برا درمان عفونت ادرار چیکار کنم؟
سلام دکتر اوما و دوستای عزیزم
من عفونت ادرار دارم،مرتب باید برم دسشویی یعنی هر پنج دیقه،همش احساس ادرار دارم ولی میرم دسشویی خبری نیست،چیکار کنم،میتونم قرص مصرف کنم،قرص سیپروفلوکساسین
چطوری شیر خشک بدم بهتره؟وعده بیشتر و حجم کمتر یا وعده کمتر و حجم بیشتر؟
سلام خانوم دکتر عزیز و مامانای گل اومایی
من شیر خودم کمه و پسرمو سیر نمیکنه، اول شیر خودمو میدم بعد شیرخشک ،با این شیرخشک وزن گیریش خوب بوده و دکتر گفت تا یه ماه دیگه هم همینو بده
ولی جدیدا پسرم خیلی شیر بالا میاره، دکترش گفت رفلاکس نداره به خاطر کولیکش بالا میاره
90 میل بهش شیر میدم
وزنش 3600 هست و 42 روزشه
روزانه حدودا 720 میل بهش شیرخشک میدم (8 وعده) شیر خودمم هست ولی کمه
به نظرتون الان که شیر بالا میاره کمتر بهش شیر بدم؟ 🤔
یا تعداد بالاتر ولی حجم کمتر بهش بدم؟
دفع بقایا با قرص جلوگیری روکین
سلام خسته نباشید. ببخشید من یک ماه پیش در هفته هشتم بارداری سقط داشتم و بقایا داشتم. دکتر برام قرص جلوگیری روکین تجویز کردن و استفاده کردم و 2 روز هست قرص تمام کردم و پریود نشدم.باید چکار کنم پریود بشم؟ طبیعی هست؟ بقایا چی میشه؟
شب بعد از اخرین سونو که انجام دادم که گفت بقایا داری تکه گوشت کوچکی دفع کردم میتونه همون بقایا باشه؟
تفسیر سونوی سینه و تجویز مکمل
با سلام خدمت پزشک اوما لطفا سونوی سینه منو که روز ۵پریودی انجام دادم تفسیر کنین و ۳۶سالمه و دوتا سقط داشتم دکترم قرص اوابوست وکوالی فول نوشتن سوالم اینه که قرص فولیک اسید که میخوردم یه فرقی با کوالی فول داره و سوال دیگم اینه که تو تاپیکای قبلی برام کیوتن قرمز ۱۰۰میل تجویز کردین تداخلی با این قرصایی که دکتر نوشته نداره؟و چه برندی بخرم معتبره چون مارکای زیادی تو بازار هست ممنون از لطفتون
میزان غذای نوزاد ده ماهه
سلام دکتر عزیز من با قاشق سلیکونی به دخترم غذا می دم و عادت داره غذایی که خیلی غلیظ باشه رو بخوره می خواستم بدونم هر قاشق مرباخوری چند برابر این قاشق سلیکونی پر هست؟
سونو و تعیین جنسیت
سلام،کسی هس که از روی سونو ۸هفته جنسیت رو بتونه حدس بزنه؟بتای روز موعدم هم ۲۰۰۰ بود
خطر عفونت قارچی برای جنین
سلام دکتر جان.من دوروز بعد اقدامم متوجه عفونت قارچی شدم معاینه شدم و دارو گرفتم و خوب شد.دو هفته بعد متوجه بارداریم شدم.الان خیلی نگرانم آیا ممکنه اون عفونت تاثیری گذاشته باشه خدانکرده مشکل کروموزومی یا ناهنجاری بوجود بیاره؟
تفسیر سونو هفته ۲۵ بارداری
سلام
از پزشک محترم تقاضا دارم سونوی اینجانب رو تفسیر کنید
دخترم آب دهنش چرک ماننده وحالت چسبندگی داره چیکارش کنم
سلام دختر من هم فقط ابریزش بینی داشت تا اینکه از دیشب متوجه اب دهنش شدم ک حالت چرک ماننده خیلی میترسم ببرمش بیمارستان نکنه بستریش کنن.. موندم چیکار کنم.. توی طول روز شاید دوتاسه بار سرفه داشته باشه والان نزدیک چندهفتش ک ابریزش بینی داره دکتر بردمش قطره داد ولی اثر نداره شبا نمیتونه درست بخوابه بینیش همش گیره.. لطفا بهم بگین چیکارکنم..
شوربودن شیر مادر وقطع شدن آن
باسلام خدمت دکتراوماومادرای عزیز
من بچم هم شیرخودمومیخوردهم آپتامیل چندروزه شیرم کم شده ووقتی سینمومیذارم دهنش پسش میده که دیروزکنجکاوشدم یه قطره شومزه کردم دیدم خیلی شوره تواینترنت که سرچ کردم دیدم نوشته نشونه قطع شدن شیرمادره ،خواستم ببینم آیاواقعیت داره؟برای کسی پیش اومده؟
میزان مصرف زینک سولفات
سلام وقت بخیر.این زینک سولفات رو باید چه مقدار به دخترم بدم؟
لطفا این سخته رو بگین چطوری داروش استفاده میشه❗❗❗❗❗❗❗
سلام دکتر جان خوبید
این نسخه خالمه و بارداره سرم بهش داده چقد استفاده کن طرز استفادش چطوریه بارداره
مشکل مهره و تجویز بیهوشی کامل
سلام خانم دکتر عزیز
من بخاطر ضعیفی زباد چشمم طبق نظر دکتر زنانم از دکتر چشم نامه گرفتم برای سزارین/ اما دکتر گفت الان بیهوشی کامل نمیکنند/ من بیحسی از کمر و اصلا دوست ندارم/ من ۳تا مهره کمرمم توی تصویر برداری سال ۹۷ دچار مشکل بود دقیقا یادم نمیاد یکیش فیوژن یه مهره بود..
.الان من چکار میتونم بکنم که برای بیهوشی کامل هم مجوز قانونی داشته باشم؟
من رشت زندگی میکنم
بالا آوردن نوزاد بعد از شیر خوردن
سلام به خانوم دکتر و مامانای گل
پسر من 38 روزشه، کولیک داره و دارو میخوره. علاوه بر شیر خودم شیر کمکی هم بهش میدم.
چند روز پیش کولیکش شدید شد و بچم چند روز خیلی گریه و بی تابی میکرد. شیر هم بد میخورد. بعد از شیر خوردن بیشترش رو به صورت همون شیر بالا میاورد، بردمش دکتر گفت ریفلاکس نداره برای کولیکش یه داروی دیگه داد که خداروشکر خوب شده ولی هنوز شیشه و سینه رو بد میگیره، و شیر هم بالا میاره.
دکتر وزنش رو چک کرد گفت رشدش خوبه و لازم نیست شیرخشک رو عوض کنی، چندتا شیشه دیگه هم خریدم ولی باز بالا میاره، انگار شیر رو قلوپ قلوپ میخوره معدش اذیت میشه.
چیکار کنم که شیشه و سینه رو خوب بگیره قبلا اینجوری نبود، چند روزه اینجوری شده
مصرف سفیکسیم بیش از ده روز
سلام خانم دکتر عزیز،وقتتون بخیر،به دلیل آنفلوانزا و عفونت گلو دکتر برام سفیکسیم ۴۰۰ تجویز کردند تعداد 20عدد برای ده روز،خیلی حالم بهتره ولی هنوز گلوم مقداری عفونت داره،،با توجه به اینکه 20عدد سفیکسیمی که پزشک تجویز کردند تموم شده میتونم برای چند روز دیگه ادامه بدم تا عفونت ها کامل خشک بشه؟ممنونم
تفسیر آزمایش خون بارداری
سلام وقتتون بخیر آزمایش خون رو پیش متخصص زنان بردم گفتن عفونت خون شدید دارید و چون باردار هستم دارویی تجویز نکردند وگفتند ک باید پیش متخصص داخلی برم خیلی نگرانم لطفا برام تفسیرش کنید ممنون
خارش رحم دختر بچه ها
سلام رحم دخترم عفونت گرفته و خارش داره خانم دکتر ب شما گفته بودم شما گفتین ببرش دکتر چ دکتری ببرم متخصص کودکان یا متخصص زنان؟
❓️❓️افتادگی و بیرون زدگی روده و دارو
سلام خانم دکتر من مراجعه کردم متخصص برای لیزر هموروئید ک بعد معاینه گفتن بیرون زدگی داری و رودت بخاطر زور افتاده گفت فعلا دارو استفاده کن یکم جمع بشه تا بیای عملت کنم حالا لطفا این داروهارو نگاه کنید ببینید برای شیردهیم مشکلی نداره بخصوص این پودر ک داده
هفته سی و هفتم
سلام خانم دکتر عزیز من روز پنجم از هفته سی و هفتم هستم و دو روز هست به شدت حالت تهوع دارم و دو سه روز هم هست که یک مقدار اسهال هستم تو نت سرچ کردم گفته بود این علائم نشونه نزدیک بودن زایمان هست خواستم بدونم الان باید مراجعه کنم؟یا خیر صبر کنم تا کمر درد هام شدید بشن یا کلا نمیدونم چیکار کنم
تفسیر آزمایش خون و ادرار
سلام و وقت بخیر
خانم دکتر این آزمایش ها مربوط به دوستم هستند. میخواستم بدونم در نتایج آزمایش های ایشون چه مشکلاتی وجود دارد؟عفونت ادراری وجود دارد؟آیا دفع پروتئین هم به علت عفونت هست یا دلیل دیگه ای دارد؟بالا بودن مقدار گلبول های سفید خون به چه علت است وجود عفونت؟




