Ooma

ننشستن نوزاد ده ماه و نیم

سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید و سلام به دوستان اومایی.
پسرم ده ماه و نیمه هست هنوز نمیتونه بشینه ، یه کمی هم ضعیفه. فقط سینه خیز میره که همون هم با تاخیر شروع کرد. چهار دست و پا یکی دوبار دیدم که داره تلاش می کنه اما انگار جون نداشت ادامه بده، البته با کمک من می شینه اما خیلی علاقه به نشستن تو بغل یا روی زمین( با کمک من) نداره و میخواد سریع بلند بشه ، با دست گرفتن به وسایل روی زانوهایش می ایسته بعد که میخواد بشینه به مدت یکی دو ثانیه روی زانو میشینه ( البته با پاهای باز) بعد تعادل ندارن و تغییر موقعیت میده یا از پشت سر می افته
خانم دکتر خیلییییی نگرانم توروخدا راهنماییم کنین🙏😔
نکنه خدایی نکرده زبونم لال مشکل سیستم عصبی یا نخاعه، یا شاید اختلال و ضعف عضلانی؟

ممنون میشم دوستانه که تجربه دارند راهنمایی کنند⁦❤️⁩

19 پاسخ 506 بازدید


شست وشو شیشه شیر

سلام مامانا شما شیشه شیر و پسونک بچتونو چجوری میشورین که ضد عفونی بشه

30 پاسخ 487 بازدید


ناله کردن نوازد ۲ماهه ونیم درخواب اورژانسی

سلام دوستان و دکترجان من دخترم از دیشب تاحالا وقتی میخوابه توخواب ناله میکنه ازچیه؟؟؟دیروز خیلی بغل بوده اذیت شده از خستگی زیاد؟؟؟؟من خونه خودمون نيستم خونه مامانم اینام بابام سرماخورده احتمالش هس سرماخورده باشه؟؟؟؟چیکارکنم!!!

70 پاسخ 492 بازدید


کنترل تب نوزاد ۴ماهه

سلام دوستان و خانوم دکتر
دخترم تبش ۳۸.۵ بود یکم استا دادم بهش اومد رو ۳۶
۴ساعت گذشت واسش ی شیاف گذاشم بیمارستانم بردم تب پیشونیش رو ۳۶بود زیر بغل هم ۳۶بود گرفتم
شیافی ک گذاشتم بعدش حدود ۱دقیقه بعدش یکم پی پی کرد یعنی باسد دوباره بزارم؟
چیکارکنم تبشو کنترل کنم؟؟

17 پاسخ 343 بازدید


ترشح زرد رنگ همراه با سوزش

سلام وقت بخیر خانم دکتر الان دو روز هست ادرارم زرد شده و ترشح آبکی زرد رنگ دارم .سوزش هم دارم ولی خارش خییلی کم.دکترم تا ۵شنبه نیست.میتونم دارویی استفاده کنم؟

7 پاسخ 310 بازدید


ترشح کشدار خونی.

ببخشید این سوالو مطرح میکنم
واقعااسترس دارم نمیدونم چیکارکنم
دیروز معاینه شدم صبح ساعت ده
و هیچ لکه بینی ای چیزی نداشتم دیشبم رابطه داشتم
الان که بیدارشدم رفتم سرویس یکمی ترشح غلیظ کشدار داشتم مثل نخ در اومد و خونی بود صورتیه پررنگ الان این چیه چیکارکنم؟

16 پاسخ 963 بازدید


کولیت اولسراتیو در شیردهی

سلام دکتر جان من نوزاد یک ماه ونیم دارم کولیت اولسراتیو(اسهال خونی شدید) دارم قرص نیزوپرد و انما وشیاف مزالازین استفاده میکنم وقتی هم شیرمو به بچم میدم اسهالی میشه یا استفراغ میکنه نظر خودتون شیر دادن از سینم رو ادامه بدم یا شیر خشک بهتره چون از دکتر پرسیدم میگه داروت تاثیری رو شیر دادن نداره

5 پاسخ 353 بازدید


داغی دورناف وکم شدن تکون های جنین

دکترسلام
سه چهارروزه بچم کمترتکون میخوره
ومثل قبل ضربه نمیزنه انگاراروم میلغزه بیشتر
عادیه؟
ویه چیزدیگه که نافم تاحدود۵سانتی دورتادورش نسبت به بقیه شکم داغ تره
عادیه آیا،؟
فردانوبت دکترمه دوهفته ای یه بار
قراره پنجشنبه برم پیش دکتر دوروزدیررفتن موردی نیس؟

1 پاسخ 376 بازدید


خوردن مکمل در بارداری

باسلام خدمت پزشک عزیز اوما
دکتر من این سه تا مکمل برام تجویز کرده آیا خوردن سه تاشون تو یک دوره تداخل ایجاد نمیکنه؟؟
چون داخل دوتاشون هم ویتامین دی هست وهم آهن و...
یه موقع مقدارش ازحدمجازبیشترنشه

7 پاسخ 285 بازدید


بالا آوردن بعد از مصرف مولتی ویتامین

سلام خدمت دکتر عزیز و دوستان محترم
من بعد از اینکه هربار قرص مولتی ویتامین رو میخورم به شدت بالا میارم دو ساعت هم بعد از غذا میخورم اما نمیدونم چرا حالم بد میشه

15 پاسخ 250 بازدید


جواب آزمایش خواهرمو تفسیر کنید

سلام پزشک اوما خسته نباشید
لطفا جواب ازمایشات رو تفسیر کنید ممنونم

10 پاسخ 337 بازدید


سرماخوردگی نوزاد 10 ماهه

سلام خانوم دکتر وقت بخیر و خسته نباشید.
پسر من 10 ماهشه و از دیشب بی حوصله و بی تابه؛بینی اش ابریزش داره و کیپ شده.
دیروز صبح برای چکاپ پیش دکتر خودش نوبت داشت حالش خوب بود و مسئله ای نداشت بنابر این دارویی بابت این موضوع هم نگرفته.خواستم ببینم نیازه مجددا مراجعه کنم به ایشون یا میتونم خودم فعلا دارویی بهش بدم؟
لازم به ذکره که
بابت بدخوابی های شبانه اش که ظاهرا بخاطر درد لثه هاشه نئوتادین گرفته هر شب 2 سی سی؛برای ترش کردن هاش قرص فاموتیدین میخوره روزی یک نصف و شب ها یک عدد.

1 پاسخ 191 بازدید


ریزش موی نوزاد و تقویت موها

سلام ریزش موی نوزاد تا چند ماهگی ادامه داره از چه زمان میشه روغن های تقویتی به موهاشون زد دخترم دنیا اومد موهاش کم بود بعدشم یکمش ریخت دوست دارم پر بشه و زیاد چکار کنم
اینم بگم خودمون خیلی پرپشت بوده موهامون

3 پاسخ 282 بازدید


تفسیر ازمایشات به طور کامل

سلام پزشک عزیز ،لطفا ازمایشات من را به طور کامل تفسیر کنید
ممنون

9 پاسخ 206 بازدید


لایت کردن ساقه های مو در هفته ۲۶.۲۷

سلام عروسی خواهرمه خیلی جاها خوندم لایت چون به ریشه مو نمیخوره ضرر نداره،
کسی تو این هفته ها اینکارو کرده؟ و اینکه چیکار کنم موی مشکی بهم نمیاد

17 پاسخ 495 بازدید


آب بزاق زیاد کودک ۳ سال

سلام دکتر عزیز و اومایی های عزیز من فرزندم دو ماهه دیگه سه سالش میشه ولی همچنان بزاق دهانش زیاد وقتی دو سال و نیم بود بردم دکتر گفت برای دندوناش و دندون آسیابشه اما همشون هم در اومد، ولی بزاقش قطع نشد و دور دهنش دونه های ریز میزنه که دکتر بابتش پماد کورتام داده البته زیاداستفاده نمیکنم سعی میکنم با وازلین دور دهنشو چرب کنم و مقدار کمی پماد کورتام همراه وازلین مخلوط میکنم میزنم وقتی دونه زیاد میشه
ولی همچنان با اینکه دندوناش در اومده بزاقش زیاد بعضی وقتا سینشو خیس میکنم
چند تا نکته نیاز بگم
عاشق دوغ و ماست و شیر و سردی جاته و وقتی اونارو میخوره وحشتناک میشه بزاقش سعی میکنم کمتر بدم ولی بازم هیچوقت قطع نمیشه
تو تکلم داره دیر حرف میاد و کلمات دو کلمه ای میچسبونه مثلا
بابا بیا
داداش آوش
مامان بده
جمله طولانی نگفته تا حالا اواها و حرفای نامفهوم میزنه که بعضیا برا من مفهومه ولی مفهوماش کوتاهن
چیکار کنم باز ببرم دکتر پیش کی ببرم؟ گفتار درمان؟

24 پاسخ 277 بازدید


قرص مناسب برای جلوگیری از پریود شدن

سلام
من ۲۲ام موعد پریودی هست ولی میخام قرص بخورم که پریود نشم چه قرصی مصرف کنم که عوارض کمتری داشته باشه و از کی شروع کنم
در دوران شیر دهی هستم

5 پاسخ 347 بازدید


اسهال نوزاد ۷ ماهه و خون در پوشک

سلام
پسرم چندروزه اسهال شده
امروزم تو پوشکش خون دیدم
دلیلش چی میتونه باشه
از ۶ ماهی سوپ وفرنی حریره بادام و سرلاک گندم و خرما
پوره سیب و موز و سویق میدم بهش
چیز جدیدی یهش ندادم

33 پاسخ 353 بازدید


جلوگیری از بارداری با امپول

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من الان چند ماهه که قرص ،hd برای پیشگیری استفاده کردم الان قصد دارم امپول بزنم گفتم ببینم اینکه باید صیر کنم تا پریود بشم بعد بزنم یا اینکه هر وقتی میشه
خانم دکتر باید برم پزشک بنویسه یا ازاد هم میتونم بگیرم

8 پاسخ 451 بازدید


سرفه های پشت سرهم دخترم

سلام متاسفانه درگیر ویروس جدید شدیم و دخترم یکم آبریزش بینی داشت و خیلی جوری نشد که حالش بد بشه . یک مرتبه به دکتر اطفال مراجعه کردم که گفت گلوش التهاب داره و آموکسی کولاو تجویز کردن .. الان بعد از یک هفته دو سه روز سرفه های خشک میکنه و امشب به اوجش رسیده و اصلا نمیتونه بخوابه . الان من چیکار کنم که سریع این سرفه هاش قطع بشه ؟
شربت پدی کاف امشب بهش دادم با پلارژین . آبلیمو عسلم دادم بهش اما خوب نمیشه .

12 پاسخ 363 بازدید