Ooma

تفسیر جواب آزمایش خون

سلام دکترجان و دوستان این آزمایشی ک برای کبودی بدن و ریزش مو انجام دادم میشه بگین چجور؟؟؟

6 پاسخ 268 بازدید


ب سلامتی بازم سرما خوردم😭چه دارویی میتونم استفاده کنم

ابریزش دائمی-گلودرد-بدن درد-سردرد... بخدا کلافه شدم از بس سرما میخورم حالا چه دارویی میتونم بخورم؟سیتریزین؟؟ خشک کن اینا چی کلن میتونم بخورم

32 پاسخ 573 بازدید


دفع زیاد حجم کم چند روزه 🥴

سلام خانم دکتر گل و مامانای مهربون. دختر من ۷-۶ روز اموکسی کلاو میخورد به علت التهاب و قرمزی گوشش. چند روز دفعش زیاد بود و شل بود . رامنوفلور. پذی لاکت . زینک سولفات دادم . امروز دفعش تعدادش زیاده و شل نیست . ولی حجمای خیلی کم. یعنی بعد هر باد روده یه ذره دفع داره. چرا به نطرتون

13 پاسخ 380 بازدید


درمان شپش سر کودک

سلام خانوم دکتر و دوستان خواهرمن سه ساله درگیر شپش سر تا تابستون میشه بهترمیشه باز با شروع مدارس شروع میشه هرکاری بگی کردن موهاشا از ته زدن موهاشا با پودر ماشین شستن سرکه ازاین شامپوهای مخصوص شپش هیچ جوره نمیره اصلا منم دقیقا امسال با زایمانم که خواهرم پیشم بود گرفتم من تا گرفتم سریع درمان کردم نبود ولی هرچند هفته یکبار سرم میخاره یهو میبینم ی شپش توسرم میگرمش باز خوب میشم میرم خونه مامانم پیش خواهرم باز همون الان امروزم دیدم سر دخترم چندتا تخم شپش بود گرفتم کندم🥲🥲🥲🥲توروخدا این نگیره دیگه چیکارکنم دخترم‌نگیره و خواهرم دیگه خوب بشه خیلی اذیت حتی موهاشم از ته زدن یبار ولی باشروع مدارس فایده نداشت باز شروع شد

61 پاسخ 686 بازدید


سرما خوردگی ۵۰ روزه

سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر نوزاد من ۵۰ روزه هست عطسه و سرفه داشت دکتر تشخیص داد سرما خوردگی خفیف داره و شربت تئوفلین جی دادن روزی ۲۰ قطره آیا استفاده از این شربت مجازه؟
ممنون میشم راهکاری برای بهبودی بدین و این که ممکنه چند روز طول بکشه تا بهبودی کامل؟

1 پاسخ 252 بازدید


تفسیر آزمایش نمونه اسپرم

سلام دکتر عزیز و دوستان
شبتون بخیر
وضعیت این آزمایش👇🏻 چطوره؟

11 پاسخ 306 بازدید


عرق کردن بعد از مصرف استامینوفن

سلام دکتر .پسرم امروز حالت سرماخوردگی داشت. آبریزش بینی و سینه اش خس خس می‌کرد. بهش سیتریزن یک سی سی دادم و قطره بینی
یک ساعت پیش بیقراری می‌کرد و یکم گرم‌ بود بدنش. بهش استامینوفن دادم.‌
الان دیدم عرق کرده.
عرق کرده خطرناکه.
بخدا اینترنت چیزای خوبی ننوشته.
از استرس دارم میمیرم. تپش قلب گرفتم

42 پاسخ 3,787 بازدید


وزن گیری کم نوزاد

سلام عزیزان تازه دخترمو بردم بهداشت واکسن دوماهگی زدم. وزنشو که گرف گف خوب وزن نگرفته کمکی بهش بده . بیو میل براش گرفتم . ولی اصلا شیشه رو نمیگیره . وقتی بهش میدم انگار میخواد بیاره بالا.چکار کنم؟ ممکنه از شیر باشه ؟ یا شیشه؟؟؟

21 پاسخ 401 بازدید


سرماخوردم چه دارویی بخورم تو شیر دهی

سلام دکتر جان من علائم سرماخوردگی دارم قرص چی‌بخورم زود خوب شم میترسم بچم مریض شه ۱ماه و ۱۸روزشه
گلوم چرک داره و آبربزش دارم فعلا
البته الان یه سفکسیم ۴۰۰خوردم با سرماخوردگی اشکال ندارع؟

1 پاسخ 226 بازدید


دادن قرص ویتامین دی پنجاه هزار به کودک پنج ساله

سلام خانم دکتر عزیزم من ی دختر پنج ساله دارم که دکتر گفتن بخاطر اینکه کمتر سرما بخوره ماهی یکبار یا یک ماه در میان بهش قرص ویتامین دی پنجاه هزار بده...حالا من یادم رفته نمی‌دونم گفته بود ماهی یکبار یا یک در میان...‌حالا من ماه پیش بهش دادم دیروز هم بهش دادم؟؟حااا نگرانم بد نباشه براش دو ماه پشت هم دادم ؟؟ممنونم راهنماییم کنید❤️❤️

4 پاسخ 361 بازدید


شیر خشک برای یبوست

سلام مامانا و خانم دکتر عزیز من نوزادام ۲۸ روزشه احساس میکنم شیرم سیرش نمیکنه چه شیری بدم که هم سیرش کنه هم برای یبوستش خوب باشه چون دیر به دیر دفع داره اول هم شیرخشک نان بهش دادم ولی استفراغش میکرد

9 پاسخ 293 بازدید


حساسیت نوزاد به غذا

سلام دکتر جان و دوستای عزیز
پسر من از شروع ۵ ماهگی غذاشو شروع کردم و فرنی و حریره بادوم و سوپ (برنج.هویج.سیب زمینی.گوش مرغ)دادم از دیروز پوره کدو عصرونه میدم صبح اینجوری نبود الان اومدم پوشک عوض کنم دیدم اینجوره آیا. ب کدو حساسیت داره؟

21 پاسخ 453 بازدید


آزمایش پسر یازده ساله را لطفاً تفسیر کنید

سلام
آزمایش پسر یازده ساله را لطفاً تفسیر بفرمایید

15 پاسخ 294 بازدید


تفسیر آزمايش ادرار کودک یکساله

سلام
آزمایش ادرار در وسط روز گرفته شده، زده کمی دفع کلسیم، اشکالی دارد؟

8 پاسخ 641 بازدید


سلام خانم‌دکتر خواهرم باردار هست هفته ۱۸

پنج شش روزه گلو درد گرفته میگه ی چیزی انگار تو گلوم هست سفت شده دیفن هیدرامین خورده تاثیر نداشته دیروز خون دماغ کرده از دیروز صورت و دستاش هم کمی ورم کرده خیلی استرس شو داریم این علایم از ویروسی هست ک گرفته یا از بارداری هست ؟؟خطری نداره؟

9 پاسخ 504 بازدید


علائم دندون در اوردن چیه

سلام دختر من ده روز دیگه میره ۱۱ماه میشه
هنوز دندون در نیاورد ولی خیلی بی قراری میکنه یکسره دوست داره بهم بچسبه بدنش خیلی گرم شده به قدری که وقتی میخوابه بالشتش خیس میشه
تا چند هفته پیش یبوست داشت خدا روشکرخوب شده الان هر روز شکم کار میکنه میخوستم لثه هاش سفت شده شب ها چندباربیدار میشه گریه میکنه ولی قبلا تا صبح میخوابید
میخواستم بدونم اینا علائم دندون دراوردن نیست؟

11 پاسخ 265 بازدید


تفسیر ازمایش خون لطفا

خانم دکتر و اومایی های عزیز ممکنه ازمایش خون همسرمو تفسیر کنین؟

10 پاسخ 248 بازدید


تفاوت اسپری دهان نوزاد

سلام خانم دکتر
تک نسخه دکتر ی اسپری نوشته داروخانه یکی دیگه داده
استفاده کنم؟؟؟؟

12 پاسخ 505 بازدید


بررسی سقف دهان نوزاد و خوردن مو

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر دخترم تقریبا یک ماهه متوجه شدیم که سقف دهانش این دو تا عفونت رو درآورده قرمزه اطرافش و داخلش مثل عفونت زرده مایل ب سفیده یه دکتر میگه شبیه سوختگیه در حالی ک ب هیچ عنوان من تا امتحان نکنم شیشه شیر رو نمیزارم دهنش یه دکتر میگه ویروسه
مادر شوهر و پدر شوهرم دستاشو کردن دهن خودشون بچه منم همش دستاشو میزاره دهن منم دستاشو مرتب می‌شورم و خیلی حساسم رو بچه ام اما واقعا فرهنگ و شعور ضعیفی دارن هر چی میگی نکنین انگار نه انگار خیلی میترسم اتفاقی برای بچم بیفته ما نمی‌دونیم از کی اینو درآورده ولی تقریبا یک ماهه دکتر نگاه دهنش کرد متوجه شدیم ته گلوشه سقف دهنشه از این میترسم تو اینترنت خواندم که توی بدنش و مری و گلوش پخش شده باشه نکنه این اتفاق افتاده باشه 😭😭 عکسش می‌فرستم دورشو خط کشیدم میشه بگید چیه این ؟ دارو هم نداد و یه سوال دیگه اینه بچه ام موی خودشو خورده هر کار کردم نتونستم درش بیارم چون موهاش ریزش داره چهار ماهشه خطر ناک نیست ؟

21 پاسخ 1,005 بازدید


🚨هفته هشتم ، تشکیل نشدن قلب و خونریزی ⚠️

سلام پزشک محترم اوما و دوستان گلم
خواهرم سونو داده ، سن حاملگی هشت هفته و نوشته اکوژن مشکوک به فتال پل و قلب دیده نشده .
از پریروز لکه بینی قهوه ای داشته و کمی خون . ماما بهش گفته بخاطر لانه گزینی هست .اما امروز لکه قرمز و بیشتر داشته ،یعنی خون اومده ازش

دوستان کسی تجربه داشته؟ . زنگ زده ماما گفته احتمالا پوچ بوده داره دفع میشه 😢😢
خانم دکتر میشه لطفا راهنمایی کنید .
قبل از این خونریزی قرار شده بود آخر هفته دوباره سونو بده که ببین قلب تشکیل شده بیا نه . حالا با این وضع زودتر بره سونو یا نره اصلا ؟
آخه ماما گفته فایده نداره سونو بدی ،یکدفعه بعد از پریود برو که ببینی چیزی نمونده باشه 🥺😔
حالا الان نمیدونه چیکار کنه ، آیا این خونریزی سقط بوده ؟
دوستان لطفاً دعا کنید 🙏😢

72 پاسخ 1,299 بازدید