Ooma

میزان مصرف قرص آهن در بارداری دوقلویی

سلام خانم دکتر عزیزم
من آزمایش خونم رو قبلا نشونتون دادم گفتید کم خونید و همراه قرص آهن، قرص فروس سولفات هم بخور
الان رفتم دکتر بهم قرص reol داده روزی سه مرتبه، هر مرتبه ۱۸ میلی گرم آهن داره
داخل مولتی ویتامینم هم ۲۷ میل آهنه
حالا بنظر شما قرص فروس سولفات رو هنوز ادامه بدم ؟

36 پاسخ 1,380 بازدید


آزمایش قبل بارداری،سلامت تخمدان، کیفیت تخمک و فولیکول و روز چند سیکل انجام بدیم

سلام من میخوام چکاپ کامل بشم از آزمایش خون تا چکاپ تخمدان سایز فولیکول همه و همه...روز چندم سیکل باید برم؟سه ماهه تو اقدامم اما هنوز نتیجه ای نگرفتم😔

142 پاسخ 775 بازدید


اطلاع در مورد شیر خشک اپتامیل

سلام من یکی از دوستانم داره از ترکیه میاد میخواستم بهش بگم شیر خشک بخره اپتامیل چون اونجا نصف قیمت اینجاس.
شنیدم دوقلویی به شیر خشک نیاز پیدا میکنم. گفتم واسه احتیاط بگم چنتا بیاره . فقط چون هنوز اینا بدنیا نیامدن نمیدونم چه مدلشه بگیرم. ساده یا ....
کسی پیشنهادی داره؟

20 پاسخ 486 بازدید


خانوما یه سوالی درمورد عمل تخمک کشی🙃

سلام خانوما.اونایی ک ivf کردن میشه بگید برای عمل تخمک کشی چندرور بستری میکنن؟کلا چقد زمان میبره
اخه واسه کارم میخوام ببینم چقد مرخصی لازمه.بعد اینکه واسه بعد عملم استراحت لازمه؟
درضمن من فقط میخوام تخمک کشی کنم،نمیخوام انتقال جنین بدم
دوستانی ک مشهد توی مرکزنوین انجام دادن هم اگه بگن بهتره

17 پاسخ 534 بازدید


تزریق واکسن 1 سالگی در مطب

سلام
دوستان محترم مطبی تو شیراز میشناسید که واکسن را اونجا بزنن؟
یا مرکز بهداشتی که همه روزه تزریق کنن؟
من مرکز زینب کبری واکسن هاشو زدم الان میگه فقط سه شنبه ها ما تزریق میکنیم؟!

6 پاسخ 278 بازدید


زایمان زود رس.آمپول بتامتازون

سلام دکتر جان .یه سوال داشتم .دکترم به من گفته احتمال زایمان زود رس دارم با اینکه سرکلاژ هم هستم .دهانه رحمم ۲۷ .طول سرویکسم تا سرکلاژ ۱۳ هست .قراره دو هفته دیگه آمپول ریه همون بتامتازون رو بزنم .خواستم بدونم اگه ب فرض مثال بچم تا هفته های بالاتر بمونه این آمپول برای جنین مشکل ایجاد نمیکنه؟،

38 پاسخ 556 بازدید


از پوشک گرفتن کودک

سلام من دو هفته است دخترم رو پوشک، نمیکنم شرت آموزشی پاش میکنم و هر یک ساعت دسشویی میبرم اما اگر خودم سر تایم نبرمش اصلا دسشوییش رو اعلام نمیکنه نمیدونم چیکارش کنم ک یاد بگیره خودش بگه
خیلی وقت هم هست با قصری آشناس کردم نزدیک یک سال بیشتره ک تو قصری میزارم و شش هفت ماهی هست ک پی پی رو تو قصری می‌کرد فقط چند بار پیش اومد پوشکش رو کثیف کرد یمدت هم پی پی رو اعلام می‌کرد اما دیگه نگفت

12 پاسخ 612 بازدید


تفسیر سونو و آزمایش غربالگری

سلام دکتر جان و دوستان
امروز جواب آزمایش غربالگری اومد ریسک سندروم رو خیلی بالا زده من الان چیکار کنم خیلی نگرانم😫😫

69 پاسخ 675 بازدید


ترشح زرد رنگ بدون علامت

سلام دکتر عزیز.من هفته ۹ بارداری هستم. امروز روی پد متوجه ترشح زرد خیلی کمرنگ شدم سوزش خارش ندارم.دوروز پیش بیرون لابیاها خارش داشت که فکر میکنم بخاطر شیو با ژیلت بود.
عکس پد رو دارم اگر لازم باشه بفرستم.خواستم ببینم باید معاینه بشم؟
ضمنا هفته اول بعد اقدامم قارچ داشتم که کلوتریمازول فلوکونازول و شیاف فیتو واژکس استفاده کردم که البته باردار بودم اون زمان

11 پاسخ 493 بازدید


خوردن فولیک اسید وویتامین دی

سلام خانم دکتر ودوستان گل فولیک اسید وویتامین دی رو تا چند هفتگی باید خورد؟
بعد اگه ویتامین دی نرمال باشه خوردنش ضرر داره‌؟اخه دکتر ب من از رو آزمایش هام چیزی نگف ک بخورم ی ن،خودم خریدم خوردم هرشب

98 پاسخ 537 بازدید


🚫🚫 سرماخوردگی شدید کودک 🚫🚫

سلام پزشک عزیز
دخترمن از چهارشنبه شروع به تب کرد که با بروفن و استامینوفن هم کنترل نمیشد
(علاوه بر تب، خس خس سینه، گرفتگی صدا، سرفه های چرکی از علائم بیماریشه)
بردم دکتر عمومی و دارو داد ولی چون بازم تاثیری نداشت و داروشو زدم اینترنت دیدم نوشته بود برای کودکان زیر ۲ سال ممنوعه
به همین جهت بازم بردم دکتر فوق تخصص اطفال
داروهایی که داد: سیتریزین هر ۱۲ ساعت ۳ سی سی
شربت کو اموکسی کلاو هر ۸ساعت ۳/۵ سی سی
قطره پلارژن هر ۸ ساعت ۲۰قطره
قرص نیزوپرد نصف قرص هر ۸ ساعت


از دیروز دخترم اسهال شده
امروز علاوه بر اسهال،تهوع شدید هم داشت به طوری که رگه های خونی هم بالا میورد

بنظرتون چیکار باید بکنم؟ خیلی نگرانشم..

11 پاسخ 393 بازدید


آزمایش پیش از بارداری

سلام ممنون میشم آزمایشمو تفسیر کنید برام مرسی🙏

3 پاسخ 357 بازدید


شیاف ایندومتاسین با پروژسترون

سلام دکترجان.وقت بخیر
من دوقلو باردارم،سه شنبه با درد زایمان بستری شدم بیمارستان.پتدین و سولفات منیزیم بهم زدن
دوردز بستری بودم،دهانه رحمم ۱ سانت فری(دوسانت)باز شده.بعد مرخصم کردن با شیاف ایندومتاسین هر ۱۲ ساعت،و هر ۸ساعت ایزوپرین
حالا امشب دوباره درد دارم.قبل بستری شیاف پروژسترونم هرشب میذاشتم.دکترمو دیگه ندیدم که بپرسم شیاف پروژسترونمم ادامه بدم یا نه؟با چه فاصله ای از شیاف ایندومتاسین بذارم؟

26 پاسخ 1,289 بازدید


تشکیل قلب جنین در هفته چند

سلام
کسی بوده که توی هفته ۶ قلب جنینش تشکیل نشده باشه درهفته های بعد تشکیل شده باشه؟

149 پاسخ 1,251 بازدید


قرص آوودین در شیردهی

سلام خانم دکتر عزیزم خسته نباشین،عزیزم من باوجود اینکه از بعد زایمان مکمل مولتی ویتامین،کلسیم یونی بُن و فروفورت گاین میخورم بدنم و مخصوصا پاهام درد میکنه،به دخترم شیر میدم میتونم قرص آوودین هولیستیکا بخورم؟

5 پاسخ 2,656 بازدید


ترک خوردن و پوسته انداختن لب نوزاد

سلام وقتتون بخیر
دخترم ۹ ماه ونیمشه تاحالا چند باری شده که لب بالاش پوسته میشه آب هم تو طول شبانه روز بهش میدم چندبار شیرخشکی هم هست
نمیدونم برای چی اینطوری میشه مشکلی نداره؟؟
واینکه موقع خواب دستشا میخوره ممکنه از اون باشه؟

12 پاسخ 390 بازدید


خوردن تخم مرغ نوزاد ۸ماهه

سلام خسته نباشید ببخشید از وقتی نوزاد میتونه زرده تخم مرغ بخوره در هفته مجازه چندبار بخوره؟هروز خوردنش اشکالی داره یا تو غذاش استفاده کردن؟؟؟

14 پاسخ 432 بازدید


میشه برای دردهای زایمان راهنمایی کنید

سلام. من چند روزه فقط شبها درد های کاذب زایمان میاد سراغم. شب تاصبح از درد زیرشکمم بیدارم، این دردها یه جور انگار تیرکشیدن زیرشکمم و کش اومدن و حس بدفشار هست، وقتی راه میرم آروم میشه ، میشه راهنمایی کنید چرا این دردها شب هست؟ نگرانم همینجوری دردها شب باشه که مجبورباشم شبانه برم زایمان

14 پاسخ 430 بازدید


سلام چه زمانی سونو کیسه اب و بچه نشون میده

دو یا یک هفته مونده ب موعد پریوده چیزی نشون میده یانه باید ۱هفته از موعد بگذره نشون بده؟؟؟؟

14 پاسخ 539 بازدید


پاره شدن کیسه آب

سلام💚🥰
من 16 هفته یه روزمه
اولین بارداریمم هست خیلی میترسم برای پاره شدن کیسه آب
علائم پاره شدن کیسه آب چیه؟
آیا به راحتی پاره میشه؟
چه کارایی باعث پاره شدن کیسه آب میشه؟

12 پاسخ 786 بازدید