تفسیر آزمایش خـون من💉💉💉
سلام خانم دکتر ببخشید من این چند روز زیاد سوال پرسیدم
میشه لطف کنید بگید آزمایشم چطوره؟
من هیچوقت سابقه مشکل تیروئیدی نداشتم اخه چی شده ک تیروئیدم کم کار شده😔😔😓
یعنی من تا اخر عمر دیگه باید دارو استفاده کنم؟ 😞
قندم چی مشکل ساز میشه برام؟
چگونگی مصرف قرص لتروزول
سلام . خانم های عزیز دکتر به من گفته از شب سوم پریودی شروع ب خوردن قرص لتروزول کنم . حالا من دیشب فقط چندتا لکه دیدم ولی امروز دیگه پریودیم شروع شده . حالا برا خوردن قرص از دیشب حساب کنم یا از امروز ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
خوردن آسپرین در بارداری
با سلام
من ۵ هفته و چهار روزمه پزشکم بهم آسپرین تجویز کرده آیا این روند درسته ؟سه شبه که دارم میخورم
تک سرفه های نوزاد ۱۰ ماهه
سلام وقتتون بخیر
دخترم ۱۰ ماهشه والان مدتیه کع وقتی داره بازی میکنه و دور میره توخونه گاهی اوقات تک سرفه میکنه
بعض وقتا تو خواب هم همینطوره فقط تک سرفه و هیچ علائم دیگه ای هم نداره از سرماخوردگی
اصفهان زندگی میکنیم واز خونه هم بیرون نمیریم زیاد شاید هفته ای یکی دوبار ممکنه از آلودگی هوا باشه؟
خوردن هندوانه ابوجهل تو بارداری ضرر داره؟
سلام دکتر جان و مامانای عزیز
ازمایش قند دادم بدون خوردن محلول قنو ناشتام ۹۸ بود ۲ ساعت بعد صبحونه ۱۰۴
دکترم گفت قندت بالاست رژیم داده بهم امروز دوباره تحمل گلوکز دادم با محلول 🤢
همه میگن کدو سبز و هندوانه ابوجهل برا دیابت خیلی خوبه
سوالم اینه میشه تو بارداری از هندوانه ابوجهل استفاده کرد؟
ضرر نداره؟ اگه نداره چقد بخورم ازش؟
برای این آزمایش تا کی وقت دارم؟ + عکس
سلام خدمت پزشک محترم اوما و دوستان عزیز
میشه بفرمایین این نسخه مال چه آزمایشیه و تا چند هفتگی مهلت دارم که برم بدمش؟
خونریزی وسقط بدون درد
سلام خسته نباشید تقریبا یه هفته میشه به خونریزی افتادم که تقریبا میشد هفته ی پنجم بارداریم دوروز خونریزی شدید بود وبقیش به صورت لک الانم که پاک شدم از دیروزفقط یه کوچولو لک قهوه ای داشتم، تست زدم نسبت به یه هفته قبل کمرنگ شده و فقط یه هاله میوفته حالا باید چیکار کنم خونریزی که قطع شد درضمن اصلا دل درد سقط نداشتم ولخته ای هم دفع نشده، یعنی هنوز جنین سقط نشده باید چیکارکنم
علت احساس سوزش هنگام نزدیکی ترشح سفید رنگ
سلام پزشک اوما عزیز و دوستای گلم موقع نزدیکی حس سوزش وحشتناک دارم
احساس میکنم ترشح هم دارم
کاندوم استفاده میکنیم گاهی وقتا برند کودکس هر بار مدل های مختلف
ممکنه به کاندوم حساسیت داشته باشم؟یا عفونت دارم؟
تب روز سوم واکسن
بچه ی من واکسن ۶ ماهگی زده( چون قبلا مریض شده بود واکسنش ۴۰ روز تاخیر داشت) الان روز سوم واکسنش هست ولی تب داره قطره و شیاف استفاده میکنم و پاشویه پایین میادولی دوباره تب میکنه. دیروز تبش تا ۳۷.۸ رفت و الان ۳۷.۴ هست. چکار کنم؟ لازمه دکتر ببرمش؟ واکسنهای قبلیش اصلا تب نمیکرد فقط یه روز قطره میدادم.
درد طولانی واکسن کزار
سلام شب بخیر🌹 من یک هفته پیش دقیقا واکسن کزاز زدم، هنوز که هنوزه درد دارم یا بی جون میشه دستم انقدر ک نمیتونم رانندگی کنم یا حتی چیز سنگینی با دست چپم بردارم. نمیدونم باید چیکارش کنم🙁 همکارام هم واکسنو زدن ولی دردشون نهایت ۴،۵ روز بود.
طبیعیه ینی؟
خوردن قرص ضد تهوع در هفته ۴بارداری
سلام من هفته چهار بارداری هستم خیلی حالت تهوع اذیتم میکنه آیا امکانش هست قرص ضد تهوع استفاده کرد و اینکه من خیلی بیحال و سرگیجه دارم صبحا هم ضعف دارم چی بخورم واسه این حالتام
تغذیه نوزاد هفت ماهه
سلام خانم دکتر عزیز
پسرم هفت ماه و ۱۶ روزش هست
یه کم اضافه وزن داره
خواستم در مورد تغذیه بپرسم که هم تمام مواد مغذی به بدنش برسه و سیستم ایمنی بدنش قوی باشه و هم اینکه اضافه وزن بیش از حد نداشته باشه
البته موقع دنیا اومدن هم وزن خوبی داشته ۳۹۰۰بوده
هفته دو بار میتونم عصاره قلم و عصاره پای مرغ بهش بدم یا کمتر ؟
گوشت داخل شیشه که پخت میشه هفته ای یک بار کافیه ؟
الان در مورد وزنش باید نگران باشم یا اشکال نداره
و اینکه حدود یک ماه هم هست سرما خورده و هنوز خوب نشده
مولتی ویتامین بهداشت و پدیا بست بهش میدم
آهن لیپوزفور فروت
اگه خوب نیستم ممکنه در مورد آهن هم راهنمایی ام کنید
کلا یه رژیم غذایی میخواستم که چند وعده در روز میتونم بهش غذا بدم
بچه ام رفلاکسی هم هست
ممنونم از وقتی که گذاشتید 🌹🌹
تفسیر ازمایش غربالگری دوم
سلام به دکتر اوما
خسته نباشید
امکانش هست ازمایش دوم غربالگری من رو ببینید
پایین نیامدن تب
سلام دکتر جان
دختر من سرفه شدید داشت ۳ بار دکتر بردمش تازه دیشب یکم سرفش کم شد ولی از دیروز تب کرده و پایین نمیاد
هر ۴ ساعت استامینوفن میدم کوریزان و برم هگزین هم و سیتریزین هم میدم ولی تبش پایین نمیاد
اب سیب و سرم خوراکی هم بهش میدم
با دستمال کشاله های ران و زیر بغلش رو هم خنک میکنم
از ساعت ۷ دیشب تب داره مدام
سی تی اسکن برای نوزاد چهارماهه
دکتر برای دخترم سی تی اسکن نوشته،چهارماه و چهارده روزشه،ضرر نداره؟چطور میگیرن؟خیلی نگرانم
علت کم شدن اشتهای نوازد
دوستان بچه ام اشتهاش نصف شده شیر نمیخواد چیکارش کنم؟
دوره درمان شربت کو اموکسی کلاو
سلام خانم دکتر.دخترمن ۵روز بستری بود به علت سرماخوردگی(ویروس برونشیت و عفونت ریه).انتی بیوتیک تزریقی میگرفت و ازیترومایسین ۲۰۰ .روز بعداز ترخیص دوبار تب۳۸و۳۹درجه داشت.که دکتر گفت اگه تبش با استا کنترل نشد و ادامه دار بود شربت کواموکسی کلاو۶۴۳براش شروع کنم هر۸ساعت ۱/۵سی سی.
من شربتو براش شروع کردم.روز اول۴ساعته استا دادم که تب نکرد دیگه.روز دوم ۶ساعته دادم .امروزم۸ساعته دادم و تب نکرد.تا کی باید شربت اموکسی کلاو رو ادامه بدم براش؟
اندازه شکم در بارداری
سلام پزشک اوما عزیز و مامانای اومایی
یه سوالی عجیب ذهنمو درگیر کرده و کمی نگرانم
من الان تقریبا وارد هفته ۳۳ بارداری شدم اما اندازه شکمم به نظر خودم کوچیکه بچمم پسره خواستم ببینم مامانایی که الان باردارن تو هفته های من یا اونا ک فارغ شدن این طبیعی هست؟اونا که مثل من بودن بچشون با وزن چقد به دنیا اومده؟
ممکنه بچه تو پهلوها باشه؟
یه مورد دیگه اینک من وقتی میشینم میخوام پاشم یکم باعرض معذرت معقدم درد میگیره این طبیعیه؟ازچی هست؟
ممنون میشم توروخدا راهنماییم کنید از نگرانی دربیام
سلام وقت بخیر
نمیدونم به خاطر کم خوری و رژیمی که داشتم اینطور شدم یا نه .یه مدت بعضی شبا معده درد دارم و صبح که بیدار میشم اسهال میشم .چند روز پیش بالا آوردم به خاطر پر خوری بود انگار نمیدونم همش اروغ بد میزنم بوو طعم حال بهم زن انگار معد ام گند دیده باشه نمیدونم چیکار کنم
طریقه مصرف این قرص ها
سلام خانم دکتر و دوستان چند تا سوال داشتم. اول اینکه من تاحالا از این قرص آهن ها که بهداشت میداد میخوردم دکترم گفت یکم کم خونی داری دوتا قرص روزی بخور حالا میشه بجای دوتا، قرص ففول بخورم؟
قرص کلیسم هم گرفتم که بخورم که ویتامین د۳ هم به اندازه ۶۰۰luداره ، و قرص های ویتامین د۳ که بهداشت میده هم هر روز میخورم زیادی نمیشه اگه دوتاشو بخورم؟ و اینکه قرص های کلسیم رو چند روز در هفته و چه وقت هایی بخورم؟




