Ooma

مصرف شیاف پروژسترون در بارداری

ایا بعد از مصرف یک هفته شیاف پروژسترون طبیعی است که طول سرویکس تا ۴۱ افزایش پیدا کند؟
من لکه بینی داشتم دکتر بهم داد بعد خودم برای احتیاط سونوی سلامت جنین دادم گفتند هماتوم نداری و جنین سالمه. ولی طول سرویسکسم شده بود ۴۱.من هم قطع کردم بعد یه هفته چون حس کردم ترشحات مایل به قهوه ای کم رنگ کم شده..

10 پاسخ 423 بازدید


سلام خانم دکترچطوره سونوی اولین غربالگری؟؟

به نظرتون جنسیتش چیه؟

45 پاسخ 706 بازدید


واریکوسل دو طرفه همسر

من حدود یکماه پیش سقط داشتم تو ۱۰ هفته طبق اولین روز اخرین پریودم ؛ دیروز برای همسرم رفتیم اورولوژیست بهش گفت واریکوسل دو طرفه داره که باعث ضعیف شدن نطفه شده
میخوام ببینم نقاهت عمل واریکوسل چند روزه است
بعد من ۳۷ سالمه خودم چه ازمایشهایی بدم
چند روز پیش سونوی رحم دادم واژینال کاملا سالم بودم و به چرخه پریود هم بدنم برگشت فقط چون بعد سقط خونریزی زیاد داشتم کم خونی گرفتم که مکمل فولیک و اهن ویتامین e و زینک و c پزشکم داد مصرف میکنم
از نظر قند هم قندم پایینه و تیرویید ندارم ازمایش دیگه ای لازمه انجام بدم
و ممکنه همسرم با دارو مشکلش حل بشه؟

11 پاسخ 399 بازدید


شروع غذای کمکی از کی

سلام دکتر عزیز
دخترم چهارماه و نیمه هست
لاغرم هست خودتون هم نمودار رشدش دیدین گفتید بیشتر شیر بده...
خواستم بدونم میتونم غذای کمکی رو شروع کنم چون بعضیا میگن از ۴تا۶ماه وقت شروع غذاست
با چه شروع کنم
فرنی...

19 پاسخ 408 بازدید


سلام دکتراوما۲دوروزه پسرم خوب نخابیده همش به خودش میپیچه صورتش گاهی قرمزمیشه

دیروزدفع نداشته،قبلاپیش میومدیه روزدفع نداشته باشه
قطره های کولیک میدم
علت چیه؟خیلی اذیته بچم

20 پاسخ 503 بازدید


سلام لطفا سونوگرافی سه ماهه دوم رو ببنید

سونو گراف گفتن سونوت خوبه
فقط سوالم اینکه سونو اول ۱۲ هفتگی سرویکسم ۳۷.۵ بود
اما الان ۳۴ هست
این طبیعیه یا اینکه من این مدت کار داشتم یکیش اثاث کشی بود

42 پاسخ 590 بازدید


دلیل سفت شدن شکم بعد از غذا و در هنگام ایستادن

سلام خانم دکتر عزیز ؟من هفتنه ۲۵هستم،
همیشه بعد از غذا و وقتایی که وایمیستم شکمم خیلی سفت میشه،اذیت میشم و دردم میگیره،
باید دراز بکشم تا یکم شل بشه،دلیلش چیه؟؟طبیعیه ایا؟؟؟

20 پاسخ 447 بازدید


اورژانسی. خون در اسهال نوزاد. دکتر لطفا بیا

بچم 7 ماه پپتی جونیور خورد. وزن دهی خوبی نداشت تاحالا هم سابقه اسهال خونی نداشت. یبوست بود. ی دکتر گفت کم کم شیرش رو عوض کن. سه روز در حد چند پیمانه اپتامیل پرونوترا2 دادم. از روز سوم اسهال شد. یعنی از دیروز. امروز خیلی اسهال بود حتی آب هم میخوره شکمش کار میکنه. استفراغ و چیزی نداره. ی درجه صب تب داشت با استا اومد پایین. عصر بردم دکتر گفت آلرژیه البته بدون آزمایش. فقط کیدی لاکت داد. گفت همون پپتی جونیور بده. گفتم همونو دارم میدم خوب نمیشه توجه نکرد. الان اسهال‌ش خونی شده. رگه های خون توشه. ببخشید اینه عکسش. من چه خاکی تو سرم کنم اسهال‌ش بند نمیره. الانم ب سختی براش نءوکیت گیر آوردم ک بدم. خانوم دکتر چیکار کنم

23 پاسخ 393 بازدید


چیکارکنم سر جنین بیاد تو لگن؟

سلام خسته نباشید....
من هفته ۳۸ بارداری هستم امروز رفته بودم بهداشت ماما بهم گفت که هنوز بچه تو لگن نیومده
خواستم ببینم چیکار باید انجام بدم که سر بچه بیاد تولگن؟
اول باید سر بچه بیاد تو لگن تا دهانه رحم باز بشه یا ن؟
واینکه میتونم گل مغربی بگیرم واژینال استفاده کنم ایا تاثیر داره ؟؟

15 پاسخ 941 بازدید


نحوه ی گذاشتن شیاف واژینال چجوری است ؟

چیکار کنم شیاف ذوب میشه بیرون نریزه؟

14 پاسخ 574 بازدید


استفراق پرتابی در نوزاد

سلام
خسته نباشید چنروزه بچم روزی یبار بالا میاره اونم کل شیری که خورده و بصورت پرتابیه ولی گریه نمیکنه وارومه دکتر بردم فقط یه قطره داده که فایده نداشته
نگرانم چرا اینجوریه باید چیکار کنم؟؟

41 پاسخ 415 بازدید


خوردن خربزه و عسل در کودکان

سلام خانم دکتر من حافظه خیلی ضعیفی دارم ک باعث شده هزاران بار ب خودم همین کم حافظه ی ضربه بزنه دوشب پیش من خربزه خوردم بچمم اومد ازم گرفت و خورد بد یک ساعت بد ناخواسته هواسم نبود تو شیر بیسکویتش عسل قاطی کردم اون شب بچم خوب بود اما فردا شبش تب کرد هنوزم تب داره وی بدم بهش الان انقدر عذاب وجدان دارم ک دارم میمیرم نمیتونم خودم و ببخشم برای این فراموشیم دیگه حتما میرم دکتر فقط بگید الان چی کار کنم بچم خب بشه

10 پاسخ 1,018 بازدید


سونو و ازمایش غربالگری

سلام دکتر جان.دوستم سن بارداریشون ۱۴ هفته هست، سونو ان تی رو ۱۲ هفته و ۴روز انجام دادن اما آزمایش غربالگری رو اطلاع نداشتن و انجام ندادن، میشه الان جداگانه هفته ۱۵ بارداری آزمایش غربالگری برای سندروم داون رو انجام داد؟ دوباره سونو هم لازمه که بره؟

10 پاسخ 442 بازدید


تنظیم نبودن پریود بعد از زایمان..پزشک اوما لطفا پاسخ دهید

سلام
من ۱۰ ماه پیش زایمان کردم و ماه پیش(بعد از ۹ ماه)پریود شدم ولی این ماه(یعنی ماه دهم) پریود نشدم.پزشک اوما این طبیعیه که پریودم نامنظم باشه؟ چون این ماه اصلا پریود نشدم.حامله هم نیستم
چکار باید بکنم؟
در ضمن این چند هفتس که دچار خارش در واژن شدم
پزشک اوما لطفا راهنمایم کنید

11 پاسخ 270 بازدید


دست و پای پسرم خیلی سرده

سلام دکتر عزیز اوما دست و پای پسرم خیلی سرده از چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

7 پاسخ 511 بازدید


خوردن خربزه و عسل باهم

سلام دکتر اوما و خانوما
مامانم حواسش نبوده خربزه و عسل خورده دیشب الانم بیرون روی و دل درد شدید داره
ومیگە سرمم داره میترکه
توروخدا بیاین راهکار بدین چی بخوره ؟؟؟؟؟؟
الان ی جاییه نمیتونه بره دکتر

31 پاسخ 872 بازدید


از شیر گرفتن کودک ۱۸ ماهه

سلام دکتر جان پسر من هفته بعد واکسن ۱۸ ماهگیشو میزنه چند ماهی هست که خیلی بی اشتهاس خیلی چیزارو نمیخوره ماست و پنیر و شیر ک اصلا انواع غذا های خودمونم نمیخوره اصلا دکتر بردم فقط نئوزینک دادن اهن و مولتی هم سر وقت میدم اما فقط با میوه و سیب زمینی سرخ کرده خودشو سیر میکنه تقریبا دو هفته میشه ک حتی همون یکم غذایی ک با ما میخورد هم نمیخوره خیلی شدید وابسته به سینه هستش و شیر میخوره از صبح تا شب از شب تا صبح فقط شیر میخاد به نظر شما الان وقت خوبیه ک از شیر بگیرمش؟با اینکار غذا میخوره؟خودم دوس ندارم الان از شیر بگیرمش اما اینجا دیدم خانومایی ک اینکارو کردن و بچشون غذا خورده بعدش .لطفا راهنمایی کنید مرسی❤

5 پاسخ 2,760 بازدید


مدفوع نوزاد 3 روزه

با سلام خدمت پزشک عزیز پوزش بابت عکس مدفوع نوزاد علت حالت دانه ها در مدفوع چی میتونه باشه ایا طبیعی هست. نوزاد دختر سه روزه هست و تغذیه ش هم فقط باشیر خشک اپتامیل هست روز اول شیرخشک نان بود از روز دوم شیر خشک اپتامیل تغذیه میشه امشب دومین باره مدفوع به این حالت شده

14 پاسخ 1,613 بازدید


جوشای قرمز باسن نوزاد ۹ماهه

سلام من پسرم چندوقت پیش دستمال مرطوب استفاده کردم این جوشارو زد بعد ی مدت استفاده نکردم رفت الان چندروز پیش دستمال در دسترس نبود ی دونه براش استفاده کردم قسمت جلوشم اوردم اصلا اینجا نخورد بعدم فوری شستمش باز این جوشارو زده چی بزنم‌خوب بشه؟
نمیدونم واقعا ازاونه یا چیز دیگه ای بهش سرلاکم میدم جدیدا

28 پاسخ 1,917 بازدید


طحال بزرگ موقع زایمان

سلام خانم دکتر من از اول بارداری متوجه شدم ک طحالم بزرگ شده و گفتن بخاطر اینک تالاسمی دارم بزرگ شده
الان گاهی سمت چپم بیشتر قسمت پشت زیر دندم احساس درد دارم
اندازه طحالمم ۱۴۵ میل هست
حالا میخوام بدونم ممکنه موقع زایمان طبیعی بچه ب طحالم فشار بیاره و پاره بشه؟
و ی سوال دگ اینکه مصرف یک روز درمیان ی تیکه ماهی سالمون ضرر داره؟
ممنون از شما

17 پاسخ 536 بازدید