Ooma

دادن انار ب نوزاد ۱۱ماهه

سلام دکتر اوما وقت بخیر میخوام بدونم ب دخترم میتونم انار رو تو دهنش بچکونم و اینک تو شیردهی انار ضرر نداره

11 پاسخ 1,459 بازدید


خوابیدن زیاد دخترم نکرانم کرده

سلام وقتتون بخیر دکتر اومای عزیز و خانمای گل
دختر من تقریبا ۵،۶روزه زیاد میخوابه و تو خواب هم شیر بهش میدم گشنس میخواد بخوره ولی یعو وسط شیر خوردن خوابش میبره عادیه؟؟؟
مثلا دیشب ساعت ۱شیر خورد اونم ۱۲۰تا درست کردم از ساعت ۱۱کم کم بهش دادم تا یک تمومش کرده دیگه خوابید تا ساعت ۱۰صبح بدون هیچ شیری درست میکردم نمیخورد دوتا مک میزد میخوابید
الانم ساعت ۳خوابیدن تا الان که ساعت ۶و چهل دیقس هنوزم خوابههه هااا چیکارش کنم؟
مریض نیس؟
البته چن روز قبل تب شدید داشت و دارو دگزامتازون،قرص آنفولانزا و استامینوفن بهش میدادم
الان اینا تموم شده روز پنج شنبه و جمعه دارو دادم،الان فقط مترونیدازول بهش میدم

چه آزمایشی باید انجام بدم واسش که بدونم چشه،مگه میشه بچه اینقد بخوابه اصلا گریه هم نمیکنه هااا،یسره خوابه،خیلی نگرانشم همش فکرای الکی به سرم میاد😭
کمکم کنین،کسی بچش بوده اینجوری باشه؟
مریضی خاصی نداره یعنی اینقد خواب؟

24 پاسخ 509 بازدید


برفک زده نوک سینه یا نه؟؟؟

سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر
من هفته ی پیش تاپیک زدم برای پوسته شدن نوک سینم
الان یک هفته اس همینحوری پوسته اس
البته ناگفته نمونه خودمم چندباری دستکاری کردم حس میکردم ی چیزی داخلشه میخواستم با سوزن و نوک انگشتام در بیارم
نمیدونم چرا همش حس میکنم برفک زده
ممکنه نگاه کنید ببینید زخمه بخاطره دستکاری خودم؟
یا برفک زده؟
یکمم درد داره نه اونقد زیاد میتونم شیربدم ولی وقتی دستکاریش کردم درد گرفته
دهن دخترمم چک کردم تو ایم یک هفته هیچ برفکی نزده شیرخوردنشم خوبه خداروشکر

24 پاسخ 1,222 بازدید


سلام اقدام به بارداری و رفتن به باشگاه

سلام خانم دکتر عزیز. من اقدام به بارداری میکنم. میتونم باشگاه برم؟ یا برم پیاده روی؟ کدوم بهتره

6 پاسخ 491 بازدید


اقدام به بارداری با وجود پولیپ

سلام پزشک اوما وقتتون بخیر
من ۲۶ سالمه و برای اولین بار میخوام برای بارداری اقدام کنم . در سونوگرافیم نوشته که در داخل کاویته آندومتر پولیپ ۱۷ میلی متری دارم ، آیا به نظر شما باید اول پولیپ و عمل کنم و بعد باردار بشم ؟ آیا وجود این پولیپ از بارداری جلوگیری میکنه و یا موجب سقط جنین میشه؟؟
سایز فولیکول هم روز ۱۲ پریودیم ۱۷ بود آیا مناسبه؟

19 پاسخ 464 بازدید


سلام خواندن نسخه سونوگرافی

سلام خانم دکتر عزیز. من ۵ ۶ ماهه روی سینه ام جوش قرمز زده خوب نمیشه دکتر زنانم رفتم دوماه پیش معاینه کرد گفت جوشه دیگه یه جوشه چرا ترسیدی. امروز رفتم دکتر عمومی گفت برات سونو مینویسم انجام بده خیالت راحت بشه. حالا عکس نسخه رو میفرستم ببینم سونو کامل هست؟ چون واقعا نگرانم. میخوام یه سونو کامل باشه که خیالم راحت بشه

5 پاسخ 430 بازدید


اقدام و علائم تنبلی تخمدان

خانمی ۲۵ ساله، بعداز دو سقط متوالی به پزسک زنان مراجعه کردند که ایشون براشون ۱۰۰ عدد متفورمین ۵۰۰ هر ۱۲ ساعت یک عدد تجویز کردند.
مادر هیچ علامتی از تنبلی تخمدان ندارد. نه چاقی و به خصوص چاقی شکمی نه هیرسوتیسم نه بی نظمی قاعدگی و الگیومنوره و.. فقط با سونویی که انجام دادن گفتن تخمدان ها تنبل شده.
با اولین اقدام در هردو مورد قبل منجر به بارداری شده.
تست آنتی بادی آنتی فسفولیپید منفی بوده.
الان سوال من این هست که آیا مقدار تجویز متفورمین به جا است ؟
خیلی ممنون از شما

4 پاسخ 465 بازدید


تفسیر آزمایش خون زنان

سلام خانم دکتروقت بخیر من مادرم سرطان پستان داره آزمایش خون داده میشه برامون تفسیرش کنید که ببینیم توی خونش هست یا نه ؟

7 پاسخ 329 بازدید


برای درمان يبوست بچه 5 ساله چه دارویی مناسبه؟

سلام بچه خواهرم 5 سالشه از کوچیکیش همیشه درگیر يبوستش بود و همچنان هم ادامه داره یعنی یه مدت خوب میشه باز مجدد يبوست میگیرش. پسرش هم به سختی دارو میخوره. برای درمان يبوستش چکار کنه؟؟

12 پاسخ 306 بازدید


بررسی سونو ان تی و آزمایش غربالگری

سلام لطفا سونو و ازمایش،منو ببینید با اینکه سونو کاملا سالمه ولی ازمایش،خوب نیست دارم از استرس میمیرم الان باید سل فری بدم یا آمینو سنتز

69 پاسخ 744 بازدید


گوش درد نوازد ۸ ماهه

سلام دکترعزیز پسرم ۸ماهشه همش گوشاشو میگیره هراز گاهی هم از گوشش چرک زرد میاد چی کار میتونم بکنم

10 پاسخ 250 بازدید


بالا آوردن کودک ۱۱ ماهه

باسلام
پسر من ۱۱ ماهش هست از دیشب دو سه بار بالا آورده انگار که مثلا زیاد خورده باشه هیچ علائم دیگه ای هم نداره دیروز پیش مادربزرگش بود نمیدونم تو مرغ فلفل سیاه نکوبیده ریخته بود به بچه هم داده بود از اون خورده بود از اون شده یا ویروسه؟
هیچ علائم دیگه ای هم نداره

23 پاسخ 277 بازدید


طرز استفاده از قرص واژینال

با سلام دکتر جان بخاطر ترشحات زیادی که دارم دکتر بهم قرص واژینال داده بعد از استفاده همش حس میکردم از واژن یه چیزی ترشح میشه لباس زیرم شده خیس و سفید به نظر میاد از اون قرص باشه اشکال داره ؟

4 پاسخ 330 بازدید


درد شدید زیر شکم

سلام خدمت پزشک محترم و دوستان عزیزم، از دیروز صبح زیر شکمم سمت چپ روی خطبیکینی نزدیک کشاله ران تقریبا تخمدان چپ یه درد تیز و تیرکشیدن شدیدی دارم که بعد از دفع مخصوصا مدفوع عذر میخام خیلی شدید میشه در حدی که به سختی میتونم راه برم ،دراز که میکشم کم کم دردش ارومتر میشه ولی قطع نشده ، یکدفعه تیر شدیدی میکشه تا یه مدت بعد ول میکنه ، علایم عفونت هم ندارم ، قبلا یکبار این درد گرفتم ولی تا عصر خوب شد ،ازملیش و سونو هم دادم مشکلی نبود ولیاز دیروز ول نکرده ، حس نمیکنم داخل رحم باشه ، ممکنه از چیباشه؟

6 پاسخ 402 بازدید


عوض کردن مارک شیر خشک

سلام پزشک عزیز خسته نباشید
خانم دکتر دختر من از روزی که دنیا اومده تا الان شیر خشک اپتامیل خورده الان یمدته که هر داروخانه ای میرم اصلا نمیتونم پیدا کنم میشه لطفا بگین چه مارک های میشه تهیه کنم که مشکلی پیش نیاد مشکلی نداشته تا حالا فقط فاویسم داره

2 پاسخ 293 بازدید


فعالیت های کودک ۴ ماهه

سلام دکتر عزیز
پسر من هفته اینده ۴ ماهش تمام میشه الان وقتی روی بالشت بلند به شکم بگذارمش سرشو کامل بالا نگه میداره ولی روی زمین به سختی حدود ۱سانت بالا میگیره.اسباب بازی و اشیا رو جلوش بگیرم دستشو میاره و میگیره جغجغه هم میگیره و تکون میده و دهنش میکنه. اصرار زیادی هم به نشستن داره و وقتی لم میذارمش تمام مدت گردنش رو صاف رو به جلو میاره که بلند بشه.سوالم اینه که بالا نگهداشتن سر( از روی شکم) باید همسطح روی زمین باشه یا از روی بالشت؟ و اینکه غلت زدن از شکم به پشت باید باشه یا برعکس؟ نوزاد من اصلا غلت نمیزنه تلاشی هم نمیکنه.

1 پاسخ 338 بازدید


درمان سرفه لطفا راهنماییم کنید

سلام دیشب پسرم رو بردم دکتر دکتر گفت کلا عفونت نداره از وقتی اومدیم مدام سرفه میکنه و شب نخوابیده چی بعهش بدم خوب بشه لطفا باریج رو پیشنهاد ندید نمیخوره علایم دیگه نداره فقط سرفه خشک و خس خس

5 پاسخ 344 بازدید


دکترفاطمه اذرپرندرفتین برازایمان خوب بوده؟

سلام به همگی کسی ازخانومای مشهدرفته برازایمان پیش خانوم فاطمه اذرپرندیابیمارستان رضوی ؟

12 پاسخ 311 بازدید


عفونت دندان و خوردن قرص

سلام پزشک جان من گمونم دندونم عفونت داره میخاسم ببینم قرصی چیزی نیس برا شیردهی مناسب باشه من بخورم

7 پاسخ 213 بازدید


پریودی با مدروکسی

سلام دکتر عزیز و خانومای قشنگ، من اقدام به بارداری دارم و دارو مصرف میکنم، این ماه بهم کلومفین دادن با مدروکسی، وقتی مدروکسی رو میخوریم قاعدتاً نباید پریود بشیم تا تموم شدنش، من الان دو تا ازش مونده و الان لکه دیدم، و تقریبا ۱ هفته به موعدم مونده، چیکار باید بکنم،قرصو بخورم یا پریودی حساب میشه، 🤦🤦🤦، من به همه امید میدم اما الان واقعا عاجز شدم😔😔

32 پاسخ 271 بازدید