مصرف شیاف پروژسترون در بارداری
ایا بعد از مصرف یک هفته شیاف پروژسترون طبیعی است که طول سرویکس تا ۴۱ افزایش پیدا کند؟
من لکه بینی داشتم دکتر بهم داد بعد خودم برای احتیاط سونوی سلامت جنین دادم گفتند هماتوم نداری و جنین سالمه. ولی طول سرویسکسم شده بود ۴۱.من هم قطع کردم بعد یه هفته چون حس کردم ترشحات مایل به قهوه ای کم رنگ کم شده..
سلام خانم دکترچطوره سونوی اولین غربالگری؟؟
به نظرتون جنسیتش چیه؟
واریکوسل دو طرفه همسر
من حدود یکماه پیش سقط داشتم تو ۱۰ هفته طبق اولین روز اخرین پریودم ؛ دیروز برای همسرم رفتیم اورولوژیست بهش گفت واریکوسل دو طرفه داره که باعث ضعیف شدن نطفه شده
میخوام ببینم نقاهت عمل واریکوسل چند روزه است
بعد من ۳۷ سالمه خودم چه ازمایشهایی بدم
چند روز پیش سونوی رحم دادم واژینال کاملا سالم بودم و به چرخه پریود هم بدنم برگشت فقط چون بعد سقط خونریزی زیاد داشتم کم خونی گرفتم که مکمل فولیک و اهن ویتامین e و زینک و c پزشکم داد مصرف میکنم
از نظر قند هم قندم پایینه و تیرویید ندارم ازمایش دیگه ای لازمه انجام بدم
و ممکنه همسرم با دارو مشکلش حل بشه؟
شروع غذای کمکی از کی
سلام دکتر عزیز
دخترم چهارماه و نیمه هست
لاغرم هست خودتون هم نمودار رشدش دیدین گفتید بیشتر شیر بده...
خواستم بدونم میتونم غذای کمکی رو شروع کنم چون بعضیا میگن از ۴تا۶ماه وقت شروع غذاست
با چه شروع کنم
فرنی...
سلام دکتراوما۲دوروزه پسرم خوب نخابیده همش به خودش میپیچه صورتش گاهی قرمزمیشه
دیروزدفع نداشته،قبلاپیش میومدیه روزدفع نداشته باشه
قطره های کولیک میدم
علت چیه؟خیلی اذیته بچم
سلام لطفا سونوگرافی سه ماهه دوم رو ببنید
سونو گراف گفتن سونوت خوبه
فقط سوالم اینکه سونو اول ۱۲ هفتگی سرویکسم ۳۷.۵ بود
اما الان ۳۴ هست
این طبیعیه یا اینکه من این مدت کار داشتم یکیش اثاث کشی بود
دلیل سفت شدن شکم بعد از غذا و در هنگام ایستادن
سلام خانم دکتر عزیز ؟من هفتنه ۲۵هستم،
همیشه بعد از غذا و وقتایی که وایمیستم شکمم خیلی سفت میشه،اذیت میشم و دردم میگیره،
باید دراز بکشم تا یکم شل بشه،دلیلش چیه؟؟طبیعیه ایا؟؟؟
اورژانسی. خون در اسهال نوزاد. دکتر لطفا بیا
بچم 7 ماه پپتی جونیور خورد. وزن دهی خوبی نداشت تاحالا هم سابقه اسهال خونی نداشت. یبوست بود. ی دکتر گفت کم کم شیرش رو عوض کن. سه روز در حد چند پیمانه اپتامیل پرونوترا2 دادم. از روز سوم اسهال شد. یعنی از دیروز. امروز خیلی اسهال بود حتی آب هم میخوره شکمش کار میکنه. استفراغ و چیزی نداره. ی درجه صب تب داشت با استا اومد پایین. عصر بردم دکتر گفت آلرژیه البته بدون آزمایش. فقط کیدی لاکت داد. گفت همون پپتی جونیور بده. گفتم همونو دارم میدم خوب نمیشه توجه نکرد. الان اسهالش خونی شده. رگه های خون توشه. ببخشید اینه عکسش. من چه خاکی تو سرم کنم اسهالش بند نمیره. الانم ب سختی براش نءوکیت گیر آوردم ک بدم. خانوم دکتر چیکار کنم
چیکارکنم سر جنین بیاد تو لگن؟
سلام خسته نباشید....
من هفته ۳۸ بارداری هستم امروز رفته بودم بهداشت ماما بهم گفت که هنوز بچه تو لگن نیومده
خواستم ببینم چیکار باید انجام بدم که سر بچه بیاد تولگن؟
اول باید سر بچه بیاد تو لگن تا دهانه رحم باز بشه یا ن؟
واینکه میتونم گل مغربی بگیرم واژینال استفاده کنم ایا تاثیر داره ؟؟
نحوه ی گذاشتن شیاف واژینال چجوری است ؟
چیکار کنم شیاف ذوب میشه بیرون نریزه؟
استفراق پرتابی در نوزاد
سلام
خسته نباشید چنروزه بچم روزی یبار بالا میاره اونم کل شیری که خورده و بصورت پرتابیه ولی گریه نمیکنه وارومه دکتر بردم فقط یه قطره داده که فایده نداشته
نگرانم چرا اینجوریه باید چیکار کنم؟؟
خوردن خربزه و عسل در کودکان
سلام خانم دکتر من حافظه خیلی ضعیفی دارم ک باعث شده هزاران بار ب خودم همین کم حافظه ی ضربه بزنه دوشب پیش من خربزه خوردم بچمم اومد ازم گرفت و خورد بد یک ساعت بد ناخواسته هواسم نبود تو شیر بیسکویتش عسل قاطی کردم اون شب بچم خوب بود اما فردا شبش تب کرد هنوزم تب داره وی بدم بهش الان انقدر عذاب وجدان دارم ک دارم میمیرم نمیتونم خودم و ببخشم برای این فراموشیم دیگه حتما میرم دکتر فقط بگید الان چی کار کنم بچم خب بشه
سونو و ازمایش غربالگری
سلام دکتر جان.دوستم سن بارداریشون ۱۴ هفته هست، سونو ان تی رو ۱۲ هفته و ۴روز انجام دادن اما آزمایش غربالگری رو اطلاع نداشتن و انجام ندادن، میشه الان جداگانه هفته ۱۵ بارداری آزمایش غربالگری برای سندروم داون رو انجام داد؟ دوباره سونو هم لازمه که بره؟
تنظیم نبودن پریود بعد از زایمان..پزشک اوما لطفا پاسخ دهید
سلام
من ۱۰ ماه پیش زایمان کردم و ماه پیش(بعد از ۹ ماه)پریود شدم ولی این ماه(یعنی ماه دهم) پریود نشدم.پزشک اوما این طبیعیه که پریودم نامنظم باشه؟ چون این ماه اصلا پریود نشدم.حامله هم نیستم
چکار باید بکنم؟
در ضمن این چند هفتس که دچار خارش در واژن شدم
پزشک اوما لطفا راهنمایم کنید
دست و پای پسرم خیلی سرده
سلام دکتر عزیز اوما دست و پای پسرم خیلی سرده از چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید
خوردن خربزه و عسل باهم
سلام دکتر اوما و خانوما
مامانم حواسش نبوده خربزه و عسل خورده دیشب الانم بیرون روی و دل درد شدید داره
ومیگە سرمم داره میترکه
توروخدا بیاین راهکار بدین چی بخوره ؟؟؟؟؟؟
الان ی جاییه نمیتونه بره دکتر
از شیر گرفتن کودک ۱۸ ماهه
سلام دکتر جان پسر من هفته بعد واکسن ۱۸ ماهگیشو میزنه چند ماهی هست که خیلی بی اشتهاس خیلی چیزارو نمیخوره ماست و پنیر و شیر ک اصلا انواع غذا های خودمونم نمیخوره اصلا دکتر بردم فقط نئوزینک دادن اهن و مولتی هم سر وقت میدم اما فقط با میوه و سیب زمینی سرخ کرده خودشو سیر میکنه تقریبا دو هفته میشه ک حتی همون یکم غذایی ک با ما میخورد هم نمیخوره خیلی شدید وابسته به سینه هستش و شیر میخوره از صبح تا شب از شب تا صبح فقط شیر میخاد به نظر شما الان وقت خوبیه ک از شیر بگیرمش؟با اینکار غذا میخوره؟خودم دوس ندارم الان از شیر بگیرمش اما اینجا دیدم خانومایی ک اینکارو کردن و بچشون غذا خورده بعدش .لطفا راهنمایی کنید مرسی❤
مدفوع نوزاد 3 روزه
با سلام خدمت پزشک عزیز پوزش بابت عکس مدفوع نوزاد علت حالت دانه ها در مدفوع چی میتونه باشه ایا طبیعی هست. نوزاد دختر سه روزه هست و تغذیه ش هم فقط باشیر خشک اپتامیل هست روز اول شیرخشک نان بود از روز دوم شیر خشک اپتامیل تغذیه میشه امشب دومین باره مدفوع به این حالت شده
جوشای قرمز باسن نوزاد ۹ماهه
سلام من پسرم چندوقت پیش دستمال مرطوب استفاده کردم این جوشارو زد بعد ی مدت استفاده نکردم رفت الان چندروز پیش دستمال در دسترس نبود ی دونه براش استفاده کردم قسمت جلوشم اوردم اصلا اینجا نخورد بعدم فوری شستمش باز این جوشارو زده چی بزنمخوب بشه؟
نمیدونم واقعا ازاونه یا چیز دیگه ای بهش سرلاکم میدم جدیدا
طحال بزرگ موقع زایمان
سلام خانم دکتر من از اول بارداری متوجه شدم ک طحالم بزرگ شده و گفتن بخاطر اینک تالاسمی دارم بزرگ شده
الان گاهی سمت چپم بیشتر قسمت پشت زیر دندم احساس درد دارم
اندازه طحالمم ۱۴۵ میل هست
حالا میخوام بدونم ممکنه موقع زایمان طبیعی بچه ب طحالم فشار بیاره و پاره بشه؟
و ی سوال دگ اینکه مصرف یک روز درمیان ی تیکه ماهی سالمون ضرر داره؟
ممنون از شما




