خواندن نسخه دارو نوزاد
سلام و خسته نباشید به دکتر عزیز..پسرم رو بخاطر رفلاکس و کولیک و احتمال سرماخوردگی دکتر کودکان بردم..الان داروها رو گرفتم ولی داروخونه مقدار دارویی که باید خورده بشه رو بر اساس قاشق نوشته..اگه امکانش هست نسخه رو بخونید و مقدار دارویی که نوشته رو برام بگید چون زیاد بالا میاره از امشب داروهاش رو بدم..ممنون
مصرف محلول اسید سیترات و شربت سفکسیم برای نوزاد ۶ماهه
با سلام خدمت دکتر عزیز اوما، من دخترم ۶ ماهشه بخاطر سنگ کلیه محلول اسید سیترات میخوره روزی ۹ سی سی و یک چهارم قرص هیدروکلروتیازید۲۵ ،الان برای سرماخوردگی دکتر کودکان بهش شربت سفیکسیم داده، می خواستم بپرسم سفیکسیم با محلول سیترات تداخل دارویی ندارد؟ یا صبر کنم شربت تموم بشه بعد محلول را ادامه بدم.ممنون🌺🌺
اونایی که بالش طبی دارن میشه بیاین ؟
سلام ما امشب دو تا بالش طبی گرفتیم با یه تشک . بعد هنوز تشک آماده نیست . الان رو این بالش ها که میخابم خیلی سفته گردنم و سرم خیلی درد میگیره . البته الان رو تشک پنبه ای خوابیدم . به نظرتون رو تشک خوشخواب این بالش ها بذارم بازم سردرد دارم ؟ شما اگه استفاده کردین خوب بوده ؟ از این طرح کلاسیک هست ن از این موجی ها .
بارداری و اشعه ایکس
سلام دکتر جان.روز بخیر.من امروز فهمیدم باردارم و ناخواسته بوده.و اینکه هفته پیش یعنی 13همین ماه دخترم عکس رادیولوژی
لگن داشت که منم کنارش وایستادم و پاهاشو گرفتم.الان میترسم برا جنین مشکلی پیش اومده باشه.چیکار باید بکنم؟موعد پریود قبلیم 15ماه قبل بوده
سونو گرافی ان تی سه ماه اول
من در ۱۲هفته رفتم سونو غربالگری اما جنسیتو بهم نگفت گفت به علت چربی دور شکم نمیشه تشخیص داد اما همه در ۱۲هفته جنسیتشون میشه خیلی دوست داشتم بدونم بچه چیه آیا کسی هست تشخیص بده دوست دارم بتونم با بچه ارتباط برقرار کنم بگم یا دخترم یا پسرم
ازمایش زردی نوزاد یکماهه
سلام دکتر ممنون مبشم جواب ازمایش نوزادمو ببینید
خوردن اموکسی سیلین در شیردهی
درود اوما جانم من از دیروز صبح گلو درد فوق العاده شدیذی دارم از صبح به حدی میسوخت انگار توی زخم باز فلفل ریخته باشیم و الان درد و سوزش با هم . من از ایران یه سری قرص اوردم میشه توی شیردهی مصرف کرد؟درد داره جونم و میگیره
بی بی چک مثبت یان
سلام دوستان و دکترجان این عکس بی بی ک میزارم ببین مثبته یان؟؟چرا تط tب رنگ سفید افتاده این چیه جوابش؟؟؟
شیر شب نوزاد 11 ماهه
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر و خسته نباشید.
پسرم 11 ماهشه
شیر شبش مدتهاست که قطع شده بود
الان حدود 2 هفته هست که شبا هر 2 ساعت مثل نوزاد تازه متولد شده بیدار میشه و شیر میخواد.چنانچه شیر بهش ندم نمیخوابه و انقدر گریه میکنه تا ضعف میره
بهش اب میدم نمیخوره شیرشو رقیق کردم پس میزنه.
در طول روز 3 وعده غذا میخوره ولی شیر حداکثر 240 سی سی در طول روز میخوره اونم وقتی خوابه بهش میدم تو بیداری به هیچ عنوان شیشه رو نمیگیره.
خواهش میکنم راهنماییم کنین چطور باید این مسئله رو از سرش بندازم؟؟؟
آزمایشات سقط مکرر بعدازسقط
سلام خانم دکتر میخام آزمایش سقط مکرر انجام بدم.. آیا انجامش تویک روز خاص ازسیکله؟ چون بعضی آزمایشات رومیبینم که روز ۳یا۴پریود انجام میشه پرسیدم
آیا آزمایشم هورمونیه؟
افت فشار و حال به حال شدنم
سلام وقتتون بخیر من وارد چهار ماهگی شدم ، بارداری اولم
چهار روز سرگیجه حالت تهوع و افت فشار دارم
فرق نمیکنه بعد ناهار بعد صبحانه هر نیم ساعت یه بار فشارم میفته ولی بدنم داغ خونمون فشار مو میگیرم ۱۰ نشون میده ولی سرم صورتم دستم گرم اون لحظه خیلی گرمم
مثلا اون لحظه که گرمم میشه متوجه فشارم میشم اجیل میخورم شکلات میخورم بعد نیم ساعت یا یه ساعت باز همون حالتم
اولین بارم که به این حالت دچار شدم چشمام سیاهی رف ممکن جواب بدین علت چیه
دادن قطره آهن و سیاهی دندان،کم اشتهایی
سلام وقت بخیر
خانم دکتر پسر من ۱۱ماهشه تازه دندون پایینش دراومده،بهش قطره آهن سیدرال میدم.شیر شب هم نداره فقط بعضی وقتا که قبل از خواب شیر نمیخوره ممکنه یبار شب بیدار شه واسه شیر.
میخواستم بدونم در این صورت پوسیدگی دندون بوجود نمیاد دیگه که باعث بشه سیاهی دندون هم اتفاق بیفته؟
و حتما باید بعد از دادن قطره اهن دندوناش رو تمیز کنم؟
و یکسوال دیگه که دارم پسر من کم اشتها شده ینی اصلا غذا نمیخوره فقس شیر.بخاطر دندون دراوردن هست ؟
ازمایش پرولاکتین چیه؟ حتما باید روز سوم پریود باشه؟
سلام خانم دکتر شرایط ازمایش پرولاکتین چیه؟ حتما باید روز سوم پریود این ازمایش و داد؟ تو روزای عادی نمیشه ازمایش داد؟
عکس سونو و تعیین جنسیت😁✋
سلام خوشگل خانوما
بیاین ی نظری بدین برای جنسیت فندوق من😍
جواب آزمایشات برای ivf
سلام دکتر اومای عزیزو دوستان
من تمام ازمایشاتی که این دو سال دادم میخواستم ببینم مشکلی هست که باعث ناباروری میشه و نیاز هست پیگیری کنیم ؟
لطفا راهتمایی کنید
و آزمایش دیگه ای هست که بخوام بدم برای اقدام ivf ?
چندم سیکل باید برم پیش دکترم؟
میشه تا سونوی تشکیل قلب دکتر نرم ؟
سلام دکتر جان
من بی بی چکم مثبت شد 🥹
ممکنه خطا باشه ؟ یا اشتباه ؟ روز دوم عقب افتادن پریودم زدم یک هاله کمرنگ افتاد
میخواستم برم آزمایش مطمئن بشم ، اگه مثبت باشه میشه هفته هشتم خودم برم سونو برای قلب جنین ؟ نسخه نمیخواد ؟ و بعد از سونو برم دکترم اشکالی نداره ؟
الان دارم فولیک اسید مصرف میکنم
ویتامین دی هم دکترم گفته بود باردار شدم دیگه نخورم
فعلا هم لک بینی یا مشکل خاصی ندارم
دیگه یک سری از مراقب ها مثل نخوردن زعفرون و جگر و ... هم بلدم ، بارداری دومم هست
دادن عسل به نوزاد ۷ماهه
سلام.
تروخدا یکی کمکم کنه
همسرم تو کدو که داشته میپخته عسل ریخته من نمیدونستم بهش اندازه ۱۰ تا قاشق دادم نمیدونستم تروخدا کسی چیزی میدونه بگه من چیکار کنم.
یکی از چشما نوزادم عقونت میده
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر نوزاد من یکی از چشماش از وقتی بدنبا اومده مدام چرک زرد میده بیرون دکترش گفت نباز ب قطره نیست با پنبه اب گرم پاکش کنم ولی خب اصلا بهتر نشده ی قطره ایی چیزی نیست ک بهترش کن؟
علت دیر پریود دشن
سلام من پریودی های خیلی منظمی داشتم دوماه پیش خرما و چیزهای گرم خیلی خوردم پریودم ۱۰ روز عقب افتاد ماه پیش ولی دقیق و درست بود این ماه پنج روز عقب انداختم چیزی هم نخوردم و جذوگیری طبیعی هم داستم الانم یکی دو روزه درد زیر شکم دارم ولی مریض نشدم علت چیه و چیکار کنم؟
شربت سوسپانسیون آزیترومایسین کودک
سلام خانم دکتر پسر من ده ماه و هفت روزشه
سرماخورده بود بردم دکتر
بهش سیتریزین داد یه شربت باریک داد و آزیترومایسین گفت اگه خلط بینیش رنگی شد بده الان نه روز گذشته دیگه ابریزشش هم قطع شده اما رنگش شفاف بود من ازیترو ندادم اما فقط خس خس داره و انگار پشت حلقش خلط داره بدم بهش آزیترومایسین رو دکترش نیستش




