بهترین زمان از شیر گرفتن کودک
سلام خانما و پزشک محترم اوما
دخترم الان حدودا یک سال وپنج ماه داره
بهترین زمان برای از شیر گرفتنش کی هست؟
فقط شیر خودمو میخوره و خیلی دارم اذیت میشم
مدام چسبیده بهم و شیر میخواد و وزنش هم اضافه نمیشه روی ۱۱.۵ مونده
بعضیا میگن ۱۸ ماهگی و خیلیا هم میگن دوسال و دوماه مناسبه
زمان پریودم منظم هست یا خیر؟
سلام وقت بخیر
به نظر شما پریود شدن من خیلی نامنظم هست؟
میخاستم بدونم این ماه تقریبا تخمک گذاریم کی هست؟
با توجه به تاریخ پریودی های قبلیم ک از فروردین یادداشت کردم
۲۵ فروردین
۲۷ اردیبهشت
۱۳ تیر
۳۱ مرداد
و اینکه خونریزیم ۸ روزه هست
مقدار مصرف ویتامین دی شیرخوار
سلام خانم دکتر
پسر من ۴۳روزشه، دو سه مدل ویتامین آد براش خریدم، ساعت مصرفشو تغییر دادم، دوتا نیم سی سی کردم، عصر و صبح دادم، قبل و بعد شیردهی ندادم ولی درهمه حالتا بعدش استفراغ میکرد.
منم دیگه ندادم بش. دوباره این هفته امتحان کردم بازم استفراغ کرد.
دیروز دکتر بهم گفت ب جاش قطره ویتامین دی خالی بهش بده ک فعلا جبران بشه تا سه ماهگی، بعد باز آد بده ولی یادش رفت بنویسه.
میشه بگین چقدر باید روزانه بهش بدم؟
سونوگرافی و دیابت بارداری
باسلام.
خانم دکتر ممنون میشم نتیجه سونوگرافی بنده رو که در هفته 31 بارداری دادم مشاهده کنید(30 هفته و 3روز)
قبل این سونو یه سونو در 23 هفته داده بودم که همه چی نرمال بود.
بعدش تو آزمایش هفته 25 دیابت بارداری داشتم لب مرز. از هفته 26 متفورمین مصرف میکنم و قندهای 2 ساعته ام زیر 120 هست.
اما 1.5 ماه هست که دچار stop وزنی شدم. و روی 60.5 کیلو ثابت موندم اما شکمم طی این مدت بزرگ تر شده.
(با اینکه زیرنظر اوما دایت هستم و رژیم دیابت مبنی بر پروتئین و مغزیجات و سبزیجات طی این مدت مصرف کردم)
بابت همین استپ وزنی نگران شدم و سونو دادم فکر کردم شاید جنین وزن نگرفته.
اما دکتر سونو گفتن جنین درشته و 2 هفته از سن بارداری هم وزنش بیشتره.
حالا میخواستم شما سونو رو ببینید و بفرمایید آیا موردی نگران کننده ای داره؟؟ چرا وزن بچه بیشتر شده با اینکه من دیابتم کنترل شده ست.
فوری. چی بخورم بچه بچرخه
سلام خانمای گل
اومدم سونو NT نی نی کلا برعکسه چی بخورم زودتر بچرخه؟ چیکار کنم؟
ادرارنکردن کودک ۲سال و ۳ماهه
سلام و وقت بخیر
تورو خدا جواب بدین
دخترم از دیشب تا حالا از ساعت ۱۲شب ک خوابیده هنوز ادرار و مدفوع نداشته.و پوشکش خشک خشکه.
یک هفته اسهال داشت.اما از دیروز دیگه اسهال نداشته.
اما از دیشب ادرارنداشته.
مایعات هم فقط یک شیرکاکایو و دولیووان آب خورده.
چکارکنم؟؟
پختن غذای نوزاد در شیشه
سلام وقتتون بخیر
من از اول سوپ دخترما تو شیشه درست کردم
یعنی برنج و گوشت و هویج و سبزی رو داخل شیشه میریزم و میذارم تا ۳،۴ ساعت بپزه
مشکلی نداره همیشه اینجوری درست کنم؟؟
تست خانگی قبل موعود جواب میده؟
سلام خسته نباشید من روز ٢٨ پریودم هست معمولا پریودهام ٣١ روزه هست ٣روز مونده به پریودم،این ماه اقدام به بارداری داشتیم از امروز سینه هام از پهلو درد میکنن زیر شکمم درد میکنه ، هوس به غذام زیاد شده و به بو حساس شدم ،نمیدونم تست خانگی جواب میده الان یا نه؟احتمال بارداری هست؟
شیر خشک چی بخرم
سلام دوستان..شیر خشک بچم بدلیل کم وزنی آپتامیل پی دی اف بود که الان وزنش خوب شده اپتامیل معمولی گرفتم که زیاد خوشش نمیاد..کسی تجربه ای داره در این زمینه کمکم کنه ممنون
پی پی نکردن نوزاد 1ماه و 15روزه
سلام مامان ها
دختر من شیرخشک SMAمیخورد ولی چون دلش درد میگرفت دوروزه دارم بهش شیر خشک ببلاک ایرانی میدم
ولی توی این دوروز شکمش کار نکرده. خیلی زور میزنه و میپیچه ب خودش
میشه راهنماییم کنین ک چکار کنم؟
ممنون میشم دکتر هم راهنماییم کنه
متخصصین بی بی چک
دخترا سلام ببینید از بی بی چک مثبته؟؟؟؟مارک یونی تست هستش
تو ۳ دقیقه اینجور شد
شروع قطره اهنو مولتی در6ماهگی
سلام دکترجان خسته نباشید امروز واکسن 6ماهگی پسرمزدم دوسه هفته س غذاکمکیشم میدم حالا ببسنید این قطره و مولتی که بهداشت داده خوبه بدم بهش یا مارک دیگه ای بگیریم؟ بعد اینا مولتی رو ظهر و اهنم شب بدم روی شیر یاغذا بدم یا قبلش؟ پسرم هنوز اثری از دندون نداره طبیعیه؟ ممنون ازپاسخگوییتون
سرماخوردگی نوزاد 9ماهه ...
سلام چهار روزه دخترم سرما خورده خیلی بی قراری میکنه دکتر هم بردمش بینیش کیپ گرفته پر از عفونته اصلا نمیتونه بخوابه چیکار کنم عفونت هاش بیاد بیرون قطره بینی سدیم کلراید هم براش زدم فایده نداشت
علت درد خفیف شکمی وکمر وحالت تهوع خفیف چیست
سلام وقت بخیر
من ۲۳ سالم هست تو اقدام به بارداری هستم الان ۱۰ روز به پریودم مونده علائم خفیف شکم درد وکمر درد حالت تهوع خفیف دارم از چی میتونه باشه ؟
بارداری پس از دو سقط
سلام. خانم دکتر عزیزم
۲۸ سالمه
تنبلی تخمدان دارم.بعد یکسال اقدام طبیعی
ماه اخر با آمپول باردار شدم که تو هشت هفته توقف رشد و سقط
بعد ۶ ماه اقدام کردم که ماه اول کلومفین ودازو
۶ تا فولی۲۰ داشتم
که به سونو قلب نرسیده سقط شد با وجود شیاف
الان دکتر برام ازمایشات سقط مکرر نوشته
باید حتما دوماه بگذره؟
واینکه میتونم از این ماه اینوفولیک بخورم
و شوهرم فرتیل اید
چون دیگه میخام بعد ازمایشات طبیعی اقدام کنم
حس کردن جنین در پهلو
سلام خانوم دکتر روزتون بخیر
من حرکات و ضربه های بچه رو همش تو پهلوی چپم حس میکنم
حتی وقتی به پهلو راست خوابیدم ضربه ها به سمت چپه😶
و وقتی به پهلوی چپ هستم واژنم درد میگیره اما وقتی میچرخم به راست اروم میشه.این مسئله عادی و نرماله؟؟
با توجه به اینکه شرایطم یکم خاصه و پساری دارم یکم حساس شدم
انجام سونوگرافی غربالگری و ان تی
سلام.خانم دکتر جان برای سونوگرافی غربالگری و ان تی آزمایشارم حتما باید انجام داد یا فقط سونوگرافی کفایت میکنه؟
آنزیم کبدی یعنی چی
سلام آنزیم کبدی یعنی چی علائمش چیه؟باید چیکارکرد واسه درمانش
نتایج ازمایشات روتین بارداری
سلام خدمت دکتر عزیز
در هفته ششم بارداری هستم و نتیجه ازمایشات بارداری رو گرفتم(خون و ادرار)
ممنون میشم نظرتونو بگید
درد تخمدان راست
سلام خسته نباشید خانم دکتر وخانمای اوما
از دیشب درد تخمدان راست دارم کم بود الان یه کم زیاد شده نگرانم مال چیه
دیروز یه کم راه رفتم
ترشحاتمم سفید هست بدون خارش و سوزش تخم مرغی نیس ولی زیاده




