دادن انار ب نوزاد ۱۱ماهه
سلام دکتر اوما وقت بخیر میخوام بدونم ب دخترم میتونم انار رو تو دهنش بچکونم و اینک تو شیردهی انار ضرر نداره
خوابیدن زیاد دخترم نکرانم کرده
سلام وقتتون بخیر دکتر اومای عزیز و خانمای گل
دختر من تقریبا ۵،۶روزه زیاد میخوابه و تو خواب هم شیر بهش میدم گشنس میخواد بخوره ولی یعو وسط شیر خوردن خوابش میبره عادیه؟؟؟
مثلا دیشب ساعت ۱شیر خورد اونم ۱۲۰تا درست کردم از ساعت ۱۱کم کم بهش دادم تا یک تمومش کرده دیگه خوابید تا ساعت ۱۰صبح بدون هیچ شیری درست میکردم نمیخورد دوتا مک میزد میخوابید
الانم ساعت ۳خوابیدن تا الان که ساعت ۶و چهل دیقس هنوزم خوابههه هااا چیکارش کنم؟
مریض نیس؟
البته چن روز قبل تب شدید داشت و دارو دگزامتازون،قرص آنفولانزا و استامینوفن بهش میدادم
الان اینا تموم شده روز پنج شنبه و جمعه دارو دادم،الان فقط مترونیدازول بهش میدم
چه آزمایشی باید انجام بدم واسش که بدونم چشه،مگه میشه بچه اینقد بخوابه اصلا گریه هم نمیکنه هااا،یسره خوابه،خیلی نگرانشم همش فکرای الکی به سرم میاد😭
کمکم کنین،کسی بچش بوده اینجوری باشه؟
مریضی خاصی نداره یعنی اینقد خواب؟
برفک زده نوک سینه یا نه؟؟؟
سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر
من هفته ی پیش تاپیک زدم برای پوسته شدن نوک سینم
الان یک هفته اس همینحوری پوسته اس
البته ناگفته نمونه خودمم چندباری دستکاری کردم حس میکردم ی چیزی داخلشه میخواستم با سوزن و نوک انگشتام در بیارم
نمیدونم چرا همش حس میکنم برفک زده
ممکنه نگاه کنید ببینید زخمه بخاطره دستکاری خودم؟
یا برفک زده؟
یکمم درد داره نه اونقد زیاد میتونم شیربدم ولی وقتی دستکاریش کردم درد گرفته
دهن دخترمم چک کردم تو ایم یک هفته هیچ برفکی نزده شیرخوردنشم خوبه خداروشکر
سلام اقدام به بارداری و رفتن به باشگاه
سلام خانم دکتر عزیز. من اقدام به بارداری میکنم. میتونم باشگاه برم؟ یا برم پیاده روی؟ کدوم بهتره
اقدام به بارداری با وجود پولیپ
سلام پزشک اوما وقتتون بخیر
من ۲۶ سالمه و برای اولین بار میخوام برای بارداری اقدام کنم . در سونوگرافیم نوشته که در داخل کاویته آندومتر پولیپ ۱۷ میلی متری دارم ، آیا به نظر شما باید اول پولیپ و عمل کنم و بعد باردار بشم ؟ آیا وجود این پولیپ از بارداری جلوگیری میکنه و یا موجب سقط جنین میشه؟؟
سایز فولیکول هم روز ۱۲ پریودیم ۱۷ بود آیا مناسبه؟
سلام خواندن نسخه سونوگرافی
سلام خانم دکتر عزیز. من ۵ ۶ ماهه روی سینه ام جوش قرمز زده خوب نمیشه دکتر زنانم رفتم دوماه پیش معاینه کرد گفت جوشه دیگه یه جوشه چرا ترسیدی. امروز رفتم دکتر عمومی گفت برات سونو مینویسم انجام بده خیالت راحت بشه. حالا عکس نسخه رو میفرستم ببینم سونو کامل هست؟ چون واقعا نگرانم. میخوام یه سونو کامل باشه که خیالم راحت بشه
اقدام و علائم تنبلی تخمدان
خانمی ۲۵ ساله، بعداز دو سقط متوالی به پزسک زنان مراجعه کردند که ایشون براشون ۱۰۰ عدد متفورمین ۵۰۰ هر ۱۲ ساعت یک عدد تجویز کردند.
مادر هیچ علامتی از تنبلی تخمدان ندارد. نه چاقی و به خصوص چاقی شکمی نه هیرسوتیسم نه بی نظمی قاعدگی و الگیومنوره و.. فقط با سونویی که انجام دادن گفتن تخمدان ها تنبل شده.
با اولین اقدام در هردو مورد قبل منجر به بارداری شده.
تست آنتی بادی آنتی فسفولیپید منفی بوده.
الان سوال من این هست که آیا مقدار تجویز متفورمین به جا است ؟
خیلی ممنون از شما
تفسیر آزمایش خون زنان
سلام خانم دکتروقت بخیر من مادرم سرطان پستان داره آزمایش خون داده میشه برامون تفسیرش کنید که ببینیم توی خونش هست یا نه ؟
برای درمان يبوست بچه 5 ساله چه دارویی مناسبه؟
سلام بچه خواهرم 5 سالشه از کوچیکیش همیشه درگیر يبوستش بود و همچنان هم ادامه داره یعنی یه مدت خوب میشه باز مجدد يبوست میگیرش. پسرش هم به سختی دارو میخوره. برای درمان يبوستش چکار کنه؟؟
بررسی سونو ان تی و آزمایش غربالگری
سلام لطفا سونو و ازمایش،منو ببینید با اینکه سونو کاملا سالمه ولی ازمایش،خوب نیست دارم از استرس میمیرم الان باید سل فری بدم یا آمینو سنتز
گوش درد نوازد ۸ ماهه
سلام دکترعزیز پسرم ۸ماهشه همش گوشاشو میگیره هراز گاهی هم از گوشش چرک زرد میاد چی کار میتونم بکنم
بالا آوردن کودک ۱۱ ماهه
باسلام
پسر من ۱۱ ماهش هست از دیشب دو سه بار بالا آورده انگار که مثلا زیاد خورده باشه هیچ علائم دیگه ای هم نداره دیروز پیش مادربزرگش بود نمیدونم تو مرغ فلفل سیاه نکوبیده ریخته بود به بچه هم داده بود از اون خورده بود از اون شده یا ویروسه؟
هیچ علائم دیگه ای هم نداره
طرز استفاده از قرص واژینال
با سلام دکتر جان بخاطر ترشحات زیادی که دارم دکتر بهم قرص واژینال داده بعد از استفاده همش حس میکردم از واژن یه چیزی ترشح میشه لباس زیرم شده خیس و سفید به نظر میاد از اون قرص باشه اشکال داره ؟
درد شدید زیر شکم
سلام خدمت پزشک محترم و دوستان عزیزم، از دیروز صبح زیر شکمم سمت چپ روی خطبیکینی نزدیک کشاله ران تقریبا تخمدان چپ یه درد تیز و تیرکشیدن شدیدی دارم که بعد از دفع مخصوصا مدفوع عذر میخام خیلی شدید میشه در حدی که به سختی میتونم راه برم ،دراز که میکشم کم کم دردش ارومتر میشه ولی قطع نشده ، یکدفعه تیر شدیدی میکشه تا یه مدت بعد ول میکنه ، علایم عفونت هم ندارم ، قبلا یکبار این درد گرفتم ولی تا عصر خوب شد ،ازملیش و سونو هم دادم مشکلی نبود ولیاز دیروز ول نکرده ، حس نمیکنم داخل رحم باشه ، ممکنه از چیباشه؟
عوض کردن مارک شیر خشک
سلام پزشک عزیز خسته نباشید
خانم دکتر دختر من از روزی که دنیا اومده تا الان شیر خشک اپتامیل خورده الان یمدته که هر داروخانه ای میرم اصلا نمیتونم پیدا کنم میشه لطفا بگین چه مارک های میشه تهیه کنم که مشکلی پیش نیاد مشکلی نداشته تا حالا فقط فاویسم داره
فعالیت های کودک ۴ ماهه
سلام دکتر عزیز
پسر من هفته اینده ۴ ماهش تمام میشه الان وقتی روی بالشت بلند به شکم بگذارمش سرشو کامل بالا نگه میداره ولی روی زمین به سختی حدود ۱سانت بالا میگیره.اسباب بازی و اشیا رو جلوش بگیرم دستشو میاره و میگیره جغجغه هم میگیره و تکون میده و دهنش میکنه. اصرار زیادی هم به نشستن داره و وقتی لم میذارمش تمام مدت گردنش رو صاف رو به جلو میاره که بلند بشه.سوالم اینه که بالا نگهداشتن سر( از روی شکم) باید همسطح روی زمین باشه یا از روی بالشت؟ و اینکه غلت زدن از شکم به پشت باید باشه یا برعکس؟ نوزاد من اصلا غلت نمیزنه تلاشی هم نمیکنه.
درمان سرفه لطفا راهنماییم کنید
سلام دیشب پسرم رو بردم دکتر دکتر گفت کلا عفونت نداره از وقتی اومدیم مدام سرفه میکنه و شب نخوابیده چی بعهش بدم خوب بشه لطفا باریج رو پیشنهاد ندید نمیخوره علایم دیگه نداره فقط سرفه خشک و خس خس
دکترفاطمه اذرپرندرفتین برازایمان خوب بوده؟
سلام به همگی کسی ازخانومای مشهدرفته برازایمان پیش خانوم فاطمه اذرپرندیابیمارستان رضوی ؟
عفونت دندان و خوردن قرص
سلام پزشک جان من گمونم دندونم عفونت داره میخاسم ببینم قرصی چیزی نیس برا شیردهی مناسب باشه من بخورم
پریودی با مدروکسی
سلام دکتر عزیز و خانومای قشنگ، من اقدام به بارداری دارم و دارو مصرف میکنم، این ماه بهم کلومفین دادن با مدروکسی، وقتی مدروکسی رو میخوریم قاعدتاً نباید پریود بشیم تا تموم شدنش، من الان دو تا ازش مونده و الان لکه دیدم، و تقریبا ۱ هفته به موعدم مونده، چیکار باید بکنم،قرصو بخورم یا پریودی حساب میشه، 🤦🤦🤦، من به همه امید میدم اما الان واقعا عاجز شدم😔😔




