Ooma

مصرف قرص های آهن و مکمل در بارداری

سلام دکترجان
الان 16هفته و 4 روزمه
قرص فولیک اسید رو میخوام قطع کنم و مکمل و آهن بخورم
این قرص ها خوبه؟ مشکل نداره برای خوردنش
چون قرص آهن روش نوشته با فولیک اسیده

9 پاسخ 555 بازدید


تفسیر آزمایش غربالگری اول

سلام خانوم دکتر وقت بخیر 🙏
میشه آزمایش غربالگری منو تفسیر کنین خیلی ممنون 🌹

7 پاسخ 328 بازدید


وزن نگرفتن در هفته ۲۳ ومصرف مولتی ویتامین

سلام ووقت بخیر خانم دکتر عزیز
هفته ۲۳بارداری هستم.به دکتر مراجعه کردم ونسبت به ۴هفته ی گذشته وزن اضافه نکردم وهمون وزن قبلی بودم .البته این چندروز سرماخوردگی هم داشتم ونتونستم تغذیه خوبی داشته باشم .
دکتر مولتی ویتامین پرگنا مکس تجویز کرد که هم از بوش اذیت شدم وهم بزرگ بود به سختی خوردم ومعذرت می خوام استفراغ کردم .مولتی پرگناکر هو خریدم که باز همین مشکل را داشتم .
خیلی نگرانم که وزنم اضافه نشده ونمی تونم مولتی ویتامین بخورم .
داروهایی که مصرف می کنم :✅لووتیروکسین ۱۰۰روزی نصف
✅ویتامین D31000
✅کلسیم اگ
✅ویتا فرو

✅آسپرین ۸۰(به دلیل سنم که ۳۹هست تجویز کردند .
ببخشید که سؤالم طولانی شد .
لطف می کنید مولتی ویتامینی که ازنظر اندازه خیلی بزرگ نباشه ومشکل گوارش برام ایجاد نکنه بهم معرفی کنید ؟
🙏🙏🌹🌷🙏🌹

5 پاسخ 417 بازدید


ماندن جای سوختگی روی پای کودک

سلام دکترجان ودوسیای گل میگم ران پای پسرم حدود یک ماهی هس ی کم چای ریخت سوخت چن تایی تاول زد هر روز هم واسش پماد الفا میزنم میگن سطحی از نوع درجه ۱ هس میره کامل جاش میخوام بدونم واقعا پوستش ترمیم میشه جاش نمیمونه نگرانشم کسی تجربه داره که جای سوختگیش نمونده باشه ممنونم

30 پاسخ 1,448 بازدید


دمای بدن نوزاد از چند تب محسوب میشه؟

بچه ها دمای زیر بغل پناه ۳۷.۲ هستش خوبه؟زود جواب بدید خواهشا

31 پاسخ 525 بازدید


خانومای بارداربدن دردوتب ولرزدارم توهفته پنج

ازریروز زیر شکمم دردمیکنه امروزم تب ولرز گرفتم بابدن دردضعف ولی ن لکه بینی دارم ن خونریزی فقد ترشح دارم ولی شیافم استفاده میکنم ینی سقط شده یاسرماخوردم ازکجا بفهمم

8 پاسخ 337 بازدید


نحوه صحیح خوابیدن تو بارداری چه جوریه؟؟

سلام وقتتون بخیر نحوه صحیح خوابیدن تو بارداری به خصوص تو هفته های من چه جوریه فقط باید به پهلو بخوابیم من گاهی طاق باز هم میخوابم ولی شنیدم خطر داره باعث میشه بند ناف بچه بپیچه دور گردنش آیا درسته؟؟
آخه همش به پهلو بودنم دشواره واقعا این مسعله ی خوابیدن واسم خیلی حساس شده میشه راهنماییم کنید ممنونم❤️

41 پاسخ 771 بازدید


سلام دکتر لطفا جواب غربالگری منو تفسیر میکنین

دکتر عزیز جواب غربالگری منو تفسیر میکنین لطفا

چرا یهویی استرس گرفتم

13 پاسخ 453 بازدید


مامانایی که کودک 10 و 11 ماهه دارید می‌آید لطفا

سلام دوستان
میخواستم بدونم بچه هاتون الان چه مهارت هایی دارن؟
مثل نشستن به تنهایی به مدت طولانی؟
چهار دست و پارفتن
گرفتن گوشه مبل برای ایستادن؟
دختر من فقط غلط میزنه و به تنهایی یه چند ثانیه ای میشینه
تو جامپر هم رو پاهاش وایمیسته
یکم نگرانم دیر نشده برای کسب این مهارت ها؟

41 پاسخ 375 بازدید


انفولانزا و راهنمای استفاده از شربت ایمیونس

سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه
پسر دو سالو نیمه من دقیقا از شب 23 مهر تب کرد ک ما متوجه شدیم ب همین ویروس جدید یا آنفولانزا مبتلا شده و دقیقا سه روز تب داشت و سرفه های گهگاه اما خداروشکر مشکل دیگه ای نداشت و با مصرف 5 روزه شربت ازیترومایسین و پلارژین حالش خوب شده
میخواستم بپرسم این انفولانزا هم مثل کرونا بعد از مبتلا شدن تو بدن فرد برا مدتی ایمنی ایجاد میکنه یا خیر؟
و سوال دیگه هم اینکه من خودمم چند روزه علائم خیلی خفیف از آنفولانزا رو دارم ایا میتونم همراه با پسرم شربت ایمیونس مصرف کنم؟
این شربت منع مصرف داره حین بیماری؟
و اینکه برا پسرم مقداری ک روش نوشته شده(روزی ده سی سی) باید بدم؟ زیاد نیست بنظرتون؟
ببخشید طولانی شد ممنون از وقتی ک میذارید

10 پاسخ 768 بازدید


آیا تپش قلب میتونه علائم بارداری باشه

بچه ها سوالما بالا پرسیدم..۱۴ روزه iui کردم...بعضی اوقات بدجور تپش قلب دارم...اصلا سابقه نداشتم

22 پاسخ 608 بازدید


ضربان بالا وهماتوم ۱۷ میلی متری

سلام دکتر خسته نباشین ایا این سونو خطرناکه واینکه رفته بیمارستان گفتن شیاف استفاده کن وامپول پروژسترون براش زدن .لکه بینی خفیف داره

11 پاسخ 435 بازدید


سلام دکتر عزیز اوما و دوستای گلم داروی ضد نفخ خوب میشه معرفی کنید؟

لطفاعزیزان یه دارو برای نفخ و معده درد بهم معرفی کنین ممنونم

7 پاسخ 385 بازدید


سر شدن‌ ران پا در هفته سی ام بارداری

سلام دکتر جان
من در هفته سی بارداری هستم دو روزه ران پای چپم سر شده
علتش چیه؟ و آیا خطرناکه؟

11 پاسخ 339 بازدید


مقدار شیر خوردن بچه ۱۱ ماهه در ۲۴ ساعت

مامانا بچه هاتون تو این سن چقد شیر میخورن؟؟بدنشون به چقد شیر احتیاج داره؟؟؟من چون بچم شیشه شیر رو رها کرده دارم با لیوان وسرنگ شیرش میدم میخوام ببینم چقد باید بهش بدم

12 پاسخ 316 بازدید


علت درد مچ دست چی میتونه باشه؟

سلام پزشک عزیز وقتتون بخیر
من موقعی که باردار بودم و
جنینم ایست قلبی کرده بود
(خودم نمیدونستم بعدا فهمیدم) همون تایم متوجه شدم
مچ دست راست درد میکنه و
از شونه ام تا مچ دستم بی حس بود
و کبود رگای دستمم متورم شده بود که خود به خود خوب شدم
و الان هر از گاهی همون مچ دستم خیلی درد میکنه
دردش اینجوریه که انگار یه چیز سنگین بلند کردم
و دستم توانشو نداره همیشه هم از دست چپم دست راستم
بیشتر رگ هاش بنفشه و معلومه
میخواستم بدونم مشکلم چیه؟

2 پاسخ 601 بازدید


سرما خوردگی و یا انفولانزا

سلام خانم دکتر اومای عزیزم
من آرزو هستم هفته بیست و یکم بارداری اولم
متاسفانه از دیشب جمعه گلوم شروع به خارش کرد و یکم سوزش داشت.
دیفن هیدرامین ساده گرفتم اول غرغره بعد خوردم
استامینوفن ساده هم خوردم یکم بدن درد داشتم خداروشکر الان بدن درد ندارم آبریزش هم ندارم
ولییی سرفه خشک دارم زیاد نیست
ولی هر یک ساعت یا شایدم دو ساعت تک سرفه دارم
علایم دیگه ای هم ندارم
ممنون میشم راهنمایی کامل بهم بگید و یا اگه داروی دیگه ای لازمه شروع کنم چون خیلی استرس دارم کلا استرسیم

7 پاسخ 296 بازدید


چرا بند ناف نوزادم جدا نمیشه؟

با سلام
دختر من امروز یازده روزه شده اما بند نافش هنوز نیفتاده.کاملا خشکه اما خود ناف یه مقدار برآمده شده.دست میزنم بچه هیچ عکس العملی نشون نمیده اما نگرانم چرا نیفتاده تا حالا

14 پاسخ 523 بازدید


عمل هیستروسکوپی. سپتوم. دارو. عکس رنگی سقط

سلام من 2 بار سقط داشتم عکس رنگی رحم گرفتم که دکتر گفت سپتوم دارم. الان 4 روزه که عمل هیستروسکوپی انجام دادم. عملش راحت بود. فقط بالای نافم خیلی درد میکنه. دارو هم فقط قرص مترونیدازول بهم داد. به نظرتون دارو کم بهم نداده؟؟؟

31 پاسخ 731 بازدید


تفسیر آزمایش تیرویید بارداری

دکتر عزیز سلام و عرض ادب ممنون میشم آزمایش تیروئیدمو تفسیر کنید🙏🌹😊

14 پاسخ 340 بازدید