه دخترم مریض نشه خودش قرنطینه کرده تو اتاق .اینسری کمر درد .سردرد و تب داره دارو های سری قبل رو خورد .عسل و ابلیمو میدم بخوره .دخترم نمیدونم چرا انقدر دونه زده با اینکه نه پشه هست نه بیرون رفته
مقدار خوردن موز و بادوم برای نوزاد
سلام وقتتون بخیر
دخترم ۶ ماه و ۲۱ روزشه
تقریبا هر روز دو بند انگشت موز و ۴ تا بادوم رو با سرلاکش قاطی میکنم و میدم بخوره
میخواستم بدونم اینکه هر روز بخوره اشکال نداره ؟
بارداری مجدد بعد از سزارین
با سلام من۸ماه از سزارین که منجر به مرده زایی شد میگذره کمترین بازده زمانی اقدام به بارداری چند وقت هست ؟
علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی
سلام خانم دکتر عزیز
وقت بخیر
من بعد از نزدیکی زیر دلم درد میکنه و بی حالم آیا این طبیعیه؟ علتش چی میتونه باشه ؟ من تازه ازدواج کردم
درد پهلو چپ راست
با سلام و خسته نباشید
من حدودا چن روزی میشه موقعه خوابیدن پهلوهام درد میگیره مثلا حدودا یه چن دقیقه رو پهلو میخوابم انگار داره سوراخ میشه بدنم و باید برگردم به پهلوی دیگه و اون پهلومم به همین صورت بیشتر هم شب موقعه خواب اینشکلی میشم میدونم دلیلش رو بپرسم؟
دیدن جنین در ساک بارداری
من بعد از لکه بینی رفتم سونو گفت سقط نشده و هنوز ساک بارداری هست ولی من جنین رو داخلش نمیبنم معمولا تو هفته چند بارداری جنین داخل ساک دیده میشه؟
تفسیر سونو آنومالی
سلام دکتر اوما عزیز
من سونو آنومالی و انجام دادم لطفا تفسیرش کنید ببینید همه چی خوبه؟؟
ممنونم
تزریق آمپول ریه و تاثیرش
سلام دکتر جان
من امروز سی و دوهفته و چهار روزمه و دوقلو باردارم دکترم گفت تو فاصله ۲۴ساعت شیش تا امپول ریه بزنم میخواستم بدونم راسته که میگن فقط تاثیرش دو هفته اس اگر مثلا تا۳۶هفته زایمان نکنم باید دوباره تزریق بشه ؟بعد باید کجا تزریق کنم ؟
تفسیرآزمایش کم کاری تیرویید
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر باشه
من امروز آزمایش تیرویید دادم و مقدارtsh=3.3شد واز قبل بارداری من کم کاری تیرویید داشتم ولی کنترل شده بود.الان این مقدار خیلی واسه بچه ضرر داره؟نوبت دکترمتخصص غدد چهارشنبه دارم و از الان دل تو دلم نیست.این مقدار به بچه آسیب میزنه(الان نزدیک بیست و دو هفته امه)




