Ooma

خونریزی در اوایل بارداری

سلام من هفته هفتم هستم امروز صبح به شدت کمر درد داشتم و زیر دلم سمت راست درد میکردم و مقداری خونریزی داشتم رنگش تقریبا قرمز بود بتامم یک شنبه ۳۳۳ بوده برای چی اینجوریه خطرناکه؟

27 پاسخ 647 بازدید


خانم دکتر حرکات جنین من زیاده ، طبیعیه؟

توی اطلاعات هفته ۳۶ اوما ،توی ویدئو میگه ک حرکات جنین کمتره ولی حرکات جنین من تو این هفته ها اتفاقا بیشتر شده ، اکثر اوقات بیداره و داره تکون میخوره ، اکثرا هم تا من بیدار میشم ب محض بیدار شدن تکون میخوره🥲😂
یه طوری همه میگن حرکاتش باید کم باشه ک من از حرکات زیادش نگران میشم ی وقتایی🙁🙁
هروقتم چکاپ میرم همه چیش خوبه

73 پاسخ 565 بازدید


سلام عزیزان ..تو رو خدا هر کی میدونه جواب بده

امروز پسرم پی پی کرده تو شلوارش بعد خواستم شلوارشو بشورم دیدم یه تو پی پی یه چیزی مثل خلط خیلی نگرانم ..الانم دیدم

21 پاسخ 513 بازدید


کم تکان خوردن جنین

سلام ببخشید من حس کردم تکون های پسرم کم شده بستنی خوردم به پهلوی چپ دراز کشیدم نیم ساعت ولی دو تا تکون محکم بیشتر نخورد. لازمه برم چک کنم صدای قلبشو؟

20 پاسخ 856 بازدید


درد نوک سینه در شیردهی

سلام روز بخیر
خانم دکتر نوک سینه هام دردناکن، مخصوصا وقتی بچم میخواد شیر بخوره چند دقیقه اول خیلی درد میکنه
کلا انگار پوست نوکشون خشک شده
باید چکار کنم؟

11 پاسخ 536 بازدید


مسدود شدن مجرای شیر

سلام پرشک محترم و مهربان. از صبح یکی از مجراهای سینه سمت راستم بسته شده و سینه م ب شدت سفت شده و درد دارم. از سوراخ های دیگ شیر میاد اما یکیش ب نظرم مسدود شده و انگاری شیر گیر کرده چون سفید شده. یک بار دیگ هم اینطوری شد ک کمپرس گرم و‌گذاشتن سیب زمینی فایده نداشت و دو هفته بیشتر طول کشید تا از بین رفت.
شیردهی هم اکثرا از همین سینه هست اما نمدونم چرا اینجوری شده.
ممنون میشم اگ راهنمایی کنید چجوری تخلیه کنم شیر رو تا دردم کمتر بشه. چون با شیر دادن از اون سینه بازهم تخلیه نمیشه. موقع شیر دادن هم خیلی اذیتم و درد دارم

10 پاسخ 634 بازدید


سفت شدن شکم در هفته ۲۸ بارداری

سلام اوما جان ،من امروز شکمم سفت میشه و احساس میکنم بچه خودشو جمع و مچاله میکنه که با تغییر حالت نشستن و خوابیدن شکمم شل میشه و مثل قبل میشه
درد هم اصلا ندارم و حرکات بچه هم خوبه وتکون هاشو کامل حس میکنم
میخواستم بدونم این طبیعیه یا انقباضات رحمیه و خطرناکه ؟

11 پاسخ 1,706 بازدید


سوزش ادرار و دونه های اطراف ناحیه تناسلی

سلام من از سه روز پیش با سوزش بعد ادرار مواجه شدم دکتر رفتم و آمپول امپی سیلین و سیپروفلوکساسین 500 برام نوشت و آزمایش عفونت ادرار دادم
فرداش دیدم دور مقعدم دونه در اومده دوباره دکتر رفتم نسخه ای ک عکسشو میفرستم داد استفاده کنم تا جواب آزمایش م بیاد
الان جواب آزمایش گرفتم لطفا بگید چی استفاده کنم
الان بعد ادرار وقتی خودمو میشورم خیلی خیلی سوزش دارم و انگار سوزشم بیشتر از ناحیه مقعد هست

8 پاسخ 433 بازدید


تفسیر چکاپ ازمایش خون

سلام پزشک اومای عزیز لطفا جواب ازمایش رو تفسیر کنید برای مادرمه 50 سالشونه

9 پاسخ 215 بازدید


میزان مصرف زینک برای کودک

سلام دکتر جان و دوستان
من چند ماه پیش برای رشد موهای دخترم به توصیه پزشک شربت زینک و شروع کردم یک ماه اول شربت نئوزینک دادم ماه دوم شربت لئو زینک دادم چند روز پیش که دخترم و بردم پیش دکتر براش مولتی ویتامین سانستول داد
میخوام ببینم من چون دو ماه پشت سر هم به دخترم زینک دادم اشکال نداره الان باز این مولتی ویتامین و بدم یا باید چند وقت بینش فاصله باشه؟
ممنون🌺

11 پاسخ 238 بازدید


عدم تخمک گذاری و پریود کم؟؟؟

سلام دکتر عزیزمم امیدوارم عالی باشید.یک سوال داشتم من چندجا خوندم که اگر در ماه ادم تخمک گذاری نداشته باشه همین باعث میشه که پریود کم باشه خونریزی و کوتاه باشه . درسته ایا؟
چون دقیقاا من ماه پیش که علائم تخمک گذاری نداشتم اصلااا (برعکس همیشه که به وضوح علائم رو دارم) و این ماه که به توصیه دکتر قرص ال دی میخوردم ، خونریزیم خیلی کم شده همیشه ۷ روزه بوده ایندفعه و ماه پیش ۴ روزه بوده و حجمشم خیلی کم بوده.

1 پاسخ 397 بازدید


ایا این بیماری دست و دهانه؟

سلام.از صب دیدم رو دست دخترم دونه هایی هست.دوتا رو بازو و ارنجشم هست.الان دیدم اون دستشم دوتا هست .این بیماری دست و دهانه؟ چ کاری میتونم انجام بدم؟ بی اشتها نشده و تبم نکرده و چن روز از واکسنش میگذره تقریبا یک هفته.دوهفته پیش هم سرماخوردگی داشت و با آزیترو و استامینوفن درمانش کردم.خیلی نگرانشم😥

14 پاسخ 550 بازدید


سلام خانوم دکتر بچم ابریزش بینی شدید داره

سلام دکتر جان یه هفتس ک دخترم سرما خورده ابریزش بینی داشت وسرفه بردمش دکتر بهش یه قطره بینی داد و یه ستیریزین ویه استامینوفن دیگه هیچی الان روز دهومه بیماریه دخترمه اصلا خوب نشده با وجود اینکه ستیریزین بهش میدم وقطره استفاده میکنم ولی همچنان آبریزش بینی داره و شبا اصلا نمیتونه بخوابه بینیش کیپ میشه ودستگاه بخور سرد هم شب وروز روشنه توی اتاقش... چیکارکنم دیگه؟؟

24 پاسخ 297 بازدید


سفت شدن جای آمپول پنی سیلین و کبودی و درد

مامانا تجربه دارین 3تا پنی سیلین زدم یکیش خیلی بد شده سفت شده درد داره سه روزه گذشته ولی هنوز سفته و درد داره چیکار کنم کسی اینجوری شده تاحالا

3 پاسخ 3,807 بازدید


ترشحات پنیری در واژن در بارداری

سلام من هفته ۱۸ بارداری هستم و دو سه روزه ترشحات پنیری زیاد واژن دارم ماما بهم گفته قرص واژینال کلوپریمازول بزارم با پماد خارجی دیپروکول، مشکلی نیست اینا استفاده کنم؟

5 پاسخ 372 بازدید


میتونم قطره ی زیتوکید رو هرروز به دخترم بدم؟

سلام وقت بخیر.من همیشه به دخترم قطره ی ویتوکید میدادم امروز داروخانه زیتوکید داده و روش نوشته مولتی ویتامین +روی.خواستم ببینم میتونم هرروز عوض ویتوکید بدم؟اخه یبار دکترش شربت زیتوکید نوشته بود گفت فقط دو هفته میتونی بدی بیشتر از اون نه.واسه همون میپرسم.و اینکه میتونم همراه با زیتوکید آهن لیپوزوفر هم بدم؟

4 پاسخ 315 بازدید


تکامل حرکتی شیرخوار نارس

سلام خانم دکتر و دوستان اوما
دختر من سی و دو هفته به دنیا اومد . خدا رو شکر نیاز به دستگاه پیدا نکرد و از اول مشکل خاصی نداشت . از نظر وزنی هم خوب بود و وزن گیری ش معمولی بود .الان هشت ماهشه اما هنوز چهار دست و پا یا سینه خیز نمیتونه بره . البته غلت می زنه و می چرخه . اما هنوز نمی تونه بشینه و خوب روی هر دو پاش نمی ایسته. اما خدا رو شکر از نظر ذهنی و ارتباط خوبه .
بهداشت ارجاع داد بردمش دکتر گفت دو هفته وقت داره بعدش باید پیراستام مصرف کنه و آمپول سیتی کولین بزنه.
حالا می‌خوام ببرمش فوق تخصص.
کسی بوده بچه ش این طور باشه
یعنی مشکلی نیست ؟ خیلی نگرانم

32 پاسخ 929 بازدید


سلام خوبین. دیشب یه خوابی دیدم کاشکی تعبیر بشه😅🤭

خواب دیدم دو تا تقطه بودن مثلا تخمک بعدش اسپرم بهشون چسپید
دو قلو شده بود. خودم همه چی می دیدم تو رحمم
رفتم‌دکتر گفت ۶ هفته ات هست
😅😅😅

26 پاسخ 796 بازدید


وزن گیری نوزاد

سلام دکتر جان و مامانای قشنگ
از نوزادی ک نارس بدنیا اومده با وزن یک کیلو چهار صد گرم،انتظار میره در یک سالگی چند کیلو بشه حداقل دکترجان؟
دختر من ک کلا شیر خوردنو گذاشته کنار، نهایتا تو طول روز ۲۰۰ سی سی بخوره اونم ب زور، شیر ببلاک اچ ا داشت ک اصلا دوسش نداشت،الان براش شیرخشک بز گرفتم ب اینم علاقه نداره ولقعا نمیدونم چیکار کنم،نگران وزنشم😔

81 پاسخ 593 بازدید


اندازه ی دور سر نوزاد

سلام دوستان من امروز پسرمو بردم بهداشت همه چی نرمال و خوب بود ولی برگشتم خونه و برگه ی مراقبتشو چک کردم دیدم دور سرش ۱ سانت کمتر از حد طبیعیش هست.ولی مسئول اونجا گفت همه چی نرماله.دور سرش ۳۸ هست بهجای ۳۹.به نظرتون خطرناکه؟

36 پاسخ 516 بازدید