Ooma

سوال در مورد درد گردن و پشت شانه

سلام به خانم دکتر بزرگوار و دوستان اومایی من دخترم ۱سال و ۱ماهشه باور کنید تو این ۱سال یه روز خوش ندیدم هر روز یجام درد میگیره حدود ۳ماه پیش رفتم ازمایش قند و چربی دادم ک قندم ۹۰ بود دکتر گفت خوبه اما چربی خونم ۳۴۸ بود دکتر گفت زیاده و باید اگه لبنیات از روستا میخوری قطعش کنی منم خب از روستا میوردن برام کلن قطعش کردم اما الان ۲ماهی میشه از گردن درد هلاکم به استخونا سینم میزنه به فکم سرو گوشم داغ میشه قبل تر زانو درد داشتم تو زانوهام حالت سوزش داشت اما با گرما بهتر شد دوباره زانوهام هم همونطور شده رفتم متخصص ارتوپد بهم گفت این علائم درد مفاصل هستش برام چندتا تزریقی نوشت ۳تاشو روز اول زدم ۴تاشم مونده ۴شنبه باید بزنم ۱۰جلسه هم فیزیوتراپی نوشته ک فعلا شرایطم برا رفتن جور نیست البته تو ازمایشام کمبود ویتامین دی داشتم ۵هفته قرص ویتامین دی خوردم اما خودم حس میکنم کمبود کلسیم دارم رفتم خودسر یه بسته کلسیم گرفتم و یه بسته ۱۰تایی ویتامین دی ۵۰۰۰۰هزار هفته ای یکی میخورم امشب شروع کردم ولی کلسیم میخام هر روز بخورم نظرتون چیه کسی تجربه ای داره کمک کنه ممنون میشم ببخش خیلی طولانی شد

29 پاسخ 515 بازدید


خوردن زعفران در غذاها در ماه دوم

سلام توی غذاها میتونم بعنوان چاشنی از عفران استفاده کنم بعضی غذاها باید زعفرون داشته باشه

17 پاسخ 456 بازدید


طولانی ترین روزی که کسی آزمایش داد مثبت بود داریم اینجا؟

سلام
۳ روز از موعدم گذشته بی بی چکام یا خرابه یا منفی
علائم شکمی بارداری دارم
امروز برم آزمایش نشون میده؟
کسی بوده که مثلا ۱۰ روز از موعدش گذشته باشه تازه مثبت شده باشه؟

25 پاسخ 759 بازدید


عقب افتادن پریود و بی بی چک قبل از موعد مشکوک

سلام خانم دکتر شبتون بخیر.
من این ماه از هشتم سیکلم اوابوست خوردم و ۹روز به پریودم بی بی چک زدم مشکوک بود.۵روز به پریودم بتا دادم منفی بود.دوباره ۲روز به موعدم بی بی زدم منفی بود.الانم ۲روز از پریودم گذشته و نشدم.
بنظرتون برم ازمایش بدم یا نه؟
ممکنه پریودم بخاطر این ک سرما خوردم این مااه عقب بوفته یا بخاطر این که اوابوست شروع کردم؟یا انسولین شروع کردم؟
البته سرما هم ک خوردم هیچ دارویی جز سیتریزین نخوردم.
ممنون میشم جواب بدید

15 پاسخ 575 بازدید


ایا باید داخل واژن نوزاد رو پاک کرد ؟

پزشک محترم اوما و مادرهای عزیز وقت بخیر
دخترم ۱۱ روز داره، قسمت ناحیه تناسلیش ترشح سفید رنگ چسبناکی هست که نمیدونم باید تمیز کنم یا زمان بدم تا خودش پاک شه؟
یعنی خیلی چسبناکه موندم چطور پاکش کنم با گوش پاک کن یا دستمال مرطوب یا ‌زمانی که حموم میکنمش با اب و صابون بشورمش!
بعضی موقع ها هم ترشح آبکی رنگ داره که رگه های خونی داخلش هیت روزای اول بیشتر بود الان کمتر شده طبیعیه ؟

34 پاسخ 834 بازدید


راه رفتن درست وحفظ تعادل کودک

سلام خانما ودکترجان،دخترم تقربیا پونزده روزی میشه که راه میره بنظرشماطبیعیه که پاهاشو خیلی بهم جمع نمیکنه و انگار بنظرمیرسه که باز هستن وراه میره نمیدونم چطورمنظورمو برسونم ....من میترسم نکنه پاهاش همینقد موقع راه رفتن بازبمونه واصلاح نشه ....یا هرچقد بیشتر راه بره و مسلط بشه دیگ عادی راه میره

20 پاسخ 458 بازدید


قرص کلیندامایسین در بارداری ضرر دارد

سلام وقت بخیر
من ۱۳هفته هستم ترشح داشتم یعنی وقتی اب کم بخورم دستشویی نرم ترشح دارم
دیروز رفتم دکتر برام کپسول کلیندامایسین دادن هر ۱۲ساعت یکی خارش سوزش ندارم فقط ترشح دارم
زدم گوگل نوشته در بارداری نباید مصرف ـبشه
۸ هفته هم عفونت ادرار داشتم سفکسیم خوردم اوکی شدم ولی راجب این قرص میشه راهنمایی کنید ممنونم

32 پاسخ 857 بازدید


زمان مناسب اقدام به بارداری

امکانش هست بین فاصله ۸تا۱۰روزمانده به پریودی اگر نزدیکی انجام بشه بارداری اتفاق بیفته یانه؟

4 پاسخ 375 بازدید


دفع نوزاد ۱۱ روزه بعد هر وعده شیر خوردن

سلام خدمت پزشک محترم اوما
خانم دکتر دخترم ۱۱ روز داره و تقریبا بعد هر وعده شیر خشک که میخوره سوپرامیل میخورن،از شیر مادر تغذیه نمیشه،دفع داره،اسهال نیس کاملا زرد خردلی رنگ و نسبتا نرم هم هست، من نمیدونم طبیعیه یا کمتر از این تعداد باید بیرون روی داشته باشه؟

18 پاسخ 344 بازدید


نوزاد هر هفته باید چند گرم اضافه کند؟

پزشک محترم اوما سلام وقت بخیر
نوزاد از زمان تولد به بعد هر هفته باید به طور نرمال چند گرم اضافه کنه؟ بین وزن گرفتن نوزاد شیر خشکی و شیر مادر تفاوت وجود داره؟

17 پاسخ 458 بازدید


قطره لیپوزوفر چند قطره باید به نوزاد ۶ ماهه بدم

دخترم ۶ ماهشه دکتر متخصص گفت ک چون وزن الانش دو برابر وزن تولدشه میتونم قطره آهن شروع کنم و براش نوشت من برگه دارو رو گم کردم بعد خودم این قطره رو گرفتم نمیدونم چقدر بهش بدم

14 پاسخ 245 بازدید


چجور سیستم ایمنی بدنو تقویت کنم

سلام خانم دکتر عزیز
از وقتی پاییز شده من دائم سرما میخورم توماه ۲بار سرما میخورم تا میام خوب شم دوباره میبینم علائم دارم خیلی هم رعایت میکنم ولی نمیدونم چرا سیستم ایمنیم اینقدر ضعیف شده چیکارکنم کمتر سرمابخورم؟

19 پاسخ 481 بازدید


امپول بپانتین یا اکسی دکس؟؟؟؟

سلام دکترجان این دوتا امپول جفتشم یکیه؟
ب داروخانه گفتم بپانتین میخام اکسی دکس داد گفتش همونه
چون ۶تاس میترسم یکی نباشن
میتونم تزریق کنم؟
برای جلوگیری ازریزش مو گرفتم

5 پاسخ 1,938 بازدید


عفونت بالای بخیه سزارین

سلام وقت بخیر من شش ماه هست ه سزارین کردم الان بالای جای بخیه متورم و قرمز شده اندازه دوتا نخود بهش دست میزنم کمی درد میکنه و حس میکنم توش چرکی هست ایا امکا هست که از جای بخیه باشه یا جوش چرکی باشه چیکار کنم برم دکتر یا خودم انتی بیوتیک بخورم

4 پاسخ 529 بازدید


🚨🚨لک سفید روی پوست نوزاد🚨🚨

سلام خانوم دکتر تورو‌خدا عکس میفرستم ببینین این لک خطرناکه؟ تا حالا متوجه نشده بودم فک کنم تازه اینجوری شده امروز واکسن زدن تبش بالاس لباسشو دراورم دیدم، دارم از نگرانی میمیرم فردا هم جمعه اس جایی باز نیس ببرم

15 پاسخ 578 بازدید


بارداری مجدد بعد از هشت ماه

سلام به دکتر اوما عزیز و همه دوستان
من هشت ماه پیش سزارین شدم الان مجدد باردارم کسی تو این شرایط بوده ؟ من از موقع زایمانم تا الان قرص های تقویتی مو مرتب مصرف می کردم چه مراقب های دیگه ای باید انجام بدم علاوه بر زیر نظر دکتر بودن
و یک سوال دیگه باید بلافاصله شیردهی مو قطع کنم؟

58 پاسخ 930 بازدید


تاول در نوزاد ۱۱ ماهه

سلام دکتر اومایی عزیز...دخترم ۱۱ ماه و ۶ روزشه...امروز خیلی اتفاقی این جوش ها رو، روی صورتش و دستاش دیدم...از دیشب هم مدام دستش تو صورتش بود ولی اینا رو امروز دیدم...بنظرتون حساسیت غذاییه؟ کاهو دادم و زرده تخم مرغ البته ۱۰ روز پیش بود
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم

11 پاسخ 243 بازدید


لکه بینی بعد از زایمان

سلام به پزشک اوما
من تیر ماه زایمان کردم و تا الان هنوز پریود نشدم فقط ماه پیش دوبار و امروزم باز لکه بینی دارم لک قهوه ای میبینم میخاستم بپرسم دلیلش چیه هر بار یا دو روز یا سه روز طول می‌کشه و تمام میشه

7 پاسخ 197 بازدید


وزن جنین 17هفته چنده

سلام خانما ببخشید من روز آخر 17هفته رفتم سنو دو قلو یکیش200گرم یکیش130گرم بنظرتون خیلی کوچیکه؟همه چیزای دیگه ش هم اندازه گرفت تقریبا یک هفته یا دو هفته عقب تر از اون یکی بود

27 پاسخ 521 بازدید


زمان مناسب تست بی بی چک

سلام خسته نباشید.چن روزبعدازنزدیک بی بی چک جواب درست نشون میده؟وسوال دیگه اینکه من درفاصله ۸روزمونده به پریودیم نزدیکی داشتم الان دوروزمونده به پریودیم هیچ دردپریودی ندارم چون همیشه دوسه روزقبلش دردپریودی دارم میخاستم بپرسم احتمالش هست باردارشده باشم؟متشکرم

12 پاسخ 658 بازدید