Ooma

سلام نوزاد ۵ناهه دارم که سرفه های مکرر میکنه

دخترم جمعه اون هفته مریض شد از شنبه دکتر آزیرو داد هنوز سرفه هاش خوب نشده سرفه های خلط دار از دیشب دار ادرارش کم میشه

34 پاسخ 518 بازدید


تب دندون یابیماری ؟

سلام دکترجان دخترم تب ۳۷.۵درجه داره اسهالم داره دندوناشم داره نیش میزنه آیاازبیماریه یادندان بروفن بدم یاآستامینوفن

16 پاسخ 327 بازدید


دلیل ریزش موی پسرم

سلام دوستان و دکتر اوما
پسرم دوسال و چهارماه..امروز تو حمام دیدم موهاشو ریزش دار،،
دلیلش چیه؟آیا طبیعی

14 پاسخ 262 بازدید


چند سوال درباره ی سرماخوردگی

سلام خدمت دکتر عزیز اوما، پسرم یک هفته هست که سرماخورده، 3،5ساله،با وزن 14، تب 37.5،کمی سرفه و آبریزش بینی، بردمش دکتر گفت فقط یه گوشش کمی متورمه، (یه خشک کننده، سیتیریزین، شیاف استامینوفن125 وآیورامی داد)، بعد دو روز سرفه هاش شدید شد، دوباره بردمش پیش یه دکتر دیگه همون داروها بعلاوه ی یه اسپری برای سرفش داد و گفت لازم نیست آیورامی بهش بدم، گوش و گلوش رو هم که چک کرد گفت التهاب و عفونتی نداره ولی خشک کننده رو دوره شو کامل کن.
حالا چنتا سوال برام پیش اومده.

١اینکه اگه عفونت نداره پس چرا تب میکنه؟
٢مادرمم از پسرم گرفته و میگفت تنگی نفس دارم، پسرم هنوز صحبت نمیکنه و من نمیدونم اونم نفسش تنگ میشه یانه، از کجا باید بفهمم، علائمش چیه؟
٣چنتا دارو خونه رفتم شیاف استامینوفن نداشتن، بجاش شیاف دیکلوفناک50 دادن گفتن برای کودکانه، کار همونو میکنه بعلاوه که برای دردم هست، درسته؟

ببخشید طولانی شد، تشکر بابت زحماتتون🌹

5 پاسخ 306 بازدید


تفسیر آزمایش سل فری

سلام خدمت پزشک محترم اونا و دوستان عزیز
جواب آزمایش سل فری میزارم لطفا ببینید چطوره و جنسیت چیه؟

15 پاسخ 504 بازدید


نسخه خوانی و وسنوگرافی

باسلام خدمت دکتر عزیز این نسخه رو که میزارم لطف کنین بگین چه نوشته شده ایا سنو واسم نوشته ؟اگه اره داخلی یا شکمی .
باتشکر 😘

6 پاسخ 561 بازدید


کبودی یکی از انگشتان دست در بارداری

سلام خانم دکتر و دوستان
انگشت وسط دست راستم کبود شده بند بالاش الان میوه پوست کندم دیدم بند دوم هم کبود شد با اینکه هیچ درد و ورمی هم نداره
و باردار هستم .
چیکار کنم علتش چی میتونه باشه
در ضمن چند روزی هست که سرماخوردم و گلوم درد میکنه

15 پاسخ 4,062 بازدید


با سلام ممکنه امپول پروژسترون بعد انتقال جنین ننویسن؟؟؟

سلام وقت بخیر من یکم انتقال جنین دادم و داروهای من بعد انتقال جنین اینان
روزی سه تا استرادیول.دیدروژسترون روزی یک عدد.امپول انوکساپارین یک عدد و شیاف ۴۰۰ پروژسترون روزی دو عدد
برامن امپول اصلا ننوشته ولی همه کسایی ک انتقال دادن امپول داشتن میخاستم ببینم ممکنه که بخاطر نبود امپول انتقال موفقیت امیز نشه؟

80 پاسخ 2,098 بازدید


تفسیر جواب آزمایش ممنون

دکتر جان و دوستای عزیزم اگر امکانش هست بیزحمت جواب هارو برام تفسیرکنید.ممنونم

32 پاسخ 657 بازدید


دندان نوزاد ۵ ماهه

سلام
الان حدود یک هفته هست که دختر من روزها بی قراره و همش میخواد شیر بخوره و خواب شبش هم کوتاه شده، ی حالت سفید مانند روی لثه هاش هست یعنی داره دندان در میاره،
همش زیر سینه آروم میشه
خیلی سخت میشه سرگرمش کنم
چکار کنم؟

4 پاسخ 395 بازدید


خس خس سینه پسرم

خانم دکتر درود ...خدا قوت.
من پسرم ده روز پیش دو روز تب کرد که کنترل شد و خوب شد بعدش گلوش خلط داشت و کمی سرفه های خلطی می کرد بردمش دکتر گفت نیازی به آنتی بیوتیک نیست چون چرک پشت حلقش هست .من فقط چهار روز هست پلارژین دادمش با لعاب به دانه و بارهنگ.
امروز دیگه سرفه های خلطی نکرد اما شبی سینه اش خس خس می کنه موقع نفس کشیدن.
چکار کنم به نظرتون ؟ آیا باید دوره اش بگذره یا مجدد دکتر ببرمش؟

20 پاسخ 420 بازدید


علت ترشحات خلطی و چسبناک+عکس

سلام خدمت پزشک اوما
مدتی هست که همچین ترشح خلطی وچسبناکی دارم که بوی تندی نداره ولی گاهی اوقات مایل ب سبز هست و همش دارم میبینم این ترشح رو چی هست و چی کار کنم؟؟

16 پاسخ 3,775 بازدید


سلام درباره قطع شیردهی دخترم

سلام من دخترم تو ۱ سال و ۸ ماه هست خیلی اذیتم میکنه ۲۴ ساعت فقط میگه ممه دیگه اعصابمو خراب کرده کفری میشم اونوقت شیر من هم براش فایده ای نداشت لاغر هست و بزور و حرص خوردن باید بهش چیزی بدم بخوره اونم فقط یکی دو نوع غذا ...حالا شیر بخوره ولی خیلی اذیت میکنه و همش گازم میگیره خیلی عصبیم میکنه چیزیم میگم با دست میزنم😄😄😄 حس میکنم هم خودم عصبیم هم بچه خاستم ببینم اشکالی نداره از شیر بگیرمش یا گناه نداره چون واقعا خسته شدم اعصاب و روانم بهم ریخته برا اینکه همش ممه میگه و غذا خوب نمیخوره همش تو خاب بیدار میشه برا شیر حتما باید سینما بذار دهنش بخابه اونم چند بار بیدار میشه

29 پاسخ 456 بازدید


رفلاکس نوزاد یک ماهه

سلام دکتر عزیز میشه این سونو رو تفسیر کنین.شدتش زیاده؟؟ ضمن اینکه شیرشو که خورد بادگلو نزد سریع بعد شیر خوردنم رفتیم واسه سونو .بچم زیادی دستو پا زد از بس که سرد بود مایعش واتاق🥺.خیلیم بالا نمیاره شاید در روز دوباره اونم خیلی کم شبام خوابش خوبه .فقط دوسه بار تو این ی ماه از بینی بالا اورده اونم وقتی که خوابیده شیرش دادم وخیلی پرخوری کرده .هرازگاهی موقع شیر خوردن بی تابی داره

23 پاسخ 563 بازدید


زمان دادن غذای کمکی

سلام مامانای عزیز
دخترم تقریبا ۵ماهش داره تمام میشه و بخاطر رفلاکسش زودتر کمکی رو شروع کردم براش،باتوجه به اینکه دخترم شبا هر ۱/۵ساعت واسه شیرخوردن بیدار میشه بنظرتون میتونم فرنی رو شب قبل خواب بدمش که خوابش سنگینتر بشه؟شما چه موقع از روز فرنی میدین به کوچولوتون؟

22 پاسخ 423 بازدید


جوش ریز سفید و قرمزی اطراف مقعد نوزاد

از چی میتونه باشه بچم یکسالشه نمیدونم چرا اینجور شده فقط یه چیزی جدید خوردم کره بادوم زمینی با ترشی کلم قرمز این دوتا رو جدید خوردم شیر خودم میخوره با ببلاک ای ار

18 پاسخ 565 بازدید


تفسیر جواب آزمایش چکاب خودم وهمسرم

پزشک محترم اوما با سلام وخدا قوت خدمت شما وتمام همکاری مهربونتون لطف کنین آزمایش چکاب روتین خودم وهمسرم رو تفسیر کنین متشکرم ❤

8 پاسخ 437 بازدید


برای روان شدن شکم پسرم چی بهش بدم؟؟همش با زور پی پی می‌کنه و خشک هست

سلام.مامای عزیز پسرم شیر خشک نان میخوره از وقتی غذا خور شده با زور مدفوع می‌کنه در روز دوتا سه بار شکمش بیرون می‌بره ولی هربار یه تیکه بزرگ یا دو سه تا تیکه سفت کوچیک مثل پی پی گوسفند می‌کنه.بعد غذا بهش آب هم میدم .چی بهش بدم شکمش روون بشه با زور پی پی نکنه.دلم میسوزه از بس زور میزنه.نون هم زیاد دوست داره همیشه میدم مشغوله

43 پاسخ 478 بازدید


شیر خوردن نوزاد دو ماهه

سلام وقتتون بخیر خانم دکتر
پسر من تو ۲۹ هفته بدنیا اومده الان دو ماه و چهار روزشه
۴۰ روز بیمارستان بستری بود وزن تولدش ۱ کیلو بود با وزن ۱۲۵۰ و میزان شیر ۱۲ سی سی طی دو ساعت مرخص شد
دکترش گفت که هر سه روز یک یا دو سی سی به میزان شیرش اضافه بشه

الان که ۶۴ روزشه و وزنش ۱۵۰۰ روزانه هر دوساعت ۲۱ سی سی شیر میخوره
اطرافیان میگن که میزان شیرش خیلی پایینه و دیر وزن میگیره
ولی چیکار کنم بیشتر ازین نمیخوره و نمیتونم یهویی شیرشو زیاد کنم بنظرتون برای نوزاد من این میزان کافیه و وزن میگیره؟؟

28 پاسخ 409 بازدید


بیقراری بی خابی شب و رفلاکس شدید

سلام خدمت دکتر و اومایی های عزیز
دخترم 55روزشه یه هفته هست بشدت بیقراره و گریع میکردشب تا صبح خاب نداره بیست دقع میخابه یهو با گریه و سرتکون دادن های شدیدبیدار میشه ما فکر کردیم از گوشش هست و‌گوش درد داره از بس سرش تکون میده امروز بردم دکتر گفت گوشش مشکلی نداره ولی رفلاکس شدید داره و شربت گریپ میکسیچر و قطره متوکلراپمید داد بهش دادم ولی همچنان بیقراره و میپره تو خاب
از بی حابی شد بشدت خسته و کلافم روح و جسمم خسته هست چاقعا اگه راهکاری واسه اروم شدن بچه رفلاکس داره بلد هستین بهم بگین
در ضمن تو گهواره نمیخابه

44 پاسخ 3,140 بازدید