Ooma

واکسن کرونا در بارداری

سلام وقت بخیر
من حدود ۶ماه از واکسن دوز سوم کرونام میگذره
هر سه دوز سینوفارم زدم
ایا الان در بارداری واکسن بزنم؟
توی خونواده همسرم و افراد خونواده رعایت نمیکنن و ماسک نمیزنن
خودم رعایت می کنم اما بقیه نه
واکسن کرونا برای زنان باردار مجازه؟یا ضروریه؟

19 پاسخ 408 بازدید


سرما خوردگی کودک ۷ ماهه

سلام خانم دکتر مهربون و مامانای عزیز دخترم ۷ ماهشه گمانم سرما خورده خیلی بی تابی میکنه و بیقراره آب بینیشم میاد دور چشماشم قرمز شده و احساس میکنم گلوشم درد داره قبلا دکتر بردم واسش شربت بنفشه باریچ نوشت خاطرم نیست چه جوری و چه مقدار باید بهش بدم چکار کنم حال دخترم خوب بشه غذا هم نمیخوره قبلا خیلی قشنگ میخورد الان فقط شیر خودمو میخوره

1 پاسخ 341 بازدید


دیدن لکه صورتی خیلی کم رنگ تو ادرار نوزاد دوماهه

سلام خوبین
دوستم لک صورتی خیلی کم رنگ تو ادرار بچش دیده خیلی نگرانه امکان داره کم آب باشه روزی ۶۰ سی سی آب میده بهش

5 پاسخ 651 بازدید


فشار به واژن و تیر کشیدن

سلام خانم دکتر عزیز آیا فشار اومدن به واژن و تیر کشیدن اون چند بار تو روز نشونه زایمانه ؟ من نه دل درد دارم نه کمر درد ولی در روز چند بار بچه خودشو سفت میکنه.
احساس میکنم به سرکلاژم فشار میاد که اونجوری تیر میکشه
این علائم طبیعی هست یا به دکتر مراجعه کنم ؟

23 پاسخ 617 بازدید


شیردادن به نوزاد در شب

سلام وقت بخیر
دخترم ۶ ماهه است و ۷ کیلو وزنشه
در طول شب اصلا برای شیر بیدار نمیشه،شاید یه گریه کوتاه کنه ولی سریع بعدش میخوابه و حتی شیر هم بخوام بهش بدم قبول نمیکنه و زود میگیره میخوابه
ایا تو این سن نیاز در طول شب خودم بلندش کنم و بهش شیر بدم یا نیازنیست و درطول روز کافیه؟(چون وزنش یه مقدار کمه)

49 پاسخ 614 بازدید


تفسیر نمونه برداری سینه

سلام خانم دکتر خسته نباشین یک نمونه برداری انجام دادیم لطفاً تفسیرش میکنین متشکرم

16 پاسخ 1,600 بازدید


دوستانی ک بندناف جنین رو ذخیره کردن بیایین

سلام بچه ها کجا باید اینکارو انجام بدیم؟ ی راهنمایی میکنید؟

57 پاسخ 1,295 بازدید


علائم یائسگی (گر گرفتگی )

سلام خانوم دکتر
مامان من متولد ۵۱ هست و علائم یائسگی رو داره، هر چندماه پریود هم میشه گاهی دوماه پشت سر هم، گاهی هم نه
یکی از علائمش گر گرفتگی هستش ک الان تقریبا ۲ سالی هست دچارش شده و خیلی اذیتش میکنه راهی هست برای مهار کردن این گر گرفتگی یا حتی کم کردنش؟ اخه خیلی اذیته

6 پاسخ 706 بازدید


کوچک شدن شکم در بارداری

سلام وقتتون بخیر
من اوایل هفته هفده بارداری هستم و کلا خیلی لاغرم(چون ویار شدید هم داشتم تا همین سه هفته پیش حالت تهوع شدید و... داشتم که باعث شد کلی وزن کم کنم).الان مشکلم اینه که شکم ندارم.یعنی یه یه هفته ده روزی یکم شکمم بزرگترشد ولی از دیروز تاحالا مجددا شکمم کوچیک شده میشه بگید علتش چیه؟نگرانم

11 پاسخ 1,057 بازدید


گلوبچم یکم عفونت کرده سفکسیم میگرفتم میدم

الان هرجاداروخانه میرم نداشتن شما تاحالا آزیترماسین دادید دز چند دادید

4 پاسخ 346 بازدید


خانم دکتر و اومایی های عزیز بچه هفت ماهم مدام بالا میاره مشکل کجاست؟

من یه ماهه به صورت نامرتب غذای بچمو شروع کردم تو این مدت 5 بار بهش فرنی یا آب برنج یا برنج له شده دادم هربار 2 ساعت بعدش تا دوروز کامل بالا آورده و تب کرده مشکل چیه چیکار باید کنم چیز دیگه ای فعلا غیر برنج بهش ندادم و اینکه شیرخشک و شیر خودمو میخوره البته شیر خودم کمتر شده... و دختر بزرگترمم مدام استفراغ میکرد وقتی بچه تر بود نمیخام باز اونو تکرار کنم تو خونه چه راه حلی دارین؟

16 پاسخ 495 بازدید


درد تخمدان سمت چپ

سلام خدمت پزشک اومای عزیز؟
امروز ۲۱ سیکلم هستم و سیکل من ۲۶ روزس .
از ظهر تخمدان سمت چپم درد میکنه (میگیره و ول می‌کنه )
وقتی مشغول کار هستم دردش نسبتا کمتر ولی دراز میکشم دردش بنظر خودم بیشتر میشه، ممکنه نشانه عفونت باشه.

13 پاسخ 586 بازدید


لختگی خون در نوک سینه در دوران شیردهی

سلام دکتر اوما.امروز بر اثر درد در هنگام شیردهی ب سینه‌ام نگاه کردم دیدم نوک سینه‌ام یه تیکه کبودی و لختگی یا (شاید جمع شدن و خون تو یه نقطه)داره.ماه آخر بارداری هم یه لک قرمز رو همون سینه ام ایجاد شد ک سفت بود.فکر کردم جوشه و دیدم برطرف نشده.دیگه دخترم ک بدنیا اومد نرسیدم برم دکتر.
اما امروز با این لختگی خون ترسیدم.علتش چی میتونه باشه.لطفا ب سوالم پاسخ بدید.تا فردا بشه بتونم وقت بگیرم میمیرم از استرس.
و اینکه شیردهی رو قطع کنم ؟؟؟؟؟؟؟

22 پاسخ 674 بازدید


پریودی بعد از زایمان

سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید 🙏🌷
دکتر جان من الان ۳ ماه و تقریبا ۲۵ روزه زایمان کردم
اول که تا ۴۰ روز لکه بینی داشتم بعدش پاک بودم تا هفدهم این ماه که پریود شدم و مثل قبل ۶ روزه پاک شدم ولی الان بعد ۷ روز پاکی دوباره پریود شدم خونریزیم کمه روی پد نیس ولی هر دفعه میرم دسشویی یا دستمال میزنم خونریزی روشن دارم علتش چی؟
من تا ۳ ماه اول زایمان روزی ۲ عدد قرص آهن میخوردم چون کم خون بودم
ممنون 🙏

10 پاسخ 552 بازدید


سونوگرافی هفته ۱۵ بارداری

سلام. سوال من اینه که نوشتن سونوی هفته ۱۵ طبیعی هست؟ من یه بار هفته ۱۲ سونو داشتم و همه چیز بر اساس گفته دکترم مرتب بوده اما برای من سونوی ۱۵ هفته نوشتن! جای نگرانی هست؟

17 پاسخ 486 بازدید


دوستان یه سوال دارم ؟

شوهرم رفته سرخود اوون ماکرو ویو گرفته بعد من قبلترا خونده بودم استفاده زیاد از ماکرو ویو خوب نیس؟ میخاستم نظر شمارو هم بدونم و اگه اطلاعاتی از ش دارین بهم بگین پون گویا فروشنده گفته جدیدترین مدلشه؟

23 پاسخ 887 بازدید


تفسیر جواب آزمایش در سیکل پانکچر

سلام خانم دکتر عزیز. وقت بخیر.
من در سیکل پانکچر هستم و از روز سوم پریود دارم دارو مصرف میکنم. این آزمایش خون قبل عمل پانکچرم هست. چند روز قبلش هم سرماخورده بودم که حتا به دکترم گفتم، گفت مشکلی نیست.
الان نگرانیم بابت آیتم W.B.C هست... میشه لطف بفرمایید و تفسیرش کنید.

11 پاسخ 779 بازدید


کرونا در هفته نهم بارداری

سلام
من کرونا گرفتم رفتم دکتر گفت هیچ دارویی نمیتونه بده به خاطر بارداری گفت فقط مایعات زیاد بخور و ویتامین سی داد.
با توجه به اینکه حال من داره هی بدتر میشه، ممکنه راهنمایی کنید چه چیزهایی بخورم که موثرتر و بی ضرر باشه؟

31 پاسخ 564 بازدید


نگهداری قطره پدیابست و طرز استفاده

سلام من از ۶ ماهگی قطره پدیا بست میدم ب پسرم
دکترش اصلا نگفت یخچالیه
داروخونم نگفت حتی🤦🏼‍♀️
امروز خیلی اتفاقی دیدم نوشته یخچالیه
حالا چی میشع🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🥺🥺🥺🥺🥺

3 پاسخ 407 بازدید


خوردن آستامینوفن ۵۰۰ دربارداری

سلام من کرونا گرفتم بدن درد دارم میتونم آستامینوفن ۵۰۰ مصرف کنم تا چند تا میتونم هفته ۲۲ بارداری هستم دیگه چه دارویی خوبه میتونم استفاده کنم

16 پاسخ 717 بازدید