بچم خیلی عسل دوست داره
یه سوال از پزشکان محترم اطفال داشتم اینکه دخترم خیلی عسل دوست داره یعنی شب و روز فقط میخواد نون و عسل بخوره میخواستم بپرسم ضرر نداره براش؟
سیکل ۲۶روزه و زمان لانه گزینی و تخمک گذاری
سلام خانم دکتر عزیز سیکل من ۲۶روزه هست من روز ۱۱و۱۲رابطه داشتم که روز ۱۰و ۱۱درد شدید تخمدان داشتم الان روز ۱۶سیکلم هست وقتی کاری میکنم بهم فشار میاد تو ناحیه رحم وگاهی تخمدان درد میگیره میگم نکنه دوبار تخمک گذاری باشه البته طبق اوما روز ۱۲تخمک گذاریم بوده یعنی الان تو چه مرحله ای هست زمان لانه گزینیه یا تخمک گذاری چی هست وچه غذاهایی میتونم تو این زمان از سیکلم بخورم که شانس بارداری بره بالا ضمن اینکه قرص هیدروکلروتیازید و لیتورکس هم مصرف میکنم آیا ادامه بدم یا قطع کن
نحوهی خوابیدن نوزاد ۱۰روزه
سلام دوستان خسته نباشید پسر من از همون روز اول هروقت میذاشتمش سر جاش گریه میکرد و نمیخوابید فقط جلو سینه من میخوابه و شبم چون زیاد بیدار میمونه ب پیشنهاد ماما درازکش بهش شیر میدم سینه دهنشه تا وقتی خوابش می بره بعدش هم نمیتونم بذارمش سرجاش چون بیدار میشه دیگه همونجا پیش من میخوابه
همش خودشو یه وری میندازه درستشم بکنم تو خواب باز خودشو این شکلی میکنه
این نحوه ی خوابیدن مشکلی نداره؟ یکم از این بابت نگرانم
قرمز شدن صورت نوزاد ۴ماه ونیم
سلام خانم دکتر
نوزاد من از اول تولد خشکی صورت مخصوصا نواحی لپ داشت
کرم کودک گرفتم فایده نداشت.۵۰روزگی دکتر اطفال که بردم گفت ادویه جات نخور و پماد هیدروکورتیزون داد.هرموقع قرمز وخشک که میشه میزنم درعرض نیم ساعت ۸۰درصد محو میشه
تا ۱ساعت بعدهم کاملا ازبین میره
ولی فرداش یا نهایتا پس فردا باز تکرار میشه
تاحالا ۲تا پماد رو مصرف کردم
دیشب تصمیم گرفتم بخاطر خشکی خیلی زیاد کرم آ د بزنم وزدم
صبح بینهایت قرمز شده
میشه راهنماییم کنید
بی بی چک هاله دار کمرنگ ۳ روز متوالی
سلام خانم دکتر وقت بخیر. من این ماه اقدام داشتم از روز ۱۴ دوره یک شب درمیون. دوره هام ۳۰ روزه هستش و امروز روز ۳۱ سیکلمه و پریود نشدم. از روز ۲۸ هرروز صبح بی بی چک استفاده کردم و هرسه بعد از گذشت ۲۰ دقیقه هاله انداخت و روز سوم خیلی سریعتر افتاد و کمی پررنگ تر بود اما امروز صبح هاله کمرنگ تر بود به نسبت روز قبل و دیرتر هم ظاهر شد. دارویی هم مصرف نمیکنم که بخاطر اون باشه.ماه های قبلم هم هاله نداشتم اصلا. امکان بارداریم هست؟ کی دوباره بی بی چک استفاده کنم؟ و کی میتونم ازمایش خون بدم؟
آزمایش های بعد از سقط
سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر خسته نباشید
من این آزمایش های که دکتر روماتولوژیست برام نوشته میخواستم
بدونم دقیق چه نوع آزمایشاتی هستن
سقطم به دلیل ایست قلبی بود
علائم سرماخوردگی نوزاددوماهه رومیشه بگید
سلام دکترعزیزوخانمای محترم پسرم امروزدوماه وچهارروزش شده ۲۸واکسن دوماهگیش روبردم زدم که دوروزش تب کردوکنترلش کردم اماازدیشبه گاهی اوقات سرفه خشک میزنه بنظرتون سرماخورده؟ببرمش دکتریانیازنیس؟
جواب ازمایش تفسیروراهنمایی لطفا
سلام خانم دکتر عزیز ،روزتون بخیر وشادی
لطف میکنید جواب ارمایش منو تفسیر کنید وراهنمایی ممنون میشم
واینکه ازمایش تیرویید هم هستش؟
چکاپ بعد بارداری هستش البته با ۹ماه تاخیر🙃
منع مصرف شیر وفراوردههاش وتخم مرغم هستم بخاطرپسرم
حس میکنم سینه هام شیرنداره چیکارکنم؟افزایش شیر
سلام خوبین من نوزاد۵ماهه دارم حس میکنم سینه هام شیرندارن خیلی شل شدن .قبلایکی سینموک تاصب میدادم اون یکی سینم صب پرشده بودشیرالان اونجوری نمیشه.حالابراافزایش شیرم چیکارکنم؟؟
مواد غذایی تشدید کننده رفلاکس
سلام دکتر اومای عزیز وقت بخیر .میشه مواد غذایی که رفلاکس رو تشدید میکنه به من بگید😐من واقعا سردرگم شدم .ممنونم .
سر درد ، یک طرف سر
سلام وقت بخیر، من از دیروز یک طرف سرم درد شدید میگیره چشمام و بینیم میسوزه. بعضی وقتا سمت راست بعضی وقتا سمت چپ... بینیمم گرفته. استامینافون ساده خوردم یکمی بهتر شد .
تبم ۳۶.۸ درجهست
فشارمم ۹ بود
راهنمایی میکنید چیکار باید بکنم؟
گریه کردن شدیذ نوزاد
سلام خانم دکتر و مامانای عزیز...نوزادم تا چند روز پیش گریه میکرد ولی دو سه روزه شدیدتر شده همش در حال گریست...نمیدونم چکار کنم نمیدونم مال چیه...قطره کپلیف و پوروکید هم بهش میدم ...دیگ زده به اعصابم همش گریه میکنه😥
خوردن همزمان قرص آهن و لیدی میل
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر باشه
من هفته قبلی دکترم با دست شکمم رو معاینه کرد و گفت بچه ریزه.البته من خودم لاغرم و شکمم نسبت به ماه بارداریم خیلی کوچیکه و اول بارداری۶۰کیلو بودم ولی بخاطر ویارهای ماه اول حدودهفت کیلو وزن کم کردم و الان مجددا وزن گرفتم و شدم شصت کیلو.
دکتر بهم گفته روزانه دوتا مولتی ویتامین و یه قرص کلسیم و دوتا قرص آهن فروفورت(فروس گلایس سولفات)و یه روز درمیون قرص ویتامین دی بخورم و برای وزن گیری خودم و جنین هم روزانه سه پیمانه پودر لیدی میل مصرف کنم.
میخواستم بدونم مصرف همزمان این داروها(خصوصا دوتا قرص آهن)با لیدی میل مشکلی نداره؟تداخلی باهم ندارن؟
کم خونی هم گرفتم
عکس قرص آهن و جواب برگه آزمایشامو الان میفرستم
غربالگری اول و دوم و بالا بودن مارکر مام
سلام خانوم دکتر عزیزم. یلداتون مبارک . خانوم دکتر من بنا ب دلایلی فعلا شرایط رفتن ب دکتر ندارم . غربالگری اول ک رفتم عدد مام بتا بالا بود دوباره تو ۱۵ هفته تکرار کردم ک بازم همون عدد بود . قبلا براتون عکس غربالگریم رو فرستادم. الانم میفرستم اگه امکانش هس بگین من الان بااین شرایط چ کاری نیاز هس انجام بدم و چ داروهایی باید بخورم. اگه ممکنه شما تجویز کنین تا زمانی ک میرم پیش دکتر خودم. ممنون میشم از محبتتون
پمپ درد چطوره؟
سلام خانوما . میخواستم ببینم کسی این چند وقت اخیر پمپ درد استفاده کرده؟ چطوره؟ قیمتش رو هم میدونین؟ و اینکه باید با خود دکتر هماهنگ شه؟
درد، گرفتگی و تیر کشیدن شکم
با سلام خدمت پزشک اوما و بقیه بچه های اومایی، چند روزه تو شکمم درد و زیر شکم گرفتگی دارم، گاهی دردش شبیه گرفتگی هست گاهی هم انگار باد درد ناک تو معده و زیر دلم میپیچه،اینقدر دردش شدید میشه که نمیتونم کمرمو صاف کنم و راه بروم، یا موقعی که دراز کشیدم نمیتونم از جام تکون بخورم، جفتمم پایینه، میتونه بخاطر این باشه؟
زمان مناسب غربالگری اول
سلام دکتر عزیز اوما
من فردا میشم ۱۱ هفته و ۱ روز و وارد هفته دوازدهم بارداری میشم
میتونم تو هفته دوازده غربالگری رو انجام بدم؟
پزشکم هفته دیگه شنبه برام نوشته که میشم دوازده هفته و ۱ روز
قطره آهن نوزاد ۶ ماهه و حساسیت به پروتین گاوی
سلام خانما و پزشک اوما چندتاسوال راجب حساسیت پروتین گاوی پسرم دارم؟
اول اینکه پسرم حدود دوروز دیگ ۶ماه میشه دیشب براش مولتی ویتامین و آهن گرفتم ولی لیپوزفرفورت طعم تافی شیری هست (یعنی توش شیرداره؟؟)مشکلی نداره بدم پسرم؟؟
مصرف تخم بلدرچین مثل تخم مرغ ممنوعه برای من ک تورژیمم؟؟
درسته ک میگن برای این نوزادان قطره آهن سیدرال بهترین گزینس؟
عکس رنگی از رحم چجوریه
سلام. کسی تا حالا عکس رنگی گرفته از رحمش؟ چجوریه سخته؟ یکم میترسم الیته هنوز دکتر نرفتم ولی گفتم شاید بگه عکس رنگی از رحم بگیرم
پریود نشدن و زدن بیبی چک
سلام دکتر اوما خسته نباشید من ماه قبل ۲۱ آبان پریود شدم تا حالا دیگه نشدم صب بیبی چک زدم منفی بود روی خطcبود بعدظهر ک نگاش کردم دوباره دوتا خط شد هاله داشت ،، چکار کنم هنوز پریود نشدم رابطه محافظت شده هم داشتم نکنه باردارم دکتر همیشه پریودیام با فاصله سه چهار روزه ست این ماه خیلی طول کشید پریود نشدم خیلی میترسم باردار باشم😥😥




