Ooma

قند بعد از صبحانه

سلام دکتر عزیز من تازه وارد هفته ۳۸م شدم و هفته دیگه نوبت زایمان دارم از هفته ۳۰ آب دور جنین ززاد شد و الان به ۲۷ رسیده توی این مدت بارها آزمایش قند دادم و همه چی خوب بود بجز دیروز که ناشتا ۸۵ و دوساعت بعد صبحانه ۱۲۸ شده
میخواستم بدونم الان که کمتر از یه هفته به زایمانم مونده چیکار میتونم بکنم و این میزان قند خطرناکه؟
دکترم میگه مشکلی نداره ولی مطالب مربوط به دیابت قند بعد صبحانه رو ۱۲۰ زدن
من نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید

42 پاسخ 375 بازدید


اسهال و شیر آ ال ۱۱۰ نان

سلام خدمت خانم دکتر ،ببخشید در خصوص شرایط پسرم قبلا سئوال پرسیدم ازتون ،از روز دوشنبه دو بار پسرم استفراغ داشت همراه تب بردمش دکتر چندتا دارو داد استفراغ قطع شد ،تب هم بعد دو روز نرمال شد ،بعدش اسهال شروع شد ،برای اسهال شربت مترونیدازول و قطره پدی لاک بهش میدم ،۳ روز پیش توی یه نصف روز ۵ بار اسهال داشت که بردم دکتر شیر ۱۱۰ نان تجویز کرد و دکتر گفتش تا ۵ الی ۶ روز فقط همین شیر رو بده ،بعدش هم که اسهال بر طرف شد یک تا دو روز فقط شیر رو ادامه بده ،خانم دکتر درسته که فقط شیر بدم ،بچم خیلی بهانه گیر شده ،احساس میکنم با این شیر سیر نمیشه ،باید چکار کنم داره خیلی ضعیف میشه ،امروز زیر چشماش گود افتاده ،روز سومه که بهش شیر میدم

41 پاسخ 750 بازدید


لنز درشت کننده چشم

سلام خانوما، کسی هست که لنز درشت کننده چشم استفاده کنه، قطرش باید چقدر باشه که طبیعی نشون بده

13 پاسخ 721 بازدید


سلام خانم هایی ک دوقلو دارن؛ چکار کنم ک زایمان زود رس نشم

امروز رفتم سونو طول سرویکس با وجود سرکلاژ ۲۹ بود . احتمالش هست زایمان زود رس بشه؟ چکار کنم؟ خیلی استرس دارم

12 پاسخ 774 بازدید


از بین بردن لکه ی لباس نوزاد

سلام،برای سفید کردن لکه ی زرد که رو لباس نوزاد بعد یسال ایجاد میشه
چه راهکاری دارین؟
با چه چیزی این لکه ها میره که مضرنباشه؟

19 پاسخ 393 بازدید


عرق کردن شیرخوار ۵ ماهه

سلام خانم دکتر عزیز
بچه ۵ ماهه خیلی عرق میکنه و حتی اگه کولر روشن باشه بقیه از سرما یخ بزنن
این دائم بدنش خیسه
قطره ول بیبی منظم بهش داده میشه
اوایل خوب بوده عرق میکرده ولی الان دیگه خیلی عرق میکنه و کلا خیس میشه
⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️

2 پاسخ 220 بازدید


درمان سیاهی دندان کودک

سلام من پسرم ۱۴ماهش هست تا قبلا بهش قطره لیپوزفر قرمز میدادم بعدش با مسواک انگشتی دهنشو میشستم و بهش اب میدادم
این سری داروخانه بهم قطره لیپوزوفر ابی داده چن روزه متوجه شدم یکم رنگ دندوناش تیره شده
میخواستم بدونم علتش واسه این قطره اس ؟
چیکار میتونم الان بکنم؟
راه درمانی وجود داره؟
و اینکه چه قطره ای استفاده بکنم؟
اخه واسه هردوش نوشته باعث سیاهی نمیشه
اینقد ناراحتم میخواستم ببرمش دندون پزشکی،گفتم اول اینجا بپرسم
ممنونم

24 پاسخ 560 بازدید


جوش بزرگ روز شکم با عکس

سلام خانم دکتر روی شکم این جوش زده بزرگه و قرمز و بر امده برای چی میتونه باشه ؟

23 پاسخ 981 بازدید


دونه های قرمز روی تن کودک

سلام این دونه های قرمز روی تن دخترم دراومده صبح دوتا دونه بود الان که نگاه کردم این همه شده میگن کک خورده ولی خونه کک نداره نمیدونم بخدا خیلی ناراحتم خانوم دکتر اینا چین؟

18 پاسخ 407 بازدید


دونه قرمز رنگ رو پا نی نی

سلام دکتر اوما ودوستان این دونه قرمز ازچیه ؟ شیر خودم میخوره در روز دو بار شیر خشک میدم چون وزن نی نی کمه دکتر گفت قطع نکن .اول از رو صورت زد خوب شد بعد سینه وشکمش زد خوب شد حالا رو دست وپا زیر شکمش زده گرمیجات و لبنیات نمی‌خورم. کولیک هم داره .خیلی زود میزنه موقع دستشویی کردن تو خواب

22 پاسخ 301 بازدید


دوز مصرف دیفن هیدرامین برای کودک 3 ساله

سلام خانم دکتر. وقت بخیر
پسرم حدود 2 هفته هست که سرما خورده. اول گلو درد و بعد آبریزش بینی و سرفه داشت
هرچی دکتر میبرم میگن عفونت نداره و فقط اسپری بینی و سیتریزین میدن
یکیشون دیفن هیدرامین ساده داد. شبی 2 سی سی
شنیدم واسه بچه ها خوب نیست

13 پاسخ 388 بازدید


بررسی آزمایش ۷ماهگی من

سلام دکتر مهربان.میشه آزمایش ۷ماهگی ام رو ببینید چطوره؟

16 پاسخ 246 بازدید


پریودی نامنظم واحساس خستگی

باسلام من باید۱۱پریودمیشدم نشدم تااینکه دیشب شدم ازدیشب همش حالم بده همش سرگیجه دارم نمیتونم روپاهام بمونم احساس خستگی ام دارم رفتم فشارمم گرفتم گفت یازده ونیم اماالان نمیدونم چرااینجوری شدم .

5 پاسخ 457 بازدید


بیقراری نوازد تو خواب

سلام اوما بانو دخترم ۳۷ روزش هست .تو خواب بیقرار وخیلی زور میزنه چه کارش کنم ؟ در روز چندبار شیرشو میاره بالا . موقع دستشویی خیلی زور میکنه احساس میکنم باد شکمش بسختی خارج میکنه .شکمش سفت میگیره .در طول روز هم اگر چهار ساعت بیدار باشه نیم ساعت به نیم ساعت شیر میخواد .اگر خواب عمیق باشه هر دوساعت شیرش میدم .شیر کمکی میدم آپتامیل اچ آ میدم در روز دو بار بیشتر نمیدم .البته دکتر گفت بده . چون وزنش پایین بود .نمیخوام ببرمش دکتر درمان خانگی هست؟ .یه بار بردم تاثیر نداشت .دارو هم داد احساس کردم بی فایده هیج تاثیری نداره .دکتر میگه کولیک .

22 پاسخ 357 بازدید


شروع غذای کمکی

سلام خانوم دکتر عزیز خوبین ببخشید میخام غذای کمکی پسرمو شروع کنم اول از چی و چه اندازه شروع کنم الان فقط باید فرنی بدم بهش میتونم حریره بادوم یا سرلاک بهش بدم میشه راهنماییم کنین ممنون میشم طرز درست کردنش هم میشه بگین هیچ تجربه‌ای ندارم

6 پاسخ 368 بازدید


عفونت قارچی شدید و درمان

خانم دکتر عزیز سلام وخسته نباشین
من چند روزه علامی مثل سوزش و خارش و تورم ناحیه تناسلی رو دارم
دکتر رفتم دفعه قبل که حدود ۲۰ روز پیش بود کلوتریمازول داخلی تجویز کردن با ان ان برای بیرون وکلوتریمازول ۱ درصد ۷ شب داخلی
استفاده کردم اما الان بازم همون مشکل تکرار شده میخواستم ببینم چه کنم؟
درضمن من به مترونیدازول خوراکی حساسیت دارم
واینکه میشه برای شوهرمم دارو تجویز کنید.اگر نیازه؟ که کامل خوب بشم
ممنون از پاسخ گویی شما❤️

16 پاسخ 464 بازدید


چند روز بعد قطع قرص دوفامد پریود میشم؟

سلام پزشک عزیز و خانوما
ماه پیش ۴روز بعد قطع دوفامد پریود شدم
و دو روز زودتر از موعدم
الان یک هفته اس قطع کردم پریود نشدم
بی بی چک هم زدم منفیه
ترشحم زیاد دارم دلیلش چی می‌تونه باشه
این ماه لتروزول هم مصرف کردم ممکنه بخاطر اون باشه

14 پاسخ 4,608 بازدید


استفراغ کودک ۱۶ ماهه اورژانسی❌️❌️❌️❌️❌️

سلام خانم دکتر و دوستان دیروز بچم از صبح تا عصر چندفعه بالا اورد هیچی تو معدش واینمیسه به خاطر سرماخوردگیش سفکسیم و اسپری استفاده میکنه اسهال و تب نداره بردم پیش دکتر عمومی دیروز دی سیکلومین و دمیترون داد یکم بهتر شد تا شب الان دوباره صبح بالا اورد از دیروز هیچی نخورده هر چی خورده بالا اورده حتی شیر دکتر یه امپول نوشته گفته یک سومش رو بزن اشکال نداره بزنم؟راه حل شما چیه؟تورخدا جواب بدید بچم هلاک شد

18 پاسخ 279 بازدید


پوست مغزیجات حتما باید جدا بشه؟

سلام خانم دکتر عزیز و خانمای گل
میخواستم بدونم مغزیجات رو حتما باید پوستش رو بکنم تا به غذا و دسر پسرم اضافه کنم یا فقط پودر کنم کافی یه؟
راستش برای حریره کامل جدا کرد مامانم واسم اما خودم الان حوصلم نمیشه
نمیشه فقط پودر کنم بادام و گردو رو و پوستش رو جدا نکنم؟

7 پاسخ 376 بازدید


رژیم غذایی خیلی سخت بخاطر رفلاکس

سلام من دخترم رفلاکس داره شیرخشک رو خیلی کم بالا میاره ولی شیرخودمو از دماغمو دهنش میپاشه بیرون
من الان دو هفتس هیچی نمیخورم جز آب و سیب و گوشت‌دکتر گفت همه چی غیراز اینا برام ممنوعه
من همینجوری هم شیرم خوب نبود الان دیگه عین آب شده خودمم مثه چوب خشک شدم اعصابم ضعیف شده پوستم همش خشکه و قاچ خورده
بااین حال بااازم دخترم همونجوزی بالا میاره

42 پاسخ 325 بازدید