Ooma

تفسیر آزمایش خـون من💉💉💉

سلام خانم دکتر ببخشید من این چند روز زیاد سوال پرسیدم
میشه لطف کنید بگید آزمایشم چطوره؟
من هیچوقت سابقه مشکل تیروئیدی نداشتم اخه چی شده ک تیروئیدم کم کار شده😔😔😓
یعنی من تا اخر عمر دیگه باید دارو استفاده کنم؟ 😞
قندم چی مشکل ساز میشه برام؟

17 پاسخ 397 بازدید


چگونگی مصرف قرص لتروزول

سلام . خانم های عزیز دکتر به من گفته از شب سوم پریودی شروع ب خوردن قرص لتروزول کنم . حالا من دیشب فقط چندتا لکه دیدم ولی امروز دیگه پریودیم شروع شده . حالا برا خوردن قرص از دیشب حساب کنم یا از امروز ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

22 پاسخ 423 بازدید


خوردن آسپرین در بارداری

با سلام
من ۵ هفته و چهار روزمه پزشکم بهم آسپرین تجویز کرده آیا این روند درسته ؟سه شبه که دارم میخورم

19 پاسخ 476 بازدید


تک سرفه های نوزاد ۱۰ ماهه

سلام وقتتون بخیر
دخترم ۱۰ ماهشه والان مدتیه کع وقتی داره بازی میکنه و دور میره توخونه گاهی اوقات تک سرفه میکنه
بعض وقتا تو خواب هم همینطوره فقط تک سرفه و هیچ علائم دیگه ای هم نداره از سرماخوردگی
اصفهان زندگی می‌کنیم واز خونه هم بیرون نمیریم زیاد شاید هفته ای یکی دوبار ممکنه از آلودگی هوا باشه؟

5 پاسخ 227 بازدید


خوردن هندوانه ابوجهل تو بارداری ضرر داره؟

سلام دکتر جان و مامانای عزیز
ازمایش قند دادم بدون خوردن محلول قنو ناشتام ۹۸ بود ۲ ساعت بعد صبحونه ۱۰۴
دکترم گفت قندت بالاست رژیم داده بهم امروز دوباره تحمل گلوکز دادم با محلول 🤢
همه میگن کدو سبز و هندوانه ابوجهل برا دیابت خیلی خوبه
سوالم اینه میشه تو بارداری از هندوانه ابوجهل استفاده کرد؟
ضرر نداره؟ اگه نداره چقد بخورم ازش؟

59 پاسخ 1,931 بازدید


برای این آزمایش تا کی وقت دارم؟ + عکس

سلام خدمت پزشک محترم اوما و دوستان عزیز
میشه بفرمایین این نسخه مال چه آزمایشیه و تا چند هفتگی مهلت دارم که برم بدمش؟

19 پاسخ 550 بازدید


خونریزی وسقط بدون درد

سلام خسته نباشید تقریبا یه هفته میشه به خونریزی افتادم که تقریبا میشد هفته ی پنجم بارداریم دوروز خونریزی شدید بود وبقیش به صورت لک الانم که پاک شدم از دیروزفقط یه کوچولو لک قهوه ای داشتم، تست زدم نسبت به یه هفته قبل کمرنگ شده و فقط یه هاله میوفته حالا باید چیکار کنم خونریزی که قطع شد درضمن اصلا دل درد سقط نداشتم ولخته ای هم دفع نشده، یعنی هنوز جنین سقط نشده باید چیکارکنم

60 پاسخ 983 بازدید


علت احساس سوزش هنگام نزدیکی ترشح سفید رنگ

سلام پزشک اوما عزیز و دوستای گلم موقع نزدیکی حس سوزش وحشتناک دارم
احساس میکنم ترشح هم دارم
کاندوم استفاده میکنیم گاهی وقتا برند کودکس هر بار مدل های مختلف
ممکنه به کاندوم حساسیت داشته باشم؟یا عفونت دارم؟

17 پاسخ 492 بازدید


تب روز سوم واکسن

بچه ی من واکسن ۶ ماهگی زده( چون قبلا مریض شده بود واکسنش ۴۰ روز تاخیر داشت) الان روز سوم واکسنش هست ولی تب داره قطره و شیاف استفاده میکنم و پاشویه پایین میادولی دوباره تب میکنه. دیروز تبش تا ۳۷.۸ رفت و الان ۳۷.۴ هست. چکار کنم؟ لازمه دکتر ببرمش؟ واکسنهای قبلیش اصلا تب نمیکرد فقط یه روز قطره میدادم.

11 پاسخ 463 بازدید


درد طولانی واکسن کزار

سلام شب بخیر🌹 من یک هفته پیش دقیقا واکسن کزاز زدم، هنوز که هنوزه درد دارم یا بی جون میشه دستم انقدر ک نمیتونم رانندگی کنم یا حتی چیز سنگینی با دست چپم بردارم. نمیدونم باید چیکارش کنم🙁 همکارام هم واکسنو زدن ولی دردشون نهایت ۴،‌۵ روز بود.
طبیعیه ینی؟

21 پاسخ 520 بازدید


خوردن قرص ضد تهوع در هفته ۴بارداری

سلام من هفته چهار بارداری هستم خیلی حالت تهوع اذیتم میکنه آیا امکانش هست قرص ضد تهوع استفاده کرد و اینکه من خیلی بیحال و سرگیجه دارم صبحا هم ضعف دارم چی بخورم واسه این حالتام

19 پاسخ 410 بازدید


تغذیه نوزاد هفت ماهه

سلام خانم دکتر عزیز
پسرم هفت ماه و ۱۶ روزش هست
یه کم اضافه وزن داره
خواستم در مورد تغذیه بپرسم که هم تمام مواد مغذی به بدنش برسه و سیستم ایمنی بدنش قوی باشه و هم اینکه اضافه وزن بیش از حد نداشته باشه
البته موقع دنیا اومدن هم وزن خوبی داشته ۳۹۰۰بوده
هفته دو بار میتونم عصاره قلم و عصاره پای مرغ بهش بدم یا کمتر ؟
گوشت داخل شیشه که پخت میشه هفته ای یک بار کافیه ؟
الان در مورد وزنش باید نگران باشم یا اشکال نداره
و اینکه حدود یک ماه هم هست سرما خورده و هنوز خوب نشده
مولتی ویتامین بهداشت و پدیا بست بهش میدم
آهن لیپوزفور فروت
اگه خوب نیستم ممکنه در مورد آهن هم راهنمایی ام کنید
کلا یه رژیم غذایی میخواستم که چند وعده در روز میتونم بهش غذا بدم
بچه ام رفلاکسی هم هست
ممنونم از وقتی که گذاشتید 🌹🌹

8 پاسخ 383 بازدید


تفسیر ازمایش غربالگری دوم

سلام به دکتر اوما
خسته نباشید
امکانش هست ازمایش دوم غربالگری من رو ببینید

9 پاسخ 378 بازدید


پایین نیامدن تب

سلام دکتر جان
دختر من سرفه شدید داشت ۳ بار دکتر بردمش تازه دیشب یکم سرفش کم شد ولی از دیروز تب کرده و پایین نمیاد
هر ۴ ساعت استامینوفن میدم کوریزان و برم هگزین هم و سیتریزین هم میدم ولی تبش پایین نمیاد
اب سیب و سرم خوراکی هم بهش میدم
با دستمال کشاله های ران و زیر بغلش رو هم خنک میکنم
از ساعت ۷ دیشب تب داره مدام

20 پاسخ 386 بازدید


سی تی اسکن برای نوزاد چهارماهه

دکتر برای دخترم سی تی اسکن نوشته،چهارماه و چهارده روزشه،ضرر نداره؟چطور میگیرن؟خیلی نگرانم

3 پاسخ 564 بازدید


علت کم شدن اشتهای نوازد

دوستان بچه ام اشتهاش نصف شده شیر نمیخواد چیکارش کنم؟

8 پاسخ 274 بازدید


دوره درمان شربت کو اموکسی کلاو

سلام خانم دکتر.دخترمن ۵روز بستری بود به علت سرماخوردگی(ویروس برونشیت و عفونت ریه).انتی بیوتیک تزریقی میگرفت و ازیترومایسین ۲۰۰ .روز بعداز ترخیص دوبار تب۳۸و۳۹درجه داشت.که دکتر گفت اگه تبش با استا کنترل نشد و ادامه دار بود شربت کواموکسی کلاو۶۴۳براش شروع کنم هر۸ساعت ۱/۵سی سی.
من شربتو براش شروع کردم.روز اول۴ساعته استا دادم که تب نکرد دیگه.روز دوم ۶ساعته دادم .امروزم۸ساعته دادم و تب نکرد.تا کی باید شربت اموکسی کلاو رو ادامه بدم براش؟

23 پاسخ 2,697 بازدید


اندازه شکم در بارداری

سلام پزشک اوما عزیز و مامانای اومایی
یه سوالی عجیب ذهنمو درگیر کرده و کمی نگرانم
من الان تقریبا وارد هفته ۳۳ بارداری شدم اما اندازه شکمم به نظر خودم کوچیکه بچمم پسره خواستم ببینم مامانایی که الان باردارن تو هفته های من یا اونا ک فارغ شدن این طبیعی هست؟اونا که مثل من بودن بچشون با وزن چقد به دنیا اومده؟
ممکنه بچه تو پهلوها باشه؟

یه مورد دیگه اینک من وقتی میشینم میخوام پاشم یکم باعرض معذرت معقدم درد میگیره این طبیعیه؟ازچی هست؟
ممنون میشم توروخدا راهنماییم کنید از نگرانی دربیام

49 پاسخ 928 بازدید


سلام وقت بخیر

نمیدونم به خاطر کم خوری و رژیمی که داشتم اینطور شدم یا نه .یه مدت بعضی شبا معده درد دارم و صبح که بیدار میشم اسهال میشم .چند روز پیش بالا آوردم به خاطر پر خوری بود انگار نمیدونم همش اروغ بد میزنم بوو طعم حال بهم زن انگار معد ام گند دیده باشه نمیدونم چیکار کنم

7 پاسخ 383 بازدید


طریقه مصرف این قرص ها

سلام خانم دکتر و دوستان چند تا سوال داشتم. اول اینکه من تاحالا از این قرص آهن ها که بهداشت میداد میخوردم دکترم گفت یکم کم خونی داری دوتا قرص روزی بخور حالا میشه بجای دوتا، قرص ففول بخورم؟
قرص کلیسم هم گرفتم که بخورم که ویتامین د۳ هم به اندازه ۶۰۰luداره ، و قرص های ویتامین د۳ که بهداشت میده هم هر روز میخورم زیادی نمیشه اگه دوتاشو بخورم؟ و اینکه قرص های کلسیم رو چند روز در هفته و چه وقت هایی بخورم؟

15 پاسخ 404 بازدید