شربت و حساسیت نوزاد
سلام خانم دکتر عزیز . دخترم ۵ ماه و ۲ روزشه
من دخترم یکم سرماخوردگی داره . پریروز بردمش دکتر و دارو داد براش .
شربت اموکسیسیلین ۲.۵ سی سی
شربت سرماخوردگی کودک ۲.۵ سی سی
برم هگزین ۱ سی سی
هر سه تاشونم هر ۸ ساعت هستش . و هر سه شونم همزان باهم میدم بهش .
فقط دیروز اولین نوبت که دادم بهش برم هگزین رو هم استباهی ۲.۵ سی سی دادم . وی از نوبت دوم همون یک سی سی دارم .
حالا الان دو ساعته که میبینم لپ هاش و نوک بینیش هم یکم قرمز شده . ممکنه حساسیت باشه ؟
یا چون خیلی به شکم میفته و صورتش رو میذاره زمین . از اون ممکنه باشه ؟
و اینکه سری پیش هم که سفالکسین میخورد باعث شده بود مدفوعش شل بشه . الانم اینطوری شده . ولی بعد تموم شدن دارو درست میشه دوباره مدفوعش .
دوستم بارداره گفتن باید سقط شه
یکی از دوستام پارسال سقط داشت ۵ماه بود الان دوباره باردار شده بهش گفتن بعد سقط باید روگام میزدی این نزده الان بهش گفتن یا باید سقط کنی یا ریسکه موندن بچه یا فلج میشه یا سقط الان می خواد بدونه چکار کنه امکانش هست بچه رو نگه داره ۷ماهه بزنه و بچه سالم بمونه خیلی ناراحته ۳۴سالشه
سونو برای چک کردن کیست تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز
من حدودا دو ماه پیش رفتم سونو واژینال برای شمارش تعداد تخمک(در روز سوم پریود رفتم) تا بدون آیا احتمال ناباروری درام در آینده یا خیر. دکتر گفت دو تا کیست کوچک دارم و داروی دروسبیلن برای دو ماه تجویز کرد.الان دو ماه شده و قرصام هفته آینده تموم میشه . حالا برای چکاپ میخوام برم خواستم بدونم بازم بهتره دوره پریودی برم سونو یا حالت عادی ؟ چون میخوام همزمان تعداد تخمک هم شمارش بشه تا درصد باروریم تخمین زده بشه. من ۳۶ سال دارم و قصد دارم یکسال بعد اقدام به بارداری کنم .میخوام مطمئنم بشم که این تاخیر یک ساله به صلاح هست یا نه .
با تشکر از شما
تب واکسن شش ماهگی
سلام دکتر خسته نباشید
دیروز واکسن۶ماهگی دخترم را زدم تا دیشب قطره استا را هر ۴ساعت بهش دادم خورد نصف شب که قطره دادم بالا آورد و صبح هم تبداشت قطه که دادم بازهم بالا آورد پاشویه کردم و شیاف گذاشتم بهتر شد الان بعد از ۱۰ساعت دوباره تب کرده چیکار کنم؟تشکر🙏
لکه بینی هفته ۱۱ بارداری
سلام پزشک اوما من از هفته ۶ بارداری هماتوم داشتم و شیاف استفاده میکردم و کامل قطع شد تا هفته ۹ مجدد سونو دادم ولی دکتر هماتوم ندید امروز صبح مجدد اندازه ۳ لکه قهوه ای دیدم و مجدد با دستمال چک کردم رو دستمال لک قهوه ای بود ضمن اینکه همچنان هر شب شیاف و استفاده میکنم یعنی مشکلی هستش ممنون میشم راهنمایی کنید
تیر کشیدن و گرفتگی مقطعی زیر شکم
سلام وقت بخیر من از دیروز زیر شکم جایی که شکم به واژن متصل میشه هر دوسه ساعت یه بار تیر میکشه و یا حالت گرفتگی داره آیا خطرناکه؟ لازمه برم دکتر یا بیمارستان؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
جواب ازمایشم ممکن تفسیر کنید
ببخشید مشکلی نداره ازمایشم ؟
غلظت خون ک میگن بلعث سقط میشع ندارم؟
چه قرصی برای تنظیم کردن عادت ماهیانه خوبه؟
سلام وقت بخیر
من متاهلم و ۲۳ سالمه خیلی اوقات دوره های قاعدگیم تنظیمش بهم میخوره و اذیت میشم چه قرصی هست که کمکم کنه برای تنظیمش؟
شیر دهی نفخ استفراغ نوزاد
سلام پزشک اوما ممنون میشم کمکم کنید
دختر من 27 روزشه از اول یکم تایم شیر دهیم کوتاه بود و به زیاد شیر خوردن عادت کرد الان زیاد خوردنش باعث نفخ و دل درد و زیاد بالا اوردنش شده از طرفی
هر سری میام شیرش بدم خیلی با عجله مک میزنه و میبلعه که هوا رو وارد معدش میکنه و دوباره نفخ و.. .. این دو تا مشکل باعث نفخ و اذیت و بالا اوردن زیادش شده
من چطوری تایم شیر دهی رو تنظیم کنم؟
و چیکار کنم موقع شیر خوردن عجله نکنه که هوا وارد معدش نشه و نفخ و مجددا همه ی مشکلات پیش نیاد؟؟
نحوه مصرف آمپول آنوکساپارین ۴۰۰۰
سلام رفتم دکتر و این آمپول رو برام تجویز کرده اما نوشته دوتا طبق دستور حالا نمیدونم باید هر روز تزریق بشه یا هفته ای اگه کسی میدونه لطفاً راهنمایی کنه و اینکه میتونم توی بازو تزریق کنم چون انسولین هم میزنم
تفسیر آزمایش کودک 3ساله
سلام خانم دکتر و اومایی های عزیز لطفا جواب آزمایش دخترمو تفسیر کنید،باتشمر
آزمایش خون در بارداری
سلام وقتتون بخیر
ببخشید من هفته ۱۴ بارداری ام و یه ازمایش خون دادم که این دو موردش یه مقدار نگرانم کرد. میشه بگین اینا چیه و چه مشکلی داره اعداد ازمایش من؟
پزشک محترم لطفا ازمایش را تفسیر کنید
سلام به پزشک اوما
این نتیجه ی ازمایش همسرم هست ممکنه ببینید مشکلی هست یا نه؟و ازمایش را تفسیر کنید،ممنون
جواب سونو ۱۲هفتگی کیا میتونن بخونن
سلام کسی هست بتونه بهم بگه جوابش چطوره خوبه یا نه مشکای هست یا نه خیلی نگرانم اخه صربانشم ۱۶۵ زده
کم کاری تیروئید در اقدام
سلام خسته نباشید من کم کاری تیروئید دارم و قرص مصرف میکنم و تحت کنترله چندروزی گلوم دردمیکرد سونو تیروئید دادم و هنوز به دکتر نشون ندادم امکانش هست تفسیرشو بگید بهم ؟و اینکه من توی اقدامم
سرماخوردگی نوزاد ٩ ماه
سلام دکترجان دخترم از امروزصبح آبریزش بینی داره و کمی بی قرار شده چیکاربایدانجام بدم چه شربتی بهش بدم خوب بشه واگر تب کرد چیکارکنم از دیشب تا الان هم ۴ بار دفع به رنگ زرد کهربایی داشته وشیرخشک میخوره
سونو غربالگری دوم بارداری
سلام خانم دکتر عزیز جواب سونوی من خوبه؟ نیازی نیس که به دکتر مراجعه کنم؟
ممنون میشم جواب بدین🌹❤️
غذای کمکی نوزاد و عدم تمایل به خوردن
وقت بخیر..من پسرم ۵ماه و نیم داره ولی از یکماه پیش دکتر اجازه داد غذای کمکی بهش بدیم.از حریره بادام و پوره سیب زمینی شروع کردم و خوب بود ولی الان چند روزی هست که اصلا هیچ علاقه ای به خوردن نشون نمیده و دهنش رو محکم میبنده وحتی ویتامینش رو نمیخوره..از طرفی فقط شیر رو در خواب میخورد و حالا که غذای کمکی اش رو میل نداره بخوره خیلی نگرانشم
تفسیر جواب ازمایش تیتر بتا
سلام خسته نباشید ببخشید من ۶ روز قبل تیتر بتا دادم ۷۵۶ بود الان امروز ازمایش دادم ۶۰۰۰ ایا خیلی زیاد نشدخ من دکترم گفت باید ۲۰۰۰ باشه
تفسیر آزمایش خون همسرم
سلام خانم دکترِ عزیز
وقتتون بخیر
میشه لطفا آزمایش همسرمو تفسیر کنید؟
کبدشو اطلاع داریم که چربه و درمان شروع کردیم.
فقط اینکه اونایی که عنوانش پررنگه یعنی مشکله؟؟ چون عدد نرمالشو جلوش ننوشته
و اینکه از نظر شما تیروئیدش کم کاره؟؟




