Ooma

علائم سیر شدن بچه با شیر مادر و درد نوک سینه

سلام و خسته نباشید، روزای اول زایمان ب خاطر کافی نبودن شیرم شیرخشک روشروع کردم،الان نمیدونم آیا شیرخودم براش کافیه یا نه!چون هی سینه ام دهنشه و هر چند دقیقه مک میزنه و اصلا ولش نمیکنه تا میخوابه و نوک سینه هامم درد میکنه ب ناچار از دهنش در میارم اگر طولانی شه و نمیدونم سیر میشه یا نه ک دیگه شیرخشک ندم. زمان شیر دهی رو هم نمیدونم. لطفا کمکم کنید چون واقعا سردرگمم

12 پاسخ 404 بازدید


جوال ازمایش نوزاد50روزع ک تیرویید داره انگار

سلام خانم دکتر,و خانمای عزیز
میشه جواب ازمایش پسرخالموببینید
کم خونی وتیروییدداره انگار

8 پاسخ 350 بازدید


سرلاک حریر بادام دربارداری

سلام عزیزان خوردن سرلاک حریر بادام توهفته14بارداری ضررنداره

3 پاسخ 1,140 بازدید


معرفی تنوع غذای کمکی

سلام پزشک اومای عزیز
وقتتون بخیر.
دخترم ۷ماه ک ۱۰روزشه الان.
از ۶ماهگی غذای کمکی شروع کردم . من بهتون‌میگم تاالان چ چیزایی به دخترم دادم :
پوره انواع میوه ها و پوره سبزیجات .
سوپ که شامل( کدوسبز ، هویج ، سیب زمینی ، جوپرک ، گوشت گوسفند و گوشت مرغ ، لوبیاسبز ، کره)
این مواد رو تاالان یکی یکی توی سوپ دخترم اضافه کردم و خداروشکر استقبال کرده و حساسیتی نبوده
بیسکوییت مادر+شیرخشکش ، گاهی اوقاتم همراه موز .
اینم دوست داره.
سوالم اینه دیگه چ چیزایی میتونم معرفی کنم ؟ حس میکنم تنوع غذاییم کم شده.

6 پاسخ 345 بازدید


افتادن نوزاد ۸ ماهه

سلام دکتر جان دخترم دو روز پیش براش خونه مامانم گهواره بسته بودیم افتاد ارتفاعش از زمین تا روی شکم به ادم با قد متوسط
خیلی ترسید و گریه کرد ولی خدارو شکر استفراغ و گیجی و مشکل دیگه ای نداشت و رفتاراش مثل قبل هست من خیلی نگرانم میگم نکنه آسیبی دیده باشه و بعد مشخص بشه مثلا توی صحبت کردن و یا راه رفتن یا کارهای دیگه بعد اختلال داشته باشه. ممکنه این اتفاق بیفته؟

3 پاسخ 501 بازدید


دادن پای مرغ و سیرابی مجازه

سلام دکتر اوما وقت بخیر دخترم ۹ ماه و ۴روزشه میخوام بدونم میشه تو سوپ براش پای مرغ بریزم و اینکه سیرابی یا عصارش مجازه

7 پاسخ 597 بازدید


بی حسی و گزگز انگشتان دست

باسلام خدمت دکتراوما
تقریبادوهفته پیش که ازخواب بیدارشدم احساس میکردم رگ های دستم دردمیکنندکمی هم انگشت هام متورم بود روز بعد ورم دستام بیشتر شدطوریکه کامل انگشتان دستم بسته نمیشد(مشت نمیتونستم کنم)روزبعدسر انگشتان دستم احساس گزگز و بی حسی شدیدی میکردم واگه یه حرکت ناگهانی کنم رگ های دستم تا چنددقیقه بشدت دردمیکنه چیزهای ریزبرمیدارم از روی زمین بانوک انگشتم مثلایه برنج رو درنظر بگیریم،اصلا احساسش نمیکنم در حین برداشتن و حتی چندین بار سعی میکنم بر دارمش چون نمیتونم، شبا تو خواب دستام گز گز میکنه و درد داره انگار خون به سرانگشتام نمیرسه اگه دستمو بالا نگه دارم بدتر میشه جدیدا یه وسیله ی به وزن یک کیلو هم با یک دست نمیتونم نگه کنم سربطری ها نمیتونم باز کنم نه حسی دارم نه زورم میرسه چاقو و خودکارنمیتونم تو دستام بگیرم موقع نوشتن به زور به خودم فشار میارم اونم با درده وخسته میشم انگار سر انگشتام یه تیکه چوبه یا مال خودم نیست نمیدونم دیگه چجور بیان کنم بنظرشما این چیزایی که گفتم از چیه؟و به چه دکتری باید مراجعه کنم

12 پاسخ 413 بازدید


اسید فولیک اوایل بارداری

مصرف اسید فولیک در سه ماه اول بارداری چه مقدار باید باشد؟ آیا اسید فولیک موجود در مولتی ویتامین گلوک ویت (800mcg)کفایت میکنه؟یا باید جداگانه اسید فولیک مصرف کرد؟

12 پاسخ 338 بازدید


تفسیر آزمایش اولیه ازدواج....

سلام دکترعزیزخداقوت میشه لطف کنید جواب این آزمایش هارو یه نگاه بندازید ببینید این زوج مشکلی برای ازدواج ندارن؟🥰😘😘

14 پاسخ 747 بازدید


عفونت واژینال خارش و التهاب

سلام پزشک عزیز و خاهرای گلم
من چکارکنم عفونت قارچی دارم دارواستفاده میکنم خوب میشم بعد یه مدت بازبرمیگرده خسته شدم دیکه راهکاری جیزی ندارین خلاص شم ازش

23 پاسخ 382 بازدید


اسپری بینی کلد ماریس مانع مریضی نوزاد میشود؟

سلام وقت بخیر، آیا اسپری بینی کلد ماریس مانع از سرماخوردگی نوزاد میشود؟ نحوه مصرف پلارژین برای نوزاد یازده ماهه با وزن ده کیلو به چه صورت هست =در کل مصرفش بر چه اساسی هست؟

14 پاسخ 663 بازدید


دارم خفه میشم کمک 😭😭

خیلی نفس تنگم وحشتناک یکی گلومو انگار نگه دااشته شکمم انگار تنگه نمی تونم دراز بکشم بدتر میشم حتی نمی تونم چشام ببندم چیکار کنم

25 پاسخ 996 بازدید


لکه روی زبان کودک

سلام خانم دکتر عزیزم و مامانهای گلم چند ماهه این لکه روی زبان پسرمه اول گفتم شاید ‌چیز داغی خورده ولی الان چند ماهه خوب نشده به نظرتون چیه میترسم خواستم ببرم دکتر اطرافیان آنقدر مسخرم کردن دیگه نبردم😭

34 پاسخ 941 بازدید


تفسیر سونوگرافی رشد جنین در ۳۲هفته

سلام خانم دکتر عزیز لطفا این سونو رو برام تفسیر کنید وضعیت رشد بچه و سایر فاکتورها نرمال هست؟ تاریخ اخرین قاعدگی ۱۴۰۱٫۱۱٫۲۴ و طبق این تاریخ روز انجام ازمایش ۳۲هفته و طبق سونو ان تی ۳۲هفته و دو روز بودم اما چرا در این سونوگرافی سن بچه رو بیشتر زدن یعنی رشدش از سنش بیشتر نگران شدم 😔 و وزن و مقدار مایع دور بچه چه طور هست ایا نرمال؟ این رو هم خدمتتون عرض کنم که سونو ان تی،انومالی،اکوی قلب جنین و سل فری همه نرمال بودن خدا رو شکر
در ضمن در تاپیک های قبلی خدمتتون عرض کردم در تست تحمل گلوکوز قند دو ساعته یک شماره بالا بود و بقیه تست نرمال شما فرمودید دو هفته از نظر رژیم غذایی رعایت کنم و قند ناشتا و دو ساعت بعد صبحانه چک بشه که بعد از دو هفته قند ناشتا۷۶و قند دو ساعته ۱۰۵بود با گلوکومتر هم بارها چک کردم که نرمال بود

25 پاسخ 633 بازدید


پشتیبان جان چندروز دیگه اعتبارم تموم میشه الان میخواستم بدونم چند نفر دعوت کردم

با همونا ازم کم میشه بقیه باید پول بدم چه طوریاست ؟

32 پاسخ 870 بازدید


چیپس و پفک میشه خورد در بارداری؟

سلام من خیییلی چیپس و پفک دوست دارم ..گاهی هم میخورم اما نگرانم برای بچه مشکلساز بشه...کسی تجربه ای نداره؟تو بارداری چیپس و پفک خوردین شماها؟

21 پاسخ 1,043 بازدید


در مورد لوازم آرایشی بهداشتی مجاز در بارداری

سلام وقت بخیر . میخواستم بدونم چ لوازم بهداشتی ای تو بارداری مجازه؟
اعم از شوینده صورت ، تونر ، آبرسان ، کرم مرطوب کننده دست و لوسیون بدن ،شامپو بدن ، مام ، .... اگر هر محصول برند خاصی دارن که مجاز هستش لطفا بفرمایین
و اینکه برای مرطوب نگه داشتن پوست شکم از چی استفاده کنیم؟ شی باتر یا روغن زیتون؟

20 پاسخ 521 بازدید


این ترشح موکوس هست؟ببخشید(باعکس)

سلام من دو روز پیش لیز خوردم و پاهام از هم شدید باز شد و درد شدید داشتم و شیاف استفاده کردم بهتر شدم ولی از همون روز تا الان چند دفعه این ترشح را دفع کردم. نمیدونم عادیه یا برای عفونته و یا موکوس هست؟خیلی هم میرم سرویس تو این دو روز اینجور نبودم. سوزش ادرار ندارم
تقریبا دو هفته پیش هم یک ترشح بزرگ ازم دفع شد که هیچ رنگی نداشت ولی سفت بود

53 پاسخ 6,337 بازدید


دختر دو ساله ام جدیدا از حمام بدش میاد و بشدت گریه میکنه

سلام چند وقت دخترم از حمام کردن میترسه نمیدونم علتش چیه دمای آب رو چک کردم همه چی مثل قبل بود ولی نمیدونم دو دفعه ای که بردم بشدت گریه میکنه علتش چیه؟

19 پاسخ 471 بازدید


وزن گیری نوزاد یک ماهه

سلام مامانا و دکتر عزیز
نی نی من با وزن ۲ کیلو و ۴۰۰ به دنیا اومد و بعد از یک هفته که ده درصد از وزنشو از دست دوباره وزن تولدشو گرفت اما الان احساس میکنم خیلی وزن نگرفته زمان شیردادن هم خیلی خوابالوعه هر دوساعت بیدارش میکنم ۵ دقیقه شیرمو با سرعت میخوره بعد ول میکنه حالا سوالم اینه واقعا سیر میشه با همون ۵ دقیقه یا نه؟ بعد از شیر دهی هم دوساعت میخوابه خودش...شبا بیشتر بیداره و زیر سینمه اما روزا حسابی میخوابه

19 پاسخ 612 بازدید