Ooma

درد شکم و پهلو ۱۳ روز بعد زایمان

سلام من ۱۳ روز سزارین شدم ولی همچنان شکم و گاهی اوقات پهلوهام درد میگیره و برای اینکه آروم شم مجبورم مفنامیک بخورم این دردا طبیعیه یا مشکلی وجود داره باید چیکار کنم؟

8 پاسخ 350 بازدید


میزان هورمون تیرویید در بارداری

سلام به همگی
از پزشک های اومایی یه سوال داشتم اینکه من کم کاری تیرویید دارم در ماه دوم میزان tsh من در عرض یک ماه از ۲.۵ به ۷ رسید که دوز دارو را دکتر زیاد کردن بعد از یک ماه میزان ان به ۳.۹ رسید میخواستم بدونم این موضوع به جنین آسیبی نرسونده؟ اینکه میگن باید زیر ۲.۵ باشه و نبوده خیلی نکرانم کرده

12 پاسخ 446 بازدید


ریزش مو در شیردهی

سلام‌ دوستان
موهام خیلی میریزه شنیدم توی شیردهی طبیعی هس ولی در این حد فک‌نمیکنم طبیعی باشه چون برای بچه اول اینطور نبود . یعنی دیرتر شونه کنم یه وقتایی میبینم یه گلوله مو جمع شده وسط موهامه. مکمل خاصی هم‌تو شیردهی استفاده نکردم یه وقتایی فقط کلسیم میخورم. چیکار کنم بنظرتون؟ برای شما همینطوره؟ میگم شاید کمبود ویتامین دی دارم در این حد میریزه!

11 پاسخ 504 بازدید


سوختگی مقعد نوزاد

سلام خسته نباشید
دخترم دو سه روزی هست که بیقراری میکنه و میخاد دفع کنه نمیتونه انگار درد داره موقع دفع. متوجه شدم دور مقعدش قرمزه ... یخرده وازلین کودک با گوش پاک کن زدم داخل مقعدش به محض اینکه گوش پاک کن خورد بهش یهو خودشو کشید عقب و جیغ میکشید... بنظر میاد از داخل سوخته
میشه بگید چه پمادی بزنم بهش؟
کالاندولا و وازلین زینک اکساید زدم تاثیری نداشت بازم نمیتونه دفع کنه و درد داره

1 پاسخ 552 بازدید


سلام درباره شیر خشک

من بچم وقتی اومد دنیا خیلی تپل بود ولی لاغر شد و گفتم اشکال نداره شیر خودمو بهش میدم بهتره ولی حس میکنم بیشتر لاغر شده قپ قپشم اب شده بنظر شما شیر خشک براش بگیرم خوب هس یا باز شیر خودمو ادامه بدم و اینکه چه مارکی بهترین هس ک یبوست و بچه رو اذیت نکنه ؟؟؟ واینکه باید چقد بدم ک عادت ب شیر خشک نکنه دلم میخاد شیر خودمم بخوره من هیچ تجربه ندارم ممنون میشه ب همشون جواب بدین 🌹🌹🌹

18 پاسخ 384 بازدید


سوزش سر دل در بارداری

سلام دوستان من چن روزه سردلم میسوزه زیاد چیکارکنم؟انگار دلم اتیش داره میگیره چی خوبه بخورم لطفا راهنمایی کنید

71 پاسخ 528 بازدید


گروه در تلگرام جذاااااااابیت در گروه

بچها دیه تعریف نکنم از گروهمون ک چقد همه خوبو اوکین
لطفا کسایی ک جوین میشن فازشون جنبشون بالا باشه
پایه همه چی نباشن حداقل پایه ی چنتا چیز باشن
باتشکر

3 پاسخ 670 بازدید


سلام درباره شربت نفخ

ببخشید من شوهرم رفته از داروخونه بدون نسخه شربت گریپ میکسچر گرفته ک گفت تعریفش کردن ک خیلی خوبه حالا رو کاغذش نوشته از از زیر ۱ ماه توصیه نمیشه حالا خاستم بدونم چی کنم استفاده کنم یا نه اگه ضرر دارع استفاده نکنم براش ممنون میشم جواب بدین

12 پاسخ 346 بازدید


طرز ایستادن ونوع گذاشتن پاشنه پا در نوزادان

باسلام ...عزیزان پسرمن دوماهشه وقتی ک رو پاهاش وایمیسته پای چپشو کف پاشو نمیزاره زمین و روی قسمت بیرونی پاش وامیسته ..خیلی نگرانشم نکنه مشکی باشه ..لازمه ببرمش دکتر ؟؟

41 پاسخ 444 بازدید


سلام دوستان و پزشک اوما وقتتون بخیر .یه سوال اورژانسی داشتم

من هفته ۲۲ بارداری هستم بعد از نزدیکی لکه بینی دارم. نگرانم . بنظرتون مشکلی برام پیش اومده؟؟ چیکار کنم ؟؟ اولین بارداریم هست. هفته های اول بارداریم هم هر وقت نزدیکی داشتم بعضی وقتا لکه بینی داشتم

29 پاسخ 597 بازدید


محاسبه زمان ان تی بر اساس LMP یا سونوقلب؟

سلام و خسته نباشید پزشکان اوما و دوستان عزیزم
زمان مناسب برای سونوی ان تی، سونوی قلبه یا IMP(آخرین پریود)؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

15 پاسخ 665 بازدید


سلام پزشک اوما و بچه ها میشه بگید علائم زایمان زودرس چیا هستن

روزی دوسه بار شکمم درد میگیره در حد ۷_۸ ثانیه
کمردرد هم دارم
اما هیچ لک یا خونریزی ندارم
حرکات بچه هم خوبه

35 پاسخ 674 بازدید


قارچ پوستی زیر گردن نوزاد

پسرم دهنش برفک زده بود. بردم دکترنیستاتین داد و ناحیه پوشک رو معاینه کرد و گفت قارچ زده چون قارچی که توی دهن هست قورت میده و از ادرار دفع میشه این ناحیه هم قارچ زده و کلوتریمازول و زینک اکسيد داد. بعد که اومدیم خونه متوجه شدم که زیر گردنش هم قارچ زده که احتمال میدم چون آب دهنش خیلی میریزه اینجا هم قارچی شده و همون پمادهارو استفاده کردم. حالا هم دهنش هم ناحیه پوشک خوب شده ولی زیر گردنش همه ش بدتر میشه. فکر کنم چون پماد میماله به لباس و بقیه جاها اثر نمیکنه. نمیدونم چکار کنم 🥺🥺🥺

8 پاسخ 795 بازدید


دوستان میشه یه لحظه بیاین

سلام خانما من الان بچم دوماهش تموم شده تو نه ماه بارداری اصلا نزدیکی نداشتیم مشکلی نداشتیما اما میترسیدیم برای همین. بعد الان که میخوام نزدیکی کنیم ببخشبدا🙈🙈 انگار واژنم چسبیده بهم اصلا انگاری دوختن. از عوارض سزارینه یاچی؟ میدونین؟

32 پاسخ 685 بازدید


عادت ماهانه و‌خونریزی ان

سلام من تا روز دوم خونریزی داشتم از غروب روز دومم قطع شد الان که روز سوم هستم پاکن انگار این خون از چی میتونه باشه

6 پاسخ 284 بازدید


تفسیر سونو گرافی

بچه ها سلام این سونو رو نگاه کنید برای یکی از بستگانمه یکم نگرانش کردن گفتن سر بچه بزرگتر از بدنشه میشه اگه اطلاعاتی دارید بگید

19 پاسخ 547 بازدید


سونو ان تی سه ماه اول بارداری

سلام دوستان هفته اینده من باید برم سونو غربالگری
تو ۱۲ هفته
نمیدونم چجوریه
خود دکترم دستگاه سونو دارن ینی خودشون انجام میدم؟
واژینال هست؟یا شکمی؟
یه مقدار استرس دارم
ازمایشش چطوریه؟
باید ناشتا باشم؟
کلا تو ماه سوم سونوش چطوریه؟
ممنون میشم راهنماییم کنید♥️

11 پاسخ 390 بازدید


سلام دکترجان، در رابطه با شیرخشک...

دخترم هم کولیک داره هم رفلاکس
البته خیلی بهترشده نسبت ب قبل
سینمو نمیگیره یه چندهفته ای شده
میخام کمکی شیرخشک بدم بهش چون وزنگیریش خیلی کم شده
نظر شما رو چه شیرخشکیه ؟
من الان ببلاک کامفورت میدم
ممنون💛

2 پاسخ 461 بازدید


سلام خانم دکتر. پسرم دوماهشه

تقریبا هر دوهفته یا سه هفته یک بار عطسه میکنه و از دماغش یه چیز تقریبا بزرگ سبز رنگ میاد بیرون.من ترسیدم و نگران شذم. ایا خطرناک؟

4 پاسخ 434 بازدید


وزن گیری در بارداری

سلام من وزنم اول بارداری ۷۴ کیلو بود الان ۸۱ کیلو هست بنظرتون وزنم کمه آخه من قند هم دارم باید پرهیز کنم چیکار کنم

44 پاسخ 515 بازدید