Ooma

سرماخوردگی و تب نوزاد ۹ماهه

سلام خانوم دکتر ،پنج روز پسرم سرماخورده(آبریزش ،سرفه،تب ) از شب دوم ب بعد تب می‌کنه و من مرتب هر ۸ساعت استا میدم،الان ساعت ۲استا دادم گفتم ندم بینم چی میشه دیدم ساعت ۱۰شب دمای بدنش شد۳۷.۵ بلافاصله بهش استا دادم،حالا سوالم اینه من تا کی باید استامینوفن بدم خطر نداره؟داروهای که دکتر تجویز کرده پلارژین ، اموکسی سیلین
،اسپری سدیم کلراید،استامینوفن پاراکید

6 پاسخ 315 بازدید


اختلاف دوهفته بیشتراز سن واقعی دربارداری

سلام خانم دکترجان.ببخشید خانم دکتر من تاریخ آخرین پریودم 20بهمن بودو سن بارداریم براساس ان تی 37هفته و شش روزه ،ولی سونوگرافی دادم گفت که سن بچه 39هفته و شش روزه و وزنش 3528 هست.دکتر برای من نوبت سزاریمنویک هفته ی دیگه تعیین کرده.و گفت مشکلی نیست یک هفته دیگم صبرکنی...الان بنظرشما این موضوع عادیه ؟من قندم سه هفته پیش ۹۲بودوواقعیتش رعایتم نکردم.البته بگم همسرم هم هیکلیه.بنظرتون این موضوع ژنتیکیه یا بهتراینه سزارینمو جلو بندازم ؟دردزیردل و کشاله ی رانم دارم خیلی.حرکات نی نی هم خوبه فعلا خداروشکر

8 پاسخ 526 بازدید


شربت آهن برای نوزاد ۶ماهه

سلام دکتر عزیز و دوستان شربت ایروفکس برای نوزاد ۶ماهه مناسب می باشد

11 پاسخ 388 بازدید


بندناف نوزاد یازده روزه

سلام خانم دکتر . بچه من یازده روزشه و چند روزه بند نافش افتاده ولی ی ترشحات قهوه ای رنگی ب لباسش میخوره و انگار هنوز رطوبت داره .باید چیکارش کنم و اینکه میشه حمومش برد با این وضعیت یا نه‍

13 پاسخ 527 بازدید


آزمایش هورمونی ،قند ،تیروئید و....

سلام خدمت دکتر اوما
میخواستم آزمایش رو بدونم جوابش چه جوریه ؟؟؟

16 پاسخ 253 بازدید


خشکی و تیرگی لب کودک

سلام خانوم دکتر وقت بخیر
ببخشید لب دخترم دو روزه اینجوری شده ؟ نگران شدم ممکنه از کمبود ویتامینی چیزی باشه؟
شربت آسماویت بهش میدم و اهن سیدرال
چندروزه خیلی بی اشتها شده

19 پاسخ 533 بازدید


طول سرویکس و سرکلاژ نشدن

سلام خدمت دکتر و دوستان عزیز .رحم بنده دوشاخ هست و کامل به دو قسمت مساوی تقسیم شده.از اول بارداری تا هفته ,۱۸ طول سرویکس ۳۹ mm بود به همین خاطر پزشکاها مایل به انجام سرکلاژ نبودن قرار شد هر دو هفته یکبار سونو واژینال جهت بررسی طول سرویکس انجام بشه ک اگه پایین اومد تا هفته ۲۴ سرکلاژ اوژانسی انجام بشه .امروز سونو انجام دادم طول سرویکس ۳۶ شده بود.سوال بنده این هست اگه در هفته ۲۴ به بالا ک محلت سرکلاژ تموم میشه طول سرویکس من همچنان پایین بیاد چیکار کنم ؟؟؟

37 پاسخ 806 بازدید


هفته ۳۷ و درد شدید کمر و لگن و کشاله

سلام وقت بخیر
پزشک محترم وقت بخیر
الان چند روزی هست به شدت کشاله ران و لگن ام درد میکنه تا حدی که راه رفتن و گام برداشتن و روی زمین نشستن سخت شده برام، میتونم شیاف استامنیفون ۵۰۰ یا دیکلوفناک استفاده کنم؟ شیاف پروژسترون چطور تاثیری تو کاهش درد داره ؟
هنوز به زایمان ام مونده و از ۱۸ به بعد هستش اما خیلی اذیت ام و سنگینی سر بچه رو روی مثانه و دردش رو روی واژن ام که تیر میکشه کامل حس میکنم و خیلی اذیت ام
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید 🙏🌿

14 پاسخ 647 بازدید


تفسیر ازمایش ادرار

سلام خانم دکتر
چند وقت پیش آزمایش ادرار دادم خوب و تمیز نمونه نگرفتم جوابش مشکوک‌ به عفونت بود که تکرار کردم . ممنون میشم مقایسه کنید.

7 پاسخ 282 بازدید


زگیل تناسلی در بارداری

سلام خانم دکتر
من کمتر از یک ماه پیش آزمایش hpv دادم و منفی بود
الان احساس یه دونه ای در دهانه ی مهبل میکنم
آیا ممکنه من این بیماریو داشته باشم؟
آخه شنیدم بین دو تا سه ماه زمان میبره تا دونه ها آشکار بشن
با توجه به آزمایش اخیرم من ممکنه مبتلا باشم؟
بخاطر بارداریم میترسم

6 پاسخ 586 بازدید


دادن شیر گاو و آب هویچ به بچه ۱ ساله

سلام اومایی های مهربون
پسرم یک سال و یک ماهشه میتونم بهش اب هویچ و شیر گاو بودم...
شیر گاو و با عسل باید بدم؟

14 پاسخ 562 بازدید


درخواست راهنمایی برای عمل واریکوسل

سلام وقتتون ب خیر
همسرم آزمایش اسپرم و سونوگرافی انجام دادن
آزمایش اسپرم شون 0.09 در یک میلی لیتر بود حرکت و مورفولوژی صفر بود و در سونوگرافی واریکوسل گرید دو داشتن
مدارک پزشکی رو به یک دکتر فوق تخصص ناباروری مردان نشون دادیم گفتن باید به روش میکروسکوپی عمل بشه که فقط در تهران هست
اما الان دقیقا نمیدونیم پیش کدوم دکتر بریم که هم خوب عمل کنن هم واقعا نتیجه بگیریم ؟
با توجه به اینکه آزمایش اسپرم شون اصلا خوب نیست

ما شهرستانیم و رفت و آمد به تهران برامون سخته برا همین میخوایم یه دکتر مطمئن باشه که سریع بهمون وقت عمل بده و نگه اول بیاین برای ویزیت تا بعد....
ممنون میشم اگه راهنمایی مون کنید

6 پاسخ 492 بازدید


ازمایش قند بارداری در ۲۸ هفته و ۴.۵ روز

سلام وقت بخیر من ۲۷ هفته و ۶ روزمه
دکتر برم ازمایش قند نوشته،
ازمایش رو ۲۸ هفته و ۴ روز بدم مشکلی نداره؟
چون الان نمیتونم دسترسی داشته باشم

2 پاسخ 193 بازدید


ازمایش قند رو تا چند هفتگی میتونیم بریم؟

سلام من ۲۷ هفته و ۶ روزمه
عروسی خواهرمه شکلات و شیرینی اینا خوردم البته معمولی ها غذامم خیلی رعایت نکردم
حالا شنبه ک خود عروسیه من کی برم ازمایش بدم؟
میترسم فردا پس فردا برم قندم بالا باشه
تا کی وقت هست واسه ازمایش قند؟
ینی مثلا ۲۸ هفته و ۳ روز برم مشکلی نیست؟

3 پاسخ 190 بازدید


کمر درد و گرفتگی

دکتر جان سلام
من از دیروز به شدت کمرم گرفته دقیقا همونجایی برام امپول سزارین زدن یکم سمت راستش خیلی درد میکنه نمیتونم بشینم یا خم بشم
پای سمت راستمم درد گرفته
چی میتونم بخورم؟ درضمن شیر خودمو ب دخترم میدم کامل
چی بخورم ک تو شیرم تاثیری نداشته باشه خوب بشم خیلی اذیتم😪

7 پاسخ 187 بازدید


تفسیر جواب آزمایش همسرم

سلام
آزمایش ها واسه همسرم هست
جوابشو بگید
ممنونم

8 پاسخ 302 بازدید


لطفا بی بی چک ببینید

سلام دوستان همراه اومایی من.این بی بی چک نگاه کنید من توهم زدم یا خط داره؟

52 پاسخ 985 بازدید


برا عفونت گوش چیکار کنم؟

سلام عزیزان خوبین ببخشید پسرم از دیشب تبش ۳۹ هستش اسهال هم میکنه دستمو به گوشش میزنم گریه میکنه میشه از گوشش باشه ؟ چیکارش کنم تو رو خدا میشه راهنماییم کنین 🙏

8 پاسخ 322 بازدید


ننو برای نوزاد دو ماهه

سلام مامانا خوبین؟ مامانا کیا ننو رو خودشون تو خونه بستن؟ لطفا طریقه ی بستنشو میگین؟ مثلا اینکه به دیوار میخ بزنم؟ پارچه چجوری باشه؟ طنابش چی؟ اگه عکس از ننو خودتون دارین برام میفرستین؟ شبا خیلی اذیت میکنه با اینکه تقریبا هیچی نمیخورم اما بازم کولیکش ما رو از پا دراورده...داروهای کولیک هم بهش نمیدم حس میکنم رفلاکسشو بدتر میکنه

29 پاسخ 1,302 بازدید


جنسیت جنین در سونوی ان تی

سلام دوستان کسی هست توی سونوی ان تی بهش بگن بچه احتمالا پسره و درست باشه؟

37 پاسخ 761 بازدید