Ooma

شیردهی دردناک و سینه سفت

سلام وقتتون بخیر من ۶روزه سزارین کردم شیر خودمو میدم

فقط روزای اول شیرخشک عم میدادم ،اولش نوک سینم زخم شدن و خون میومد ،بعد الان خیلی درد میکنن ،یعنی از داخل و نوک ب شدت درد میکنه، چه مک بزنه چه نزنه حالت عادی هم درد شدید دارم،خیلی هم سفت و سنگین شدن انگار سنگ
چیکار کنم آروم بشن؟
وقتیم ک نوزادم میخاد شیر بخوره ک انکاری جونمو میخان بگیرن از درد

6 پاسخ 279 بازدید


ایا جراحی هودوپلاستی یا کلیتیروس باعث جلوگیری از عفونت های مکرر میشود؟

سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر آیا جراحی هودوپلاستی باعث جلوگیری و بهبود عفونت های مکرر واژینال میشه ؟

23 پاسخ 499 بازدید


بی قراری شدید نوزاد و همچنبن لک کنار گوش

سلام خذمت دوستان و خانم دکتر گرامی
ببخشید دو تا سوال داشتم اینکه یک ماهه دخترم خیلیییی بی قراری میکنه
یک بار ادم فکر میکنه داره دندون درمیاره یک بار فکر میکنه پشتش یعنی جای پوشکش سوختع یم بار فکر میکنه حوصله ش سر رفته یک بار فکر میکنه دلشه
بخدا دیگه موندم چشع اینطوری گریه میکنه دلم آتیش میگیره
۴ دکتر عوض کردیم
دو هفته س گریه ش شدیدتر شده اونم از وقتی که برای اولین بار بردیم دکتر داروی قارچ داد چون یه لک سفید از کنار لثش دراومده بود از اونموقع بهانه گیری و گریه هاش خیلیییی شدید شد
بعد چند روز دارو رو قط کردم و بعدش یهو بدنش تاولای قرمز زد بیرون در عرض نیم ساعت کل بدنش پر شد و چشماش شد کاسه خون
یهو بردیم بیمارستان گفت کهیرع تو یه چیزی خوردی
اما توی راه بودیم کم کم خودش محو شد بدون دارو
و از اون موقع گریه ش خیلی شدبد شده
بعد دیدم جای پوشکش شدید قرمز و تاول زده دوباره بردم دکتر گفتم شاید اینجا درد داره اون باز گفت با قارچ قاطی شده
پمادای مختلف کلوتریمازول. هیدروکسی و کالامین و شربت ازیترومایسین و سیتریزین داد
اینم افاقع نکرد و اونا هم از بین نرفت
در ضمن بگم که این دو هفته هم همش بچه ذو باز نگه داشتم چون به محض پوشک گرفتن اون ناحیه قرمز میشد انگاری میسوخت و بی تابیش بیشتر میشد خیلی کم هم توش جیش میکرد به محض باز کردن جیش میکرد
اینجا علائمش رو خوندم دیدم شبیه رفلاکس پنهانه دوباره بردم دکتر دیگه ای اون گفت بچه به پروتین گاوی حساسه و رفلاکس پنهانم داره برای این دو ناحیه که تاول زده پماد ساختنی داد به اضافه ی امپرازول برای رفلاکسش و قطره کولیکز هم که از اول میخورد اما هر وقت درد داشت اونو گفت ۶ ساعتی بده
الان دو روزه اما هیچ فرقی نکرده پشتش یکم بهتر شده اما لپش اضلا خوب نشده هیچ احساس میکنم بزرگتر شده این دکتر اخری گفت اگزمای حساس به پروتین گاویه و یک رژیم سخت بهم داد شیر خشک اچ ا وان هم داد اما بچه تا بردم سمتش داد زد و گریه گریه و تا ۳ ساعت بهانه گیریش بدتر شد
واااای موندم چیکاز کنم تو رو خدا بهم بگید چش شده این بچه دارم دیوونه میشم

81 پاسخ 658 بازدید


چه صبحانه و غذاهایی رو به پسرم بدم

سلام خدمت دکتر اومای عزیزم
پسرم شیش ماه و یک هفته هستش
میخواستم بپرسم چه چیزهای دیگه ای رو میتونم به عنوان صبحانه و میان وعده و ناهار یا شام بدم؟؟
از پوره میوه (سیب.هویج.کدو حلوایی)اینارو دادم به علاوه فرنی .بادوم هم خودم گرفتم به کردم و داخل فرنیش میریزم میدم.
سوپ هم دادم (سیب زمینی .هویج یه تیکه مرغ یا سینه یا ران.کدو سبز یا کدو حلوایی اینارو ریختم )

19 پاسخ 466 بازدید


اسهال نوزاد 4ماه که یکماه پیش هم دچار اسهال شد

سلام من پسرم یک ماه پیش اسهال گرفت یک هفته تا ده روز درگیر بودم تا بهتر شد شیر خشک اپتامیل میخوره

الان دوباره اسهال گرفته همون دور قبل هم کلی آزمایش و دکتر گفتن طبیعیه صبور باش درست میشه
الان دوباره اینطوری شده کلا تا شیر میخوره دفع می‌کنی اونم بیشتر آبکی
تمام داروها و کارای دور قبل را دارم انجام میدم الان دو روزه اما بهتر نشده

کسی راه حلی داره که سریعتر بهتر شه خیلی خیلی زور میزنع برای دفع کردن

6 پاسخ 357 بازدید


تفسیر جواب ازمایش اچ پی وی و پاپ اسمیر

سلام وقتتون بخیر
امکانش هست جواب ازمایش تست اچ پی وی و پاپ اسمیرم رو بهم بگید

11 پاسخ 4,412 بازدید


دیدن ترشح زرد در بارداری

سلام پزشک محترم و خانم های اومایی
من هفته ۶ بارداری هستم ترشح زرد دیدم و موقع ادرار کردن ترشح زرد دارم و روی ادرارم چربی هست نگران شدم میشه راهنماییم کنید ؟؟

7 پاسخ 375 بازدید


انتقال جنین ، هچینگ ، چسب جنین

سلام به روی ماهتون 🌙

من اولین باره که میخوام انتقال بدم
خودم میتونم بگم ‌به دکترم که هچینگ و چسب جنین انجام بده یا اون خودش تشخیص میده
همسرم مورفولوژی ۱ داره اسپرم ضعیف
هزینه هچینگ و چسب جنین چقدره بچه ها ؟؟

انتقال جنین با بیهوشی هزینش چقدره؟

42 پاسخ 9,479 بازدید


اجازه سفر کوتاه با وجود جفت پایین

سلام خانم دکتر عزیز. وقتتون بخیر باشه. من هفته پیش رفتم سونو و متخصص سونو بهم گفتن جفتم پایینه و فعالیت سنگین و رابطه نداشته باشم.
میخواستم ازتون بپرسم اجازه دارم یه مسیر کوتاه مثلا از تهران تا شمال رو با ماشین برم‌؟
با اجازه عکس سونو رو هم براتون ارسال میکنم

21 پاسخ 555 بازدید


خوردن شیرخشک و قطع شیر مادر

سلام وقتتون بخیر
پچه ام یک ماه و ۱۰ روزشه اصلا شیر منو نمیخوره فقط شیر خشک میخوره.البته شیر خودمم کمه....واقعا بخاطر این موضوع ناراحتم...راهی هست که بازم شیر خودمو بخوره؟در کنار شیر خشک
میشه از این رابط های سینه استفاده کنم؟...فکر کنم چون فقط شیر خشکم میخوره دائم دل درد و کولیک داره😔

12 پاسخ 323 بازدید


میشه ازمایش قند منو تفصیر کنید؟!

سلام خانمای عزیز میشه هرکسی که میتونه ازمایش منو تفصیر کنه دکترم شب بهم وقت داده ولی خب یکم استرس قندمو دارم تا شب طاقت ندارم

15 پاسخ 477 بازدید


کهیر و واکسن آنفولانزا

دکتر بانو سلام و وقتتون به خیر دکتر جان اگر خاطرتون باشه قبلا بابت کهیر زدن در شیردهی از شما راهنمایی خواستم و شما قرص سیتریزین رو توصیه کردید که با مصرفش کهیر زدنم خیلی بهتر شد و به جای هر روز به چند روز یکبار کهیر زدن رسید . من روز جمعه واکسن آنفولانزای فرانسوی تزریق کردم و دیشب دوباره بدنم به شدت کهیر زد چون اطمینان نداشتم قرص سیتریزین نخوردم الان سوالم از شما بزرگوار اینه که آیا این قرص با واکسن آنفولانزا تداخلی نداره و میتونم مجدد استفاده کنم ؟؟؟

11 پاسخ 307 بازدید


استفاده از میوه تازه اناناس برای مادر شیرده

سلام دکتر اوما عزیز و مامان های اومایی
من مقداری میوه تازه آناناس خوردم و نمیدونم چه تاثیری روی شیر و نوزادم میزاره من فقط شیر خودمو میدم و پسرم ۶ روزشه

32 پاسخ 5,431 بازدید


تفسیر ازمایش قند 3ساعته

سلام دکتر عزیز لطفا ازمایش قند خون منو تفسیر کنید هفته 26 انجام دادم به نظرتون نیاز با دارو یا انسولین دارم یا با رعایت رژیم غذایی کنترل میشه؟ چه نوع میوه و سبزیجاتی رو مجازم مصرف کنم ایا بامیه به کاهش قند خونم کمک میکنه شنیدم خیلی موثره ؟ لطفا راهنمایم کنید

18 پاسخ 301 بازدید


سوالمو پایین پرسیدم (امپول ازادسازی)

سلام دوستان من اخرای ماه پیش ینی ۲۹امپول ازادسازی زدم برای اولین بار
کسانی بودن ک برای اولین بارک زدن جواب گرفنه باشن احتمال مثبت شدن چقدرهستش
من خودم تنهامشکلم توی سونوی اخرضخامت اندومترم کم بود ک قرص استرادیول میخورم انشالله رفع بشه

7 پاسخ 451 بازدید


درد استخوان لگن در هفته ۲۳بارداری

سلام وقتتون بخیر دکتر عزیز من چند روزی هست ک در استخوان های لگنم احساس درد میکنم مخصوصا موقع خواب ک ب پهلو میخابم و به استخوان ها فشار میاد به حدی درد میگیره که از خواب بیدار میشم درمانی داره یا طبیعیه تو این دوره؟؟

21 پاسخ 466 بازدید


دونه های سفید روی لثه پسرم+تب شدید

سلام پسرم ۸ماهشه ۲روزه تب شدید ۳۸و۳۹ و سرفه و آبریزش و عطسه داره دیروز بردمش دکتر گفت گلوش عفونت نداره و ویروس گرفته فقط سیتریزین بهش بده ولی من چون سرفه داره بهش قطره پلارژین میدم تبش با قطره پایین نمیاددیشب واسش شیاف گذاشتم الان دیدم یسری دونه سفید رو لثهاشه میخاسم ببینم اینا چیه ؟؟ ینی داره دندون درمیاره؟؟؟

29 پاسخ 828 بازدید


بررسی تست تحمل گلوکز

سلام خدمت خانم دکتر عزیز
این نتیجه تست تحمل گلوکز من هست،اگر امکانش هست برام یه بررسی کنید ممنون میشم😊
یک دنیا ممنونم از محبتتون

18 پاسخ 442 بازدید


جواب سونوگرافی و چکاپ رحم

مشکلات از چیه واسادم جواب ازمایش خونمم بیاد تا برم دکتر
مشکلم چی هست ب نظرتون

24 پاسخ 301 بازدید


داروی اعصاب چی میتونم مصرف کنم؟

سلام وقت بخیر خانم دکتر
من مدتیه که بخاطر فشارهای روانی طولانی و سختی که دارم تحمل میکنم خیلی خیلی عصبی شدم
از طرفی دست تنهام و هیچ کمکی ندارم که حتی یک ساعت دیارو بهش بسپرم
یه وقتا که برا انجام بخشی از کارم دفتر میرم هم با خودم میبرمش تا این حد دست تنهام
تا الان خیلی تحمل کردم و تلاش کردم خودمو با کار و پیجم سرگرم کنم تا سراغ قرص اعصاب نرم
اما تازگی همه چی حالمو بدتر می‌کنه
از کارم و همکارام بدم میاد، کار جدید که بهم ارجاع میشه عصبی میشم داد و بیداد میکنم، دیار غذا نمیخوره عصبی میشم انقد بهم میریزم مشت تو دیوار میکوبم
حس میکنم رسماً دارم دیوونه میشم
شرایط رفتن پیش روانشناس هم در حال حاضر ندارم چون اینجا روانشناس خوب نداره مشکل هزینه شم در حال حاضر دارم چون بخشی از هزینه های دیار رو خودم دارم میدم
چی میتونم مصرف کنم که ازین شرایط دربیام و حداقل آستانه تحملم رو بالاتر ببره و خواب آور هم نباشه که از کارم نیافتم؟ ممنون از شما

6 پاسخ 594 بازدید