Ooma

بهترین زمان از شیر گرفتن کودک

سلام خانما و پزشک محترم اوما
دخترم الان حدودا یک سال وپنج ماه داره
بهترین زمان برای از شیر گرفتنش کی هست؟
فقط شیر خودمو میخوره و خیلی دارم اذیت میشم
مدام چسبیده بهم و شیر میخواد و وزنش هم اضافه نمیشه روی ۱۱.۵ مونده
بعضیا میگن ۱۸ ماهگی و خیلیا هم میگن دوسال و دوماه مناسبه

65 پاسخ 3,499 بازدید


زمان پریودم منظم هست یا خیر؟

سلام وقت بخیر
به نظر شما پریود شدن من خیلی نامنظم هست؟
میخاستم بدونم این ماه تقریبا تخمک گذاریم کی هست؟
با توجه به تاریخ پریودی های قبلیم ک از فروردین یادداشت کردم
۲۵ فروردین
۲۷ اردیبهشت
۱۳ تیر
۳۱ مرداد
و اینکه خونریزیم ۸ روزه هست

13 پاسخ 442 بازدید


مقدار مصرف ویتامین دی شیرخوار

سلام خانم دکتر
پسر من ۴۳روزشه، دو سه مدل ویتامین آد براش خریدم، ساعت مصرفشو تغییر دادم، دوتا نیم سی سی کردم، عصر و صبح دادم، قبل و بعد شیردهی ندادم ولی درهمه حالتا بعدش استفراغ میکرد.
منم دیگه ندادم بش. دوباره این هفته امتحان کردم بازم استفراغ کرد.
دیروز دکتر بهم گفت ب جاش قطره ویتامین دی خالی بهش بده ک فعلا جبران بشه تا سه ماهگی، بعد باز آد بده ولی یادش رفت بنویسه.
میشه بگین چقدر باید روزانه بهش بدم؟

5 پاسخ 282 بازدید


سونوگرافی و دیابت بارداری

باسلام.
خانم دکتر ممنون میشم نتیجه سونوگرافی بنده رو که در هفته 31 بارداری دادم مشاهده کنید(30 هفته و 3روز)
قبل این سونو یه سونو در 23 هفته داده بودم که همه چی نرمال بود.
بعدش تو آزمایش هفته 25 دیابت بارداری داشتم لب مرز. از هفته 26 متفورمین مصرف میکنم و قندهای 2 ساعته ام زیر 120 هست.
اما 1.5 ماه هست که دچار stop وزنی شدم. و روی 60.5 کیلو ثابت موندم اما شکمم طی این مدت بزرگ تر شده.
(با اینکه زیرنظر اوما دایت هستم و رژیم دیابت مبنی بر پروتئین و مغزیجات و سبزیجات طی این مدت مصرف کردم)
بابت همین استپ وزنی نگران شدم و سونو دادم فکر کردم شاید جنین وزن نگرفته.
اما دکتر سونو گفتن جنین درشته و 2 هفته از سن بارداری هم وزنش بیشتره.
حالا میخواستم شما سونو رو ببینید و بفرمایید آیا موردی نگران کننده ای داره؟؟ چرا وزن بچه بیشتر شده با اینکه من دیابتم کنترل شده ست.

6 پاسخ 411 بازدید


فوری. چی بخورم بچه بچرخه

سلام خانمای گل
اومدم سونو NT نی نی کلا برعکسه چی بخورم زودتر بچرخه؟ چیکار کنم؟

24 پاسخ 3,733 بازدید


ادرارنکردن کودک ۲سال و ۳ماهه

سلام و وقت بخیر
تورو خدا جواب بدین
دخترم از دیشب تا حالا از ساعت ۱۲شب ک خوابیده هنوز ادرار و مدفوع نداشته.و پوشکش خشک خشکه.
یک هفته اسهال داشت.اما از دیروز دیگه اسهال نداشته.
اما از دیشب ادرارنداشته.
مایعات هم فقط یک شیرکاکایو و دولیووان آب خورده.
چکارکنم؟؟

4 پاسخ 340 بازدید


پختن غذای نوزاد در شیشه


سلام وقتتون بخیر
من از اول سوپ دخترما تو شیشه درست کردم
یعنی برنج و گوشت و هویج و سبزی رو داخل شیشه میریزم و میذارم تا ۳،۴ ساعت بپزه
مشکلی نداره همیشه اینجوری درست کنم؟؟

19 پاسخ 597 بازدید


تست خانگی قبل موعود جواب میده؟

سلام خسته نباشید من روز ٢٨ پریودم هست معمولا پریودهام ٣١ روزه هست ٣روز مونده به پریودم،این ماه اقدام به بارداری داشتیم از امروز سینه هام از پهلو درد میکنن زیر شکمم درد میکنه ، هوس به غذام زیاد شده و به بو حساس شدم ،نمیدونم تست خانگی جواب میده الان یا نه؟احتمال بارداری هست؟

57 پاسخ 904 بازدید


شیر خشک چی بخرم

سلام دوستان..شیر خشک بچم بدلیل کم وزنی آپتامیل پی دی اف بود که الان وزنش خوب شده اپتامیل معمولی گرفتم که زیاد خوشش نمیاد..کسی تجربه ای داره در این زمینه کمکم کنه ممنون

9 پاسخ 375 بازدید


پی پی نکردن نوزاد 1ماه و 15روزه

سلام مامان ها
دختر من شیرخشک SMAمیخورد ولی چون دلش درد میگرفت دوروزه دارم بهش شیر خشک ببلاک ایرانی میدم
ولی توی این دوروز شکمش کار نکرده. خیلی زور میزنه و میپیچه ب خودش
میشه راهنماییم کنین ک چکار کنم؟
ممنون میشم دکتر هم راهنماییم کنه

8 پاسخ 439 بازدید


متخصصین بی بی چک

دخترا سلام ببینید از بی بی چک مثبته؟؟؟؟مارک یونی تست هستش
تو ۳ دقیقه اینجور شد

184 پاسخ 3,630 بازدید


شروع قطره اهنو مولتی در6ماهگی

سلام دکترجان خسته نباشید امروز واکسن 6ماهگی پسرمزدم دوسه هفته س غذاکمکیشم میدم حالا ببسنید این قطره و مولتی که بهداشت داده خوبه بدم بهش یا مارک دیگه ای بگیریم؟ بعد اینا مولتی رو ظهر و اهنم شب بدم روی شیر یاغذا بدم یا قبلش؟ پسرم هنوز اثری از دندون نداره طبیعیه؟ ممنون ازپاسخگوییتون

10 پاسخ 259 بازدید


سرماخوردگی نوزاد 9ماهه ...

سلام چهار روزه دخترم سرما خورده خیلی بی قراری می‌کنه دکتر هم بردمش بینیش کیپ گرفته پر از عفونته اصلا نمیتونه بخوابه چیکار کنم عفونت هاش بیاد بیرون قطره بینی سدیم کلراید هم براش زدم فایده نداشت

5 پاسخ 257 بازدید


علت درد خفیف شکمی وکمر وحالت تهوع خفیف چیست

سلام وقت بخیر
من ۲۳ سالم هست تو اقدام به بارداری هستم الان ۱۰ روز به پریودم مونده علائم خفیف شکم درد وکمر درد حالت تهوع خفیف دارم از چی میتونه باشه ؟

1 پاسخ 410 بازدید


بارداری پس از دو سقط

سلام. خانم دکتر عزیزم
۲۸ سالمه
تنبلی تخمدان دارم.بعد یکسال اقدام طبیعی
ماه اخر با آمپول باردار شدم که تو هشت هفته توقف رشد و سقط
بعد ۶ ماه اقدام کردم که ماه اول کلومفین ودازو
۶ تا فولی‌۲۰ داشتم
که به سونو قلب نرسیده سقط شد با وجود شیاف
الان دکتر برام ازمایشات سقط مکرر نوشته
باید حتما دوماه بگذره؟
واینکه میتونم از این ماه اینوفولیک بخورم
و شوهرم فرتیل اید
چون دیگه میخام بعد ازمایشات طبیعی اقدام کنم

42 پاسخ 730 بازدید


حس کردن جنین در پهلو

سلام خانوم دکتر روزتون بخیر
من حرکات و ضربه های بچه رو همش تو پهلوی چپم حس میکنم
حتی وقتی به پهلو راست خوابیدم ضربه ها به سمت چپه😶
و وقتی به پهلوی چپ هستم واژنم درد میگیره اما وقتی میچرخم به راست اروم میشه.این مسئله عادی و نرماله؟؟
با توجه به اینکه شرایطم یکم خاصه و پساری دارم یکم حساس شدم

11 پاسخ 692 بازدید


انجام سونوگرافی غربالگری و ان تی

سلام.خانم دکتر جان برای سونوگرافی غربالگری و ان تی آزمایشارم حتما باید انجام داد یا فقط سونوگرافی کفایت میکنه؟

29 پاسخ 508 بازدید


آنزیم کبدی یعنی چی

سلام آنزیم کبدی یعنی چی علائمش چیه؟باید چیکارکرد واسه درمانش

17 پاسخ 399 بازدید


نتایج ازمایشات روتین بارداری

سلام خدمت دکتر عزیز
در هفته ششم بارداری هستم و نتیجه ازمایشات بارداری رو گرفتم(خون و ادرار)
ممنون میشم نظرتونو بگید

12 پاسخ 342 بازدید


درد تخمدان راست

سلام خسته نباشید خانم دکتر وخانمای اوما
از دیشب درد تخمدان راست دارم کم بود الان یه کم زیاد شده نگرانم مال چیه
دیروز یه کم راه رفتم
ترشحاتمم سفید هست بدون خارش و سوزش تخم مرغی نیس ولی زیاده

25 پاسخ 714 بازدید