مصرف مکمل ویتامین بارداری در شرایط غیربارداری
سلام خانم دکتر و خانمهای عزیز.اینمکمل رو دکتر برام نوشته بود وقتی باردار بودم.
الان تقریبا یه ماهه سقط کردم .
میتونم این مکمل رو استفاده کنم ؟یا فقط باید تو این دوران استفاده باید بکنم؟عکسشو میذارمپایین.
موقع خونگیری، خون خیلی کم میامد، مشکلی هست؟
سلام برای آزمایش خون چکاب یکسالگی پسرم خیلی کم کم خون میومد از دستش، بعدش خانمه ازم پرسید کم خونی داره؟ فامیلید؟ نگران شدم، خون یواش یواش اومدن ربطی به کم خونی داره؟
پدی لاکت و بی بی کر تفاوت
سلام خانم دکتر میشه تفاوت پدی لاکت و بی بی کر بفرمایید
و اینکه جایگزین هم میتونن باشن بدون تجویز پزشک
میدونید کجا میشه لوله های مرد و بست؟
سلام بالا پرسیدم...کسی میدونه تهران یا کرج کجا میشه ؟
نظرتون در مورد کاپ قاعدگی
سلام و وقت بخیر ، میخواستم نظر خانم دکتر درمورد کاپ قاعدگی و مارکهای موجود در بازار رو بدونم.
دوستانی که استفاده میکنید تجربیاتتون و مارکی که استفاده میکنید رو بهم بگید.
ممنون 🌹
اسهال،استفراغ و تب شدید کودک ۱۱ ماهه ام
سلام و عرض ادب خدمت پزشک اوما،دخترم از دیروزه حالش خوب نیس،اول اسهال داشت بعدش تب و از امروز صبح استفراغ،شیر خودم رو بخوره استفراغ،سوپ و هر چیزی بدم بالا میاره..،بردیمش دکتر چون صبح زود بود بردیمش کلینیک،داروهایی دادن اما هیچ تغییری تو تب و اسهال و استفراغ اش نداشت، داروهایی که تجویز کردن،قطره های ؛استامینوفن پاراکید،پدی لاکت،متوکلوپرامید و شیاف استامینوفن۱۲۵،و پودر او آر اس(برای درمان کاهش آب و املاح بدن ناشی از اسهال)،
تب اش با وجود قطره استامینوفن و شیاف خیلی دیر پایین میاد،اسهال اش هم بدتر از دیروز شده،استفراغ هم داره همچنان،چیکار کنم به نظرتون؟ دوباره ببرم دکتر؟
واکسن آنفولانزا بچه ها
سلام وقت بخیر..
دخترم یبار یه دوز ۰/۵ واکسن زده... الان باز یه دوز دیگه باید براش بزنم.. اما خودم که باردارم باید چیکار کنم دوتا واکسن ۰/۵ باید بگیرم بزنم با هم .. یا دوز کامل هم وجود داره؟
و اینکه متاسفانه الان دو هفته ست تموم داروخانه ها رو گشتم جز ایرانی هیچی ندارن و میگن نمیارن . اگه واکسن دخترم بیشتر از یه ماه فاصله باشه طوریه؟ مثلا ۴۰روز
میخوام از شهر دیگه تهیه کنم
تفسیر آزمایش خون قبل از جراحی
سلام و درود خسته نباشید پزشک محترم اوما
من ماه دیگه ان شاالله جراحی بای پس معده میخوام انجام بدم میخواستم ببینم از نظر شما آزمایشم خوبه؟
جراح خودم گفتن خوبه خواستم نظر شما رو هم بدونم
بعد جراحی ب نظرتون عدد تیروئید و قند خون پایین میاد؟
شیر شب کودک یک ساله
سلام خدمت مامانای گل و خانم دکتر عزیز ،شنیدم قطع شیر شبانه توی اشتهای نوزادان و کودکان تاثیر زیادی داره ،بچه من از شب تا صبح ۳ بار برای شیر بیدار میشه که هر بار از ۶۰ تا ۱۲۰ سی سی شیر میخوره و نزدیکای صبح هم شیر خودم رو میخوره ،چکار کنم که این عادتش ترک بشه و اینکه خواب خودم و خودش هم مختل میشه ،ممنون میشم اگه تجربه ای در این زمینه دارید بفرمایید 🙏🙏🙏🙏
سرفه های خلط دار
سلام وقت بخیر.دخترم یکم سرفه های خلط دار داره.چه شربتی بهش بدم خوبه؟
کار نکردن شکم نوزاد۱۵روزه
سلام دکتر جان دخترم شکمش کار نمیکنه ۲یا۳روز یکبار کار میکنه
۱۵روزشه شیر خودمو میخوره شیر خشکم میخوره اول آبتامیل میخورد حس کردم بهش نمیساخت الان نان بهش میدم خیلی باد معدشو میده بیرون ادرارم میکنه ولی مدفوع دیر به دیر چیکار کنم شکمش کار کنه؟
سفر در سه ماه دوم با هواپیما
سلام
ایا سفر با هواپیما در هفته ۱۹ و ۲۰ بارداری بلامانع هست؟
مدفوع خیلی ابکی نوزاد دلیلش چیه با عکس
سلام پسر من ۲ هفته میشه شیرخشکشو عوض کردم ببلاک میدم ۱۰ روز اینا میشه مدفوع اش ابکیه حالا دو روزم هست دیگ بهش اون شیر رو نمیدم ولی از قبلم بدتر شده مدفوع اش شدید ابکی شده اینو بگم همون روزی یک بار یا دوبار دفع داره اما ابکی با شیرخشک الاقل یکم بهتر بودمدفوع اش الان شدید ابکیه
تزریق ژله عضلات پا
سلام دوستان شما در مورد تزریق ژل به عضلات پا برای جلوگیری از پا درد اطلاعی دارین
مامانم پا درد شدیدی داره یه دکتر بهش گفته باید ژل تزریق کنه
الانم نگرانم یکوقت بد یا خطرناک نباشه
لطفا اگه اطلاعی دارین راهنمایی کنید
خونریزی بعد از ۴۵ روز
سلام صبحتون بخیر ،دکترجان من ۴۵ روز هست طبیعی زایمان کردم هنوز خون ریزی دارم از روز اول تا تقریبا ۲۰ روز خون ریزی با ترشح تنباکویی داشتم فقط فک کنم روز ۱۲ام بود که یه دفعه یه لخته بزرگی ازم خارج شد رفتم دکتر گفت مشکلی نداری از روز ۲۱ ام تا به امروز از دوباره خون ریزی دارم خونش شبیه پریودی هست زیادم نیس اما پاک نشدم این همه مدت
عوض کردن شیر خشک اپتامیل
سلام
دخترم 10 روزشه، از روز اول بهش شیر خشک اپتامیل پرونوترا دادم، 3،4 روز اول خوب بود، هروز پی پی میکرد، ولی یهو 3 روز دچار یبوست شد، که با ماساژ شکم و مقعد با روغن زیتون بلخره دستشویی کرد🤦🏻♀️
حالا دوباره 1 روز کامل که پی پی نکرده، میخواستم بدونم میتونه از مدل شیر خشکش باشه؟
بخوام عوضش کنم چی باید جایگزین کنم؟
و اینکه یهو میشه قبلی رو قطع کرد و از شیر خشک جدید بهش داد یا پروسه خاصی داره؟
نداشتن تب واستفاده از پاراکید
سلام خانم دکتر دخترم ویروس جدید گرفته الان پنج روزه تا سه روز تب داشت وسرفه وعطسه الان از دیروزه تب نداره وپاراکید هم ندادم بهش ولی خیلی بیقراره همش پاهاشو میزنه انگار پاهاش درد داره واصلا خوب خوابش نمیبره بنظرتون بهش پاراکید بدم؟اخه میترسم باز دماش زیاد پایین نیاد
خوابیدن گربه مریض در کالسکه بچه 😭😭😭😭😭😭😭
پزشک محترم و مادران عزیز سلام
من امروز روی کالسکه پسرم یه تشک انداختم و گذاشتمش توش، بعد بیقراری کرد سریع برداشتمش. خدا منو مرگ بده عینک نزده بودم مو گربه و رد خون ندیدم روش. حالا همسایه مون شوهرمو دیده میگه شب گربه رفته تو کالسکه بچتون. شوهرم میگه کالسکه پر مو و خون بود چطور ندیدی؟ بچه مریض میشه و... خدا منو مرگ بده چکار میتونم براش بکنم؟ باید آزمایش ببرم؟ تو رو خدا اگه تجربه ای دارید راهنمایی م کنید دارم از غصه میمیرم 😭😭😭😭
تپش قلب ناگهانی در خواب
سلام خانوم دکتر عزیز. وقتتون بخیر باشه.
من دیشب شامی که خوردم مال دو سه شب پیش بود و یکم احساس کردم معده مو اذیت کرد ولی خب من رفلاکس اسید دارم. یکی دو ساعت بعد شام یه نارنگی و قرص فرودین خوردم و خوابیدم و حس میکردم ضربان قلبم یکم کوبنده ست. دقیقا یک ساعت بعد نمیدونم با تپش قلب بیدار شدم یا بلافاصله با بیدار شدنم تپش قلب گرفتم و تا دو سه دیقه نفس عمیق که میکشیدم و حالت سجده میرفتم بهتر میشد و دوباره شروع میشد. به همراهش اسید معده مو تو گلو حس میکردم و معده ام هم یکم میسوخت و ببخشید چندبار باد گلو داشتم.
تپش قلبم عرض نهایتا 5 دیقه خوب شد. ولی میخوام بدونم ممکنه به شلی دریچه هم ربطی داشته باشه؟ من شلی دریچه دارم ولی خفیفه و هر دو سال باید چک بشه که آخرین بار اسفند گذشته بود. دارویی هم بابتش مصرف نمیکنم.
عفونت در اوایل بارداری
من الان اول هفته ششم هستم ی کم خارش دارم بدون سوزش یا ترشح بد رنگ.الان باید چیکار کنم؟




