Ooma

خارش واژن در بارداری

سلام دکتر جان ،من داخل هفته 11بارداری هستم و چندروزه خارش واژن گرفتم،قسمت بالایی واژن یعنی پوست اطراف مجرای ادرار خارش داره.
ممنون میشم راهنمایی کنید.

6 پاسخ 437 بازدید


تفسیر عکس رنگی رحم

دکتر عزیز سلام خسته نباشید
ممنون میشم بهم بگید شکل رحم من طبیعیه؟از چه نوعیه؟

8 پاسخ 452 بازدید


تنگ نفس در بارداری

سلام دکتر اومای عزیز
چند روزیه تنگی نفس دارم به سختی میتونم نفس بکشم بنظرتون طبیعیه؟ یا مشکل خاصی دارم ؟؟

14 پاسخ 604 بازدید


عفونت در اواخر بارداری

سلام خانوم دکتر جان وقتتون بخیر
من چهارشنبه باید سزارین بشم
حس میکنم عفونت دارم ترشح های غلیظ سفید رنگ ک خیلی زیاده یهووی میریزه ولی سوزش و خارش ندارم و اذیتم نمیکنه تنها اذیتش اینه روزی چندیدن بار باید لباس زیر عوض کنم.. لازمه کاری کنم تو این چن روز یا مشکلی نداره .دارو میشه بخورم ؟

14 پاسخ 380 بازدید


دفعات ادرار نوزاد ۷ ماهه

سلام،دفعات ادرار نوزاد ۷ ماهه که شیر مادر و غذای کمکی میخوره باید چندبار در روز باشه؟دخترم روزی ۵ بار ادرار کرده امروز.و اینکه شب تا صبح اصلا ادرار نمیکنه.چیکار کنم.حتی اگر شب ها بیدارش کنم ادرار نمیکنه

24 پاسخ 4,285 بازدید


علت لکه بینی دائم درماه

سلام دکترجان قرص ترنسیدواگنوگل مفتانیک اسیدهم خوردم بندنیومدنکنه خارج رحم حاملم😑

25 پاسخ 341 بازدید


اسباب کشی در بارداري

سلام عزیزم من در هفته ۲۲ بارداری هستم، اسباب کشی دارم این هفته
میخواستم بپرسم نکته خاصی هست که باید رعایت کنم
و اینکه هر از گاهی گرفتگی زیر شکم هم دارم.

27 پاسخ 641 بازدید


واکسن پرونار برای چه نوزادانی ضروری است؟

سلام، آیا واکسن پرونار زدنش ضروریه؟ یا چه گروهی باید بزنن؟
و اینکه بچه من وارد سه ماهگی شده و شیر خشک میخوره، میخواستم بدونم که از چه تایمی باید شیرش رو زیاد کنم و چند تا بشه، الان ۶۰ تا میخوره ولی گاهی نمیزاره دوساعت بشه و سر یکساعت و تیم گریه گرسنگی می کنه، ممنون میشم به دو سوالم پاسخ بدید

72 پاسخ 1,362 بازدید


آمپول ریه در هفته۲۸

باسلام پزشک محترم اوما.من امروز رفتم‌ دکتر سونو کرد گفت همه چی خوبه حتی گفتم برم سونوی واژینال برا طول سرویکس گفت طول سرویکست خوبه نیازی نیست ، داری امپول پرولوتونت رو هم مرتب میزنی

اما چرا بهم امپول ریه داده؟؟؟؟؟؟ گفت سه تا امروز سه تافردا بزن

اگه همه چی خوبه چرا امپول ریه بهم داده؟؟؟

19 پاسخ 469 بازدید


سرماخوردگی مادرشیرده و نوزاد دو ماهه

سلام دکتر خسنه نباشید
من از جمعه گلوم خارش داشت و از شنبه سرفه خلطی دارم و ابریزش بینی ... بدن درد گرفتم امروز ... چی میتونم مصرف کنم ک برای شیردهی و کاهش شیر مشکل نداشته باشه ؟؟؟
اب نمک قرقره میکنم . دمنوش اویشن میخورم ... دمنوش ابلیمو عسل ، شربت دکسترومتورفان خونه داشتم ی قاشق خوردم ...
نوزادم دوماهشه مثل من از جمعه عطسه و سرفه خشک داره ، تب نداره ، گرفتگی بینی داره ، دیروز برای ختنه اش دکتر برده بودم شربت سرماخوردگی داد عکسشو میفرستم دو سی سی هر ۱۲ ساعت گفت بده ۲ وعده دادم... ولی تا جایی ک خوندم الان شربت برا این سن درست نیست .. دیشبم خیلی بی قراری میکرد نصفه شب و نمیتونست بخوابه ... البته دکتر گفت برای این سن کوچولو بهتره دارو ندیم خود ب خود حل میشه و مراحل بیماری میگذره
برای نوزادم چیکار کنم ؟ دارو چی بدم بهش؟

9 پاسخ 391 بازدید


سیتریزین برای جلوگیری از ابریزش بینی در شیردهی

درود اوما جان
من بالاخره سرمای بدی خوردم و آبریزش خیلی بدی دارم همراه با عطسه
آبریزش کلافم کرده میتونم شیر میدم سیتریزین هم بخورم ؟
و اینکه سرماخوردگی دورش چند روزه حداکثر؟ 🥺😵‍💫😮‍💨😮‍💨

19 پاسخ 322 بازدید


جوش چرکی بدن نوزاد

سلام دکتر جان
دخترم ۴۸ روزه ست تا الان ۳بار روی کتفش جوش چرکی زده دلیلش چی میتونه باشه؟ ممکنه بخاطر این باشه که رفلاکس داره وقتی بالا میاره میریزه روی گردن و کتفش؟ و اینکه اشکالی داره خالیش کرد؟عکسشو براتون ارسال می کنم
ممنون میشم زودتر جوابمو بدین🙏💐

21 پاسخ 2,227 بازدید


سوختگی یا قارچ ناحیه

سلام دوستان امروز متوجه ناحیه تناسلی و کشاله ی ران دخترم به شدت قرمز شده طبق عکس میخام ببینم قارچه یا سوختگی ممنون میشم راهنمایی کنید

13 پاسخ 536 بازدید


دیر دندان دراوردن در یازده ماهگی

سلام پسر من ۹ماه ۲۷روز بود که دندون پایینش در امد
ولی الان دوماه میگذره خبری از دندون بالاییش نیست
فقط سرشو‌میکوبه اینور اونور محکم گازم میگیره ولی خبری نیست ۱۵روز دیگه میشه یک سالش بنظرتون دیر نشده مشکلی نیست؟

14 پاسخ 350 بازدید


درد دل و دور ناف و کمر در هفته ۲۷

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من فردا میرم هفته ۲۷ و ماه ۷ . امروز از خواب ک بیدار شدم درد کمی داشتم که کم کم زیاد شد . الان هم که ظهره همچنان دورنافم شدید درد میکنه و میپیچه درون شکمم
و کمرم هم درد داره
دوتا درد جدا
من از هفته ۱۶ درد خاصی نداشتم و کلا چون شکمم زیاد بزرگ نیست درد شکمی زیاد نبوده ولی امروز به شدت دور نافم درد میکنه و تیر میکشه از درون
استراحت باید در چه تایمی باشه ک ببینم خوب میشم یا نه چون الان ۱۵ دقیقس که دراز کشیدم ولی بازم درد هست

و حرکات بچه رو هم حس میکنم از دیروز بیشتر شده

3 پاسخ 318 بازدید


تزریق انوکسا بعد از سزارین

سلام
خسته نباشید دکتر عزیز
من هفته ی دیگه وقت سزارین دارم
چون با آی یو آی باردار شدم تا هفته۲۸ آمپول انوکسا میزدم و بعد قطع کردم.
دکتر خودم میگفت باید بعد از سزارین آمپول انوکسا رو باید بزنی.
از هفته۳۵ دکترمو برای زایمان عوض کردم که این دکتر میگن نیازی به آمپول انوکسا نداری. میخواستم بدونم باید چکار کنم.خطرنداره اگه نزنم؟
وزنم هم در حال حاضر۶۹ هستش

13 پاسخ 745 بازدید


زدن پماد زایلاپی قبل از تزریق کورتن

سلام پزشک محترم و خانمای عزیز.قبل زدن کورتن ب بینی میتونم پماد بی حسی زایلاپی بزنم به بینیم؟

6 پاسخ 378 بازدید


مشورت دارویی در سه ماه دوم

سلام خانم دکتر عزیز
این هفته دکتر برام داروهای کلسیم و آهن و امگا۳شروع کردن عکسشو میفرستم
جدا ازین آسپرین روزی یک دونه میخورم و اریترومایسین ۴۰۰روزی یکی میخورم(۲۴آذر سرکلاژ شدم) و شبی یک شیاف پروژسترون ۴۰۰میزنم
میخواستم ببینم اینا اوکی هست این داروهای جدید مشکلی نداره برای استفاده؟و کلسیم چه زمانی مصرف کنم که تو کلیه هام رسوب نکنه چون سریع سنگ میسازه ازقرص کلسیم چکار کنم؟
و فولیک اسید و ویتامین دهزار روزانه تو سه ماه اول استفاده میکردم الان دیگه قطعش کنم یا لازمه همچنان مصرف کنم؟

6 پاسخ 341 بازدید


خاراندن صورت در نوزاد ۲ماهه

سلام خسته نباشید، دلیل خاراندن صورت توسط نوزاد ۲ماهه چی میتونه باشه؟ تا میخواد خوابش بگیره صورتشو چنگ میندازه از خواب بیدار میشه!

17 پاسخ 395 بازدید


سلام خانوم دکتر پیش دکتر پریناتولوژی رفتم سونو انومالی دوباره انجام داد ..

سلام خانوم دکتر پیش دکتر پریناتولوژی رفتم سونو انومالی دوباره انجام داد اینم نتیجش لطفا نظرتونو بگید

13 پاسخ 618 بازدید