خونریزی بعد از زایمان
سلام خدمت پزشک اوما و دوستان
تا چند روز بعد از زایمان خونریزی طبیعیه؟
شما تا چند روز خونریزی داشتید؟
زایمانم طبیعی بود،خونریزی هی کم و زیاد میشه ،عین پریوده وقتی شدید میشه.ولی درد ندارم
یک هفته هم قرص ترنسید ۲۵۰ مصرف کردم اون موقع کم شد ولی دوباره زیاد شده
ممنونم🌹🌹🌹
سلام خانوما کدومتون نوزادتون حساسیت به پروتیین گاوی دچار شده
علایمش چیه من شوهرم میگم بچه ببریم دکترمیگه نه تازه بدتر مریضش میکنی چیکارکنم چی استفاده کنم تا بچم خوب بشه مدفوعش یکم سبز شده وآبکی
تفسیر جواب ازمایش و پلاکت پایین
سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر
ازمایش ۱۸هفتگی بارداریم پلاکت پایین رو نشون داد که به متخصص خون مراجعه کردم و ایشون نمونه خون رو داخل مطب شمارش کردن و گفتن چسبندگی پلاکت دارم و مشکلی برام پیش نمیاد.اما محض اطمینان از خواستن ماه هشتم باز ازمایشهایی که نوشتن رو انجام بدم. الان جواب ازمایشم اومده و اگر امکانش هست شما بررسی کنید.بازهم مشکل پایین بودن پلاکت هست باید کاری انجام بدم؟
و اینکه لطفا بقیه موارد ازمایش هم بررسی کنید دکتر جان
ممنون از محبت بی نهایتتون
اقدام سوم برای بچه و این اوضاع
سلام خانما بنظرتون اقدام برا سومین بچه تو این شرایط خوبه یا نه من دوتا پسر دارم خدارو هزار مرتبه شکر ولی دوست دارم شانسم امتحان کنم شاید دختر شد البته همه چی خواست خداس ولی از طرفی دوست دارم و از طرفی هم از آینده میترسم
آزمایش قبل از سزارین
سلام خانم دکتر عزیز
ممنون میشم آزمایشمو تفسیر بفرمایید
هماتوم و رابطه نداشتن تا کی ؟
سلام .من هماتوم داشتم از یک ماه و نیم پیش یعنی در هفته ۷ و
دکتر بهم گفت شیاف بزن رابطه تعطیل و پله تعطیل و ..
من من تو این ۱ ماه استراحت مطلق بودم کامل
ولی رفتم سونو تازه از سایز ۸ به ۵ تبدیل شده و از بین نرفته
میخواستم ببینم میتونم ارتباط برقرار کنم یا خطرناکه هنوز؟
سلام خانم دکتر پسرم سینش خس خس میکنه وصداش گرفته این دارو خوبه بهش بدم؟
سلام خانم دکتر پسرم 20ماهشه سینش خس خس میکنه وصداش گرفته این شربتو ازداروخانه گرفتم چون دسترسی ب دکترندارم پلارژین گرفتم ک بهش میدم ولی سفکسیم ندادم بهش بدم یانه
اثر کردن واکسن یکسالگی چند روز بعد از مصرف آموکسی کلاو
سلام به پزشک عزیز اوما
واکسن یکسالگی پسرم رو چون مریض بود با یک ماه تاخیر زدیم، تا چهار روز قبلش آموکسی کلاو به مدت دو هفته مصرف کرده پسرم.
الآن یک مطلبی خوندم که لاقل باید یک هفته فاصله بین مصرف آنتی بیوتیک و تزریق واکسن باشه تا واکسن اثرگذار باشه. آیا این موضوع صحت علمی داره یا خیر؟
گرم بودن سر بچه و گرفتن تب
دکتر جان و خانومای اونایی سلام
دمای سر پیرم از بدو تولد نسبت ب بدنش گرم تره ینی اگر تب پیشونیش و بگیرم ۳۸ به بالاعه ولی زیر بغلش نه
یکی علت اینو میخام(البته دکترش گفت چون طبعش گرمه اینجوریه تطر شماروهم میخام بدونم
سوالی ک دارم اینه ک من تب سنج دیجیتال برای پسرم گرفتم ولی چون دمای سرش زیاده اصلا نمیتونم از پیشونی بفهمم تب داره یا ن میتونم با تی سنج لیزری از جای دیگ تب و بسنجم؟ اگر میشه از کجا؟
سردرد شدید در دفع پروتیین
سلام خانم دکترمن دفع پروتیین دارم دوروزه سرم درد میکنه به نظر شماخطرناکه
علت بی اشتهایی نوزاد هشت ماه
سلام خدمت پزشک اوما
پسرم ۴ روز هست که نسبت به غذا خوردن تمایل نداره و به شدت کم اشتها شده و امشب کلی بالا آورد دیروز هم یک بار کم بالا آورد اوق زد
چی کار کنم آزمایشی چیزی لازم هست؟؟
عفونت مجاری ادراری زنان باردار
سلام وقت بخیر میگم من دو هفته هست کلیه درد زیر دلم درد میگره الان سوزش گرفتم حس میکنم عفونت ادراری یا عفونت کلیه دارم سفلکسیم مصرف کنم مشکلی نیست؟ باردارم هستم
آیا تیتر بتای من طبیعیه؟
سلام دکتر عزیز و سلام به همگی.وقت بخیر. من براساس آخرین پریودیم پنج هفته و دو روزمه و زمانی که پنج هفته بودم یعنی پریروز آزمایش تیتر بتا دادم،عددش ۱۱۷۸.۵۹ بود.
تو آزمایش بارداری ۴ تا ۵ هفته ۷۴۰۰ زده بود و بارداری ۵ تا ۶ هفته ۳۲۸۰۰.
الان تیتر بتای من نرماله؟ یا بارداری مشکوک هستم؟
میشه ببینین من چند وقتمه
سلام خانم دکتر عزیز
من دیروز ازمایش دادم تیتر
تیترم ۱۲۳ هستش چند وقتمه ؟؟؟
بیبی چک زدم میشه ببینید
سلام دکتر عزیز
من در حال اقدامم
سه روز پیش بیبی زدم یخ هاله کمرنگ داشت امروزم زدم ناشتا بازم یه هاله کمرنگ داشت
به نظرتون مثبته؟
من الان عفونت قارچی هم دارم به نظرتون ممکنه به خاطر عفونت خط کاذب بندازه؟
آزمایش ادرار برای عفونت؟
سلام
من 27 هفته 7 روزم
این آزمایش ادرارمه
خوبه یا بد.؟؟
سونوی بیوفیزیکال و چسبندگی جفت
سلام وقت بخیر خانم دکتر من حدود دو هفته پیش به مدت یک روز حرکات جنینم رو احساس نکردم رفتم دکتر ایشون گفتن سونوی بیوفیزیکال و nst و سونوی چسبندگی جفت رو انجام بدم.بعد از اینکه از مطب برگشتم خونه و نهار خوردم حرکاتش مثل قبل شده بود و کاملاً حرکاتش رو احساس کردم برای همین من دیگه سونو گرافی ها و nst رو انجام ندادم الان دو هفته گذشته و خدارو شکر حرکاتش خیلی خوب بوده.میخواستم بدونم هنوزم لازمه بیوفیزیکال و nst و چسبندگی رو انجام بدم؟
سونوی چسبندگی با توجه به اینکه بصورت رنگی هست ایا برای جنین ضرر نداره؟ میشه تا هفته های اخر اونو به تاخیر انداخت؟در هفته 31 هستم و اخرین سونویی که انجام دادم انومالی نوزده هفته بود و تا اینجا روند بارداریم هم بدون مشکل بوده.
مقدار استامینوفن در کودکان
سلام وقتتون بخیر،من پسرم مریض شد بردمش دکتر گفتن سرماخوردگی براش دارو نوشت و همینطور استامینوفن ولی تب نداشت و مقدار استفادش نوشته بود 7/5 سی سی حالا که پسرم مریض شده یک مقدار تب داره درجه تبش رو 37/5 هستش حالا میخوام بهش استامینوفن بدم همون 7/5 سی سی بدم یا دو برابر وزنش بهش استامینوفن بدم؟
خوردن آزیترومایسین ودیفن هیدرامین در بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید،من چند روز قبل رفتم دکتر وچون خیلی خلط گلو دارم وببخشید سبزرنگ هس و احتمال دادم از سینوزیتام باشع اخه تا بخوام ب حالت سجده برم سردرد میگیرم از دکتر خواستم واسم قرص بنویسه ک بهم آزیترومایسین۵۰۰دادن ک روزانه یکی بخورم و شربت دیفن هیدرامین هر۸ساعت۵سی سی بنظرتون بخورم ضرری نداره؟
علت کوتاهی قد در بیست ماهگی چیست.
با سلام خدمت دکتر اوما
من یک فرزند پسر بیست ماهه دارم که قد او 80و وزنش 11/5است ونسبت به سنش نه سانت کوتاهتر است الان فرزندم داروهای زیر را درحال مصرف است
لووتیروکسین پنجاه (هر روز نصف قرص به جز پنجشنبه ها یک عدد کامل مصرف میکند),قطره آدزیر (هر روز سی قطره), قرص اسید فولیک نیم (سه بار درهفته یک عدد), شربت استئوکر (یک روزدرمیان یک قاشق مربا خوری)،شربت ایمونس( یک روز درمیان یک قاشق مربا خوری), قطره اهن آیروفیکس (هرشب 1/5میل) ودر ضمن الان کم کاری تیروئیدش بامصرف قرص تحت کنترل است
وقد خودم 170وقد همسرم 175 است وخانوادهایمان قد بلندهستن
اما الان فرزندم 9سانت کوتاهتر از سنش است وآیا مصرف شربت زینک سولفات رازک در بیست ماهگی برای فرزندم توصیه میکنید یانه ،دکتر اومای محترم توروخدا ما را راهنمایی کنید وراه حلی برای رفع این مشکل کوتاهی قدفرزندم به ما بدهید من تنها همین فرزند را دارم خیلی نگران رشد قدش هستیم
باتشکر از شما🙏🙏🙏




