Ooma

شربت و حساسیت نوزاد

سلام خانم دکتر عزیز . دخترم ۵ ماه و ۲ روزشه
من دخترم یکم سرماخوردگی داره . پریروز بردمش دکتر و دارو داد براش .
شربت اموکسیسیلین ۲.۵ سی سی
شربت سرماخوردگی کودک ۲.۵ سی سی
برم هگزین ۱ سی سی
هر سه تاشونم هر ۸ ساعت هستش . و هر سه شونم همزان باهم میدم بهش .
فقط دیروز اولین نوبت که دادم بهش برم هگزین رو هم استباهی ۲.۵ سی سی دادم . وی از نوبت دوم همون یک سی سی دارم .
حالا الان دو ساعته که میبینم لپ هاش و نوک بینیش هم یکم قرمز شده . ممکنه حساسیت باشه ؟
یا چون خیلی به شکم میفته و صورتش رو میذاره زمین . از اون ممکنه باشه ؟
و اینکه سری پیش هم که سفالکسین میخورد باعث شده بود مدفوعش شل بشه . الانم اینطوری شده . ولی بعد تموم شدن دارو درست میشه دوباره مدفوعش .

10 پاسخ 532 بازدید


دوستم بارداره گفتن باید سقط شه

یکی از دوستام پارسال سقط داشت ۵ماه بود الان دوباره باردار شده بهش گفتن بعد سقط باید روگام میزدی این نزده الان بهش گفتن یا باید سقط کنی یا ریسکه موندن بچه یا فلج میشه یا سقط الان می خواد بدونه چکار کنه امکانش هست بچه رو نگه داره ۷ماهه بزنه و بچه سالم بمونه خیلی ناراحته ۳۴سالشه

6 پاسخ 878 بازدید


سونو برای چک کردن کیست تخمدان

سلام خانم دکتر عزیز
من حدودا دو ماه پیش رفتم سونو واژینال برای شمارش تعداد تخمک(در روز سوم پریود رفتم) تا بدون آیا احتمال ناباروری درام در آینده یا خیر. دکتر گفت دو تا کیست کوچک دارم و داروی دروسبیلن برای دو ماه تجویز کرد.الان دو ماه شده و قرصام هفته آینده تموم میشه . حالا برای چکاپ می‌خوام برم خواستم بدونم بازم بهتره دوره پریودی برم سونو یا حالت عادی ؟ چون می‌خوام همزمان تعداد تخمک هم شمارش بشه تا درصد باروریم تخمین زده بشه. من ۳۶ سال دارم و قصد دارم یکسال بعد اقدام به بارداری کنم .می‌خوام مطمئنم بشم که این تاخیر یک ساله به صلاح هست یا نه .
با تشکر از شما

9 پاسخ 428 بازدید


تب واکسن شش ماهگی

سلام دکتر خسته نباشید
دیروز واکسن۶ماهگی دخترم را زدم تا دیشب قطره استا را هر ۴ساعت بهش دادم خورد نصف شب که قطره دادم بالا آورد و صبح هم تبداشت قطه که دادم بازهم بالا آورد پاشویه کردم و شیاف گذاشتم بهتر شد الان بعد از ۱۰ساعت دوباره تب کرده چیکار کنم؟تشکر🙏

17 پاسخ 364 بازدید


لکه بینی هفته ۱۱ بارداری

سلام پزشک اوما من از هفته ۶ بارداری هماتوم داشتم و شیاف استفاده می‌کردم و کامل قطع شد تا هفته ۹ مجدد سونو دادم ولی دکتر هماتوم ندید امروز صبح مجدد اندازه ۳ لکه قهوه ای دیدم و مجدد با دستمال چک کردم رو دستمال لک قهوه ای بود ضمن اینکه همچنان هر شب شیاف و استفاده میکنم یعنی مشکلی هستش ممنون میشم راهنمایی کنید

17 پاسخ 464 بازدید


تیر کشیدن و گرفتگی مقطعی زیر شکم

سلام وقت بخیر من از دیروز زیر شکم جایی که شکم به واژن متصل میشه هر دوسه ساعت یه بار تیر میکشه و یا حالت گرفتگی داره آیا خطرناکه؟ لازمه برم دکتر یا بیمارستان؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

33 پاسخ 531 بازدید


جواب ازمایشم ممکن تفسیر کنید

ببخشید مشکلی نداره ازمایشم ؟
غلظت خون ک میگن بلعث سقط میشع ندارم؟

15 پاسخ 341 بازدید


چه قرصی برای تنظیم کردن عادت ماهیانه خوبه؟

سلام وقت بخیر
من متاهلم و ۲۳ سالمه خیلی اوقات دوره های قاعدگیم تنظیمش بهم میخوره و اذیت میشم چه قرصی هست که کمکم کنه برای تنظیمش؟

21 پاسخ 539 بازدید


شیر دهی نفخ استفراغ نوزاد

سلام پز‌شک اوما ممنون میشم کمکم کنید
دختر من 27 روزشه از اول یکم تایم شیر دهیم کوتاه بود و به زیاد شیر خوردن عادت کرد الان زیاد خوردنش باعث نفخ و دل درد و زیاد بالا اوردنش شده از طرفی
هر سری میام شیرش بدم خیلی با عجله مک میزنه و میبلعه که هوا رو وارد معدش میکنه و دوباره نفخ و.. .. این دو تا مشکل باعث نفخ و اذیت و بالا اوردن زیادش شده
من چطوری تایم شیر دهی رو تنظیم کنم؟
و چیکار کنم موقع شیر خوردن عجله نکنه که هوا وارد معدش نشه و نفخ و مجددا همه ی مشکلات پیش نیاد؟؟

24 پاسخ 364 بازدید


نحوه مصرف آمپول آنوکساپارین ۴۰۰۰

سلام رفتم دکتر و این آمپول رو برام تجویز کرده اما نوشته دوتا طبق دستور حالا نمیدونم باید هر روز تزریق بشه یا هفته ای اگه کسی میدونه لطفاً راهنمایی کنه و اینکه میتونم توی بازو تزریق کنم چون انسولین هم میزنم

19 پاسخ 304 بازدید


تفسیر آزمایش کودک 3ساله

سلام خانم دکتر و اومایی های عزیز لطفا جواب آزمایش دخترمو تفسیر کنید،باتشمر

4 پاسخ 282 بازدید


آزمایش خون در بارداری

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من هفته ۱۴ بارداری ام و یه ازمایش خون دادم که این دو موردش یه مقدار نگرانم کرد. میشه بگین اینا چیه و چه مشکلی داره اعداد ازمایش من؟

14 پاسخ 524 بازدید


پزشک محترم لطفا ازمایش را تفسیر کنید

سلام به پزشک اوما
این نتیجه ی ازمایش همسرم هست ممکنه ببینید مشکلی هست یا نه؟و ازمایش را تفسیر کنید،ممنون

13 پاسخ 305 بازدید


جواب سونو ۱۲هفتگی کیا میتونن بخونن

سلام کسی هست بتونه بهم بگه جوابش چطوره خوبه یا نه مشکای هست یا نه خیلی نگرانم اخه صربانشم ۱۶۵ زده

29 پاسخ 503 بازدید


کم کاری تیروئید در اقدام

سلام خسته نباشید من کم کاری تیروئید دارم و قرص مصرف میکنم و تحت کنترله چندروزی گلوم دردمیکرد سونو تیروئید دادم و هنوز به دکتر نشون ندادم امکانش هست تفسیرشو بگید بهم ؟و اینکه من توی اقدامم

11 پاسخ 455 بازدید


سرماخوردگی نوزاد ٩ ماه

سلام دکترجان دخترم از امروزصبح آبریزش بینی داره و کمی بی قرار شده چیکاربایدانجام بدم چه شربتی بهش بدم خوب بشه واگر تب کرد چیکارکنم از دیشب تا الان هم ۴ بار دفع به رنگ زرد کهربایی داشته وشیرخشک میخوره

20 پاسخ 310 بازدید


سونو غربالگری دوم بارداری

سلام خانم دکتر عزیز جواب سونوی من خوبه؟ نیازی نیس که به دکتر مراجعه کنم؟
ممنون میشم جواب بدین🌹❤️

10 پاسخ 468 بازدید


غذای کمکی نوزاد و عدم تمایل به خوردن

وقت بخیر..من پسرم ۵ماه و نیم داره ولی از یکماه پیش دکتر اجازه داد غذای کمکی بهش بدیم.از حریره بادام و پوره سیب زمینی شروع کردم و خوب بود ولی الان چند روزی هست که اصلا هیچ علاقه ای به خوردن نشون نمیده و دهنش رو محکم میبنده و‌حتی ویتامینش رو نمیخوره..از طرفی فقط شیر رو در خواب میخورد و حالا که غذای کمکی اش رو میل نداره بخوره خیلی نگرانشم

17 پاسخ 741 بازدید


تفسیر جواب ازمایش تیتر بتا

سلام خسته نباشید ببخشید من ۶ روز قبل تیتر بتا دادم ۷۵۶ بود الان امروز ازمایش دادم ۶۰۰۰ ایا خیلی زیاد نشدخ من دکترم گفت باید ۲۰۰۰ باشه

43 پاسخ 635 بازدید


تفسیر آزمایش خون همسرم

سلام خانم دکترِ عزیز
وقتتون بخیر
میشه لطفا آزمایش همسرمو تفسیر کنید؟
کبدشو اطلاع داریم که چربه و درمان شروع کردیم.
فقط اینکه اونایی که عنوانش پررنگه یعنی مشکله؟؟ چون عدد نرمالشو جلوش ننوشته
و اینکه از نظر شما تیروئیدش کم کاره؟؟

14 پاسخ 312 بازدید