Ooma

مصرف استامینوفن پاراکید برای نوزاد ۴ ماه

سلام دکتر اومای عزیز وقتتون بخیر
میزان مصرف آستامینوفن پاراکید برای نوزاد ۴ ماهه بچه صورت ؟آیا مثل آستامینوفن معمولی باید دوبرابر وزن بچه استفاده کرد یا خیر ؟

14 پاسخ 313 بازدید


علت بی میلی نوزاد۵ ماهه ب شیر ؟

دوستان بچه ام ۵ ماهشع یهو ب شیر بی میل شده ولی فرنی رو خوب میخوب چیکار کنم؟

10 پاسخ 383 بازدید


جواب آزمایش و عفونت ادراری در بارداری

سلام خانوم دکتر عزیز اوما. من امروز جواب ازمایشم رو گرفتم. گویا عفونت ادراری دارم. من تا حالا هیچ علائمی نداشتم و این رو هم در آزمایشات اولیه بارداری متوجه شدم.
سوزش، خارش و هیچ دردی هنگام ادرار ندارم. ترشحاتم هم در دهانه واژن سفید دیده میشه اما روی لباس زیر و دستمال زرده.
ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید.
آیا این مورد خطرناکه؟
اگر برای رفع عفونت دارو بخورم برای جنین مشکلی پیش نمیاره؟ الان دقیقا ۴ هفته و ۶ روز هستم.

25 پاسخ 449 بازدید


اسهال نوزاد ۱۵ روزه

سلام خانم دکتر
پسرم ۱۵ روزشه، دو روزه مدفوعش آبکی و بلغمیه، روزی ۶ ۷ بار بیرون روی داره
باید چکار کنم؟

7 پاسخ 523 بازدید


تفسیر ازمایش سه ماهه اول

دکتر جان میشه ازمایشمو ببینید

6 پاسخ 287 بازدید


اکو قلب جنین،و ازمایش غربال گری دوم

سلام خانوم دکتر ،و بچه های عزیز
من برا سونو 18هفته،بهم گفتن لک سفید رو قلبش هست و موردی نداره،اما دکتر برام اکو نوشت که توی ۲۲هفته اکو قلب جنین رفتم،همچنان گفته ک لک سفید هست،میخواستم ببینم مشکلی ک نداره🥺☹

دوستمم ازمایش غربالگری دوم داده،عکسش میفرستم

لطفا راهنمایی کنید،ممنون میشم😘😘

13 پاسخ 388 بازدید


واکسن ۴ ماهگی نوزاد

سلام ب دکتر اومای عزیز و همه مامانی مهربون .
چند روز دیگ پسرم وقت زدن واکسن ۴ ماهگیش؟ ایا واکسن ۴ ماهگی از واکسن دوماهگیشون سخت تر هستش؟ بازم مثل قبل خیلی استرس دارم 😭

1 پاسخ 259 بازدید


روش های کنترل رفلاکس نوزادان

سلام قشنگا
دخترم وقتی ۵ روزش بود توسط سونو متوجه شدیم رفلاکس داره..سه چهار روز اول بالا میورد و بعدش مشکلی نداشت آروم بود.ولی چند روزه بشدت بیقراره
مثلا از خواب بیدار میشه شیر میخواد بهش شیر میدم ولی تا دو سه ساعت بی قراره و گریه میکنه مخصوصا غروبا و شبا..سکسه زیاد میکنه و انگار یه چیزیو تو دهنش مزه مزه میکنه..وقتی بیقراره دوس داره شیر بخوره اما نمیتونه میک میزنه و خودشو میکشه عقب و گریه میکنه.
من رو سطح شیبدار میخوبونمش..بهشم پستونک میدم وقتی بیقراره و آروغشم میگیریم و ۲۰ دقبقه بعد شیرم عمودی نگهش میدارم..
دارو هم اس امپرازول ۵ میخوره فقط اما تاثیری نداره
دو سه روزه خودمم رژیم غذایمو رعایت میکنم با وجود تمام اینا بازم بیقراره..
بنظرتون چیکار کنم
کم اوردم
شبا تا ۳ و ۴ بیداره و گریه میکنه

من موندم الان گریه اش بحاطر رفلاکسه یا کولیک داره

ممنونم ازتون کمکم کنید

37 پاسخ 428 بازدید


آزمایش تحمل گلوکز و خون و ادرار ۲۴ساعته

سلام خدمت پزشک اوما عزیز و دوستان گرامی
لطفا در صورت امکان آزمایش منو تفسیر کنین
ممنونم
سابقه ی کم خونی و دیابت نداشتم
شیاف پروژسترون مصرف میکنم

16 پاسخ 341 بازدید


خلط در مدفوع کودک

سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر،دختر من ۳سال و نیمه هست حدود یه هفته هستش که داخل مدفوعش خلط دیده میشه دلیلش چی میتونه باشه؟حتی دقت کردم موقع دسشویی کردن ببخشید اول خلط میاد بیرون
لطفا راهنماییم کنید دلیلش چیه و ایا نیاز هست ازمایش خاصی بده
خیلی ممنونم♥️🙏

5 پاسخ 619 بازدید


نتجه جواب آزمایش خون چکاپ کلی

خانوم دکتر عزیزم سلام
ببخشید مزاحم وقت شما میشوم ممنون میشم نتیجه چکاپ من را ببینید نظرتون را بفرمایید میدونم سرتون شلوغ است ببخشید خانوم دکتر مزاحم وقتتون شدم
فقط من چندوقتی است چند ساعت بعد از خوردن عدا سردرد میگیرم حالت گیجی شدید و به چشام فشار می‌یاد البته دکتر آزمایش قندخون دوساعت بعد از خوردن صبحانه داده بود وقت نکردم فقط ازخون ناشتا قند انجام دادم
بعد دچار دیاستازشکمی هم هستم حالا نمیدونم این سرگیجه به قند ارتباط دارد یا به علت فشار روی شکم مربوط به معده و گوارش می‌شود ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید عکس آزمایش به پیوست فرستادم بازهم یه دنیا تشکر از زحمات شما پزشک بزرگوار اوما

9 پاسخ 282 بازدید


بی اشتها شدن بچه 2/5 ساله

سلام خانم دکتر بچه من چند وقت پیش مریض شد از اون روز بی اشتها شده الانم ک خوب شده بازم بی اشتهاس بنظرتون چیکار کنم اگ میگید ببرم دکتر کدام دکتر یعنی دکتر تغذیه یا متخصص چیزی درضمن فقط دخترم شیر خشک میخوره دوساله و نیم داره اما هنوزم شیشه میخوره یکسره میشه شیر خشک درست کن بنظرتون از شیر خشکه ؟

3 پاسخ 352 بازدید


تنفس جنین در سونوگرافی

سلام خانم‌دکتر من چهارشنبه زایمانمه رفتم سونوگرافی برام تنفس جنین و صفر زد دکترم گفتن برو ان اس تی رفتم و خوب بود.
حالا لازمه فردا دوباره برم سونو؟
اگه تکوناشو چک کنم میشه نرم؟ چون ۳ زوز دیگه زایمانمه

37 پاسخ 1,010 بازدید


ورم و گزگز دست و پا

سلام خسته نباشید ببخشید من دست و پام خیلی ورم کرده و همش بی حسه و گزگز میکنه طوری که شبا اصلا نمیتوانم بخوابم و سندروم پای بی قرار گرفتم انگار. دستامم به قدری بی حس شده که بعضی اوقات قفل میکنه و خیلی اذیتم میکنه. دلیلش چیه و باید چه کار کنم.

22 پاسخ 662 بازدید


قمی ها بیایین سواااال دارم

سلام بچها من سونو آن تی دارم ۱۲هفتگی میگم شما ک انجام دادین آزاد چقدر شد دولتی چقدرش امروز میخوام برم آزمایش بعد سونو

15 پاسخ 436 بازدید


سونوگرافی بعداز سقط همراه با عکس سونو

سلام وقتتون بخیر ،دوماه پیش به علت تشکیل نشدن قلب سقط جنین داشتم دیروز یه سونو دادم چون هنوز لک و خونریزی دارم لطفا برگه سونو رو ببینید منظور از ایزواکو چیست و جریان عروقی شدید یعنی چه و چه مقدار از جنین باقیمانده لطفا کمک کنید

10 پاسخ 573 بازدید


لکه بینی رابطه بعد زایمان

سلام من 4ماه زایمان کردم دوماه ک بودبرا باراول ک نزدیکی داشتم خون به اندازه یه سکه اومداونم لاپایی خودم میترسیدم تا الان ک4ماه شده بازم بعد نزدیکیم یکم خون میاد یعنی دستمال ک میزاری خون کمرنگی نشون میده علتش چیه؟ چیکار کنم؟

5 پاسخ 466 بازدید


کسی ک سقط مکرر ب علت مشکل ژنتیکی داره چیکار کنه؟

سلام خانم دکتر من ی دوستی دارم نزدیک 7ساله با یکی از اقوامش ازدواج کرده کرده 25سالشه و چند باره باردار میشه وبچشون مشکل داره و سقط میشه باید چیکار کنه شرایط مالیش اصلا خوب نیست ک همش برن دکتر میشه نگا این ازمایشی ک از بچه گرفتن کنید وبگید باید چیکارکنن. کسیو میشناسید کمکش کنه

72 پاسخ 1,613 بازدید


ترش کردن‌معده در هفته های اول

سلام. خیلی ترش کردم وحشتناک

چی میتونم بخورم؟

8 پاسخ 516 بازدید


تفسیر ازمایش تحمل گلوکز

لطفا جواب آزمایشمو نگا کنین، البته ۱ ساعت بعد شربت رو با ۲۰ دقیقه تاخیر انجام دادم برا همین ستاره گذاشتن کنارش

25 پاسخ 314 بازدید