Ooma

کمر درد شدید دارم

سلام دوستان من هفته سیزدهم بارداریم و یه دو روزه کمر درد شدیدم آیا طبیعیه؟

15 پاسخ 703 بازدید


قطره مولتی ویتامین به نوزاد یک ماهه

سلام دوستان کوچولوی من امروز چهل روزه هفته پیش دکتر بردمش برای چکاپ بهش شربت زینک و مولتی ویتامین اپیویتال براش نوشته که بهترم وزن بگیره، بهداشت بردمش گفت مولتی ویتامین زوده معمولا تا ۶ماهگی نمیدن ، حالا نمی‌دونم بهش بدم یانه کسی بوده که دکترش از ماه های پایین تر به کوچولوش مولتی داده باشه؟

10 پاسخ 443 بازدید


لیست مواد غذایی مجاز در چهار ماهگی

سلام وقتتون بخیر پسر من چهارماه و ۱۵روزه هست
بدلیل رفلاکس و بی اشتهایی در شیر خوردن با مشاورت سه تا دکتر غذای کمکی شروع کردیم
میشه راهنمایی کنید چه چیز های میتونم بهش بدم
به مواد غذایی شیرین تمایل نشون نمیده
و این که مواد غذایی آلرژی زا هارو زودتر بدیم خوبه یا دیرتر؟
مثل هویچ و اینجور چیزا
وزن تولد سه کیلو و سیصد و سی گرم
وزن فعلی ۷کیلو و پنصد گرم هست
خوب گردن گرفته و میتونه مواد غذایی رو با زبونش بیرون بده
شیرخشک ببلاک آی آر و هر روز یک شاسه اس امپرازول مصرف میکنه

25 پاسخ 542 بازدید


چرا نوزادم وزن نمیگیرد؟

سلام خوبید؟
نوزاد من در ۳۵هفته و چهار روز با وزن ۲۹۹۵ گرم به دنیا اومد، از روز اول هم شیرخودم هم شیرخشک اپتامیل بهش دادم. چند روز اول خوب شیر داشتم، ولی یک دفعه شیر کم و حتی قطع شد.‌پودر گالاکتومد میخورم و امروز یک قرص دومپریدون هم خوردم به توصیه پزشک اطفال، ولی تاثیر چندانی ندارند. نوزادم در دوهفتگی ۳۵۰گرم وزن اضافه کرده که دکترش گفت خیلی کمه.
بیشتر اوقات بچه خوابه و وقتی خوابه اصلا شیشه و سینه نمیگیره بیهوشه انگار، هرکاری میکنم بیدار نمیشه.
شما تجربه ای دارید؟

45 پاسخ 470 بازدید


تفسیر سونوگرافی داپلر

سلام خانم دکترمیشه لطفا سونو منو تفسیر کنید .وآیا لازمه هفته آینده به دکترم مراجعه کنم سریع

25 پاسخ 522 بازدید


بارداری بعد از سزارین

سلام دوستان
چه مدت زمانی بعد از سزارین میشه باردار شد؟ ممنون
من یه دختر دارم تازه ده ماهه شد دو سه روز فهمیدم باردارم.

20 پاسخ 797 بازدید


راهکار برای شروع شدن درد زایمان

سلام دکترجان، من طبق سونو ۳۸ هفته و ۶ روزمه ، دردی زایمانی حس نمیکنم ، ولی بشدت خسته شدم از این سنگین وزنی دلم میخواد زودتر زایمان اتفاق بیفته و زایمانمم طبیعی هست البته فعلا، راهکاری نیست ک باعث شه زودتر دردام شروع شه؟ اینم بگم بارداری اولمه و من از ۶ ماهگی دردای قسمت واژن و رحم رو داشتم میترسم دردمم بگیره و من متوجه نشم این دردا درد زایمانه

108 پاسخ 1,185 بازدید


لکه بینی در هفته هفتم + عکس

سلام ، طبق اوما من امروز شش هفته و سه روز هستم یا همون روز سوم از هفته هفتم. هیچ گونه علائمی از بارداری هم ندارم . همین الان رفتم دستشویی این لکه رو دیدم نگران شدم. چیکار کنم ؟

27 پاسخ 1,679 بازدید


حرکات سر و بدن نوزادتایکسالگی

سلام وقت بخیر دخترم دوماه وبیست و هفت روزشه،منظورازاینکه نوزاد سرشوبالامیگیره یاگردنشوبالامیگیره چیه؟!
دخترم میتونه سرشوبچرخونه و چپ وراست کنه ولی از اینکه گردنشوبگیره متوجه نمیشم.

6 پاسخ 289 بازدید


آیا شربت گریپ میکسچر یا کاراوی میکسچر برای دلپیچه نوزاد موثره؟

سلام .دخترم ۴۲ روزشه ،شیرخشک نان میخوره معمولا هر سه،۴ روز یه بار شکمش کار میکنه دکتر گفت اشکال نداره طبیعیه، الان روز ۴ امش هم داره تموم میشه هنوز پی پی نکرده، از دلپیچه قرمز میشه بخودش میپیچه و گریه میکنه کسی شربت کاراوی میکسچر یا گریپ میکسچر تاحالا داده به بچه اش؟ روی دل پیچه تاثیر داره؟ممنون میشم علاوه بر خانما،پزشک اومام راهنماییم کنه. راستی دکتر بهش پدی لاکت داده فقط.

91 پاسخ 1,058 بازدید


سرماخوردگی نوزاد سه ماهه

سلام پسرم دو روزه گرفتگی بینی داره و سینش خس خس میکنه و سرفه داره سرفه هاشم انگار مخاطی باشن هست چه دارویی میتونم بهش بدم ودمای بدنشم چک میکنم تب نداره و با پوآر بینیشو تمیزمیکنم واسپری بینی میزنم حالا برای خس خس سینش میتونم فاراموکس بهش بدم تو گوگل زده بود برای بچه های دوماه به بالا تجویز میشه ؟؟اگه راهکاری دارین چه داروی شیمیایی چه گیاهی بهم بگیم خیلی اعصابم خورده بخاطرش

32 پاسخ 791 بازدید


دکتر اوما سلام دخترم داشت بازی میکرد یهو نمیدونم خورد به مبل چیشد

داشتم نگاهش میکردم یهو گریه افتاد بدجور .بهش میگم کجا درد میکنه هیچی نمیگه ولی میلنگه راه میره پاشو میگیره الانم خوابیده از ترس نمیدونم چیکار کنم .مادر زادی دررفتگی لکن داشت درمان شد سونو داد دو ماهگی گفتن بر طرف شده ولی خیلی میترسم الانم خوابه چیکار کنم

16 پاسخ 872 بازدید


خانماچیکارکنم پسرم اسهالش قط شده الان یوبسه

سلام خانمایکشنبه بخاطراسهال پسرم بستری شدچارشنبه اومدیم خونه،یدونه کلاموزخورده،ازدیروزپی پی نکرده، هعی میگ جیش میبرمش عذیت میشه پامیشه، هفته پیشم اسهال بود، اسهالش ک خوب شدیوبس شد انقدروغن زیتونو... دادم دسشویی کرد، چیکنم اخه😔😔گلوشم خلط داره سرفه خلط دارمیکنه

31 پاسخ 421 بازدید


درد شدید و ناگهانی دست راست

سلام به خانوم گلا و‌ پزشک محترم اوما.
من دوسه ر‌وز پیش یکم پیاده روی داشتم ک شبش زانوی چپم درد بدی گرفت و خم نمیشد با استراحت خوب شد امروز‌صبح‌ ک پاشدم دست راستم ک بیشتر رو همین پهلوی راست میخوابم از گردن تا مچ به دردی گرفت ک نفسم بالا نمیومد بعد نیم ساعت بهتر شد .
الان از درد دستم باز بیدارشدم از گردن میزنه ب بازو و پایین تر...ماساژ و گرما هم خوبش نکرد.
چیکارکنم خیلی اذیت میکنه .
ویتامین دی ۱۰۰۰ و قرص پرینتال و آسپرین هم استفاده میکنم.

11 پاسخ 341 بازدید


درمان خلط گلو و ترشح غلیظ بینی کودک

سلام خانم دکتر . چند وقتی هست دخترم یه چند روز آبریزش بینی میگیره بعد خوب میشه و مجدد خلط گلو پیدا میکنه . سرفه تو روز نداره و هنگام شب و مخصوصا وقتی خلط میاد تو گلوش سرفه اش میگیره ولی نمیتونه خارجش کنه . الان گرفتگی صدا داره و بینی هاش آبریزش نداره ولی مخاطش غلیظ هست و خلط گلو داره. نمیدونم یعنی حساسیته ؟ باید چی بهش بدم؟

5 پاسخ 383 بازدید


سلام دوستان میشه بیاین

سلام دوستان من هماتون بدون لکه بینی دارم میشه بیاین اگر تجربه داری بگین بهم شیاف داده چهارشنبه قراره برم سونو قلب ممنونم و اینکه خوبه بدون لکه بینی خطرش کمتره یانه؟

22 پاسخ 444 بازدید


این بیبی چک معتبر یا نه؟

سلام صبح زیباتون بخیر
سوالم بالا پرسیدم 😊
دو بار بیبی چک خودکاری روژان زدم هر دوبار بعد ۵ دقیقه یه هاله خیلی ضعیف انداخت بعدشم یکم طول کشید رنگ بگیره نمیدونم کاذب یا نه
بخاطر دوربین بد گوشیم عکس خوب نشون نمیده

23 پاسخ 1,010 بازدید


شیاف سیکلوژست یا اکتوژست از کجا پیدا کنم؟

سلام خانما کسی میدونه شیاف سیکلوژست یا اکتوژست جایی دارن؟ فرتیژست ها که داغونن اصلا نمیسازه ب من😪

21 پاسخ 5,340 بازدید


انقباض و سفتی کل شکم

سلام دکتر عزیز و دوستان من از عصری کل شکمم سفت شده جوری نیست بگیره ول کنه بصورت یکسره سفته آیا خطر ناکه ممکنه زایمان کنم یا انقباض کاذبه دردی ندارم فقط سفتی زیاد شکمم اذیتم مث سنگ شده و اینکه من استراحتم از سه هفته پیش دهانه رحمم نرم شده و ۳۰ درصد فانلینگ بودم ولی انقباض نداشتم

491 پاسخ 1,447 بازدید


جنین و طرز لگد زدنش

سلام اومایی های عزیز و دکتر عزیز.خواستم بدونم لگد بچه ی من زیر شکمم احساس میشه هر از چندگاهی به مثانم هم فشار میاد احساس ادرار بهم دست میده مدل شکمم هم رو به پایینه امکان داره بچه پایین باشه؟البته سرکلاژ هم هستم.بعد بیشتر اوقات احساس میکنم میغلته تا لگد .نمیدونم طبیعیه یا .۲۹ هفته هستم

31 پاسخ 556 بازدید