استفاده از شربت مولتی ویتامین ویواکیدز برای یک سال به بالا
سلام دکتر عزیز
وقتتون بخیر
دختر من ۹ ماهه س ولی امشب دیدم برند ویواکیدز برای بچه های بالای یکسال شربت مولتی ویتامین داره
میخواستم بدونم استفاده از این شربت مجاز هست برای بچه های بالای یکسال ؟ چون به صورت شربت هست و قطره نیست ..و اینکه قطره مولتی ویتامین بهتره یا شربت مولتی ویتامین و ممنون میشم تفاوتش رو بگین
بی بی چک قطره ای
سلام وقتتون بخیر.ببخشین بچه ها واس بی بی چک قطره ای چن قطره ادرار باید بریزی
آبله مرغان و اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم خوبی ببخشی من اقدام به بارداری کردم بعد دیروز برادر شوهرمو جاریم و دیدم باهاشان دست دادم بعد فهمیدم پسرشون آبله گرفته الان خیلی میترسم هم برای خودم هم پسرم حالا شوهرم تو بچگی گرفته اگه اونم بره پیش اونا میتونه انتقال بده الان من چیکار کنم ما مبتلا نشیم چون اونا هی میان😭تو نت خیلی بد نوشته برای جنین
مامانایی که بچشون آلرژی دارن و واکسن یکسالگی رو زدن یا قراره بزنن بیاین لطفا
سلام دکترجان و مامانای عزیز.پسرم آلرژی بینی داره.سیتریزین و اسپری مومتازون و پودر مونته لوکاست مصرف میکنه.به تخم مرغم حساسیت داره.هر وقت که دادم تنش دون دون قرمز زد. هر دوهفته درمیون ابریزش بینی و سرفه و خس خس سینه داشت.دکترش تشخیص آلرژی بینی داده. حالا بنظرتون ممکنه از تخم مرغ اینجور بشه،چون تو اکثر غذاهای ما تخم مرغ داره؟ ۸ماهه بود دیگه ندادم ،تا الان که یک سالشه .برای واکسن یک سالگیش، بهداشت گفت بدم ،ببینم هنوز حساسه یانه.دیدم تنش جوش ریز زد.در ضمن خودم تخم مرغ میخوردم و شیر خودمو میدم
از وختی باردار شدم سمت چپ کمر و کل پا چپم گرفته
نمیتونم حرکت بدم و درد زیاد توشه. این درد همیشه همرامه از وختی باردار شدم.شغلمم معلم ابتدایی ام.ایا مشکل خاصیه یا باید برم دکتر ؟ خطرناکه ؟ پیگیری کنم؟ کسی اینجوری بوده؟
سینوس جلوی گوش نوزاد
سلام دکتر عزیز پسر من ۴۶ روزش هستش امروز دیدم که یه سوراخ داخل گوشش هست دقیقا جفت سینوس جلو ی گوش ولی داخل گوشش هست هیچ دردی نداره چرک نداره ایا مشکل میشه براش یا خطرناک هست خیلی نگرانم ؟ به این سوراخ که داخل گوش هست هم سینوس جلوی گوش میگن یا نه؟
سرماخوردگی کودک ابلیمو عسل
سلام. به یچه نه ماههه که گلو درد خلطی داره میتونم یه کم آب گرم و لیمو عسل بدم؟؟
سلام خانم دکتر عزیز لطفا ام ار ای رو برام تفسیر کنید
خانم دکتر من تو سونو ترانس واژینال یه گره عمقی از چسبندگی دیده شده حالا ام ار ای هم دادم ببینم نتیجش چیه
وعده شیرخشک برای نوزاد ۲۰ روزه
سلام دکتر عزیز، پسرم فقط شیرخشک میخوره میشه بگید چند سی سی باید بهش بدم در ساعت؟ چون حس میکنم زیاد میخوره و همش گرسنست؟
و اینکه تا چند روز مدفوع نداشته باشه طبیعیه؟ چون تا چند روز پیش هر بار پوشکش رو عوض میکردم مدفوع داشت ولی از دیروز غروب تا الان هنوز مدفوع نکرده
سونوگرافی واژینال روز 16 قاعدگی
سلام خانم دکتر عزیز و دوستان گلم
من بالاخره رفتم سونوگرافی واژینال 😳
برای روز 16 چطوره ؟ دوره هام از 28 تا 37 متغیره و ماه پیش 44 روز طول کشید...
سلام میشه ازمایشمو بررسی کنید ؟
ازمایش گلوکز دادم و یک آز کلی خون و ادرار پروتین ادرار زده traceباتوجه به ورم بینیم یکم نگران شدم احتمال پره اکلامپسی نیست؟
تزریق واکسن کزاز در بارداری
سلام ده هفته باردارم . آیا امکان تزریق واکسن کزاز در بارداری وجود دارد ؟
داروی سرما خوردگی نوزاد سه ماه
سلام دکتر عزیز وبچه های اوما
بچه هام سرماخوردن عدسه وسرفه و ابریزش و بلغم دارن ولی خدا روشکر تب ندارن شیر هم خوب میخورن بیخالم نیستن دارویی هس که بشه بهشون داد سرفه اذیتشون میکنه
میشه شیرخشک ببلاک ar با شیرخشک گیگوز قاطی کرد؟؟
با سلام و خسته نباشید،دخترم نفخ و رفلاکس داره،بهش شیرخشک گیگوز میدادم،بهم گفتن ببلاکarبرای رفلاکس مناسبه،الان گیگوز قطع کردم و فقط ببلاکarمیدم،شکمش خیلی سفت شده درحدی ک گریه میکنه موقع مدفوع و خیلی زور میزنه و قرمز میشه،الان میتونم شیرخشکا رو قاطی کنم بهش بدم؟جدا جدا بدم؟هر کدوم چند بار در روز بدم؟چیکار کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید
عفونت گوش در بارداری
سلام وقت بخیر
من سه روزه گلوم عفونت داره امروز گوشمم عفونت کرده و بشدت درد میکنه میتونم قطره بریزم توی گوشم؟ راه درمانی که به جنینم آسیب نرسونه چی هست؟
یبوست نوزاد ۷ماهه
سلام خانم دکتر و دوستان عزیز
تقریبا۱۵ روزه که فرنی و حریره بادام میدم به پسرم چند روز اول شکمش خوب کار میکرد ولی بعدش دچار یبوست شد تو حریره بادامش هم روغن زیتون یا کره میزنم ولی تاثیری نداره،بهش گلابی و هلو انجیری و قطره آهن و مکمل هم میدم روزی چند بار ۳۰ سی سی آب بهش میدم شکمشون با روغن زیتون ماساژ میدم و دوچرخه میزنم براش ولی بازم نمیشه، روزی یه بار شکمش کارمیکنه اونم خیلی سفته و موقع دفع خیلی اذیت میشه، چه راهکاری هست؟
میخوام امروز سوپ هم شروع کنم، پسرم شیر خودمو میخوره
تعیین جنسیت از روی سونو ان تی
خانوما لطفا از رو سونو واسم تعیین جنسیت کنین
میزان شیر مورد نیاز نوزاد
سلام خانم دکتر دکتر پسرم براش شیر کمکی در نظر گرفته هر دو یا سه وعده شیر خودم دادم یه وعده شیرخشک ۳۰ سی سی۱
وزنش ۴ کیلو هست
مشکل اینجاست شیر خودم رو دادم احساس می کنم سیر نشده ۳۰ سی سی رو هم دادم باز احساس می کنم گرسنه هست چکار کنم؟
میتونم همزمان هم شیر خودم هم شیر خشک ۳۰ سی سی رو بدم مشکلی نداره؟
کولیک داره سگانوز و پدی لاکت هم میخوره
فاصله و مدت زمان شیردهی هر وعده با شیر مادر و شیر خشک چقد باید باشه
تفاوت قرص فرتیل اید و فرتیل سی ام چیه
با سلام خدمت پزشک اوما و دوستان عزیز من بخاطر دوتا سقطی که طی دوسال گذشته داشتم به دکتر مراجعه کردم و گفتن چون یکی از سقط ها تو ۵هفته و یکی خارج رحمی بوده مشکلی نیست و قرص اوابوست و کوالی فول بهم دادن و گفتن که سه ماه طبیعی اقدام کنم اگه باردار نشدم مراجعه کنم که بهم برا ۱۲نوبت دادن چون من اصرارم رو ای یو آی یا ای وی اف بود بخاطر سن خودمو همسرم خواستم بدونم میشه خودم این مکمل هارو تهیه کنم و تو این فاصله هم استفاده کنم چون مکمل هام تو یک ماه ونیم اول تموم شدن و چیزی نمیخورم چی استفاده کنم خانم دکتر و اینکه فرتیل اید یا فرتیل سی ام چه فرقی دارن میشه یکیشون رو تهیه کنم؟
خوب نشدن جای بخیه زایمان طبیعی
سلام من دو ماهه زایمان طبیعی داشتم اما قسمتی از جای بخیه ام قسمت ورودی واژن هنوز قرمز بود انگار باز بود رفتم دکتر پماد داد گفت بزنی دو روزه خوب میشی اما یه مدت خوب بود باز دوباره الان قرمزه و انگار باز شده ، نمیتونم رابطه داشتم باشم چون اون قسمت خیلی درد میگیره و تیر میکشه و شرمنده همسرم هستم ، کسی شرایط منو داشته راه حلی دارید برای خوب شدن؟




