Ooma

جواب سونوگرافی غربالگری آنومالی

سلام به دکتر اوما سونوگرافی غربالگری آنومالی من را بررسی میکنید
اکوقلب چیه خطرناک خیلی نگرانم؟؟
بااین که توآنومالی بهم گفتن نگران نباش اینجا قلبش مشکل نداره,فقط برای اطمینان میفرستیم

30 پاسخ 393 بازدید


سرما خوردگی در بارداری

سلام‌خانم دکتر‌خسته نباشید..من دو هفته گلوم دردای ریزی داشت ک دیفن هیدرامین میخورم هر ۸ ساعت..امروز ابریزش بینیم شروع شد..ب نظرتون واسه ابریزش بینی چ دارویی میتونم مصرف کنم؟؟و چیکارکنم زودترخوب شم؟؟

8 پاسخ 327 بازدید


چکاب شدن سالیانه با آزمایش

سلام خانم دکتر عزیز شبتون بخیر یک سوال داشتم خواستم بدونم آزمایشی هست که با یک بار خون دادن کلا از همه نظر چکاب بشم ...
از بابت سرطان و.....اینا منظورمه
بعد از نظر عفونت ها چطور چه ازمایشاتی هست که باید انجام بدم
و اینکه ازمایش گرونی هست؟

5 پاسخ 273 بازدید


لکه سفید صورت کودک

سلام خانم دکتر پسرم نزدیکه یه ماه این لک رو صورتش افتاده دیروز دقت کردم بزرگ تر شده خطرناکه?
ببرمش دکترش؟
از بین میره؟

16 پاسخ 460 بازدید


تفسیر آزمایش خون و ادرار

سلام دکتر عزیز و محترم اوما . لطف میکنید این آزمایش خون و ادرار رو تفسیر بفرمایید ؟

10 پاسخ 222 بازدید


جواب آزمایش تیروئید و قند

سلام روزتون بخیر . میشه جواب آزمایش من رو بگید چطور هست باتشکر

2 پاسخ 284 بازدید


سزارین در هفته ۳۸

خانم دکتر عزیز سلام و خدا قوت
من امروز طبق تاریخ آخرین قاعدگی ۳۷ هفته و یک روز و طبق سونو ان تی ۳۷ هفته و سه روز هستم دکترم تاریخ سزارین رو ۱۵ ابان زده که طبق ان تی میشه ۳۸ هفته و ۲ روز و طبق تاریخ قاعدگی ۳۸ هفته میشه الان سوال من این دکترم هیچ حرفی از تزریق آمپول ریه نزدن به نظرتون واقعا نیازی نبود نگرانم که ریه های بچه مشکل پیدا نکنه

15 پاسخ 518 بازدید


سوزش گلو سرماخوردگی ک

سلام دکترجان اومایی ها
گلوم میسوزه میخوام سرمابخورم
چ قرصی مجاز بخورم شیر خودمو میدم

2 پاسخ 250 بازدید


راهنمایی راجع به سونو وزن ۳۲ هفته

سلام به اومایی های عزیزم
بچه ها برای سونو وزن باید چیز شیرین بخوریم یا نه یه سونو ساده است؟
راستش شک داشتم چون شنیدم یه سونو معمولیه و نیازی به تکون خوردن بچه نیست،آخه بچه من کلا خجالتیه،زیر اسکنر سونو یه گوشه میره و تکون نمیخوره

11 پاسخ 1,051 بازدید


دخترم چشماشو فشار میده

سلام دختر ۴ سال و نیمشه و چند روزی هست چشماشو فشار میده رو هم گاهی میگه دوس دارم بخارونمشون یه روز خو ب میشه دوباره برمیگرده البته قبل از اینکه شروع بشه یر بازی میکرد و دگریه کرد چشماشو با دسست کثیف مالید . از یه طرفم وقتی عصبانی گیشه یا به تلویزیون خیرهیشه بیشتر میشه این حالتش . یه چند بار براش اشک مصنوعی ریختم گفتم شاید کثیفی باعث خشکی شده یکم بهتر شده بعدش
کسی هست بتونه به من کمک کنه بدونم چشه

7 پاسخ 288 بازدید


سکسکه جنین در هفته ۳۰

با سلام
الان سه روزه که روزی دوبار احساس میکنم سکسکه میکنه تو شکمم
میخواستم ببینم طبیعیه یا نه ؟
پیگیری کنم ؟

50 پاسخ 457 بازدید


تفسیر آزمایش تیروئید

با سلام خدمت پزشک اوما این آزمایش خواهر شوهرم هستش میشه بی زحمت تفسیر کنید بچه 4ساله س مادرزادی کم کاری تیروئید داشته یه مدت دارو مصرف کرده الان یک ساله داروهاشو سر خود قطع کردن و حالا بعد یک سال رفتن آزمایش میخاستم تفسیرشو بگید لطفاً

15 پاسخ 302 بازدید


سلام خانم دکتر عزیز من چند روزه ترشح سفید شیری رنگ دارم ولی ترشحاتم بومیدن

طوری ک واضح بوشو حس میکنم الان براچند روز اومدم روستا ودسترسی ب دکترم ندارم فک میکنم عفونت دارم خیلی نگرانم چ قرصی میتونم استفاده کنم؟
درضمن خانم دکتر تو هفته های من از چه مکمل هایی باید استفاده کنم من هنوزم یدناتال مصرف میکنم خوبه بنظرتون یامکملموعوض کنم؟
پیشاپیش از پاسخ گوییتون متشکرم🙏🏻

14 پاسخ 494 بازدید


تیک عصبی یا تشنج کودک دکتر جان لطفا بیا

دکتر جان بچم از 14 ماهگی ک راه افتاد گاهی اوقات سینه و شکمش رو میداد جلو و شونه هاشو میداد عقب. من از همون موقع متوجه شدم ب مادرم و مادرشوهرم گفتم گفتن چون هنوز خوب تعادل نداره عادیه. ب مرور ک کامل مسلط راه رفت و بدوبدو کرد بازم اینکارو می‌کرد. من هیچ بچه ای اطرافم ندیدم ک اینجوری کنه. الان ک بزرگ شده و تقریبا دوسالشه. مدتی بود ک دیگه این حرکت رو انجام نمی‌داد. اما الان چند روزه باز برگشت کرده. دقیقا شونه ها رو میده عقب و قفسه سینه و شکمش رو میده جلو. خانوم دکتر دارم دیوونه میشم. نکنه تیک عصبی یا تشنج باشه؟؟؟؟ ما اصلا تشنج این مدلی داریم؟ توی نوزادی رفلاکس شدید داشت چشمش رو چشمک میزد دکتر تشنج رو رد کرد و خوبم شد. الان باز این مدلی میکنه. یعنی چیه؟ آیا فقط رفتار بچگانست؟

9 پاسخ 918 بازدید


دادن قرص نولپازا۲۰ به نوزاد ۳ ماهه برای رفلاکس پنهان

سلام خانم دکتر عزیز
پسر من ۳ ماه و سه روزشه ، از اول کولیک و دل درد داشت و بعد متوجه شدم رفلاکس پنهان داره، خوب شیرمو میخوره و وزن میگیره ، توی روز بیقراری زیاد داره و خوابش کمه ولی شبا کم اذیتم میکنه و بیشتر میخابه، ۱ ماه و نیم رژیم غذایی گرفتم و خیلی محدودیت داشتم، گوشت گاو و گوساله و لبنیات و کاکائو و کافئین گوجه وتخم مرغ ، سبزیجات و یه سری میوه ها ، مغزی جات و آجیل مصرف نکردم، همچنان رفلاکس رو داره ولی کمه ، مشکلم باهاش این بود که نمیتونستم بزارمش زمین و به کارهام برسم ، گریه میکنه و دوست داره بغلش کنم ، توی روزم اگر بخابه مدام پامیشه ، امروز که دکتر رفتم گفت محدودیت هارو کم کم بردارم و هر چی میخام بخورم ، منتها به بچه قرص نولپازا ۲۰ داده که ۴ قسمت کنم و هر صبح دوتا قسمت و عصر یک قسمت به پسرم بدم ، در کنارش برای کولیک دوتا قطره دادن.من عوارض دارو رو خوندم و اینکه برای زیر ۱۲ سال و شیردهی ممنوع هست ترسیدم بدم به پسرم، نظر شما چی هست به نظرتون اگر ندم مشکلی داره و بدتر میشه؟ عکس داروهاشم براتون میفرستم.قطره ای هم که دادن گفتن برای کسایی که اسید معده دارن مناسب نیست ...

13 پاسخ 1,008 بازدید


حساسیت به پروتئین گاوی

سلام وقت بخیر خانم دکتر
حساسیت به پروتئین گاوی چند روز بعد از استفاده از شیر خشک یا لبنیات گاوی خودشو نشون میده ؟ ممکنه بعد سه یا چهار ماه شیرخوار دچار اگزما بشه؟ یا همون یکی دو روز اول علائمش شروع میشه؟

10 پاسخ 269 بازدید


بالا آوردن بعد از واکسن چهارماهگی

سلام به پزشک اوما.
امروز واکسن ۴ ماهگی پسرم‌رو زدیم.عصری آورد بالا ی کم،بعد ک پاراکید دادم بهش کلشو آورد بالا بعد اون هم خواستم‌دوباره بهش پاراکید بدم حالت عوق زدن میگیره.چیکار کنم؟پیشونیش کمی داغه ولی بدنش نه.چیکار کنم؟

18 پاسخ 279 بازدید


برفک دهان نوزاد 24روزه

باسلام خسته نباشید دکترجان
من بچم24روزشه 10روزی میشه دهنش برفک زده قطره نیستاتین شروع کردم براش زدم یدونه قطره تموم شد تقریبا برفک دهنشم کم شد دوباره دیدم داره زیاد میشه یکی دیگه بازکردم زدم اونم تموم شد دیروز رفتم دکتر گفت یکی دیگه بزن تا درمان بشه یه قطره دیگه داد ویوله دوژانسین گفت روزی سه مرتبه بریز داخل دهنش دیشب ریختم بنفش شد خیلی ترسیدم روش رو خوندم دیدم نوشته غیر خوراکی حالا سوالم اینه من چجوری استفاده کنم چون هرطوری بریزم دهنش بلعیده میشه

17 پاسخ 381 بازدید


دیدن خون در مدفوع نوزاد

وقت بخیر موقع تعویض انگار یه رگه خون تو پوشکش دیدم اولین باره و اینکه صبح وقتی میخاست مدفوع کنه خیلی زور زد
ولی اینو الان دیدم پسرمم مشکلی نداره گریه و بی قراری نمیکنه علتش چیه؟

32 پاسخ 379 بازدید


سرماخوردگی و گلو درد

سلام خانم دکتر من از دیروز گلوم میسوزه تو هفته هفت هستم
دارو بخورم مشکلی نداره؟
اگه مشکلی نداره چه دارویی بخورم؟

6 پاسخ 269 بازدید