Ooma

تب بعد از واکسن دو ماهگی

سلام به دکتر نازنین اوما
و
مامانای گل

دیروز بچه رو بردم واکسن زدن و به محض رسیدن به خونه شروع کردم بهش پاراکید دادم و هر 4 ساعت یکبار تکرار کردم
کمپرس سرد هم انجام دادم محل تزریق رو

شب بچه تبش بالا رفت تا 37/9 و پاشویه کردم

اما همینکه اومدم دستمال رو بکشم زیر بغلش گریه کرد اونم شدید

منم گذاشتم رو پیشونیش و گاهی روی پاهاش از مچ به پایین

الان فعلا تب نداره


میخوام بدونم گذاشتن رو پیشونی اشتباهه ؟!

و اینکه اگه امروز تب نکرد باز هر 6 ساعت بهش قطره بدم ؟!

20 پاسخ 452 بازدید


سرماخوردگی در ۱۳ بارداری

سلام من هفته ی ۱۳ بارداری هستم و باوجود مراقبت هام ولی باز از داداشم ویروس سرماخوردگی گرفتم
از دیشب ابریزش بینی و گلودرد دارم و تک توک سرفه و عطسه دارم
به روش خونگی درمان کنم بذارم نقاهتشو بگذرونه یا برم درمانگاهی چیزی سرم بزنن بهم؟
اگ تجربه ای چیزی درمورد سرماخوردگی در بارداری دارین ممنون میشم بگین

8 پاسخ 381 بازدید


اقدام به بارداری طبق تقویم

سلام خانم دکتر عزیز
همیشه طبق تقویم پریود میشم و تخمک گذاریم دقیقا توروز مشخص شده اش هست،
ماه پیش با استفاده از کیت و انجام سونو واژینال تخمک ۲۳ داشتم
دکتر بهم ۲تا امپول hcg دادن صبح تخمک گذاری زدم
گفتن شب و دو شب بعدی اقدام کن..
ک ما ۲ شب رو انجام دادیم
و این ماه پریود شدم
الان میخوام بدونم برای اقدام چه روزهایی باشه
و باتوجه به پسر بودن جنسیت..
تشکر.

32 پاسخ 649 بازدید


خون امدن از ناف نوزاد و ختنه کردن

سلام خانم دکتر پسرم ۱۱روزشه نافش روز ۵ افتاد حالا گاهی میبینم نافش خون خشک شده هست
نفخ میکنه زور میزنه و باد شکمشو خالی میکنه حالا این خون اومدن عادیه؟
و اینک ان شاالله میخوام چندروز دگ ختنش کنم با شرایط نافش میتونم ختنه کنم بهش فشار نمیاد؟
ممنون

15 پاسخ 459 بازدید


تفسیر آزمایش غربالگری هفته ۱۲ بارداری

با سلام خدمت پزشک اوما
لطفا جواب آزمایش غربالگری را تفسیر بفرمایید و هر راهنمایی یا نکته ای هست لطفا بگین .
سپاس
سن بارداری ایشون ۱۲ هفته هستش .

10 پاسخ 758 بازدید


تفسیر آزمایش تیروئید مامانم❤️

سلام خانوم دکتر ممنون میشم یه نگاهی ب جواب آزمایش مامانم بندازین 😍🤍💋

18 پاسخ 369 بازدید


عکس دفع کیسه هماتوم در بارداری

بعد اینکه خانوم دکتر بخاطر هماتوم خفیفم و دیده نشدن جنین گفت دو هفته بعد برو من رفتم سونو گفت قلبش ضربان نداره. ولی سنشو گفت ۶ هفته و پنج روز. گفت ی هفته دیگ بیا سونو مجدد اگه باز ب ضربان افتاد ک هیچ اگه نه باید سقط کنی.جریان هماتومم گفت اون قبلیه رفع شده ولی یکی مختصر جدید زدی. دوروز قبل سونو لکه بینیم شرو شد تا الانم ادامه داشته هر روزم داره بیشتر میشه.
استراحت و شیافم هر ۱۲ ساعت ک مرتب انجام میدم.
یکم پیش درد خیلییییی شدیدی مث پریود یا ختی زایمان داشتم رفتم دستشویی گفتم شاید مدفوع کنم راحت شم. تا نشستم همینجوری خالی ی چیزی افتاد. بعدش یهو دردم خیلی کم شد.
بعد الان باز یکم کمر درد دارم انگار لخته خونی مث جگر داره ازم میاد.
الان این چیه؟ کسی همچین تجربه ای داشته؟ میدونه چیه؟ لطفا کمکم کنین. کی سونو بدم؟ببخشید بخاطر عکس

33 پاسخ 29,865 بازدید


آبله مرغان و علائم

سلام خانمای عزیز.بچم دو روزه روی پاش دونه زده ی جورایی مثل دونه های آبله.ولی هیچ علائم دیگه اس چز عطسه نداشته.ممکنه آبله باشه؟دختر عمه هاشم آبله داشتن.اول ی دون بود امروز شده ۳ تا

26 پاسخ 583 بازدید


شیرنخوردن و بازیگوشی نوزاد چهار ماهه

سلام خدمت دوستان و پزشک اوما...دخترم چند روز موقع شیرخوردن بازیگوشی میکنه و توجه ش ب اطرافش هست.وعده های شیر خوردنش کمتر شده شیر مادر میخوره.هر دو ساعت شیر میخورد الان بیشتر شده امروز هم بیشتر خواب بوده.ممنون میشم راهنمایی کنید.

14 پاسخ 1,301 بازدید


سرفه ناشی از اسید معده

اومایی های عزیزم سلام
من ماه هفت بارداری هستم ، و خیلی زیاد سوزش و درد معده دارم، مدام سرفه میکنم طوری که گلو و زبانم زخم شده ، شبها نمی تونم راحت بخوابم و باید به صورت نشسته همون مقدار کم بخوابم ،
خواهش می کنم کمکم کنید بخاطر سرفه های شدید کنترل مثانه م از دست دادم و بشدت ماهیچه های سر و زیر شکمم درد می کنه . ممنون میشم بفرمایید چیکار می تونم برا معالجه انجام بدم

20 پاسخ 347 بازدید


کراتین و پروتیین تراپی مو

سلام خانم دکتر عزیزم و اومایی ها
کراتین و پروتیین تراپی و هایلایت و رنگ کردن مو و...در دوران شیردهی مجازه؟
و میکروبلیدینگ ابرو چطور؟
پیشاپیش ممنونم ازتون

11 پاسخ 585 بازدید


فشار پایین در دوران شیر دهی

سلام خانوما من همیشه هفته ای دو تا سه بار فشارم میفته مثلا میشه ۷ به ۵ اینقد حالم بد میشه ک سرم شدیدا گیج میره چشماهم سیاهی ک یهو هرجا هستم باید بشینم وگرنه میفتم خیلی وضعیتم بد میشه دکار ازمایش واسم نوشت گفت خوبه نمیدونم چرا اینجوری میشم یهو
مثلا شام میخورم نیم ساعت بعدش یهو فشارم میفته

4 پاسخ 644 بازدید


شیرخشک مناسب نوزاد4 روزه

سلام خانم دکتر... بچه هام دوقلوهستن یکیشون نمیتونه شیر بخوره میخام درکنارشیرخودم بهشون شیرخشک هم بدم بنظرتون کدوم شیرخشک بهتره!؟

5 پاسخ 357 بازدید


لیز خوردن کودک درحمام

سلام.سرشب من داخل حمام داشتم لباس میشستم درحمام باز دخترم اومد تو حمام یهو پاش لیز خورد با پشت سر خورد زمین خیلی شدید گریش گرفت بغلش کردم یکم تابش دادم ساکت شد.یساعت اول احساس کردم حالت منگی داره ولی بعدش بازی کرد استفراغم نکرد دیگه گریه هم نکرد
چیکار کنم اینقد اعصابم بهم ریخته دلم میخاد زااااار بزنم😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭خورد زمین یه صدایی داد که خیلی بدجور افتاد یهو

22 پاسخ 2,980 بازدید


قرمزی روی قفسه سینه

سلام خسته نباشید، تقریبا چهار روز پیش ناحیه زیر گردن شوهرم مثل یه دونه قرمز شده بود و روز به روز یه ذره بهش اضاف میشد تاامروز که از خواب پاشدن دیدیم تا زیر بغلشون اومده وفقط همون قسمت اولش خارش داره، حالا این چیه چرا اینجوری شده لازمه بریم پیش دکتر؟

11 پاسخ 665 بازدید


تفسیر آزمایش ۲۲ هفته بارداری

سلام دکتر اوما
جواب آزمایش گلوکز و cbc و ویتامین دی من و لطفا ملاحظه بفرمایید.
ممنون

24 پاسخ 294 بازدید


درد دندان در ماه اخر بارداری

من فردا زایمان دارم وامشب دندونم بدجوری درد می‌کنه استامینوفن خوردم بی حسی زدم ولی تاثیری نداشت چون دندونم سیاه شده زده به عصب حالا من چیکار کنم تا فردا دردم آروم بگیره میتونم نوافن بخورم دارم میمیرم

37 پاسخ 637 بازدید


افسردگی در دوران بارداری

دوستان کسی اینجا دچار افسردگی تو دوران بارداری شده؟من همش گریه میکنم احساس سنگینی رو سینم میکنم و حالم واقعا بده پیشنهادی دارین؟

34 پاسخ 605 بازدید


زیاد بودن مایع امینیوتیک

سلام خسته نباشین من ۲۹ هفته وسه روزمه طبق ان تی .اب دور جنین زده ۲۴.۵ .خیلی خطرناکه؟؟ چیکار باید کنم واسه کم شدنش .دوشنبه وقت دکتر دارم . تا اونموقع اقدام خاصی باید کنم .درمانش چی هستش؟. خیلی نگرانم

26 پاسخ 695 بازدید


آیا بوی رنگ بعد از گذشت ۱۱ روز برای جنین ۸ ماهه خطرناکه؟

سلام
ایا بوی رنگ خانه برای زن باردار دارای جنین ۸ ماهه مضر است؟ ما خونمون رو ۱۱ روز پیش رنگ کردیم اما همچنان بو میاد

14 پاسخ 638 بازدید