Ooma

آنفولانزا و تب در ماه آخر بارداری

سلام دکتر عزیز
متاسفانه من ویروس جدید رو گرفتم الان ده روزه اصلا خوب نمیشم تا یه کم میخوام خوب شم یهو بدتر سراغم میاد شلغم و میوه اینا زیاد میخورم ولی دیگه اونا هم فایده نداره آبریزش چشم و بینی دارم گلو درد و سرفه و تب دارم سرفه میکنم زیر دلم درد میکنه
دارویی هست که بتونم بخورم؟ واقعا خسته شدم دیگه😔
نزدیک ۳۵ هفته هستم
شنیدم میگن یه ماه طول میکشه تازه ممکنه خوب هم نشم واسه زایمان هم میترسم سزارین هستم تو خونه همه گرفتن😔
دلم میخواد مثل بقیه برم سرم و آمپول بزنم😔

20 پاسخ 312 بازدید


تداخل شیاف پروژسترون و شیاف انتی هموروئید

سلام خانم دکتر و اومایی های عزیز. من بواسیر گرفتم محلول mg و شیاف انتی هموروئید و پماد رکتول گرفتم . امشب پماد رکتول و محلول رو استفاده کردم میخواستم بببینم شیاف هم استفاده کنم همزمان باهاش؟ و این ک من شیاف پروژسترون هم مقعدی استفاده میکنم این داروها تداخل ندارن؟ مشکلی پیش نمیاد؟

6 پاسخ 1,854 بازدید


خونریزی در هفته دوازدهم بارداری

سلام دکتر جان خوبین؟ من هفته دوازده بارداریم هس دیروز ntدادم همه چی خوب بود دیشب افتادم رو خونریزی و لخته امروز رفتم سونو گفت همه چی خوبه، میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟ دلم یکم درد میکرد در حد تیر کشیدن ولی کمر درد دارم، کمر دردمم مثل پریودی هس ولی خب قابل تحمله
اینم بگم که از زایمان اولم هشت ماه گذشته، ممکنه بخاطر این باشه؟

36 پاسخ 730 بازدید


تست لبنیات و علائم حساسیت

سلام دکتر اوما وقت بخیر
دکتر جان دختر من آلرژی ب پروتئین گاوی داره و تست تا حالا نداده این دفعه ک رفتم دکتر گفت لبنیات رو کم کم براش شروع کن من امروز ۳ روزه براش سویق و شیر کم چرب برای صبحانه میدم از کجا بفهمم آلرژی داره قبلن خون تو مدفوع دیدم چندبار اونم خودم کیک خورده بودم الان ۳ روزه مدفوعش طبیعیه این یعنی آلرژیش تموم شده باید صبر کنم که برم سراغ ماده غذایی بعدی مثل خامه
ممنون از وقتی که میذارید دکترجان

32 پاسخ 399 بازدید


خانومای اقدامی بیاید بحرفیم

من باامید به خدا اقدام داشتم
یه دختر نازدونه دارم و تلاش میکنم اگ خدا لطف کرد یه گل پسرم بهمون بده و قبل رابطه همسرم قهوه خوردو خودمم با جوش شیرین شستم
حالا دلم گرفته حس میکنم بازم باید دوسه سال منتظر بمونم مثل دخترم
بدون مشکل با بهترین تخمک ها تو دوتخمدانم نزدیک سه سال اقدام بودم
امشب واسه همه دعا میکنم دامنشون سبز شه شمام واسه من دعا کنید تجربه تلخ قبل دخترم دوباره تکرار نشه😞

34 پاسخ 678 بازدید


تزریق امپول اچ سی جی

سلام خانم دکتر روز ۳ تا ۹ سیکلم قرص فمارا مصرف کردم روز ۸ فولیکول ۱۵ چندتا داشتم چون سابقه دوقلو زایی دارم دکتر گفت امپول گونادوتریپون ۵۰۰۰ نصفشو روز ۱۲ سیکلم تزریق کنم۱۰ روز از تزریق امپول گذشت ببخشید اسهال سر درد شدید گرفتم ک فشارم رو ۷بود یهو بدنم داغ میشه یهو لرزم میگیرفت جوشای زیر پوستی دردناکی هم روی صورتم زدم و سرفه میزدم سر گیجه داشتم و یه مقدار حالت تهوع قبلا این امپولو زدم اینطور نشدم مجبور شدم برم دکتر سرم زدم که گفتن واسه فشارته که اینطور شدی
اوایل که امپولو زدم یه خورده نفخ و دل درد داشتم ولی الان اینطور شدم
دیشب که ۱۲ روز بعد از تزریق امپولم بود یهو خون دیدم روی دستمال کاغذی یه کوچولو دل دردو کمر داشتم الان یعنی پریود شدم؟اخه هنوز مونده تا موعد پریودم

5 پاسخ 271 بازدید


سرما خوردگی هفته پانزدهم

سلام
من سرما خوردم
تب و بدن درد دارم
دکترم نرفتم
تبم ۳۸ بود
میتونم استامینوفن مصرف کنم ؟
به دلیل کاهش طول سرویکس استراحت مطلق ام
استامینوفن هیچ ضرری برای جنین نداره ؟ چند ساعت یکبار مصرف کنم؟

23 پاسخ 341 بازدید


اسهال کودک۱/۵ساله وشربت زینک

سلام خانوم دکترمهربون دخترم ۱/۵سالشه ازدیروزاسهاله صبح بردم دکتربراش به پودردادباآب مخلوط میکنم نمیخوره وشربت این شربت واس این سن مجازه واینم بگم اسهالش شدیده شماشربت پیشنهادبدین خودم ازداروخانه بگیرم

26 پاسخ 306 بازدید


فانلیگ شدن دهانه رحم در ۲۹ هفته

سلام دکتر جان من دیروز سنو انجام دادم بخاطر اینکه بچه ۳ روز بود که حرکاتش حس نمیکردم حتی شیرینی هم چند بار تست کردم جواب نداد بخاطر همین سنو شدم
که بطور اتفاقی متوجه شدم دهانه رحمم به اندازه ۱۶ میلی فانلیگ شدم اما طول سرویکسم ۳۴ هست دیروز هم مقداری لکه بینی داشتم
تادو هفته پیش روزی ۳ تا شیاف مصرف میکردم که دکتر برام قطع کرد و به جاش امپول پروژستورون دوز ۲۵۰ هفته ای یک عدد تجویز کرده

الان با این شرایطم میتونم شیاف همراه با امپول استفاده کنم؟؟
غیر از شیاف چ داروی باید مصرف کنم؟؟
ممنون میشم از پاسخگویتوت❤

14 پاسخ 555 بازدید


نفخ و درد نوزاد ۲۱ روزه

سلام خانم دکتر جان صبحتون بخیر باشه و شادی🌻🌻
دختر من ۲۱ روزشه دو سه روزی هست همش زور میزنه گریه های زیاد میکنه و نفخ داره گاهی بعد شیر خوردن یکم بالا میاره ، یکم گاهی خس خس میکنه گلوش بعد شیر خوردن ،خواب خوبی نداره ،خوابش میاد ولی نفخ انگار نمیذاره بخوابه دیروز رفتیم دکتر دو تا قطره داد یکی پدی لاکت که ۵ قطره گفتن در روز و یه قطره کولیکید که گفتن اگه اون اثر نداشت بده الان این دو قطره رو با هم میتونم بهش بدم ؟
و اینکه چه چیز هایی نخورم تا دلش درد نگیره
فقط شیر خودمو میخوره
ممنونم ❤️🩷

11 پاسخ 359 بازدید


پریود نشدن و عفونت قارچی

سلام خانم دکتر عزیز . من رفتم دکتر معاینه کرد و گفت عفونت قارچی شدید گرفتی الان ۴ روزه پریودم عقب افتاده بخاطر پریودی اگه ممکن هست من درد شدید دارم و سوزش الان شیاف استفاده کنم و فرداش پریود شم باید چکار کنم بعدازپریودی شیاف و بذارم میترسم دارو استفاده کنم و پریود شم داروهاشم شیاف کلیندامایسین_ناژو ۱۰۰ و فلوکونازول ۱۵۰ و داکسی سایکلین داده سوالم اینه پریود شم دارو هارو استفاده کنم یا نه

21 پاسخ 462 بازدید


میزان مصرف قرص آهن در افراد دارای کم خونی مینور

سلام خانم دکتر عزیز
من۲۷ هفته باردار هستم و بارداری دومم هست,کم خونی مینور دارم,شبی یک عدد قرص ففول میخورم. میخواستم بپرسم همین میزان قرص آهن کافی هست یا باید دوز بیشتری مصرف کنم?
تازگیا یکم احساس میکنم تو سرم خالی میشه,آزمایش های مرحله دوم رو هم انجام دادم,فقط کم خونی دیده شد.
آیا این کم خونی برای جنینم ضرر داره?پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

9 پاسخ 415 بازدید


عچارض واکسن هجده ماهگی

سلام دکتر عزیزم، من چهارشنبه هفته پیش واکسن دخترمو زدم ، بعد یه هفتهدتقریبا شروع کرده دماغش گرفتتن، اسپری کلد ماریس، و سیترزین دادم وفقط شبا بیشار میشه سه روز پیشم ماست محلی دادم البته که نمیدم لبنیات محلی بجز کشک، الان ممکنه ازچی باشه

7 پاسخ 299 بازدید


نوازد ۳ ماهه و عرق کردن سرش طبق عکس

سلام وقتتون بخیر دخترم ۳ ماهشه و بعضی موقع ها سرش عرق میکنه فقط سرش هست اصلا بدنش عرق نمیکنه . حتی گاهی بیداره داره دست و پا میزنه بازی میکنه پیشانی و جلوی سرش خیس عرق میشه.شیرخشک میخوره دخترم موقع شیشه خوردن پیشانی و سرش عرق میکنه.ما شمال هستیم هوای خونه معتدله و حتی روب سردی هست زیاد گرم نیست .بنطرتون علتش چیه؟؟

20 پاسخ 405 بازدید


سلام دکتر جان دخترم ۹ ماهشه رفلاکسیه شیرخشک ببلاک ای ار مصرف میکنه

الان شیرخشکش نیست دیگه یه شیر بهمون معرفی کردن تروویتال ای ار میخوره بعدش شیرو میاره بالا چه شیری پیشنهاد میدین

13 پاسخ 261 بازدید


مولتی ویتامین در شیردهی

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
مصرف مولتی ویتامین اورامین اف در شیردهی مجازه؟ اگر مجازه مقدار مصرفش در هفته چندتاست؟

17 پاسخ 755 بازدید


علائم سرما خوردگی نوزاد

سلام دکتر جان وقت تون بخیر خودم و شوهرم سرما خوردیم دخترمم امروز شروع کرده به عطسه و دو سه تا سرفه کوچک داشته به نظرتون چی بهش بدم که نگیرش هرچند معلوم که داره مریض میشه عطسه زیاد میکنه چه داروی بدم شبا هم دماغش کیپ میشه

10 پاسخ 358 بازدید


دونه قرمز روی دست

سلام پزشک اوما خسته نباشید
دیروز داخل سرلاک دخترم(سرلاک گندم تنها) موز و خرما له کردم دادم بهش خورد. موز رو همیشه میخوره. خرما اولین بار بود.
بعدازظهرش دستش اینجوری شد.
دونه قرمز زده فقط ۲تا. دست میزنم برجسته هست کامل لمس میشه.
جای دیگه بدنش نشده , یکی روی بازو سمت چپ و یکی روی مچ سمت راست . میتونه از خرما باشه؟
حساسیت به خرماس؟ یا بخاطر گرمی خرما؟

8 پاسخ 239 بازدید


درد چرخشی زیر شکم در باداری

سلام و خداقوت خانم دکتر عزیز
من دو روزه درد زیر شکم دارم البته دیروز بیشتر پهلوها بود و نفخ داشتم امروز زیر شکم، یه بار زیر شکم‌طرف راست یه بار زیر شکم طرف چپ، معذرت میخوام گاهی یه تیر کوچیک در واژن و گاهی در مقعد حس می کنم، همه ی این دردها شدید نیست ولی خب تا حالا نداشتم کمی نگران شدم، زیر شکم حالت عضله گرفتن میگیره، آیا این دردها طبیعیه؟ و اینکه من فعالیت خاصی در طول روز ندارم ممکنه به دلیل عدم پیاده روی باشه؟ وقتی فعالیت دارم و سرپا آشپزی و ظرف شستن دارم اذیت میشم و دل درد میگیرفتم که با استراحت خوب میشدم، ولی این دو روزه فعالیت خاصی نداشتم و این دردها رو تاحالا تجربه نکرده بودم

22 پاسخ 325 بازدید


خیلی جالبه، قضیه برعکس شده الآن 😁

سلام
روز همگی بخیر ، دختر من تا چند هفته پیش شیرخشک رو کمکی میخورد ، الآن دیگه شیر خودم شده کمکی 😑😐😑😐

22 پاسخ 758 بازدید