Ooma

خونریزی پس از زایمان

سلام من ۳۹ روز از زایمانم میگذره و سزارین شدم تا حدود یک هفته قبل کم و بیش لکه بینی قهوه ای داشتم بعد قطع شد به رنگ زرد دراومد امروز دیدم خونریزی روشن در حد خیلی کم دارم طوریکه گاها خونابه هست ولی قرمز روشنه
هفته اول بعد زایمانم هم سونوگرافی انجام دادم که بقایا رویت نشده بود الان بایداز نظر پزشکی چکار کنم؟آیا مشکلی هست؟
کسی حکم شرعی این خونریزی رو میدونه؟

20 پاسخ 531 بازدید


دندان روی هم فشردن کودک

سلام پزشک عزیز اوما شبتون بخیر، پسرم یه چند روزه گاهی وقتا دندوناشو رو هم فشار میده و دستشو مشت میکنه میخواستم ببینم این نشونه چی هست؟ محیطش آروم هست و من و باباش هم باهاش خوبیم یعنی تو محیط پر تنش قرار نگرفته. فقط بعضی مواقع میاد با دندون ما رو گاز میگیره ما هم الکی ادا درمیاریم ک دردمون گرفته واسه همین اون بیشتر فشار میده، ممکنه بخاطر این موضوع باشه؟ نیاز هست ب دکتر مراجعه کنم؟

9 پاسخ 435 بازدید


بچه های قدیمی کجایین


نی نی ما هم ب دنیا اومد
بالاخره اشتراک گرفتم😀

70 پاسخ 1,135 بازدید


همچنان خون دیدن بعداز زایمان

سلام دکتر من دوماهه سزارین شدم اما هنوز لکه بینی دارم تا روز چهلم خون بود ولی بعدش خیلی کمرنگ شد صورتی خیییلی کمرنگ دوروز بعدشم چیزی ندیدم بعدشم فقط بعداز نزدیکی فقط خون میدیدم اما الان هم بعداز نزدیکی هم غیر از اون خون میبینم قشنگ خونه صورتی هم نیس ؟چیکار کنم عادیه یا برم دکتر؟؟؟

13 پاسخ 365 بازدید


تب ۳۹ درجه نوزاد ۹ ماهه

سلام دکتر جان
الان دخترم برای شیر بیدار شدم دیدم خیلی داغه دماسنج زدم دیدم ۳۹ درجه تب داره
استامینوفن و دادم با دستمال نمدار زیر بغل و کنار پاشو خنک کردم آب سیب و خاک شیر دادم بعد نیم ساعت شد ۳۸/۷
پایین تر نمیاد
ببرمش بیمارستان ؟ چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

35 پاسخ 405 بازدید


غلت نزدن نوزاد پنج ماهه

سلام خانم دکتر خسته نباشید .پسر من پنج ماه و ده روزشه اصلا به پهلو نمیشه چه برسه که به شکم بیفته .تاکی وقت داره؟غلت برعکس ذو فقط میزنه بذارمش به شکم برمیگرده به پشت .نگرانم .چندروزیه پاشو جمع میکنه توشکمش وانگار زور میزنه به پهلو شه نمیتونه .چطور میتونم کمکش کنم؟موقع خواب به پهلو بذارمش تاثیر داره؟

99 پاسخ 1,192 بازدید


قطره آهن که بهداشت میده چقدر باید بدیم ب نوزاد

سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر
امروز واسه قدووزن پسرم رو بردم بهداشت قطره اهن بهش داد مث قبلی نبود ،قبلی رو ۱۵قطره میدادم این یکی رو چقدر باید بدم عکسش و میفرستم براتون
سوال دومم ک خیلی مهمتره عزیزم ،وزنش نسبت ب ماه قبل ۳۰۰گرم رشد داشته اما دور سر و قد خیر ،نمیدونم از چی میتونه باشه نگران شدم ،۸۷۰۰وزن ،دورسر ۴۳ونیم و قد ۶۷
قطره هم مولتی ویتامین و اهن و پدی لاکت میدم
ممنون میشم راهنمایی کنیدمثل همیشه عزیزم😘

19 پاسخ 668 بازدید


آیا این عکس مدفوع نوزادم اسهال است

خانم دکتر جان دختر ۲ماه من یه دو روزمدفوع این شکلی هست ایا اسهال در روز حداقل پنچ بار مدفوع داره هم شیر خودم میخوره هم شیرخشک بعد تازه واکسن زده میتونه ربطی داشت باشه

3 پاسخ 404 بازدید


خوردن جگر سیاه گوسفند

سلام وقتتون بخیر در ماه دوم بارداری خوردن جگر سیاه خطرناک؟

20 پاسخ 489 بازدید


استفاده از ماسکهای ورقه ای و اب رسان در بارداری

سلام خدمت همگی دوستان و دکتر عزیز استفاده از ماسک های ورقه ای یک بار مصرف و ابرسان در هفته ۳۳ بارداری مشکلی داره یا نه؟

8 پاسخ 2,028 بازدید


سردرد دوران بارداری در هفته ۳۶

سلام خانم دکترعزیز وقتتون بخیر من هفته ۳۶ بارداری هستم از هفته قبل سردرد های یه طرفه تو سرم دارم چند روزم طول میکشه حدود۴ ردز سمت راست سرم درد داشتم کمی بهتر شد الانم سمت چپ سرم شروع به درد کرده.ممکنه مسمومیت دوران بارداری باشه؟

9 پاسخ 403 بازدید


کبد چرب گرید 1 و بارداری

ایا بارداری با کبد چرب گرید 1 خطرناک هست؟

16 پاسخ 480 بازدید


ایا زایمان طبیعی با وجود بواسیر خارجی ممکنه؟

سلام خانم دکتر . چند روزیه که به شدت درگیر بواسیر شدم حتی نشستن و دراز کشیدن برام دردناکه دارم پماد مصرف میکنم روز سومه ولی هنوز خیلی درد دارم و بیرون زدگی بزرگه. سوالم اینه که با این شرایط میشه طبیعی زایمان کنم؟ من بدون فشار هم به شدت درد دارم ایا شرایط رو بدتر نمیکنه؟ هر شب پماد انتی هموروئید میزنم چیزی هست که تو کاهش درد موثر تر باشه شب از درد نمبتونم بخوابم.

51 پاسخ 1,221 بازدید


سوال در مورد واکسن هیجده ماهگی

خانوم دکترعزیزم سلام و خسته نباشید
خانوم دکترعزیز سوال من در مورد واکسن ممنون میشم ازتون بابت پاسخگویی
آیا رابطه ای بین واکسن و الرزی کودک هست راستش در مورد واکسن یکسالگی من یه متن در اینیستا خوندم که از اجزا این واکسن تحم مرع هست رو همین حساب بچه هایی که الرزی دارن باید واکسن دیگه ایی را بزنن من نمیدونم چقد این قضیه صحت دارد ولی در مرود دختر خودم تا یکسالگی خیلی از حالت‌های اگزما و کهیر بهبود پیدا کرده بود و فقط به زرده الرزی داشت که نطر دکترش این بود بچه هنور درگیر الرزی به پروتویین گاوی هست ولی اوضاع دخترم خیلی خوب بود بعد از زدن واکسن یکسالگی دوباره باهمان شدت الرزیش برگشت خانوم دکتر عزیز سوالم اینه الان بچم چندماه دیگه واکسن هیجده ماهگی دارد این قضیه اگه صحت داسته باشه من چه نوع واکسنی باید براش بزنم کجا مراجعه کنم ممنون از پاسخگویی شما

7 پاسخ 436 بازدید


بارداری با لتروزول

سلام روزتون بخیر
خانوما کیا با مصرف لتروزول باردارشدین؟؟
همون ماه اول باردار شدین یاطول کشید
طی مصرف لتروزول چ کارهایی انجام دادین ممنون میشم راهنمایی کنین

52 پاسخ 647 بازدید


تعیین روز اول قاعدگیم

سلام. من امشب ساعت ۸ شب پریود شدم و خون ریزی دارم . سوالم اینه امروز ، روز اول قاعدگی منه یا روز اول من فردا حساب میشه؟
ممنون میشم پزشک عزیز بهم پاسخ بدن

15 پاسخ 516 بازدید


چه تایمی خوردن قرص کلومیفن شروع کنم؟

سلام پزشک محترم
من تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ساعت ۸شب پریود شدم سوالم اینه که از چندم ماه قرص کلومیفن رو شروع کنم بخورم ؟ و اینکه بار اولمه با چه دوزی مصرف بشه؟ و اینکه تا چندم ماه به مصرف این قرص ادامه بدم؟
مورد بعد اینکه چند روز بعد از مصرف این قرص تخمک گذاری منه؟

12 پاسخ 780 بازدید


تفاوت سن جنین در سونو و nt

سلام
من ivfکردم طبق سونو واژینال دکترم امروز ۱۱هفته و ۲روزم اما یکشنبه قبل سگ اومد سمتم ترسیدم رفتم سونو زده بود ۱۰ هفته( مثبت منفی ۳) ک طبق محاسبه دکترم اون روز ۱۰هفته و ۲روزبودم
۳شنبه سونو ntدارم ممکن سن بارداریم کمتر بزنه یا حتی بیشتر ؟ مافاوت باشه با محاسبه سونوهای قبلیم؟

6 پاسخ 449 بازدید


سلام خانوم دکتر سوالی داشتم

خانوم دکتر پسر من الان ۴۵روزه اس و روزی یبار دفع مدفوع داره و خیلی مقدارش زیاده.چن روزه رنگ مدفوش از زرد مایل به سبز کمرنگ شده
..نگرانم آیا‌مشکلی داره؟راسای هم شیرخشک آپتامیل میدم هم شیر خودمو

2 پاسخ 354 بازدید


تست اپینوسنتز و کاریو تایپ

سلام خانم دکتر من تو غربالگری اولم عدد ان تیم2/17 بود تست انیوسنتز دادم دکتر ژنتیک مرکز گفتن لحاظ از لحاظ سندروم داون و اینا مشکلی ندارم ولی طبق این عکس ها گفتن کروموزمو ۱۳ و ۱۴ ... یه جا به جایی روبرتسونینی هست و گفتن که کاریوتایپ والدین الزامی هست ..لطفا ازمایشمو ببینین میشه بهم یکم توضیح بدین این کاریوتایپ چیه چقدر خطرناکه؟

10 پاسخ 495 بازدید