Ooma

شیردهی به نوزاد نارس

سلام پزشک اوما و دوستان عزیز
بنده هفته ۳۳ به علت پره اکلمپسی سز ارین اورژانسی شدم و نوزادم ده روز تو دستگاه بود و الان دوهفته اشه
میخواستم ببینم برای شیر دادن باید بیدارش کنم هر دوساعت ؟ یا بزارم خودش بیدار بشه ؟

7 پاسخ 444 بازدید


عمل تخلیه چربی شکم موقع سزارین میتونه انجام بشه؟

کسی انجام داده؟

42 پاسخ 748 بازدید


سلام دوره ۴۳ هستم پریود نشدم

دوره ۴۳ هستم و پریود نشدم و باید دوره ۳۳ یا ۳۵ پریود میشدم دوره ۳۷ و ۴۰ بیبی زدم منفی بود به نظرتون چم شده؟🙃🙃😄

11 پاسخ 709 بازدید


تفاوت دردهای پریودی و بارداری

سلام
من امروز ۲۹ سیکلم هستم، سیکلهای من ۲۸ تا۳۲ روزه ولی معمولا ۳۰ روزه پریود میشم، چندروز پیش درد پریودی داشتم ولی الان کلا درد ندارم در روز یکی دوبار شاید زیردلم یه تیری بکشه، ولی احساس ورم شدید زیردلم دارم و سمت راست زیرشکمم انگار گرفته، و اینکه سر سینه هامم میسوزه و گاهی هم میخاره، میخوام بدونم علائم بارداری میتونه باشه؟ چون بی بی چک زدم منفی بود.ممنون میشم نظراتتون رو بگین

23 پاسخ 612 بازدید


سکسکه ی جنین در هفته ۳۳

سلام خسته نباشید . من هفته ۳۳ بارداری هستم هیچ مشکل خاصی هم ندارم جنین در روز سه چهار بار سکسکه میکنه هربار هم به مدت ۷ الی ۸ دقیقه میخواسم بدونم آیا خطرناک هست؟

28 پاسخ 477 بازدید


شنوایی سنجی کودک سه روزگی

سلام من سه روزگی ک نوزاد رو بردم تست شنوایی سنجی ی گوشش خوب بود ی گوشش رو گفت ی خورده دیر متوجه شدم و گفت احتمالا خلطی چیزی باعث شده دیر بشنوم بخاطر همین گفت ۲ماهگی دوباره بیارش تکرار بشه کسی بچه ش اینجوری بوده بعدش خوب شده باشه خ تو فکرشم 😒

15 پاسخ 520 بازدید


دوستانی که نوزاد چن روزه دارن شماها چکار کردین برا زردی

بچه ها من امروز بچمو بردم برا زردی اینا گفتن ک رو ۱۲ هست زردی دکتر گفته ک زیاد بالا نیست ولی خب من میترسم چون سفیده چشمش یکم زرده داخلش چیکار کنم خطرناکه ؟
فردا ببرمش بهداشتی جایی بهم میگن برا زردی؟ ی

69 پاسخ 602 بازدید


چرا برای سوراخ کردن گوش بی حسی نمیزنن؟؟؟؟؟؟؟؟👂👂👂👂👂

سلام من امروز رفتم مطب دکتر گوشمو سوراخ کردم داخل هر دوتا لاله گوشم دوتا سوراخ کردم برام بی حسی نزد بهش میگفتم چرا نمیزنی میگفت نمیشه
دلیلش چیه؟؟؟؟
بعد سعی میگرد داخل غضروف نباشه !!!

58 پاسخ 868 بازدید


دوستان کسی هست نی نیش تو ۶ماهگی دندان اسیاب دراورده باشه؟

سلام
یکی از دوستام دخترش ۶ماهست دوتا دندان آسیاب بالاییش داره در میاد
وقتی لمس میکنه مثل دندون تیزیش حس میشه
همزمان هم داره ۴تا نیش در میاره که اینام نزدن بیرون فقط متورم شدن و سفید
۲هفته ست که اسهال داره و جمع نمیشه
و آب دهانش اسیدی شده و بخاطرش دور لب دخترمون دونه زده
اگر راهکاری دارین ممنون میشم🌸

27 پاسخ 501 بازدید


دخترم یه پاشو روی پنجه میزاره

سلام دخترم هنوز شش ماهش کامل نشده وقتی روی پا نگه میدارمش یه پاشو صاف میزاره یکیشو روی پنجه خم میکنه
میخواستم ببینم مشکلیه؟
کسی تجربه داره دراین مورد

17 پاسخ 546 بازدید


دخترا هر ماه باید چقدر وزن اضافه کنیم

سلام ظهر بخیر دوستان من ویزیت قبلی 54کیلو بودم الان این ماه شدم 60کیلو یعنی برا 4هفتن 6کیلو اضافه کردم یکم زیاد نیست دکترم چیزی نگفت بنظرتون زیاد نیس

41 پاسخ 520 بازدید


درمان واسه زخم داخل بینی

سلام دوستان، بیشتر از دوماهه داخل بینیم زخم شده کلافه شدم، هر چی پماد میزنم چربش میکنم خوب نمیشه، راه حل بدین لطفا.... در ضمن من آلرژی شدید فصلی دارم آبریزش چشم و بینی دارم و عطسه هم زیاد میکنم، میتونم قرص سیتریزین 10 بخورم؟

12 پاسخ 371 بازدید


مالیدن چشم ها و صورت نوزاد در خواب

سلام ، پسرم خیلی زیاد وقتی می‌خوابه صورتشو میماله و کلافس . اصلا خارش نیست ، چون با پشت دستش چشماش و دماغش رو میماله . در حدی که خیلی وقتا خودشو بیدار می‌کنه . دلیلش چی می‌تونه باشه ؟ قبلا یکم نفخ داشت و از دل درد گریه میکرد ولی الان مشکل نفخش برطرف شده ، دلیلش این کلافگی چی می‌تونه باشه ؟

6 پاسخ 569 بازدید


پریود و خونریزی بعد از زایمان

سلام خانم دکتر🌸
من ۲۹ اسفند زایمان کردم. تقریبا تا ۲۵ روز خونریزی داشتم و یک هفته بعدش پریود شدم. بعد از اتمام دوره پریود با فاصله چند روز مجدد پریود شدم و هنوز لکه بینی دارم. واقعا خسته شدم. تست پاپ اسمیر دادم هنوز جوابش رو نگرفتم. چون درد هم دارم نمیدونم شاید عفونت باشه.
بعد از زایمانم هنوز نزدیکی نداشتم اگر از قرص جلوگیری از بارداری (لاینسترنول) استفاده کنم کمک میکنه پریودم منظم بشه؟؟
درضمن من هم شیر خودم‌و هم شیرخشک میدم به پسرم.

مامانا شما از تجربتون بعد از بارداری بگید.

11 پاسخ 428 بازدید


خیلی نگرانم لطفا هرکی تجربه داره بگه چیکار کنم

سلام دوستان و دکتر اوما.
من روده تحریک پذیر دارم و الان دو سه ماهی هست که قرص های پروبیوتیک مصرف میکنم و خداروشکر برای دفع مدفوع خیلی بهتر شدم.
امروز اول صبح مدفوعم یکم سفت بود و درست تخلیه نشد و وقتی مدفوع کردم قبل از شستن خودم داخل مقعدم چنان سوزشی گرفت که واقعا دلم داشت ریش ریش میشد وقتی خودمو شستم یکم بهتر شدم.
الانم که دوباره رفتم دستشویی و مدفوع کردم باز همینجور شدم. مقعدم داخلش سوز گرفت خیلی.
نمیدونم از چیه لطفا کمکم کنید.

23 پاسخ 419 بازدید


پسرم همش زور میزنه و گریه میکنه دلش درد میکنه

دوستان لطفا جواب بدین دلش درد میکنه فک کنم خودمم همش عرق نعنا میخورم رازیانه زیره میخورم که نفخش بگیره ولی نمیدونم چرا اینقد نفخ داره دلش درد میکنه چکار کنم

71 پاسخ 581 بازدید


درد زیر دل سمت راست

دیشب رابطه داشتم ، امروز از ظهر زیر دلم سمت راست درد میگیره
دردا برای چیه؟ الآن خطرناکه یعنی؟
چکار کنم بهتر بشه؟

7 پاسخ 445 بازدید


سلام ماه اخرم استفراغم برگشته

چیکار کنممممم .🥺🥺🥺🥺🥺🥺دقیقا همونجور ک س ماه اول داشتم الانم دارم.برا بچه ضرر ندارع؟

101 پاسخ 668 بازدید


شیر نخوردن بچه نه ماهه

پزشک عزیز و دوستای اومایی سلام
پسر من نه ماهشه ولی شیر نمیخوره هرکاری میکنم نمیخوره نه شیر خودم نه شیر خشک فقط غذا میخواد 😔
کل روز یکی دو بار سینمو میگیره اونم وقتی میخواد بخوابه میخوره و می‌خوابه غیر اون نه 😭
چیکار کنم؟ دستش هم همش تو دهنشه

58 پاسخ 2,944 بازدید


خوردن کاغذ توسط نوزاد

سلام مامانها
پسرم شش ماهشه گذاشته بودمش روی این سفره یکبار مصرفها که حالت کاغذی دارن و اسباب بازیاشم ریخته بودم دورش که بازی کنه یهو دیدم زیر چونه ش یه تیکه کاغذ سفره یکبار مصرف چسبیده میترسم کاغذ خورده باشه حالا چی کار کنم

12 پاسخ 493 بازدید