زدن امپول کورتون
سلام به دکتر اومای عزیز و همه مامانای مهربون.
پسرم تازه رفتن تو ۴ ماهگی میتونم امپول کورتون ب بینی م بزنم؟ پسرم شیرخودمو میخورن
علت بوجود امدن سوراخ در قلب جنین
خانم دکتر عزیزو صبور اوما سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
خواهر من 37 سالشه و بعد 6 سال و تجربه تلخ از دست دادن بچه اش در دو روزگی(سونوگرافی هاش مشکلی نداشت اما وقتی دنیا اومد دو روز بعد ب علت وجود سوراخی ک در قلبش بود فوت شد)
الان بارداره
میخواستم اگه براتون مقدوره ی توضیحی راجب علت بوجود اومدن این سوراخ بدین
و اینکه من خیلی از بچه هارو دیدم وقت بدنیا اومدن سوراخ قلبشون بسته میشه یا تا یکسالگی بسته میشه پس چرا برا خواهر زاده من منجر ب فوتش شده؟ ژنتیکیه؟
ضمن اینکه ازدواج خواهرم فامیلیه و ی دختر 13 ساله هم دارن ک خداروشکر مشکلی نداره
و تو کل فامیلمون هم مشکل زنتیکی نیست
ممکنه خدایی نکرده این بچشم ب این مشکل دچار بشه؟؟؟
سوال بعدیمم اینه ک خواهرم چ اقداماتی باید تو این بارداری انجام بده؟
الان هفته 8 بارداریه از نظر شما ب داروی خاصی نیاز داره؟
خیلی هممون نگرانشیم اگه زبونم لال این اتفاق تلخ بازم تکرار بشه خواهرمو همسرش نابود میشن😔
ببخشید طولانی شد پیشاپیش ممنون از وقتی ک میزارید
بند ناف تک شریان و مصرف اسپرین
سلام خدمت پزشک محترم اوما و مامانای عزیز
من تو سونو انومالی متوجه شدم که بند ناف جنین تک شریان هست متاسفانه پزشک اقدام به تجویزاسپرین نکردن تو هفته ۲۴ گفتن رشد پایین هست و ارجاع دادن به پریتانولوژی و سونو داپلر
تو سونو داپلر گفتن که خونرسانی الان خوب هست اما رشد جنین کم هست روزی ۲ عدد اسپرین تجویز کردن و گفتن ک مجدد باید سونو داپلر برم
میشه سونوی من تفسیر کنید و بفرمایید چه مدت دیگه برای سونو داپلر مجدد اقدام کنم و ایا مصرف دو عدد اسپرین و بهبود تغذیه توی رشد جنین من موثر هستش و مشکل حل میشه و ایا لازم به مصرف امپول زیر جلدی نیس ممکنه پزشک تو جلسات بعدی مصرف امپول تجویز کنند یا شرایط من نیاز نداره؟احتمال زایمان زودرس هست؟
میشه خانمایی که تجربه این چنین دارن راهنماییم کنن
آلرژی و سرماخوردگی کودکان
خانم دکتر عزیز سلام
پسرم ویهان مرداد ماه کرونا گرفت و دو هفته بعداز بهبودی شبا موقع خواب انقد سرفه میزد که بالا میآورد دکترم فقط آنتی بیوتیک و شربت ضدسرفه دادن
من از مرداد ماه تا الان که آذر ماهه هفت هشت بار ویهان و فوق تخصص کودکان بردم و آخرین دکتر گفت باید فوق تخصص آلرژی ببینه بچه رو
فوق تخصص آلرژی هم تشخیص دادن که آلرژی شدید دارن و داروهای
لوتریکس ۴ میلی گرم
امپرازول ۲۰
بتازونیت برای متورم شدن پرده گوش و اسپری بینی دادن ویهان بعد از استفاده از داروها خیلی خوب شد ولی اصلا دیگه مثل قبل غذا نمیخوره
و امروز از صبح اسهال و استفراغ وحشتناک پیدا کرد دیگه بدون سرفه زدن بالا میآورد مجبور شدم ببرم کلینیک کودکان دکتر اونجا گفتن بلید بستری بشه روده هاش میکروبی شده و من مخالفت کردم و دکتر سفیکسیم ۱۰۰ کودکان
دمیترون
دی سیکلومین
و پودر کیدی لاکت داد
الان واقعا نمیدونم چطور داروهاشو مرتب و تو چه تایمی بدم و ممنون میشم شمام نظرتون راجب مریضی ویهان بگید ممنون
nt بالا و مقاومت شریان های رحمی😔😔😔
سلام پزشک اومای عزیز و مامانای مهربون میشه لطفا سونوی nt منو نگاه کنید خیلی نگران هستم البته آزمایش سلفری دادم ولی جوابش هنوز نیومده
آزمایش سلفری و سونوگرافی آنورمالی
سلام ، وقت بخیر . دکتر جان من چون تو آزمایش دوم غربالگری ریسک داشتم . دکترم گفت که سل فری هم باید بدی . و اینکه مجدد من رو فرستاد سونو غربالگری . براتون میفرستم لطفا نظرتون رو بفرمائید. و اینکه اندازهhc ستاره خورده ' در رابطه با اون هم اعلام نظر بفرمائید. خیلی ممنونم
درمان سرما خوردگی همراه با تب ؟
سلام به دکتر اوما و خانموما
دختر ده ماهم اول سینش خس خس میکرد اما سرفه و درد و بی قراری نداشت ، طبق گفته دکترای قبلی گفتم بزارم خوب بشه ی چند روز همینجوری بود امروز سرفه شروع کرده همراه با بی حالی و ابریزش بینی و تب ، استامینوفن واسه تبش میدم اسپری بینی هم میزنم ، مایعاتم میدم که اب بدنش کم نشه تا شربت ازیترو هم روزی یکبار میدم واسه گلو ، فقط ی سوالی تو پرسشهای قبلی دوستان خوندم که نوشته بودن لباس کم کنیم تا بدن خنک تر بشه و بعضیا گفتن کمپرس اب یخ ایا برای سرما خوردگی این دوتا اشکالی ندارن؟
مدوفوع زیاد باشیر ببلاک ای آر
سلام خانما شبتون بخیر
دخترم ۴ ماه و نیمشه تا دو هفته پیش شیر بیومیل ای آر میدادم بخاطر رفلاکس اما خیلی بالا میاوردش و دو سه روزی یه بار مدفوع داشت اونم سفت بود خیلی ولی شیرشو عوض کردم باببلاک ای ار الان خداروشکر بالا نمیاره ولی مدفوعش خیلی شل و نرم شده و روزی ۴ یا ۵ بار مدفوع داره.میترسم اینجوری پیش بره آب بدنش کمشه.بنظرتون چکار کنم باز ببرمش پیش دکتر؟؟الان بااین شیر دیگه خداروشکر بالا نمیاره میترسم شیرش عوض شه باز بشه مثل قبل.و یه سوال دیگم اینکه این شیر وزن دهیش چطوره؟؟
خوردن پودر لیدی میل درهفته 32
سلام پزشگ عزیز.من هفته 30سونو وزن رفتم.وزن جنین م 1500گرم بود.دکترپدرلیدی میل داد درهفته دوم.باتوجه به اینکه قندلب مرزدارم.دکترگفت روزی یک لیوان مصرف کنم.ولی روی قوطی نوشته دولیوان.بنظرتون همون یه لیوان استفاده کنم ؟؟؟واینکه آیاوزن جنین من پایین هست؟؟؟؟
روز ۴۲ سیکل هستم،علائم بارداری دارم،بی بی چک منفی
سلام من روز ۴۲ سیکل هستم،حدود دوهفته علائمی مث تیر کشیدن تخمدان راست و درد و تیر کشیدن زیر دل دارم،چند روزه کمرم دردش کم و زیاد میشه،به بو حساس شدم،سینه هام درد میکنه و نفسم تنگه.به شدت گر گرفتگی دارم انگار پوستم داره میسوزه...دیشب که خودمو خشک کرذم خیلی خیلی کم روی دستمال توالت ترشح خطی قهوه ای رنگ دیدم..امروز بی بی چک زدم منفی بود.میشه لطفا راهنمایی کنید😔
راه درمان افتادگی پلک پایین
با سلام یه چند وقته احساس میکنم پلک پایینم داره میفته و حالت پف کردگی داره البته یکی از چشمام به نظرتون چکار کنم که پیشگیری کنم هر هزینه ای رو انجام میدم چون خیلی رو ظاهرا تاثیر گذاشته
عرق برگ گردو برای دیابت بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشین...
من دیابت بارداری دارم و قند ناشتام۱۸۸هست امروز، انسولین شروع کردم میخواستم بدونم آیا میتونم عرق برگ گردو رو همراه انسولین مصرف کنم
گلو درد در بارداری
سلام من دو سه روزی هست گلوم درد میکنه و خارش داره و سرفه میکنم چه دارویی مصرف کنم که ضرر نداشته باشه
تفسیر آزمایش هورمونی
سلام دکتر عزیز. روزتون بخیر باشه💖
من پریودم خیلی به هم ریخته، سه ماهی میشه. سونو دادم کیستی چیزی نبود. آزمایش هورمونی هم دادم این نتیجش.
ظهر ۱۸ آذر پریود شدم، این آزمایشو صبح روز ۲۱ آذر دادم.🌸
غذای کمکی به نوزاد چی بدم
سلام خانوم دکتر جان من حدود دوهفته ای میشه به پسرم تو مقدار کم کمکی فرنی دادم احساس میکنم یکم بهش واکنش نشون میده صورتش قرمز میشه بنظرتون بهش چی بدم حریره بادومم یسری دادم که حساسیت نشون داد دیگه ندادم بعد درروز چن بار بهش کمکی بدم چه اندازه تنوع چی بدم بهش ممنون میشم کمکم کنید سپاس.
دوران بعد از زایمان
سلام دکتر عزیز و مامانای گل
خانم دکتر سه ماهه که زایمان طبیعی کردم، توی این سه ماه یک روز هم خوب خوب نبودم انگار یه تراکتور از روم رد شده.
دلم خوش بود این دردای بارداری و کمردرد و سخت پهلو به پهلو شدن با زایمان تموم میشه. هنوز همه دردا رو دارم. کمرم درد داره، روی قسمت تناسلی و کناره هاش درد دارم، شبا خیلی به سختی پهلو به پهلو میچرخم از ماه نهم بارداری بدتر و سخت تر.
مفصل لگنم خیلی درد داره گاهی لنگ میزنه پام
بخاطر فشار زایمان طبیعیه؟ چهار پنج تا آمپول زدن بهم که زایمان کنم و یه آمپول هم داخل سرم زدن. عوارض اوناست؟
دو سه روز پیش رفتم پیش دکترم محل بخیه هارو معاینه کرد و گفت هیچ مشکلی ندارن. بخاطر ترشحات قرص و پماد واژینال داد که استفاده میکنم.
کی این دردا خوب میشن؟
مامانایی که زایمان کردین شما هم همینجورین؟ یا من انقد داغونم فقط
این نسخه رو تفسیر کنید
سلام خانم دکتر ودوستهای گلم ببخشید پسرم و بردم دکتر شوهرم رفته دارو گرفته دستورشو ننوشتن ممنون میشم برام بگین
دیدن لکه قهوه ای یک هفته بعد از پریودی
سلام وققتون بخیر، خوبید؟
من دو پریودی قبل خونریزیم خیلی کم بود و تیره رنگ
۶اذر پریود شدم و خونریزیم نسبت به قبل بیشتر بود و روز ۶پریودم رابطه داشتم
و امروز که ۱۳دورم هست لکه قهوه ای روشن دیدم
میخواستم بدونم علتش چیه
ممکنه بازدار باشم یا از تخمک گذاری هست
(رابطمم محافظت نشده بود اما منی داخل واژن ریخته نشده)
پلی کیستیک و لیزر .
سلام وقتتون بخیر. میخواستم بدونم کسی ک پلی کیستیکه میتونه لیزر انجام بده ؟
یا کسانی ک پلی کیستیکن باز هم با لیزر موهای زائدشون رشد میکنه و لیزر کردن فرقی نداره؟
من قبل بارداری پلی کیستیک بودم و پریود نامنظم داشتم بعد زایمان هم همینطورم . کمتر شده انکار ولی هنوز نامنظمن و دو س تار مو زیر چونم بیشتر از بقیه رشد میکنه گاهی🤔
انقباض های بارداری هفته های آخر
خانما میگم من چند روزه یهو مثل دل درد پریودی شدتش بیشتر میپیچه تو شکمم خیلی بده شاید روزی دوبار اینا اینجوری شه ولی دیشب تو خواب دردش شدیدتر بود میخواستم ببینم عادیه یا نه؟
البته اینم بگم تکون های جنین تغییر نکرده یعنی تکون میخوره




