شربت سوسپانسیون آزیترومایسین کودک
سلام خانم دکتر پسر من ده ماه و هفت روزشه
سرماخورده بود بردم دکتر
بهش سیتریزین داد یه شربت باریک داد و آزیترومایسین گفت اگه خلط بینیش رنگی شد بده الان نه روز گذشته دیگه ابریزشش هم قطع شده اما رنگش شفاف بود من ازیترو ندادم اما فقط خس خس داره و انگار پشت حلقش خلط داره بدم بهش آزیترومایسین رو دکترش نیستش
قند بعد از صبحانه
سلام دکتر عزیز من تازه وارد هفته ۳۸م شدم و هفته دیگه نوبت زایمان دارم از هفته ۳۰ آب دور جنین ززاد شد و الان به ۲۷ رسیده توی این مدت بارها آزمایش قند دادم و همه چی خوب بود بجز دیروز که ناشتا ۸۵ و دوساعت بعد صبحانه ۱۲۸ شده
میخواستم بدونم الان که کمتر از یه هفته به زایمانم مونده چیکار میتونم بکنم و این میزان قند خطرناکه؟
دکترم میگه مشکلی نداره ولی مطالب مربوط به دیابت قند بعد صبحانه رو ۱۲۰ زدن
من نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
اسهال و شیر آ ال ۱۱۰ نان
سلام خدمت خانم دکتر ،ببخشید در خصوص شرایط پسرم قبلا سئوال پرسیدم ازتون ،از روز دوشنبه دو بار پسرم استفراغ داشت همراه تب بردمش دکتر چندتا دارو داد استفراغ قطع شد ،تب هم بعد دو روز نرمال شد ،بعدش اسهال شروع شد ،برای اسهال شربت مترونیدازول و قطره پدی لاک بهش میدم ،۳ روز پیش توی یه نصف روز ۵ بار اسهال داشت که بردم دکتر شیر ۱۱۰ نان تجویز کرد و دکتر گفتش تا ۵ الی ۶ روز فقط همین شیر رو بده ،بعدش هم که اسهال بر طرف شد یک تا دو روز فقط شیر رو ادامه بده ،خانم دکتر درسته که فقط شیر بدم ،بچم خیلی بهانه گیر شده ،احساس میکنم با این شیر سیر نمیشه ،باید چکار کنم داره خیلی ضعیف میشه ،امروز زیر چشماش گود افتاده ،روز سومه که بهش شیر میدم
لنز درشت کننده چشم
سلام خانوما، کسی هست که لنز درشت کننده چشم استفاده کنه، قطرش باید چقدر باشه که طبیعی نشون بده
سلام خانم هایی ک دوقلو دارن؛ چکار کنم ک زایمان زود رس نشم
امروز رفتم سونو طول سرویکس با وجود سرکلاژ ۲۹ بود . احتمالش هست زایمان زود رس بشه؟ چکار کنم؟ خیلی استرس دارم
از بین بردن لکه ی لباس نوزاد
سلام،برای سفید کردن لکه ی زرد که رو لباس نوزاد بعد یسال ایجاد میشه
چه راهکاری دارین؟
با چه چیزی این لکه ها میره که مضرنباشه؟
عرق کردن شیرخوار ۵ ماهه
سلام خانم دکتر عزیز
بچه ۵ ماهه خیلی عرق میکنه و حتی اگه کولر روشن باشه بقیه از سرما یخ بزنن
این دائم بدنش خیسه
قطره ول بیبی منظم بهش داده میشه
اوایل خوب بوده عرق میکرده ولی الان دیگه خیلی عرق میکنه و کلا خیس میشه
⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️
درمان سیاهی دندان کودک
سلام من پسرم ۱۴ماهش هست تا قبلا بهش قطره لیپوزفر قرمز میدادم بعدش با مسواک انگشتی دهنشو میشستم و بهش اب میدادم
این سری داروخانه بهم قطره لیپوزوفر ابی داده چن روزه متوجه شدم یکم رنگ دندوناش تیره شده
میخواستم بدونم علتش واسه این قطره اس ؟
چیکار میتونم الان بکنم؟
راه درمانی وجود داره؟
و اینکه چه قطره ای استفاده بکنم؟
اخه واسه هردوش نوشته باعث سیاهی نمیشه
اینقد ناراحتم میخواستم ببرمش دندون پزشکی،گفتم اول اینجا بپرسم
ممنونم
جوش بزرگ روز شکم با عکس
سلام خانم دکتر روی شکم این جوش زده بزرگه و قرمز و بر امده برای چی میتونه باشه ؟
دونه های قرمز روی تن کودک
سلام این دونه های قرمز روی تن دخترم دراومده صبح دوتا دونه بود الان که نگاه کردم این همه شده میگن کک خورده ولی خونه کک نداره نمیدونم بخدا خیلی ناراحتم خانوم دکتر اینا چین؟
دونه قرمز رنگ رو پا نی نی
سلام دکتر اوما ودوستان این دونه قرمز ازچیه ؟ شیر خودم میخوره در روز دو بار شیر خشک میدم چون وزن نی نی کمه دکتر گفت قطع نکن .اول از رو صورت زد خوب شد بعد سینه وشکمش زد خوب شد حالا رو دست وپا زیر شکمش زده گرمیجات و لبنیات نمیخورم. کولیک هم داره .خیلی زود میزنه موقع دستشویی کردن تو خواب
دوز مصرف دیفن هیدرامین برای کودک 3 ساله
سلام خانم دکتر. وقت بخیر
پسرم حدود 2 هفته هست که سرما خورده. اول گلو درد و بعد آبریزش بینی و سرفه داشت
هرچی دکتر میبرم میگن عفونت نداره و فقط اسپری بینی و سیتریزین میدن
یکیشون دیفن هیدرامین ساده داد. شبی 2 سی سی
شنیدم واسه بچه ها خوب نیست
بررسی آزمایش ۷ماهگی من
سلام دکتر مهربان.میشه آزمایش ۷ماهگی ام رو ببینید چطوره؟
پریودی نامنظم واحساس خستگی
باسلام من باید۱۱پریودمیشدم نشدم تااینکه دیشب شدم ازدیشب همش حالم بده همش سرگیجه دارم نمیتونم روپاهام بمونم احساس خستگی ام دارم رفتم فشارمم گرفتم گفت یازده ونیم اماالان نمیدونم چرااینجوری شدم .
بیقراری نوازد تو خواب
سلام اوما بانو دخترم ۳۷ روزش هست .تو خواب بیقرار وخیلی زور میزنه چه کارش کنم ؟ در روز چندبار شیرشو میاره بالا . موقع دستشویی خیلی زور میکنه احساس میکنم باد شکمش بسختی خارج میکنه .شکمش سفت میگیره .در طول روز هم اگر چهار ساعت بیدار باشه نیم ساعت به نیم ساعت شیر میخواد .اگر خواب عمیق باشه هر دوساعت شیرش میدم .شیر کمکی میدم آپتامیل اچ آ میدم در روز دو بار بیشتر نمیدم .البته دکتر گفت بده . چون وزنش پایین بود .نمیخوام ببرمش دکتر درمان خانگی هست؟ .یه بار بردم تاثیر نداشت .دارو هم داد احساس کردم بی فایده هیج تاثیری نداره .دکتر میگه کولیک .
شروع غذای کمکی
سلام خانوم دکتر عزیز خوبین ببخشید میخام غذای کمکی پسرمو شروع کنم اول از چی و چه اندازه شروع کنم الان فقط باید فرنی بدم بهش میتونم حریره بادوم یا سرلاک بهش بدم میشه راهنماییم کنین ممنون میشم طرز درست کردنش هم میشه بگین هیچ تجربهای ندارم
عفونت قارچی شدید و درمان
خانم دکتر عزیز سلام وخسته نباشین
من چند روزه علامی مثل سوزش و خارش و تورم ناحیه تناسلی رو دارم
دکتر رفتم دفعه قبل که حدود ۲۰ روز پیش بود کلوتریمازول داخلی تجویز کردن با ان ان برای بیرون وکلوتریمازول ۱ درصد ۷ شب داخلی
استفاده کردم اما الان بازم همون مشکل تکرار شده میخواستم ببینم چه کنم؟
درضمن من به مترونیدازول خوراکی حساسیت دارم
واینکه میشه برای شوهرمم دارو تجویز کنید.اگر نیازه؟ که کامل خوب بشم
ممنون از پاسخ گویی شما❤️
چند روز بعد قطع قرص دوفامد پریود میشم؟
سلام پزشک عزیز و خانوما
ماه پیش ۴روز بعد قطع دوفامد پریود شدم
و دو روز زودتر از موعدم
الان یک هفته اس قطع کردم پریود نشدم
بی بی چک هم زدم منفیه
ترشحم زیاد دارم دلیلش چی میتونه باشه
این ماه لتروزول هم مصرف کردم ممکنه بخاطر اون باشه
استفراغ کودک ۱۶ ماهه اورژانسی❌️❌️❌️❌️❌️
سلام خانم دکتر و دوستان دیروز بچم از صبح تا عصر چندفعه بالا اورد هیچی تو معدش واینمیسه به خاطر سرماخوردگیش سفکسیم و اسپری استفاده میکنه اسهال و تب نداره بردم پیش دکتر عمومی دیروز دی سیکلومین و دمیترون داد یکم بهتر شد تا شب الان دوباره صبح بالا اورد از دیروز هیچی نخورده هر چی خورده بالا اورده حتی شیر دکتر یه امپول نوشته گفته یک سومش رو بزن اشکال نداره بزنم؟راه حل شما چیه؟تورخدا جواب بدید بچم هلاک شد
پوست مغزیجات حتما باید جدا بشه؟
سلام خانم دکتر عزیز و خانمای گل
میخواستم بدونم مغزیجات رو حتما باید پوستش رو بکنم تا به غذا و دسر پسرم اضافه کنم یا فقط پودر کنم کافی یه؟
راستش برای حریره کامل جدا کرد مامانم واسم اما خودم الان حوصلم نمیشه
نمیشه فقط پودر کنم بادام و گردو رو و پوستش رو جدا نکنم؟




