Ooma

استفاده از شربت پلارژین کودکان

سلام دکتر خسته نباشید، دکتر امروز حالت سرما خوردگی داشتم از سرشب آبریزش گرفتم سرماخوردم تو سفرم و مسیر خیلی دوره . میشه برای پیشگیری ک دخترم نگیره شربت پلارژین کودکان بهش بدم ؟ چکار کنم برا پیشگیری زینک هم میدم

10 پاسخ 342 بازدید


خانوم دکتر میشه جواب ازمایشو تفسیر کنید

سلام خانوم دکتر عزیز پسرم 19 ماهشه 4 شبه
فقط شبا موقع خاب تب میکرد دکتر بردیم ازمایش نوشت میشه تفسیر کنید

10 پاسخ 195 بازدید


آیا ممکنه برای کشیدن دندان کسی را بیهوش کنن

سلام تمام دندانهای همسرم خرابه تصمیم داریم کامل بکشه و بزاریم ولی چون ریشه دندانهای محکمی داره تاحالا هر وقت رفتیم بکشیم با وجود بی حسی درد و خونریزی داشته حتی دوبارهم بی حسی زدن تاثیر نداشت آیا کسی هست با بیهوشی دندان کشیده باشه اصلا ممکنه این کار

7 پاسخ 576 بازدید


از شیر گرفتن پسرم و غذا نخوردن

سلام دکتر عزیزم پسرم از اول خوش غذا نبود همین الآنم فقط اش و سوپ و املت فرنی ماکارونی میخوره هر جور برنج امتحان میکنم خیلی بخوره اندازه ی قاشق غذا خوری
همش چسبیده ب من برا شیرحتی وقتی ک غذا خورده
اعصابم آروم نیس ب کارام نمیتونم برسم همش میگه بیا شیرم بده شیر شب هم میخوره
امروز خودمو زدم از دستش واقعا نمدونم چیکار کنم وزن و قدش کمبود ندارع
اما گذاشتم ک تو هوا گرمی از شیر بگیرم ک بتونم ببرم بیرون آخه تابستون خیلی شیرش کم کرده بودم چون بیشتر بیرون بود و سرگرم
بنظرتون از شیر بگیرمش‌ پسرمو با این اوضاع غذا خوردنش

30 پاسخ 336 بازدید


میشه لطفا آزمایش من رو چک کنین؟

آزمایش بارداری تو ۱۱هفته دادم با توجه به اینکه مینور هستم
میشه چک کنین خیلی نگرانم

37 پاسخ 442 بازدید


استفاده از آغوشی نوزاد

سلام روزتون بخیر دخترم دوماهه هست...خواستم بدونم میشه از آغوشی استفاده کنم یا اینکه زوده هنوز؟؟

36 پاسخ 553 بازدید


قطره آد با مولتی ویتامین

سلام عزیزای اومایی
پسر من۶روزشه
باید قطره آد بهش بدم یا مولتی ویتامین؟
وزن تولدش ۳۰۵۰بود،قدش رو بیمارستان زد ۵۰،بهداشت میگفت ۴۸
از طرف خانواده همسرم یه مقدار قداشون کوتاهه
همسرم ۱۷۳هست
گفتم ببینم کدوم قطره رو بدم بهتره
ممنون ازتون

7 پاسخ 338 بازدید


توده های سفت اطراف سینه😥

سلام خانم دکتر. اوما
من نزدیک یه ماهه زایمان کردم الان یه چن روزیه سینه هام تیر میکشه یهویی و یه درد چند ثانیه میپیچه توش و اینکه یه توده های سفت و ریزو و درشتی که با دست قشنگ حس میشه اطراف سینم درامده ؟؟
خیلی نگرانم کرده نمیدونم توده شیریه یا چیز دیگه
ابگرم گرفتمو ماساژ دادم فقط یه کوچولو نرم شد ولی همچنان هس
آیا جای نگرانی داره؟؟
دکترم امروز نیست

14 پاسخ 454 بازدید


سرماخوردگی و بی اشتهایی نوزاد و کاهش شدید وزن

سلام پزشک عزیزم و دوستان خوبم، پسرم تقریبا ۱۰ روزه سرماخورده، البته ویروس جدید رو گرفته،بردمش دکتر عمومی بهش شربت سفکسیم داد که به شدت گلوشو خشک کرد و من دارو رو قطع کردم و شربت آیورامی بهش دادم که الان گلوش خلط داره ، یک هفته هم بود همش تب داشت که خداروشکر وند روزه بهتر شده. اما پزشک جان پسرم اصلا اصلا غذا نمیخوره فقط آب میخواد و بی تاب آبه ، شیر هم( شیرخشک) کم میخوره ، بعد از شیر و آب خوردن هم شکمش کار می کنه و روزی ۱۰ الی ۱۲ مرتبه دفع داره که باعث سوختگی شدیدش شده ،با وجود مصرف زیاد آب پوشکش اصلا با ادرار خیس نمیشه و به جاش مدفوع داره که قوامش در حد متوسطه

پزشک عزیزم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم پسرم زود خوب بشه ، وزنش نصف شده و هیچی نمیخوره ، پسر نه ماهه ام شده مثل پسر دو ماهه از بس که ضعیف شده😔😭

چیکار کنم اشتهاش برگرده؟
دفع زیادشو چیکار کنم دکتر جان🙏

دوستان عزیز ممنون میشم راهکاری دارید بفرمایید

17 پاسخ 684 بازدید


دخترم آنفولانزا گرفته الان پنج روزه دارو میخوره ولی..

سلام دکتر جان و دوستان دخترم بعد پنج روز دارو خوردن از دیشب تازه سرفه هاش شرو شده و ابریزش بینیش هنوز خوب نشده باید چیکار کنم تازه شکمم کار نمیکنه عذر میخام یعنی دفع نداره بنظرتون چیکار باید بکنم

21 پاسخ 303 بازدید


مکمل اکتی ناتال پلاس

سلام خانم دکتر، وقتتون بخیر
من اکتی ناتال پلاس مصرف میکردم، این دفعه که رفتم داروخونه که بگیرم گفتن پلاس نیست پیدا نمیشه فعلا، معمولی رو ببرین با امگا جداگانه
حالا خواستم ببینم امگا چند بگیرم؟ چون داخل پلاس مقدار امگا نوشته بود ۶۰۰ میلی گرم. امگا جداگانه که خواستم بگیرم داروخونه میگه ۶۰۰ نداریم، ۴۰۰ هست که توش ویتامین آ داره یا ۱۰۰۰ ببرین

11 پاسخ 290 بازدید


تداخل امپول دیفرلین با امپول پروژسترون

سلام وقت به خیر دکتر اومای عزیز
من قبلا هم بهتون در مورد اینکه حدود سه ماهه پریود نشدم پیام دادم. امروز با بیمارستان محل عملم تماس گرفتم و با دکتر جراح صحبت کردم، گفتن که علت پریود نشدنم امپول دیفرلین هست که 2 تا استفاده کردم. اما این مطلبو به من نگفته بودند. من امپول دیفرلین را دو ماه و نیم پیش زدم ولی چون نمیدونستم یک هفته پیش امپول پروژسترون تزریق کردم. این دو امپول با هم تداخل ابجاد نمیکنند و باعث عارضه نمیشن. ممنون میشم جواب بدین؟ 🌸 🍃

6 پاسخ 273 بازدید


مصرف قرص آوی ففول

سلام روز بخیر
خانم دکتر مصرف قرص آوی ففول چه مدت مجازه؟
قرص فلوکسیتین ، ویتامین ای
منگنز و ویتامین ب۶ هم همزمان مصرف میشه

10 پاسخ 366 بازدید


اسهال و چرب بودن مدفوع نوزاد ۶ روزه و زردی

سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر
دختر من دو روز پیش ازمایش زردی داد ۱۱ونیم بود
و قطره بیلی ناستر میخورا هر ۸ ساعت
تغذیش هم شیر خشک نان و هم شیر مادر هستش

مدفوعش اسهالی زرد رنگ هستش و چرب

قطره پدی لاکت هم برای کولیک مصرف میکنه روزی ۵ قطره

دلیل اسهال و چرب بودن چی میتونه باشه

32 پاسخ 397 بازدید


جنین سقط شده را چطور دفع کنیم

سلام
ببخشید من بادار بودم حدود نه هفته که قلب جنین از کار افتاده و جنین مرده تو شکمم هست.دو روز پیش تو سونو فهمیدم.
دکتر گفت اول دارو گیاهی بخور اگه سقط نشد بستریت کنم.
بنظرتون چیکار کنم خونریزی هم ندارم.
برای دفع بشه ی بخورم
ممنون

31 پاسخ 1,175 بازدید


برق گرفتگی سطحی کودک

سلام دکتر خسته نباشید ببخشید امروز دخترم به لامپ بالای تخت دست زد و یه برق سطحی دستش گرفت که خیلی گریه کرد ولی هیچ مشکلی نداره ؟امکان داره تاثیری روش گذاشته باشه از کجا بفهمم ..فقط یه خرده همون لحظه رنگش پرید الان خوبه هیچی مشکلی نداره

3 پاسخ 462 بازدید


بالا آوردن کودک ۹ ماهه

سلام خانم دکتر پسرم امروز از ساعت ۶ صبح همش بالا میاره شیر بهش میدم میاره بالا هرچی میخوره میاره بالا علتش چیه؟

10 پاسخ 316 بازدید


نگهداری از قطره‌های کودک در منزل

سلام خانم دکتر قطره‌های آهن پدیابست زینک و سایر قطره‌های نوزادان رو باید تو یخچال نگهداری کرد چون روشون ننوشته یخچالی

26 پاسخ 336 بازدید


خواب زیاد نوزاد

سلام دخترم 2 ماهو نیمشه. امروز از صبح همش خواب بود
3 بار خودم بیدارش کردم. و در مجموع کلا تو طول روز 5 ساعت بیدار بود. اما وقتی بیدارش میکردم اجیر بود. تا شیرش میدادم دوباره می‌خوابید. علت این همه خواب امروزش چیه؟ خطرناکه؟ 3روز هم هست قرص لاینسترنول مصرف میکنم
امکانش هست تاثیر قرص باشه؟ کلا شیر خودمم میخوره

8 پاسخ 331 بازدید


پریود شدن بعد از زایمان

سلام دکتر عزیز.من ماه پیش بعد از ۵ ماه پریود شدم و خونریزیم مثه قبل بود.ولی الان دوهفته اس از تاریخش گذشته و پریود نشدم.دوتا بیبی چک هم گذاشتم منفی بود.
پسرم شیر خودمو روزی دو سه بار میخوره و خیلی میلی دیگه به شیرم نداره.
حالا به نظرتون نیاز به سونو دارم؟باید پیگیری کنم برا پریود شدن؟
اخه چرا یه بار شدم و باز دیگه نشدم
همراه سزارین میوم هم خارج کردن که پاتولوژی جوابش خوب بود

4 پاسخ 324 بازدید