Ooma

جوشای قرمز باسن نوزاد ۹ماهه

سلام من پسرم چندوقت پیش دستمال مرطوب استفاده کردم این جوشارو زد بعد ی مدت استفاده نکردم رفت الان چندروز پیش دستمال در دسترس نبود ی دونه براش استفاده کردم قسمت جلوشم اوردم اصلا اینجا نخورد بعدم فوری شستمش باز این جوشارو زده چی بزنم‌خوب بشه؟
نمیدونم واقعا ازاونه یا چیز دیگه ای بهش سرلاکم میدم جدیدا

28 پاسخ 1,917 بازدید


طحال بزرگ موقع زایمان

سلام خانم دکتر من از اول بارداری متوجه شدم ک طحالم بزرگ شده و گفتن بخاطر اینک تالاسمی دارم بزرگ شده
الان گاهی سمت چپم بیشتر قسمت پشت زیر دندم احساس درد دارم
اندازه طحالمم ۱۴۵ میل هست
حالا میخوام بدونم ممکنه موقع زایمان طبیعی بچه ب طحالم فشار بیاره و پاره بشه؟
و ی سوال دگ اینکه مصرف یک روز درمیان ی تیکه ماهی سالمون ضرر داره؟
ممنون از شما

17 پاسخ 536 بازدید


ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام خانوما و دکتر اومایی
این جواب آزمایش م هستش .عدد بتام چجوریه؟
برای پنجم هستش
همون روزی که فهمیدم
فردا وقت دکتر دارم
دوباره آزمایش بدم برای فردا یا ن چون طول میکشه جوابش بیاد میگم الان بدم یرای فردا
الان زوده برای سونو ؟

13 پاسخ 484 بازدید


شقاق در بارداری و شیاف

من شقاق داشتم الان توی بارداری به خاطر یبوست
الان توی هفته ۱۲ هستم و بیرون زدگی هم پیدا کردم و خونریزی دارم از مقعد شیاف آنتی هموروئید توی بارداری مجازه؟شیاف پروژسترون هم استفاده می کنم

11 پاسخ 444 بازدید


بی بی چک مثبت و کیست

سلام خانم دکتر و اومایی های گلم.میگم کیست ممکنه باعث بشه ک بی بی چک مثبت شه؟؟؟

156 پاسخ 1,540 بازدید


کم بودن رشد دور سر جنین

سلام وقتتون بخیر تو سونویی که به تازگی گرفتم دور سر جنین سی و یک هفته و چند روز بود خیلی نگران شدم آیا علت خاصی داره ؟ آیا مقاومت شریان های رحمی که دارم میتونه علتش باشه ؟کسی بوده با وجود این فاکتور بچش سالم و طبیعی باشه؟

35 پاسخ 2,060 بازدید


لیزر در دوران شیردهی

سلام خانم دکتر و اومایی های گل
من قبل از بارداری ۱۲ جلسه لیزر برای رفع موهای زائد رفتم. چون نتیجه گرفتم الان میخوام دوباره ادامه بدم و دوست ندارم دوباره موهام برگردن.
الان سوالم اینه که کی میتونم دوباره لیزر انجام بدم؟ مراقبت خاصی لازمه؟
از لحاظ علمی لیزر ضرری برای شیردهی نداره؟
سپاس فراوان

17 پاسخ 437 بازدید


سونوی رشد جنین در بارداری دوقلو ۳۲هفته

سلام دکتر جان من ۳۲هفته و پنج روز رفتم سونو وزن یکی از بچه ها ۲بود یکی ۲۱۰۰خوبه به نظرتون؟هرروزم بستنی و هفته ای دو مرتبه م دو سیخ کباب گوشت میخورم از کباب بدم میاد مجبوری میخورم حبوباتم تقریبا تو برنامه غذاییم هرروز یا دو روز ی بار هست

27 پاسخ 961 بازدید


کیست داخل سر جنین

سلام خانم دکتر
من ۱۸ هفته سنو آنومالی دادم ۲ تا کیست ۲میلی تو سر جنینم بود الان تو ۲۲ هفته بازم بود
احتمال داره نره و بمونه

32 پاسخ 652 بازدید


نحوه تزریق هپارین سدیم ۵۰۰۰

با سلام من چندین ماهه انوکساپارین تزریق میکردم که آمپولش آماده بود. الان ۱ هفته بعد زایمانمه بخاطر اینکه دوزش پایین باشه دکتر بهم روزی ۱ دونه امپول هپارین سدیم ۵۰۰۰ تجویز کرده تا یه روز قبل زایمان بزنم. الان از داروخونه گرفتیم دیدم آمپول آماده نیس سرنگ هم نداده پیشش. نحوه تزریق این آمپول چطوره؟ سرنگ مخصوص میخواد؟ یا همون مثل امپول های عادی از باسن؟

13 پاسخ 641 بازدید


عفونت ادراری و سفالکسین

سلام
وقتتون بخیر
من سوزش ادرار داشتم که پزشکم گفتن ازمایش بده بعد بهت دارو بدم
من قرار بود فرداش ازمایش بدم نشد
گفتم اشکال نداره اب میخورم(که خیلی هم زیاد خوردم)بعد فرداش میرم که شبش ساعت ۳ با درد دل بیدار شدم
یه جوری زیر دلم درد میکرد گفتم حتما این درد زایمان خیلی شدید بود تا ساعت ۵ بعد یکم بهتر شد و بعد دوباره درد داشتم
تا رفتم ازمایش دادم و رفتم بیمارستا حدود ساعت ۱۱ ظهر دارو تجویز کردن پزشک
سفالکسین ۵۰۰ دادن هر ۶ ساعت و یه داروی دیگه به اسم ایزوکسوسوپرین ۱۰هر ۸ ساعت
حالا میخوام ببینم این سفالکسین به این قوی هر ۶ ساعت برای جنین ضرر نداره؟
خیلی میترسم
در ضمن بعد از ظهرش هم یه سرم زدم با امپول هیوسین چون پهلوم از پشت درد میکرد

39 پاسخ 452 بازدید


هماتوم پری ساک جنین

هماتوم پری ساک به حجم ۱ سی سی در هفته ۹ بارداری با ضربانات قلبی منظم جنین نشان دهنده چیست؟

6 پاسخ 454 بازدید


لکه بینی قبل از تشکیل قلب جنین ؛ پزشک محترم لطفا فوری راهنماییم کنید

سلام . من تاریخ شروع آخرین پریودم ۱ مرداد بوده و دوره هام هم ۲۷ روزه هست . ۱ شهریور بتا دادم ۲۲۴ بود ، ۵ شهریور تکرارش کردم شده بود ۱۰۱۱ و دکترم گفت خوبه و مشکلی نداره و خارج رحم هم نیست . ولی یکم شهریور که سونو کرد هیچی مشاهده نشد ، پنجم دیگه سونو نکرد و بر اساس بتا که بالا رفته بود بهم فولیک اسید و آسپرین ۸۰ داد و گفت ۲۰ روز دیگه بیا برا سونو تشکیل قلب . دیروز که از خواب بیدار شدم دل درد و کمردرد داشتم که با استراحت خوب شد . دیشب هم زیر شکمم سمت چپ نبض میزد . امروز دخترمو بردم حمام بعد که اومدم بیرون ، یک لکه تقریبا صورتی کمرنگ دیدم . آیا خطرناکه ؟ البته با مطب دکترم هم تماس گرفتم ولی گفتن دکتر رفته برا عمل و تا یک ساعت دیگه میاد . الان من چکار کنم ؟!
ضمنا این بارداری چهارمم هست و اولی توی سه ماهگی سقط شد و دومی هم بتام ۱۷۰ بود سقط شد و سومی به دنیا اومد و الان ۲۰ ماهشه

30 پاسخ 1,138 بازدید


تفسیر سونو کالر داپلر

خانم دکتر عزیز لطفا سونو منو تفسیر کنید بدونم آیا مشکلی هست یا نه ممنونم

10 پاسخ 410 بازدید


درمان درد شدید بواسیر

مامانا و خانم دکتر عذر میخوام ۴روزه که بعد بیرون‌روی شدید بواسیر گرفتم و خیلی زیاد زده بیرون. دکتر رفتم پماد و شیاف داده ۲روز دیگه هم زایمان دارم تا الان دو بسته شیاف و کلی پماد استفاده کردم اما دردش واقعا جونمو گرفته چیکار کنم

14 پاسخ 521 بازدید


زونا و بارداری

سلام دکتر عزیز اوما ، الان فهمیدم که شوهرم زونا گرفته،یک بار هم دستم خورده به زخم اش ولی بلافاصله رفتم الکل زدم همه جام رو، خیلی نگرانم تو رو خدا کمکم کنین الان یعنی من آبله مرغان گرفته ام ؟ خب این چند روزه در تماس بودیم ، چیکار کنم تست بدم ؟ ممکنه اتفاقی برای بچم بیافته ؟ چیکار کنم من ؟
خدااا

21 پاسخ 1,044 بازدید


شرح جواب آزمایش ونحوه استفاده ازدارو

سلام دکتر عزیزم من آخرین پریودم سال پیش یک تیر بود که بعدش باردار شدم و بعد اززایمان متاسفانه چون شیرم کم بود ومجبور به استفاده ازشیرخشک شدم ویک تیر امسال کلا دخترمو ازشیرگرفتم وازاونموقع تابحال پریود نشدم چون من زمینه تنبلی تخمدان داشتم وباید پیگیر میشدم به دکتر مراجعه کردم وایشون برام چکاپ کامل و سونو نوشتن که من دوتاشم زفتم ودیروز جواب روبردم براشون که گفتن تنبلی دارم باز وویتامین دی بدنم کمه که گفتن هفته یبار ویتامین دی پنج هزار بندازم که به نظر خودم خیلی زیاده و نحوه استفاده ازدارو رو خیلی سرسری گفتن بی زحمت به نسخم نگاه کنید و نحوه استفتاده ازدارو روبهم بگین درضمن دوتا آمپول پروژسترون دادن بهم که دیروز وامروز زدم تا پریود شم خودتون هم نگاهی به آزمایشاتم بکنید

20 پاسخ 638 بازدید


خانم دکتر عزیز میشه تفسیر کنین

خانم دکتر عزیز
سونو گرافی رحم و تخمدان
رحم داری ابعاد 55*26mm و داری اکوژنیسیته نرمال است ضخامت آندومتر 7mm با نمای threeline است
ابعاد تخمدان راست 38*24 بوده و تخمدان چپ 40*22 است
تخمدان‌ها مختصر بزرگتر از حد معمول بوده و حاوی فولیکول های ریز متعدد بدون وجود فولیکول غالب می‌باشند pco
مایع آزاد در بن بست دوگلاس دیده نمی‌شود
اینو تفسیر میکنین برام؟برای بارداری چجوریه؟

13 پاسخ 378 بازدید


سینه نگرفتن نوزاد ؟

سلام مامانا
پسر من یه هفته س وقتی شیر خودمو میخوره ۵ دقیقه میخوره بعد جیغ میزنه و گریه میکنه
طی روز یه بار یا دو بار شیر خشک میدم راحت میخوره
ممکنه به شیر خشک عادت کرده باشه؟

8 پاسخ 563 بازدید


خوردن شیر سویا در دوران شیردهی

سلام پسرمن۳ماهشه شیر خودمو میخوره من میتونم شیر سویا بخورم

6 پاسخ 380 بازدید