نقص در شریان خونی جنین
سلام خسته نباشید من هفته ۱۸بارداری هستم دیروز رفتم سونو میگه شریان خونی سمت راستت مشکل داره گفت برا همین فشارم میره بالا.گفت باید دکتر آسپیرین بهت بده درضمن بچه همش طرف راسته وتکان نمیخوره میخام بدونم کسی این مشکلو داشته برطرف شده ؟ایا خطرناکه
مقاومت شریان رحمی
سلام. من امروز سونو آنومالی دادم و دکتر اشاره کرد به مقاومت شریان رحمی اگه اشتباه نکنم قسمت چپ! یعنی PI عددش ۲.۶ بود و گفت نیاز هست بررسی بشه و احتمالا می بایست آسپرین مصرف کنید. من فاویسم دارم و آسپرین نمی تونم بخورم متاسفانه. سوالم اینه که خطرناکه این داستان و غیر از آسپرین چی تجویز می کنن؟
ممنونم 🙏
suaو notch در سونو داپلر
سلام و وقت بخیر پزشک محترم اوما
من در ۲۶ هفته سونو رشد جنین دادم که از نظر دکتر زنان دور شکم جنین کوچکتر از حد طبیعی بود،ایشون من رو به متخصص طب مادر و جنین ارجاع دادن،که سونو داپلر انجام شد.گفتن سونو داپلر نرمال ولی قسمت notch,نوشته شده و گفتن درجاتی از USA,مطرح میشه که دوشنبه هفته بعد داپلر رو تکرار کنم،ضمنا دیابت خفیف بارداری دارم،و روزی یک متفورمین مصرف میکنم،
ایا منظور تک شریانی بودن جفت؟در سونو انومالی وجود سه رگ تایید شده،آیا notch به اختلالی اشاره دارد؟
سونو ها خدمتتون ارسال میشه
سلام تفسیر جواب آزمایش
سلام خانم دکتر عزیز جواب آزمایشم رو تفسیر میکنید
ذخیره تخمدانم خوبه؟
ایا امکان داره بی بی چک بعد از ۱۴ روز که از امپول Hcgگذشته اشتباه مثبت کنه
سلام خسته نباشیدمن ۲ دوساله تو اقدامم این ماه رفتم دکتر و دکترم گفت فولیهات خوبه سینال ف زده بودم و بهم امپول Hcgداد ک امروز دقیق ۱۴ روز ازش گذشته و دو تا بی بی چک دادم هر دوتاش مثبت ولی دقیقا احساس پریودی دارم پاهام خیلی درد میکنه و شکمم یکدفعه تیر میکشه ایا امکان بارداری هست عکس سونوم و بی بی چکم رو میزارم
مصرف پودر اینفولیک بدون تجویز پزشک
سلام دکتر اوما و دوستان. من دو بار ivf کردم که گفتن تخمکت پوچ و بی کیفیت هست و جنین تشکیل نشد. تنبلی تخمدان هم دارم. توی آزمایشهام هم مقدار lh و fsh نرمال هست. میخواستم بدونم میتونم بدون تجویز پزشک پودر اینفولیک و قرص کو کیوتن قرمز مصرف کنم یا عملکرد تخمدان رو دچار اختلال میکنه؟ هیچ دکتری تو این ۵ سال به من این دو تا رو تجویز نکردن.
قطره دنتول در بارداری
سلام پزشک اوما ایااستفاده از قطره دنتول برای درد دندان در بارداری برای جنین خطرناکه؟
تمایل نداشتن ب رابطه جنسی بعد از زایمان
سلام
من الان ۷۵ روزه ک زایمان کردم کلا ۳ دفه رابطه داشیم اونم بینهایت درد داشتم و سوزش و تنگ بود
الان از وقی ۶ ماه اینا حامله بودم تا الان اصلا ارضا نشدم ک هیچ دلمم رابطه نمیخاد
لوبریکات خریدم ی بار ک زده بود بر پایه اب همینجوری زدم ب واژنم ولی خب میسوخت و سوزش داشتم
چیکار کنم بهتر شم هم دلم رابطه بخاد هم واژنم ازین تنگی و درد و سوزش در بیاد
قطره گل سرخ خوردم فایده نداره
گریه و جیغ نوزاد در خواب
سلام وقت بخیر
پسرم یه مدته وقتی میخوابه تو خواب شروع میکنه به جیغ زدن و گریه کردن چشماش بسته است ولی مدام جیغ میکشه و دست و پا میزنه انگار که خواب بد دیده باشه
باید حتما بیدار بیدارش کنیم باهاش بازی کنیم تا آروم شه
عادیه؟
دلیل این رفتارش چیه؟
دکتر گفت شاید وقتی ادرار میکنه میسوزه که گریه میکنه و ازمایش عفونت ادراری نوشت
ولی وقتی بیداره جیش میکنه گریه نمیکنه
یا این که عادتش دادیم وفتی سر پاش میکشیم جیش میکنه
اون موقع هم گریه نمیکنه
به نظرتون دلیلش چیه
آب و هوای الان شمال
سلام
خانم های شمالی ساکن رامسر و چالوس
میشه لطف کنید بهم بگید الان هوای اونجا چطوره؟ با بچه کوچیک میشه اومد اون طرفا تو این ماه؟
پیشاپیش ممنون ازتون
باشگاه رفتن بعداز گذشت دوماه از زایمان طبیعی
سلام من بخاطر اضافه وزن میخوام برم باشگاه زایمانم طبیعی بوده میتونم بعداز دوماه برم باشگاه بدن سازی
علت کمتر بودن رشد دور جنین نسبت به هفته
سلام خانم دکتر خواهرم ۳۲ هفته باردار هستن و طبق سنویی که در هفته ۲۸ انجام دادن اندازه دور شکم جنین یک هفته کمتر از هفته اشون بود و مجدد الانم همین وضعیت رو داره یعنی جنین رشد داره اما دور شکم یک هفته کمتر از هفته بارداری هست . علت این موضوع چی میتونه باشه؟ سنوی داپلرشونم خوب بوده
تفسیر جواب ازمایش هفته ۲۷
با سلام من ازمایش تحمل گلوکز متاسفانه نتونستم انجام بدم و تو مرحله سوم بالا اوردم این جواب باقی ازمایشاتم هست ممنون میشم ببینین مشکلی داره
ایا این داروها مجاز هست برای نوزاد هشت ماهه؟؟؟
عکسشو میذارم نظرتون رو بگید هم دکترعزیز هم هرکی بلده
مقدار شیردهی برای نوزاد
سلام
مقدار شیردهی برای نوزاد یک ماهه با وزن ۴.۹چقدر باید باشه؟
بچه من فقط از شیر مادر تغذیه میشه
از ۲۴ ساعت تقریبا ۱۶ ساعت زیر سینه هست
راهنماییم کنید چکار کنم
خسته شدم
خوردن قرص ژلوفن قبل از ازمایش
سلام خانم دکتر عزیز. من فردا میخوام ازمایش بدم. پریودم و حتما باید ژلوفن بخورم. اگه شب ساعت 12 ژلوفن بخورم و صبح ازمایش بدم مشکلی پیش میاد؟ عکس ازمایش هم میفرستم براتون.
خواب سیر نشدن نوزاد
سلام وقتتون بخیر من بچم ۱ ماهو نیمشه چند ساعت در روز بیدلر حدودا ۸ ساعت اونجوری خوابه عمیق میره ۸ ساعت میخوابه بینش برای شیر بیدارش میکنم اطرافیان میگن سیر نمیشه نمیخوابه خواستم بگم طبیعی یا نیاز ببرمش متخصص درد هم نداده فقط گاهی وقتها دل پیچه بعدشم بالا هم میارخ بعدشیر خوردن البته شیر خشک شیر خودمو میخوره بالا نمیاره شبر چون سیرش نمیکنه شیر خشک میدم
جوش کف پای پسرم
سلام روز بخیر دکتر عزیز دوستان گل
ببخشید این جوش رو چند وقت پیش کف پای پسرم دیدم ریز بود الان انگار هی داره بزرگتر میشه
میخام بدونم جوشه واقعا؟
دلیل ایجادش چیه؟
چکار کنم خوب بشه؟
ب دکترش نشون دادن گفت چیز مهمی نیست ولی داره بزرگتر میشه خیلی نگرانم
سرماخوردگی طولانی نوزاد ۹ ماه ۱۰ روز
سلام دکتر جان و مامانای محترم دخترم تقریبا ۱۵ روز پیش سرماخورده بود بردیم دکتر شربت سرماخوردگی کودکان. دیفن هدرامین. زینک سولفات. شربت آموکسی سلین داد، بهد استفاده از این دارو ها خوب نشد بعد براش شربت پلارژین و آیورامی برا بینیش هم اسپری خریدیم اینارو استفاده کرد تقریبا خوب شده بود ولی کامل نه سرفه های شدید و ابریزش بینی داشت سینش هم خس خس میکنه
از دیروز باز علائم سرماخوردگی تو بدنش پیدا شده سرفه های شدید میکنه ابریزش بینیش هم به رنگه سبز هست
دکتر جان چرا دختر من از سرماخوردگی قبلی خوب نشده بازم سرما میخوره
لباس پوشیدنش نسبت به فصل مناسبه نه زیاد لباس میپوشونم نه کم دمای خونمون هم متعادله
معده درد شدید و حالت تهوع
سلام دوستان و پزشک های عزیز معده درد شدید دارم دردش یدفعه میگیره سفت میشه و دوباره ول میکنه دیشب همش بالا اوردم صبح رفتم دکتر سرم و امپول زدن تهوع خوب شد واسه دردم فاموتیدین بهم دادن الان اصلا اروم نمیشم چی استفاده کنم توروخدا زود جواب بدین




