Ooma

خونریزی بعد از زایمان

سلام خدمت پزشک اوما و دوستان
تا چند روز بعد از زایمان خونریزی طبیعیه؟
شما تا چند روز خونریزی داشتید؟
زایمانم طبیعی بود،خونریزی هی کم و زیاد میشه ،عین پریوده وقتی شدید میشه.ولی درد ندارم
یک هفته هم قرص ترنسید ۲۵۰ مصرف کردم اون موقع کم شد ولی دوباره زیاد شده
ممنونم🌹🌹🌹

41 پاسخ 520 بازدید


سلام خانوما کدومتون نوزادتون حساسیت به پروتیین گاوی دچار شده

علایمش چیه من شوهرم میگم بچه ببریم دکترمیگه نه تازه بدتر مریضش میکنی چیکارکنم چی استفاده کنم تا بچم خوب بشه مدفوعش یکم سبز شده وآبکی

20 پاسخ 327 بازدید


تفسیر جواب ازمایش و پلاکت پایین

سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر
ازمایش ۱۸هفتگی بارداریم پلاکت پایین رو نشون داد که به متخصص خون مراجعه کردم و ایشون نمونه خون رو داخل مطب شمارش کردن و گفتن چسبندگی پلاکت دارم و مشکلی برام پیش نمیاد.اما محض اطمینان از خواستن ماه هشتم باز ازمایشهایی که نوشتن رو انجام بدم. الان جواب ازمایشم اومده و اگر امکانش هست شما بررسی کنید.بازهم مشکل پایین بودن پلاکت هست باید کاری انجام بدم؟
و اینکه لطفا بقیه موارد ازمایش هم بررسی کنید دکتر جان
ممنون از محبت بی نهایتتون

21 پاسخ 2,148 بازدید


اقدام سوم برای بچه و این اوضاع

سلام خانما بنظرتون اقدام برا سومین بچه تو این شرایط خوبه یا نه من دوتا پسر دارم خدارو هزار مرتبه شکر ولی دوست دارم شانسم امتحان کنم شاید دختر شد البته همه چی خواست خداس ولی از طرفی دوست دارم و از طرفی هم از آینده میترسم

68 پاسخ 1,247 بازدید


آزمایش قبل از سزارین

سلام خانم دکتر عزیز
ممنون میشم آزمایشمو تفسیر بفرمایید

8 پاسخ 554 بازدید


هماتوم و رابطه نداشتن تا کی ؟

سلام .من هماتوم داشتم از یک ماه و نیم پیش یعنی در هفته ۷ و
دکتر بهم گفت شیاف بزن رابطه تعطیل و پله تعطیل و ..
من من تو این ۱ ماه استراحت مطلق بودم کامل
ولی رفتم سونو تازه از سایز ۸ به ۵ تبدیل شده و از بین نرفته
میخواستم ببینم میتونم ارتباط برقرار کنم یا خطرناکه هنوز؟

5 پاسخ 719 بازدید


سلام خانم دکتر پسرم سینش خس خس میکنه وصداش گرفته این دارو خوبه بهش بدم؟

سلام خانم دکتر پسرم 20ماهشه سینش خس خس میکنه وصداش گرفته این شربتو ازداروخانه گرفتم چون دسترسی ب دکترندارم پلارژین گرفتم ک بهش میدم ولی سفکسیم ندادم بهش بدم یانه

14 پاسخ 907 بازدید


اثر کردن واکسن یک‌سالگی چند روز بعد از مصرف آموکسی کلاو

سلام به پزشک عزیز اوما
واکسن یک‌سالگی پسرم رو چون مریض بود با یک ماه تاخیر زدیم، تا چهار روز قبلش آموکسی کلاو به مدت دو هفته مصرف کرده پسرم.
الآن یک مطلبی خوندم که لاقل باید یک هفته فاصله بین مصرف آنتی بیوتیک و تزریق واکسن باشه تا واکسن اثرگذار باشه. آیا این موضوع صحت علمی داره یا خیر؟

11 پاسخ 362 بازدید


گرم بودن سر بچه و گرفتن تب

دکتر جان و خانومای اونایی سلام
دمای سر پیرم از بدو تولد نسبت ب بدنش گرم تره ینی اگر تب پیشونیش و بگیرم ۳۸ به بالاعه ولی زیر بغلش نه
یکی علت اینو میخام(البته دکترش گفت چون طبعش گرمه اینجوریه تطر شماروهم میخام بدونم
سوالی ک دارم اینه ک من تب سنج دیجیتال برای پسرم گرفتم ولی چون دمای سرش زیاده اصلا نمیتونم از پیشونی بفهمم تب داره یا ن میتونم با تی سنج لیزری از جای دیگ تب و بسنجم؟ اگر میشه از کجا؟

8 پاسخ 279 بازدید


سردرد شدید در دفع پروتیین

سلام خانم دکترمن دفع پروتیین دارم دوروزه سرم درد میکنه به نظر شماخطرناکه

18 پاسخ 316 بازدید


علت بی اشتهایی نوزاد هشت ماه

سلام خدمت پزشک اوما
پسرم ۴ روز هست که نسبت به غذا خوردن تمایل نداره و به شدت کم اشتها شده و امشب کلی بالا آورد دیروز هم یک بار کم بالا آورد اوق زد
چی کار کنم آزمایشی چیزی لازم هست؟؟

26 پاسخ 391 بازدید


عفونت مجاری ادراری زنان باردار

سلام وقت بخیر میگم من دو هفته هست کلیه درد زیر دلم درد میگره الان سوزش گرفتم حس میکنم عفونت ادراری یا عفونت کلیه دارم سفلکسیم مصرف کنم مشکلی نیست؟ باردارم هستم

7 پاسخ 443 بازدید


آیا تیتر بتای من طبیعیه؟

سلام دکتر عزیز و سلام به همگی.وقت بخیر. من براساس آخرین پریودیم پنج هفته و دو روزمه و زمانی که پنج هفته بودم یعنی پریروز آزمایش تیتر بتا دادم،عددش ۱۱۷۸.۵۹ بود.
تو آزمایش بارداری ۴ تا ۵ هفته ۷۴۰۰ زده بود و بارداری ۵ تا ۶ هفته ۳۲۸۰۰.
الان تیتر بتای من نرماله؟ یا بارداری مشکوک هستم؟

31 پاسخ 1,213 بازدید


میشه ببینین من چند وقتمه

سلام خانم دکتر عزیز
من دیروز ازمایش دادم تیتر
تیترم ۱۲۳ هستش چند وقتمه ؟؟؟

25 پاسخ 667 بازدید


بیبی چک زدم میشه ببینید

سلام دکتر عزیز
من در حال اقدامم
سه روز پیش بیبی زدم یخ هاله کمرنگ داشت امروزم زدم ناشتا بازم یه هاله کمرنگ داشت
به نظرتون مثبته؟
من الان عفونت قارچی هم دارم به نظرتون ممکنه به خاطر عفونت خط کاذب بندازه؟

71 پاسخ 983 بازدید


آزمایش ادرار برای عفونت؟

سلام
من 27 هفته 7 روزم
این آزمایش ادرارمه
خوبه یا بد.؟؟

4 پاسخ 273 بازدید


سونوی بیوفیزیکال و چسبندگی جفت

سلام وقت بخیر خانم دکتر من حدود دو هفته پیش به مدت یک روز حرکات جنینم رو احساس نکردم رفتم دکتر ایشون گفتن سونوی بیوفیزیکال و nst و سونوی چسبندگی جفت رو انجام بدم.بعد از اینکه از مطب برگشتم خونه و نهار خوردم حرکاتش مثل قبل شده بود و کاملاً حرکاتش رو احساس کردم برای همین من دیگه سونو گرافی ها و nst رو انجام ندادم الان دو هفته گذشته و خدارو شکر حرکاتش خیلی خوب بوده.میخواستم بدونم هنوزم لازمه بیوفیزیکال و nst و چسبندگی رو انجام بدم؟
سونوی چسبندگی با توجه به اینکه بصورت رنگی هست ایا برای جنین ضرر نداره؟ میشه تا هفته های اخر اونو به تاخیر انداخت؟در هفته 31 هستم و اخرین سونویی که انجام دادم انومالی نوزده هفته بود و تا اینجا روند بارداریم هم بدون مشکل بوده.

13 پاسخ 647 بازدید


مقدار استامینوفن در کودکان

سلام وقتتون بخیر،من پسرم مریض شد بردمش دکتر گفتن سرماخوردگی براش دارو نوشت و همینطور استامینوفن ولی تب نداشت و مقدار استفادش نوشته بود 7/5 سی سی حالا که پسرم مریض شده یک مقدار تب داره درجه تبش رو 37/5 هستش حالا می‌خوام بهش استامینوفن بدم همون 7/5 سی سی بدم یا دو برابر وزنش بهش استامینوفن بدم؟

15 پاسخ 245 بازدید


خوردن آزیترومایسین ودیفن هیدرامین در بارداری

سلام خانم دکتر خسته نباشید،من چند روز قبل رفتم دکتر وچون خیلی خلط گلو دارم وببخشید سبزرنگ هس و احتمال دادم از سینوزیتام باشع اخه تا بخوام ب حالت سجده برم سردرد میگیرم از دکتر خواستم واسم قرص بنویسه ک بهم آزیترومایسین۵۰۰دادن ک روزانه یکی بخورم و شربت دیفن هیدرامین هر۸ساعت۵سی سی بنظرتون بخورم ضرری نداره؟

13 پاسخ 454 بازدید


علت کوتاهی قد در بیست ماهگی چیست.

با سلام خدمت دکتر اوما

من یک فرزند پسر بیست ماهه دارم که قد او 80و وزنش 11/5است ونسبت به سنش نه سانت کوتاهتر است الان فرزندم داروهای زیر را درحال مصرف است

لووتیروکسین پنجاه (هر روز نصف قرص به جز پنجشنبه ها یک عدد کامل مصرف میکند),قطره آدزیر (هر روز سی قطره), قرص اسید فولیک نیم (سه بار درهفته یک عدد), شربت استئوکر (یک روزدرمیان یک قاشق مربا خوری)،شربت ایمونس( یک روز درمیان یک قاشق مربا خوری), قطره اهن آیروفیکس (هرشب 1/5میل) ودر ضمن الان کم کاری تیروئیدش بامصرف قرص تحت کنترل است

وقد خودم 170وقد همسرم 175 است وخانوادهایمان قد بلندهستن

اما الان فرزندم 9سانت کوتاهتر از سنش است وآیا مصرف شربت زینک سولفات رازک در بیست ماهگی برای فرزندم توصیه میکنید یانه ،دکتر اومای محترم توروخدا ما را راهنمایی کنید وراه حلی برای رفع این مشکل کوتاهی قدفرزندم به ما بدهید من تنها همین فرزند را دارم خیلی نگران رشد قدش هستیم

باتشکر از شما🙏🙏🙏

39 پاسخ 936 بازدید