Ooma

بالا آوردن خلط عجیب

خانم دکتر سلام وقت بخیر .من پسرم سه هفته آبریزش بینی داشت بدون هیچ علائمی که دکتر بردم بهش پلارژین و کیدوفست و اسپری بینی و آموکسی کلاو داد.
مجدد دکتر بردم چون دیدم آبریزش خوب نشده و صداش گرفته در نمیاد و به سختی نفس می کشید که دکتر علاوه بر این داروها قرص دگزامتازون و ایروکاست دادن.
بخور سرد هم براش مرتب میذارم.
امروز دکترش گفته بودن معاینه مجدد بشه بردمش گفت بهتر شده اما همچنان خلط رو داره
این پنج روز صداش از اون حالت گرفتگی در اومده و آب ریزشش بهتر شده
غذا اصلاً تمایلی نداره به خوردن
شبی خواب بود یهو سرفه کرد طولانی،بالای سرش رفتم دیدم از گلوش خلط بزرگی در اومد بوی زننده ای هم داشت.
این خوب هست یا نه ؟ نگرانم خیلی

6 پاسخ 551 بازدید


تفاوت دادن شیر مادر با شیشه شیر و از سینه

سلام خانم دکتر. وقت شما بخیر. من چند روزه سزارین دوقلویی کردم. چون شیر دادن به دو تا نوزاد برام سخته و کمرم درد میگیره، میخواستم بدونم بهتر نیست شیر مادر رو در شیشه شیر بریزم بدم؟ چقدر مهمه که حتما شیر رو از سینه به کودک بدم؟ آیا از لحاظ روحی و آرامش تاثیری در کودک داره؟ ممنونم.

55 پاسخ 482 بازدید


سونوگرافی ۳۰ هفته، بالا بودن حجم مایع آمنیوتیک

سلام خانم دکتر جان ممکنه سونوی منو ببینید ممنون میشم.دکتر سونوگرافی گفت حجم مایع بالاس تست دیابت بده ولی من هفته ۲۴ تست دادم نرمال بود، لازمه تکرار کنم؟ممکنه تو این چند هفته دیابت گرفته باشم؟یا دلیل دیگه ای داره؟خطرناکه؟

16 پاسخ 417 بازدید


ورم پا در ماه آخربارداری

سلام آدینتون یخیر
سه هفته دیگه به امیدخدا زایمان دارم
الان چندروز هست که اگه چندساعت سرپا بمونم و دراز نکشم
پام ورم میکنه
سنگین میشه
اذیتم میکنه
چه باید کرد؟

13 پاسخ 378 بازدید


عوض کردن شیرخشک شیرخوار نه ماه

سلام خانم دکتر
پسرم شیرخشک گیگوز ۲میخوره اما الان مدت یک هفته هست توی شهرمون هیچ داروخانه ای نداره دکترش میگه عوض کن ولی نگفت چی بگیرم وقتی سه ماهش بود ببلاکش رو به خاطر نفخ و دل‌درد عوض کرد با گیگوز راحت بود می‌خوام نظرتون رو بدونم

21 پاسخ 337 بازدید


دختر پنجاه روزه من نفخ داره شکمش باید چکار کنم؟

سلام دختر من ۵۰ روزشه و شکمش نفخ داره از دیشب خیلی داره اذیتش می‌کنه می‌خوام بدونم باید چیکار کنم تا بهتر بشه؟ماساژ به صورت دورانی دوچرخه هم شکمشو می‌دیم می‌خوام بدونم راهکار دیگه‌ای هم هست؟آخه داره شیر منو می‌خوره شکمش یه موقعی پیچ می‌گیره نمی‌خوره دیگه یا وقتی که خوابه شب مخصوصاً یک کم اذیتش می‌کنه که بچم گریه می‌کنه و جیغ میزنه

7 پاسخ 279 بازدید


رنگ مو در سه ماهه دوم ضرر داره؟

وقت بخیر دکتر عزیز، من 12 هفته و چهار روز از بارداریم میگذره تو این مدت موهامو رنگ نکردگ، از اونجایی که دهم ماه بعد عروسی داریم و چون جلوی موهام سفیداش زیاده آیا میتونم یکی دوروز مونده به عروسی رنگ بدون آمونیاک بزارم؟

90 پاسخ 750 بازدید


حساب کردن روزاهای پریودی برای عکس رنگی

سلام دکتر جان.من امروز عصر حدودا ساعت ۵ونیم پریود شم.حالا پریدیمو از امروز حساب کنم یا فردا؟اگه از امروز حساب کنم.دکتر بهم گفتن ۲روز بعد پاکی برو بده.روز دومم میفته جمعه‌.
مشکلی نیست روز سوم پاکی که میفته شنبه برم؟

16 پاسخ 357 بازدید


سرما خوردگی نوزاد 28روزه وعطسه

سلام خانم دکتر بچم امشب خیلی عطسه زد واز بینیش هم موقع عطسه ابریزش اومد من خودم سرما دارم فکر کنم از من گرفته باشه چکار کنم سرماش بیشتر نشه😭امشب خیلی بی قراری میکرد فقط شیر مبخواست نکنه بخاطره سرماش اینطورشده باشه

30 پاسخ 414 بازدید


حساسیت به پروژسترون،عکس داره دوستان،دوست ندارید نبینید

سلام همه عزیزان و پزشک مهربون اوما
من ۳۴هفته و ۳روزم
داروهای مصرفی م،اسپرین شبی۲تا،هیوسین هر۱۲ساعت،مولتی،کلسیم،اهن،امگا۳یک روز درمیان مصرف میکنم
از حدود هفته ۲۶ و اینا هفتگی یه آمپول فمولایف۲۵۰تزریق میکنم
دو آمپول آخری ک زدم جاش قرمز شده و به شدت خارش داره
خارشش دائمی نیس،یکهو میگیره و به ششششدت میخاره
پماد بتامتازون زدم
ترمیم کننده هم زدم اما فرقی نکرده
توروخدا چیکار کنم
امونم رو بریده دیگه😭😭😭

15 پاسخ 1,150 بازدید


زردی نوزاد بعد ۴۰ روز

سلام خانم دکتر وقت بخیر،خانم دکتر دختر من ۴۴ روزشه و هنوز زردی داره از ده مدام میریه به ۱۲و۱۳ و دوباره میاد پایین،شیر خودمو میخوره،ازمایش تیروئیدی که اول تولد داد نرمال بود و ازمایش ادرار هم داده نرمال،دفع و ادرارش هم خوبه ولی همچنان زرده،زردیش با خون دو شماره پایین تر بود،الان این زردی خطرناکه؟میخواستم بدونم زردی بالای چند باشه خدایی نکرده روی کبد و مغز اثر میذاره،زردی دختر من از اول روی ۹ و بعد نهایتا تا ۱۳ رفته بالاتر نرفته

29 پاسخ 832 بازدید


قند ناشتا 160 ‌.

سلام
من امروز صبح با دستگاه خونگی قندمو گرفتم 160بود

هفته ی 20 بارداری هم رفتم ازمایش سه مرحله ای و ازمایشم خوب بود ولی سابقه ی دیابتم دارم

از دکترم دوهفته پیش سوال کردم گفت نمیخاد دیگه بری ازمایش

الان باید چیکار کنم؟
باز برم ازمایش؟
چرااینقد بالا پایین میشه؟!
یه روز قند ناشتام ۹۰
یه روز ۱۳۰
یه روز ۸۵
یه روز ۱۶۰
🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

26 پاسخ 562 بازدید


استفاده از این قلم برا نوزاد

سلام دکتر عزیز میتونم از این برا اینک بچمو کک و پشه نخوره استفاده کنم یا اگه نمیشه میتونم ب لباسش بزنم ک طرفش نیان

5 پاسخ 505 بازدید


رشد جنین در۳۶هفته و۶روز طول فمور وهومروس کمتر ازصدک۵

سلام خانم دکتر خسته نباشیدامروز ۳۶هفته و۶روز هستم وبارداری ۲قلویی امروز سونو دادم برای جنین دختر طول فمور وهومروس کمتر ازصدک۵ میباشد و وزنش پایینه تو اینترنت زدم درمورد سندروم دان وتریزومی و کوتولگی نوشته بود استرس گرفتم وخیلی حالم بده میشه نگاه کنید سونو رو ک این درسته

39 پاسخ 505 بازدید


لک خون در چشم

سلام شبتون بخیر پزشک جان. تو چشم کارن متوجه ی لک خون شدم.
تو روخدا خطرناکه ؟ عکسش رو میفرستم براتون

18 پاسخ 465 بازدید


کیوی و باردای وویتامین سی

سلام خسته نباشیددر بارداری روزی چند تا کیوی می تونیم استفاده کنیم؟

2 پاسخ 351 بازدید


تب کودک یکساله وانفولانزا

سلام دکترعزیزپسرم ‌یکسالشه دوروزه تب شدی می‌کنه دکتربردم دارو داده ولی زیادتاثیرنداره پاشویه هم میکنم نهایت تبش ‌یکم بیا پایین البته دیشب شیافت دیکلوفناک گذاشتم کامل قطع شدتبش اماباز۶ساعت بعدتب کردشماچه راهنمایی میکنید چیکار کنم بنظرتون

1 پاسخ 264 بازدید


تفسیر آزمایش پاپ اسمیر

سلام به دکتر اوما عزیز و دوستان
این جواب آزمایش پاپ اسمیر من بعد از زایمانه میشه بی زحمت تفسیرش کنین؟ خیلی ممنون 🙏🌻

6 پاسخ 241 بازدید


تپش قلب بعد از سزارین

سلام خانم دکتر. وقت شما بخیر.
من ۵ روز پیش عمل سزارین دوقلو داشتم. عمل من با بی حسی بوده. دو سه روزی هست که به شدت احساس تپش قلب و تنگی نفس دارم. شکمم خیلی درد میکنه، وقتی دراز کشیدم نمیتونم تکون بدم شکمم رو یا بلند بشم. به سختی بلند میشم. میخواستم بدونم چه داروی مسکنی مجاز هست که برای خودم و شیر نوزاد ضرر نداشته باشه؟؟

21 پاسخ 993 بازدید


بدن درد و لرز در دوران شیردهی

سلام خدمت دکتر عزیزم
دکتر جان هفته پیش هر دو دخترم تب و بدن درد داشتن که با مصرف دارو خوب شدن
امروز خودم بدن درد شدید گرفتم با لرز،اما تب ندارم
صدام هم گرفته و سرفه خشک میکنم
آیا میتونم یدونه شیاف دیکنوفناک مصرف کنم؟
دخترم یکسال و نیمه ست و شیر خودمو میخوره فقط

4 پاسخ 176 بازدید