Ooma

سرماخوردگی وعفونت ادراری دربارداری

سلام دکترجان من ازدیروز تا حالا گلوم درد میکنه اذیتم وبرا سرماخوردگی قبلا دکتر بهم اموکسی سیلین داده بود ی بسته دارم ازش ایا مجازه تو این هفته اخر استفاده کنم؟ وهمینطور عفونت ادراری سفکسیم داده بوداون رو میشه مصرف کرد سوزش ودرد دارم موقع ادرار با بوی بد ممنون راهنمایی کنید ۳۷ هفته هستم

8 پاسخ 340 بازدید


سلام وقت بخیر پسرم شش ماه تموم کرده میتونم پوره سیب که مردم بهش سویق هم اضافه کن

سلام روزتون بخیر
پسرم دو روزه که شش ماه تموم کرده
بخاطر رفلاکسش زودتر شروع کرده بودم غذای کمکیشو با نظر دکتر
فقط فرنی و پوره سیب و به دادم بهش تا الان
الان میتونم به پوره سیبش سویق یا جو دو سر پرک اضافه کنم؟؟
رفلاکسش کامل خوب شده اس امپرازولشم قطع کردم از پنج ماهگی
سویق و جو دو سر پرک رفلاکس و تشدید نمیکنه

18 پاسخ 348 بازدید


از کجا بفهمم نوزادم شیر کافی‌ از سینم دریافت میکند

سلام خانم دکتر.
نوزاد من مشکل سینه گرفتن داره البته چند وقتیه بهتر شده و روزی دو بار یا سه بار سینه میگیره در حد چند دقیقه مک میزنه ولی من نمیدونم از کجا بفهممم نوزادم شیر کافی دریافت میکنه، چون که من شیرخشک بهش میدم و در کنارش سینه هم میدم، و کلا برای رفع کامل مشکل سینه نگرفتن نوزاد باید چیکار کنم؟

19 پاسخ 843 بازدید


تفسیر آزمایش هفت ماهگی

سلام خدمت دوستان و دکتر عزیز
این آزمایش من که الان هفت ماهه حامله هستم دادم ،،،، البته من اسفند ۹۹هم قند داشتم که تقریبا تو همین رنج بود و با ورزش و رژیم پایین آوردم و از اول بارداری هم خدارو شکر آزمایشم خوب بوده،،، این آزمایش یعنی من دیابت دارم؟؟باید چیکار کنم؟انسولین لازم هست؟ضمنا یک هفته هست وقتی می‌خوایم بیدار میشم کناره های زبونم خشک میشه،،،، چطوری باید غذا بخورم؟

27 پاسخ 507 بازدید


تفسیر پاتالوژی عمل باsin 3

سلام خدمت خانم دکتر عزیز
جواب آزمایش دوستم هستش میشه لطفا تفسیر کنین .
با sin3 عمل کونزاسیون انجام شده نتیجه پاتولوژی عمل

27 پاسخ 319 بازدید


بچه‌ها میشه بیاین دخترم یه حرکت های ناگهانی داره نگرانم کرده

سلام دخترم خدا بخواد ده ماهش شده ولی تازه چند روزه چهار دست و پا راه میره، دو سه باری پیش اومده یهو سرش و میگیره رو به سقف انگار چیزی مثلا از بالا سرش رد میشه بعدم از پشت سر افتاد، خدارو شکر چیزیش نشد خیلی عادی خودش پاشد
دو سه بارم وقتی نشسته بود یهو به یه سمت سعی میکنه بچرخه و از کنار خودش و پرت کنه
انقدر مطلب های مختلف خوندم یا دور از جون بچه هامون بابت تشنج و اینا فکرم خراب شده

20 پاسخ 785 بازدید


مصرف قرص یا پودر گین آپ در شیردهی

سلام خدمت دکتر اوما و خانومای گل
من خیلی لاغرم و اصن وزن اضاف نمیکنم و ب پسرم شیر خودمو میدم
شنیدم پودر یا قرص گین آپ چاق کنندست
تو دوران شیردهی میتونم استفاده کنم؟؟؟


خانومایی ک استفاده کردید نتیجه داد؟؟ قرصش بهتره یا پودرش؟؟؟؟؟

53 پاسخ 36,407 بازدید


درد زیر دل سمت چپ و پهلوی چپ بعد از عصبانیت

سلام خانم دکتر.
من دیشب یه یک ساعتی با یکی بحث میکردم و خیلی عصبی شدم و گریه کردم حتی چندبار هولم داد اما ضربه ای ب شکمم نخورد بیشتر فشار عصبی بهم واردشد و حرص خوردم و غصه خوردم.
دیشب ک تا صبح کمرو پهلوها و زیر دلم درد می‌کرد الان کمرم بهتره اما زیر دلم سمت چپ و پهلوم درد داره.
نگران بچمم خانم دکتر چیزیش نشه چطوری بفهمم سالمه😭
بعد از اون تنش ها این دردا طبیعیه یا لازمه برم پیش دکترم ؟

62 پاسخ 383 بازدید


بچه ها سلام،من زایمان کردم ،قسمت همه منتظرا🥰

سلام خدمت همگی،من زایمان کردم.پنجشنبه بادرد وانقباض رفتم زایشگاه،فشارم و ضربان قلب نی نی خوب نبود
فوری بستری و ختم بارداری دادن ۳۸ هفته و ۶روز بودم
بستری شدم و رفتم داخل زایشگاه،یه چندساعتی دارو وسرم زدن که بتونن فشارم رو پایین بیارن و ضربان قلب نی نی و خودم رو کنترل کنن
بعداز چندساعت درد ها بیشتر و کیسه پاره شد و داروی فشار هم یه کوچولو گرفتم تا زایمان کنم
ولی مجدد فشار و ضربان قلبم و ....بقیه بهم ریخت
حالم کلی خراب شد
سردرد.فشار بالا.تاری دید.درد قفسه سینه واستفراغ داشتم
بااینکه دهانه ۵سانت بود و کیسه پاره شده بود دکتر دستور داد که ببرینش اطاق عمل سزارین اجباری
جان هردوتامون در خطر بود
نیم ساعت بعد بچه رو دنیا آوردن و نشونم دادن و تمام
زیر عمل همش استفراغ میکردم،عمل که تموم شد به دستور پزشک منو فرستادن آی سی یو
اونجا زیادخوب نبودم،ولی تونستن حالمو کنترل کنن بچه رو بعد از یک روز ونصفی از زایمان دیدم.حالش خوب بود فقط خودم بد بودم.بچه تو بخش نوزادان سالم و کامل بود وخودم تو بخش آی سی یو
خدا نصیب نکنه خلاصه
۲روز هم بخش زایمان با نوزادم باهم بودیم و...
۱ساعت پیش هم مرخص شدم.منتظرم که بیان دنبالم
گفتم ازاین فرصت استفاده کنم و بیام بهتون خبر های خوب و بد رو با هم بدم😆🥰😅
۳۸ هفته و ۶روز وزن ۳۳۰۰

270 پاسخ 2,251 بازدید


سلام کسی راجب این نوع واکسن اطلاعاتی داره؟

سلام خدمت دکتر اوما و مادرای عزیز. کسی راجب واکسن پرونار که جهت تقویت سیستم ایمنی ریه ها و سیستم تنفسی نوزادان وکودکان اطلاعاتی داره؟
الان با شیوع کرونا خیلی از متخصص های نوزادان وکودکان این واکسن رو استوری کردنو گفتن جهت تزریقش وقت بگیرن .
منم چون اطلاعااتی نداشتم نمیدونستم خوبه ؟بده؟ گفتم از شما مادرای نازنین و دکتر اوما عزیز بپرسم

15 پاسخ 555 بازدید


تغذیه درماه اخر بارداری

سلام به پزشک عزیز اوما و مامانای اومایی
من وارد ۹ ماه شدم به امید خدا ماه اخرمه یه سوال داشتم مامانایی ک تجربه دارن و خانم دگتر عزیز چیا بخورم برا وزن جنین ۲روز پیش رفتم تعیین وزن گفت بچه ۲۳۷۱گرم هست برااین وزنش بره بالا چیا بخورم چی کارا کنم
ممنون میشم راهتمایی کنید

236 پاسخ 464 بازدید


سلام. سردرد شدن هنگام مصرف لتروزول عادیه؟

دکتر اومای عزیز من در حال مصرف لتروزول هستم . سردردا شدیدی دارم میخواستم ببینم عادیه یا ن؟

6 پاسخ 287 بازدید


کشیدن دندون عقل ماه ششم بارداری

سلام و خداقوت خدمت پزشک محترم و دلسوز اوما و دوستان عزیز.
تازه ماه ششمم تمام شده و وارد ماه هفتم شدم. دندون عقلم خراب شده و میخواستم ببینم میتونم برم دندونپزشکی که بکشمش؟؟

8 پاسخ 284 بازدید


قطع شیر دهی و درد وحشتناک سینه❌❌❌❌

دخترمن خیلی وابسته ب سینم بود غذا اصلا نمی‌خورد هرکاری میکردم فقط می‌چسبید به سینم دیوونم کرده بود همش مک میزد ی دوری میزد باز میومد مک میزد منم تصمیم گرفتم از شیر بگیرم البته اسفند دوسالش پر میشه
حالا سینم عین سنگ شده دردناک شده شدیدا دارم میمیرم تروخدا اگه میدونید بگید چیکار کنم آروم بشه...

44 پاسخ 501 بازدید


قرمز شدن گردن بی دلیل.

سلام وقتتون بخیر
چند روز پیش یه کم اندازه یه نخود تیره شده بود حالا امروز دیدم اینجوری قرمز شده.
بنظرتون بخاطر چیه؟ پیسی چیزی نشه؟

23 پاسخ 498 بازدید


سزارین در ۳۷ هفته و ۷ روز

سلام من طبق تاریخی که دکتر برام زده میشم ۳۸ هفته و دو روز طبق پریودی و ۳۷ هفته و ۷ روز طبق ان تی
مشکل خاصی نداشتم ولی دکترم دیدم به بقیه هم همین تاریخ رو میده
حالا میخواستم بدونم مشکلی برای بچه پیش نمیاد؟خیلی میترسم زود باشه ریه اش تشکیل نشده باشه یا یه مشکل دیگه پیش بیاد

29 پاسخ 505 بازدید


الگوی راه رفتن کودک ۱۵ ماهه

سلام خانم دکتر و دوستان عزیز... دختر من ۱۳ ماهگی راه افتاده و الان تازه وارد ۱۶ ماه شده ... توی راه رفتن مشکلی نداره ولی وقتی میخاد بایسته بعضی موقع ها هی میخوره زمین ... وقتی نگاه کردم دیدم انگشتای پاشو جمع میکنه موقع ایستادن... مثلا بعضی موقع ها میخاد بیاد جلو ولی ناخودآگاه چند قدم پرت میشه عقب... به دکتر اطفال هم که گفتم گفت روی پنجه راه نمیره گفتم نه..‌ گفت پس نگران نباش ولی من هر بار میخوره زمین نگران میشم شماها این تجربه رو نداشتین؟ ممکنه از ضعف عضلات باشه؟ مولتی و آهنم بهش میدم
اصلا بچه ها توی چه سنی دیگه قشنگ راه میرن؟

59 پاسخ 690 بازدید


تفسیر آزمایش اسپرم 💛

سلام دکتر اوما و دوستان جواب چطوره راهنمایی کنید 🌹🌹

6 پاسخ 391 بازدید


اتمام پریودی و نرفتن علائم پریودی

سلام عرض شد . من دیروز پاک شدم ولی رو شلوارم لخته های خیلی کوچیک قهوه ای کشدار مانند میبینم قرص کلومیفن هم مصرف میکنم درد کمر و درد خفیف زیر شکم و باسن دارم علت چی میتونه باشه ممنون

20 پاسخ 416 بازدید


تفسیر سونو و آزمایش غربالگری اول

با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر محترم و خانومای عزیز اوما.
جواب سونوگرافی و آزمایش غربالگری اولم اومده.میشه خواهش کنم برام تفسیرش کنید؟ ریسک کلی رو نوشته screen negative ولی دکترم تاکید داشتن که یا سلفری انجام بدم و یا آمنیوسنتز.

20 پاسخ 586 بازدید