Ooma

چکاپ ( ازمایش خون ) نوزاد در چندماهگی ؟

سلام دکتر اومای عزیز
دخترم ۶ ماه و ۸ روز داره ، واکسن‌هاش رو کامل زده
ی هفته پیش هم ک بردیم بهداشت قد و وزن و .. هم خوب بود

سوالم اینه چکاپی ک ازمایش خون هم داره ، چندماهگی باید انجام بشه ؟ حتما باید انجام بشه یا در صورت مشاهده علائم خاصی ازمایش خون انجام میشه ؟

و اگه نیاز ب ازمایش خون باشه برای نوزاد ۶ ماه تا ۹ ماه ، خون از رگ دست‌هاش گرفته میشه یا کف پاش ؟

ممنون ، ببخشید

16 پاسخ 322 بازدید


میشه ببینید دکتر چی نوشته خیلی خطش بده نمیفهمم

الان عکسش میفرستم

6 پاسخ 481 بازدید


سلام خانم دکتر ببخشید امروز پسرمو بردم دکتر برونتیف بهم داد بهش بدم یانه؟ میشه ز

سلام خانم دکتر امروز پسرمو بردم دکتر کتوتیفن داد بهش بدم یانه نمیدونم چیکار کنم میشه زود جواب بدید

22 پاسخ 569 بازدید


تفسیر ازمایش ادرار دربارداری

سلام دکتر عزیز
من سه سریه آزمایش ادرارم عفونتی ندارم فقط خون توی ادرار مثبت میشه و هیچ علایمی هم ندارم سابقه شن و سنگ هم ندارم دلیلش چی میتونه باشه؟اسپرین هم میخورم و دکتر دوزش رو زیاد کرده.

10 پاسخ 234 بازدید


سونو آن تی و آزمایش آن تی

سلام پزشک اوما من سونوگرافی دادم آن تی ۲ بود ولی آزمایش رو بهداشت گفت خوبه آیا جایی نگرانی هست یاخیر

14 پاسخ 432 بازدید


بیبی چک مثبت بعد از سقط

با سلام خدمت دکتر عزیز اوما
یکی از دوستانم ۲۳ آذر سقط داشتن و بعد از دفع وقتی سونو داده گفتن ار بقایای کمی مونده ی قرصی بهش دادن ک بعدش تا یکی دو هفته خونریزی کرده و تموم شده و بعد از اون قضیه دوبار نزدیکی با جلوگیری داشتن
هفته پیش هم باز خونریزی خیلی تیره داشته وتازه پاک شده
ولی امروز بیبی چک گذاشته هاله داره
بنظرتون بارداره؟ یا چیزی از بقایا قبلی مونده؟

28 پاسخ 1,135 بازدید


خوردن این قرصه تو شیردهی ضرر داره؟

سلام خدمت دکترو دوستای اومایی من از وقتی بچه شیر میدم به شدت لاغر شدم یکی از دوستام این قرصو بهم معرفی کردن‌ که باعث میشه یه کم توپر بشم آیا خوردنش ضرر داره این قرصه؟چون میگن کلا ویتامینه ضرر نداره

7 پاسخ 401 بازدید


مکیدن دست خارش بینی و آب دهان نوزاد

سلام خدمت پزشک محترم ودوستان عزیز 💕
الان چند روزه‌ پسرم دستاشو خیلی میخوره بینیش هم‌خیلی میخارونه
واین که‌اب دهانش کف دار شده و گاهی از کنار دهانش‌بیرون‌میریزه و انگار حجمش زیاد شده چون میپره گلوش سرفه میکنه .
اینا طییعیه یا باید پیگیری کنم؟
دوماه و ۵ روزش هست

4 پاسخ 288 بازدید


طولانی شدن دوره سرماخوردگی کودک

سلام خدمت خانم دکتر مهربون و مامانایه امایی گل . دخترم الان یه ماهه سرما خوردگیش خوب نشده هنوز خواستم برم واکسن یک سالگیشو بزنم گفتن تا خوب نشه واکسن نمیزنن یه ماهه از وقت واکسنش گذشته نمیدونم چکار کنم خوب بشه بخدا کلافه شدم اولاش دارو دادم دو بار بردم دکتر اما فایده نداشت میشه راهنماییم کنین الان مجدد چه داروهایی بهش بدم زودتر خوب بشه آبریزش بینی داره و سرفه خلط دار. ممنون از راهنماییتون

4 پاسخ 270 بازدید


کل بدنم پر شده از جوش

سلام وقتتون بخیر
من امروز دو روزه که بدنم داره همینطور میپاشه پر شده از جوش حتی کف سرم هم پرشده از جوش و به شدت میخاره و همینطور رفته رفته داره جاهایی دیگه هم که درنیومده در میاد
وقتی هم که میخارونم میترکه و جاش زخم میشه
مامانم میگه بچگی آبله مرغان گرفتم و این نیست
چیکار کنم این جوشارو برم دکتر ؟
یا تو خونه چه درمانی هست؟

23 پاسخ 670 بازدید


افزایش شیر بعد ۵ ماه

سلام بچه ها و دکتر جان
من زایمان پردردسری داشتم و یه ماه بستری بودم و دوبار بعد سزارینم عمل شد دوباره
بخاطر اینکه دارو و اینا میزدن مجبور شدم ب بچم شیر خشک بدم
الان شیرم میاد ولی خیلی کمه حتا در حد یه وعده هم سیر نمیشه
الان کاری کنم شیرم زیاد نمیشه؟

6 پاسخ 452 بازدید


بیبی چک زدم میشه ببینین

سلام خانم دکتر عزیز
من دو سه روزه زیر دلم درد میکنه و ادرارم نارنجی شده
وقتم هم گذشته امروز بیبی چک زدم یه هاله خیلی کمرنگ افتاد
چیه جوابش ؟؟

217 پاسخ 1,509 بازدید


کم بودن شیر مادر

سلام خانم دکتر از کجا بفهمم شیرم برای بچم کافی هست یا نه؟
شبا بیدار هست و نمیخوابه اما گریه نمیکنه
راهکاری برای افزایش شیر هست؟

7 پاسخ 304 بازدید


بزرگی بطن و کیست کوروئید پلکسوس

با سلام هفته ۲۷ و یک روز هستم و طبق سونوی ضمیمه دوتا کیست در ناحیه ونتریکل مغز جنین مشاهده شده که یکی به ابعاد ۹ و یکی به ابعاد ۷ می باشندو اون بطنی که کیست ۹ میلی داخلش هست ۱۰ اندازه زده شده، البته این کیستها در هفته ۱۷ به ابعاد ۱۵ بودن و اندازه ونتریکل ها ۱۲ میلی بودن میخاستم روند پیشروی رو برام توضیح بدین و اینکه آیا ممکنه از این به بعد مشکلی پیش بیاد یا اینکه با کوچکتر شدن کیستها و بطنها خطر دیگه ای وجود نداره،البته جواب آزمایش ان تی و آمینوسنتز نرمال بودن،با تشکر

21 پاسخ 3,161 بازدید


تجربه من در مورد میکرو اینجکشن و ivf

سلام خدمت اومایی های عزیز و خانم دکتر
من سوال ندارم فقط میخوام تجربه مو در اختیار بقیه بذارم و توانایی پاسخگویی به سوالات متفرقه هم ندارم برای همین تخصصی زدم
من و شوهرم چندین سال درگیر ناباروری بودیم...اول بگم خانمها بعد از چندماه که باردار نشدید نهایتا یک سال اول چکاپ کامل بدید خودتون آمایش ذخیره تخمدان بدید و عکس رنگی رحم بگیرید.بعدم شوهرتونو ببرید آزمایش اسپرم و dfi اسپرم...اگر احتیاج به ivf باشه حتما انجام بدید و تعلل نکنید
من شوهرم مشکل داشت و هیچ درمانی نداره شوهر من عمل تسه انجام داد برای بیضه و اسپرم برداشتن...دکتر مظلوم فرد کلینیک مام تهران...
خودم ۳ماه قبل از ivf...هر روز ورزش و پیاده روی کردم...وزنم اوردم پایین...اینوفولیک..اووابوست...مکمل کو کیوتن قرمز خوردیم خودم و شوهرم....ژل رویال هر روز اندازه یه عدس میذاشتیم زیر زبونمون....گرده نخل با عسل هم عالیه من از اول پریود تا روز ۱۲ میخوردم صبحها یه قاشق بعد قطعش میکردم....دمنوش به و سیب و دارچین میخوردم....گوشت ماهی و مرغ و گوساله رو یه مدت حذف کردم و فقط گوسفند و بوقلمون خوردم....پاییز و زمستون شکمم رو چرب میکردم و با شکم بند پشمی میبستم که رحم و تخمدانها گرم شن....بادکش گرم رحم و تخمدان انجام دادم و حجامت کردم چندبار...البته پیش کسی برید که تخصص طب سنتی داره و بتونه بگه لازم دارید یا نه......تمام قند و شکر و شیرینیهای مصنوعی و آبمیوه مصنوعی رو چندماه نخوردم...فست فود رو خیلی کم کردم لبنیات فقط شیر میخوردم.... همش سبزیجات و گوشت و میوه خوردم...جوانه گندم و ماش و مغزها روی سالاد میریختم میخوردم..فولیک اسید و ویتامین دی از ۳ماه قبل میخوردم.....چندروز قبل از انتقال آمپول نوروبین زدم...شب قبلش و صبحش کله پاچه خوردم...بعد از انتقال ۲۰ دقیقه دراز کشیدم...بعدش فقط یه روز استراحت کردم بقیه اش زندگی کاملا عادیمو کردم فقط وسایل سنگین بلند نکردم...بعد انتقال فقط کمپوت گلابی و ماکارونی و مربای به و سوپ مرغ خوردم....شربت لاکتولوزهم ۲بار خوردم که یبوست تگیرم....ما بعد از چندبار ivf ناموفق با میکرواینجکشن بچه دار شدیم انشالله خدا به همه منتظرا به وقتش فرزند سالم و صالح بده....

15 پاسخ 2,608 بازدید


شربت پلارژینم خراب شده یا ن

بچه ها من امروز مامانم رف پلارژین واسه بچم خرید تکونش ک دادم درشو باز کردم کف کرد مثله نوشابه ریخت روش تاریخ داره تا ۲۰۲۴ الان خرابه یا ن چکار کنم بدم ب بچم یا ن

7 پاسخ 1,238 بازدید


دختر دارا بیان کمک لطفاً

سلام دوستان دختر بچه‌ها وقتی بغل واژنشون یکم سفیدک میزنه چکار باید کرد

21 پاسخ 676 بازدید


علائم باز شدن بخیه

سلام خانم دکتر خسته نباشید
علائم باز شدن بخیه داخلی چیه؟ یه تیکه از شکمم خیلی درد میکنه شنبه باید برم بخیه ها رو باز کنم اون تیکه خیلی درد میکنه.
اخه مجبور شدم چند باری پسرمو بغلم کن ۱۰ کیلو هستش
حالا خیلی نگرانم یه ترشح غلیظ زرد هم داشتم
خونریزیمم بند اومده

2 پاسخ 722 بازدید


تغذیه نوزاد ۷ماهه و آلرژی پروتین‌گاوی

سلام پزشک اوما و خانمایی که نوزادبا حساسیت دارید دقیقا چیا می دین به نوزادتون؟؟؟
میگن از۷ماه میشه تخم بلدرچین داد میتونم منم به پسرم بدم؟؟
زرده تخم مرغ میدین ب نوزاداتون ک حساسیت دارن؟
ی هفته دیگ ۷ماه پسرم تموم میشه ولی فقط پوره سیب زمینی و فرنی میوه ای میخوره.کته و لعاب برنجم دوست نداره اصلا نمیدونم چجوری تنوع بدم؟؟ گاهی اوقاتم جوپرک پودرشده رو مث فرنی میدم. سوپ ام نمیشه پیاز ادویه چیزی زد بدمزست سوپ سبزیجات🥲🥲🥲
راسی دکترجان میتونم بادام درختی بدم یا جزو حساسیت هاست اخه دکتر ب خودم‌گفته بادام زمینی نخورم.؟؟؟

97 پاسخ 554 بازدید


هزینه ای وی اف برای زوجین مینور

سلام و دورود خدمت دکتر خوب اوما
من جزء زوجین مینور هستم با یک بار سابقه سقط جنین ماژور عرضم اینه که برای ما که مشکلی در باروری نداریم ولی میخوایم اقدام کنیم برای ای وی اف برای جنین سالم هزینه ما چقدره مدارک پزشکی هم ارسال خواهم کرد ممنونم پاسخ بدین

11 پاسخ 1,145 بازدید